quote:bron: FP
In Leerdam heeft de politie gisteravond vlak voor tien uur de Westwijk afgegrendeld om vechtpartijen tussen grote groepen jongeren te voorkomen. Eerder deze week waren er ook al vechtpartijen geweest. Daarbij waren grote groepen Molukse en Turkse jongeren betrokken. Zij gingen elkaar met messen en stokken te lijf.Met de afgrendeling van gisteravond is volgens de politie een treffen tussen Turkse, Somalische en Molukse jongeren voorkomen. De politie was getipt over een confrontatie in de wijk. Vlak voor tien uur zagen zij een groep van ongeveer 40 jonge Molukkers die, gewapend met stokken, buizen en zwaarden, de wijk in wilden trekken.
Burgemeester van Veelen van Leerdam voerde samen met de politie overleg met vertegenwoordigers van de Turkse, Molukse en Somalische gemeenschap. Oudere Molukse inwoners probeerden de jongeren tot kalmte te manen.
Aanleiding voor de broeierige sfeer van de laatste dagen in Leerdam is een vechtpartij afgelopen zaterdag tijdens een muziekfestival op het Europaplein.
leve de multikul!
nog maar een bewijs dat het nooit zal werken
komop heej , zwaarden ...
Hier had de politie dus niet echt in moeten grijpen denk ik, gewoon begeleiden naar een weiland of verlaten industrieterrein en laat ze elkaar maar lekker afmaken. Dan is dat probleem van "je kunt ze niet uitzetten want het zijn gewoon NLers" ook van de baan...
Je kunt lullen wat je wil, dit zijn GEEN NEDERLANDERS!!
die gingen mekaar ook met stokken en messe en zooi te lijf, dit gebeurt onder Nederlanders net zo veel als onder buitenlanders
of Nederlanders tegen buitenlanders wat ik ook nogal vaak zie
quote:En of dit Nederlanders zijn.....
Op donderdag 12 september 2002 13:21 schreef realist_ik het volgende:leve de multikul!
Hier had de politie dus niet echt in moeten grijpen denk ik, gewoon begeleiden naar een weiland of verlaten industrieterrein en laat ze elkaar maar lekker afmaken. Dan is dat probleem van "je kunt ze niet uitzetten want het zijn gewoon NLers" ook van de baan...
Gewonden bij vechtpartij in Leerdam
LEERDAM - Tijdens een vechtpartij tussen twee groepen jongeren zijn dinsdagavond 10 september twee gewonden gevallen. Het gaat om twee jongens van 17 en 20 jaar uit Leerdam. De 17-jarige jongen liep een beenwond op, terwijl de 20-jarige jongeman de vechtpartij met een been- en hoofdwond moest bekopen. Beide gewonden werden per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.
Dinsdagavond kwam om ongeveer 23.35 uur bij de politie een melding binnen van een grote vechtpartij in de Van Egmondstraat in Leerdam-Noord. Diverse politieauto’s rukten op de melding uit. Bovendien werden uit voorzorg vier wagens van de politie Gelderland-Zuid naar Leerdam gestuurd. Toen de politie arriveerde, was de vechtpartij inmiddels afgelopen. Wel troffen de agenten twee gewonden aan. Uit onderzoek is gebleken dat twee groepen jongeren met elkaar ‘op de vuist’ waren gegaan. Bij de vechtpartij is gebruik gemaakt van stokken en messen. De politie onderzoekt nog hoe groot de groepen waren. Politieagenten troffen in de buurt van het NS-station een aantal jongeren aan die waren gevlucht voor de ‘tegenpartij’. Na een zoekactie hield de politie op de Ieplaan een 42-jarige man aan die betrokken was bij de vechtpartij. Deze man werd ingesloten. De politie onderzoekt zijn aandeel in de ‘schermutselingen’. De overige verdachten van de vechtpartij werden niet meer aangetroffen. Wel vonden politieagenten in de omgeving van de Van Egmondstraat drie messen en twee stokken. Tijdens de actie werd ook een politiehond ingezet. De technische recherche stelde een sporenonderzoek in.
aanleiding
De mogelijke aanleiding van de vechtpartij is volgens de politie een ruzie die zich maandagavond 19 augustus bij een woning in de Prinses Irenelaan afspeelde. Een groep van ongeveer acht personen drong toen een woning binnen en bedreigde de bewoners. Een deel van de groep droeg bivakmutsen en had knuppels bij zich. Op 20 augustus zijn ín verband met deze inval twee mannen van 18 en 20 jaar uit Leerdam aangehouden. Ook sluit de politie niet uit dat de gebeurtenissen van dinsdagavond te maken hebben met de vechtpartij en de dreigende situatie tijdens het muziekfestival op het Europaplein in Leerdam-West, afgelopen zaterdagavond 7 september. Door ongeregeldheden moest GlasPop 2002 eerder stoppen dan voorzien toen een groep jongeren door onbekende oorzaak slaags raakte met andere festivalbezoekers.
De politie stelt een onderzoek in naar de gang van zaken en is op zoek naar getuigen van de vechtpartij. Zij worden verzocht te bellen met de wachtcommandant te Gorinchem. Telefoon 0900 8844. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.
© Het Kontakt Edities bv 2002
Wat mij betreft krijgt dit topic een kans in ANM, mits men het gebruik van denigrerende termen en idioterie over mede-Nederlanders en de multiculutrele samenleving voor zich kan houden.
Beschouw het maar als een waarschuwing of als een richtlijn.
Anders zie ik geen andere uitweg dan het (welbekende) slotje.
quote:De samenleving, dat zijn wij allemaal.
Op donderdag 12 september 2002 13:32 schreef Vampier het volgende:
Als ze nu eens lekker dat in hun eigen landje gingen doen.... wij hebben hier een behoorlijk ontwikkelde samenleving waar ze DUIDELIJK niet in mee kunnen komen en uit frustratie elkaar maar gaan afmaken.
Bovendien is je causaal gelegde verband volledig uit de lucht gegrepen en kan simpelweg bestreden worden door een voorbeeld aan te halen waar een 'so-called echte Nederlander' zijn vrouw na een echtelijke ruzie doodsteekt.
Ik geloof dat ik iedereen even moet aanraden mijn vorige post in dit topic te lezen: De toon is gezet. Verandert die niet.. U kent de gevolgen.
quote:kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans. Die laatste gaan tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
Op donderdag 12 september 2002 13:23 schreef ToXiCitY het volgende:
naar een weiland als in 'Ajax-hooligans tegen Feyenoord-hooligans'?die gingen mekaar ook met stokken en messe en zooi te lijf, dit gebeurt onder Nederlanders net zo veel als onder buitenlanders
of Nederlanders tegen buitenlanders wat ik ook nogal vaak zie
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 12-09-2002 13:45]
quote:Want?
Op donderdag 12 september 2002 13:42 schreef realist_ik het volgende:[..]
kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans.
quote:Mijn beste vriend is slachtoffer geworden van een jaloerse vader die zijn gezin uitmoorde.... hij was blank. Waar ik eebn HEKEL aanheb zijn mensen die toegeven aan hun barbaarse gevoelens en elkaar volgens hun 'traditie' te lijf gaan.... ik heb gezeten op die school in Veghel waar een truk met een pistool binnen kwam lopen en vervolgens zijn onkunde met het pistool ten toonstelde....
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef Joker1977 het volgende:[..]
De samenleving, dat zijn wij allemaal.
Bovendien is je causaal gelegde verband volledig uit de lucht gegrepen en kan simpelweg bestreden worden door een voorbeeld aan te halen waar een 'so-called echte Nederlander' zijn vrouw na een echtelijke ruzie doodsteekt.
Ik geloof dat ik iedereen even moet aanraden mijn vorige post in dit topic te lezen: De toon is gezet. Verandert die niet.. U kent de gevolgen.
bovendien zie ik dat je weinig tot niets begrepen hebt van mijn verhaal. Rogier van Boxtel was al bang voor rassenrellen zoals nu al in Engeland en Zuid frankrijk voorkomen....
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 12-09-2002 13:45]
quote:Nou kan dat anders heel goed hoor. Geen enkel verschil.
Op donderdag 12 september 2002 13:42 schreef realist_ik het volgende:kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans.
quote:Die hoolies gaan meestal tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
Op donderdag 12 september 2002 13:44 schreef Ulx het volgende:[..]
Want?
quote:Waarmee je dus zelf al illustreert dat het niet een afwijking is van 'ethnische minderheden die moeite hebben met integreren en daarom uit frustratie mekaar afmaken'.
Op donderdag 12 september 2002 13:44 schreef Vampier het volgende:[..]
Mijn beste vriend is slachtoffer geworden van een jaloerse vader die zijn gezin uitmoorde.... hij was blank. Waar ik eebn HEKEL aanheb zijn mensen die toegeven aan hun barbaarse gevoelens en elkaar volgens hun 'traditie' te lijf gaan.... ik heb gezeten op die school in Veghel waar een truk met een pistool binnen kwam lopen en vervolgens zijn onkunde met het pistool ten toonstelde....
Snap je waar ik op doel? Ik begrijp je woede over het voorval al te goed, maar er is geen enkele reden om het 'maar weer op die buitenlanders te schuiven'.
quote:Oh ja? is dat zo? De haat tussen bepaalde groepen hooligans is vrijwel onoplosbaar en zit minstens net zo diep, zo niet dieper dan de vijandschap tussen bepaalde culturen. Ga maar na: er zijn ook voetbalhooligans die willen sterven voor hun club (tijdens een ral), of het liefst een aanhanger van de verkeerde club om zeep willen helpen. Als het dan niet diep zit weet ik het ook niet meer.
Op donderdag 12 september 2002 13:42 schreef realist_ik het volgende:[..]
kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans. Die laatste gaan tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
quote:Nee afgesproken knokpartijen (door wie dan ook) kun je niet goed praten met "heat of the moment".
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef realist_ik het volgende:Die hoolies gaan meestal tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
quote:Mijn woede?... ik ben gewoon bang dat het Nederland waar ik in ben opgegroeid over een aantal jaar naar de verdommenis is geholpen....Balkan style.
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Waarmee je dus zelf al illustreert dat het niet een afwijking is van 'ethnische minderheden die moeite hebben met integreren en daarom uit frustratie mekaar afmaken'.
Snap je waar ik op doel? Ik begrijp je woede over het voorval al te goed, maar er is geen enkele reden om het 'maar weer op die buitenlanders te schuiven'.
quote:Neuh, Beverwijk bijvoorbeeld was gewoon van te voren afgesproken. Dat kan ik niet echt heat of the moment noemen.
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef realist_ik het volgende:[..]
Die hoolies gaan meestal tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
dus iets als: "buitenlanders zijn onaangepast want intolerant, dus tolereer ik ze hier niet in MIJN land"
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 13:54]
quote:yeah right,
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Oh ja? is dat zo? De haat tussen bepaalde groepen hooligans is vrijwel onoplosbaar en zit minstens net zo diep, zo niet dieper dan de vijandschap tussen bepaalde culturen. Ga maar na: er zijn ook voetbalhooligans die willen sterven voor hun club (tijdens een ral), of het liefst een aanhanger van de verkeerde club om zeep willen helpen. Als het dan niet diep zit weet ik het ook niet meer.
op verzoek van de Übercrew.
[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 12-09-2002 13:58]
quote:Helemaal mee eens. Laat ze elkaar maar afmaken, dat doen ze in hun thuisland dus kunnen ze dat hier ook wel doen. Is goed voor de woningnood
Op donderdag 12 september 2002 13:21 schreef realist_ik het volgende:[..]
bron: FP
leve de multikul!
quote:Blijft hetzelfde, echt waar. Stompzinnig en vooral NUTTELOOS geweld.
Op donderdag 12 september 2002 13:53 schreef realist_ik het volgende:yeah right,
er is wel een harde kern idioten die met moordplannen zitten, maar er is maar één keer echt iets heftigs gebeurd (Beverwijk). Het is meestal beperkt tot wat kutten tegen de ME. Als er geknokt wordt, is dat met de blote vuist, al worden er natuurlijk ook flesjes en stenen gegooid waarvan de gevolgen ook ernstig kunnen zijn. Maar als je gewapend met zwaarden etc elkaar te lijf gaat, is dat voor mij een teken dat je niet naast elkaar kunt wonen/leven.
quote:Dat mag. Maar doe dat dan met argumenten in plaats van veronderstellingen.
Op donderdag 12 september 2002 13:49 schreef Vampier het volgende:[..]
Mijn woede?... ik ben gewoon bang dat het Nederland waar ik in ben opgegroeid over een aantal jaar naar de verdommenis is geholpen....Balkan style.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |