Verslag van de meet in Amsterdam.
Datum: 4 mei 2013.
Plaats: Amsterdam.
Het zal zo rond half 8 zijn geweest toen ik in de auto stapte en met de wonderen der moderne techniek mij richting de burcht van Hungry_Joe begaf. De rit zelf verliep zonder noemenswaardige problemen en het duurde dan ook niet lang voordat ik bij hem voor de poort stond. Of liever gezegd het oerwoud voor de poort. Gelukkig had ik geen kapmes nodig, en duurde het niet lang voor de burcht open ging en Hungry_Joe klaar was om de rit naar de hoofdstad te ondernemen samen met yours truly. Al vond mijn navigatie het leuk me even te trollen door ons de andere kant op te sturen.
De rit duurde niet zo heel lang, al lag dat waarschijnlijk aan het feit dat er goed gepraat werd. Voor we het wisten waren we in Amsterdam aangekomen, en op aanwijzen van Wolken hadden we het metrostation en een bijbehorende parkeerplek snel gevonden. En na het kopen van een kaartje stonden we nog geen minuut op het perron of de metro kwam er al aan. Je zou bijna denken dat ze hoog bezoek verwachtten.
Na een rustige doch lawaaierige rit met de metro (serieus, op een moment kon ik gewoon niks meer verstaan) kwamen we aan op Amsterdam Centraal. Wij begaven ons naar buiten en het was net of iedereen naar school moest. We lieten ons hier niet van afleiden en zochten snel een kaart op om het adres te zoeken waar we heen moesten.
Na 4 kaarten gehad te hebben hadden we eindelijk een goede te pakken.
Omdat het soms al best mogelijk is dat je na 5 stappen het adres al vergeten bent, laat staan hoe je er moet komen, viste Hungry_Joe een relikwie uit een vervlogen tijd uit zijn binnenzak waarop warempel een navigatie mogelijkheid zat. En nee, dit was geen kompas. Hij voerde het adres in en nu we eindelijk een goed doel in zicht hadden konden we onze weg vervolgen.
Die uiteindelijk toch iets langer bleek dan 10 minuten, maar dat terzijde.
Na ons door een stoet mensen te hebben gewurmd en de overblijfselen van de dodenherdenking hadden overwonnen kwam het einddoel in zicht in een donker steegje. En bij binnenkomst was iedereen al aanwezig, en spotte ik bekende gezichten zoals freshy98, sylvesterrr, Wolken, MsMessy, Weissman en Filatelistfetisjist, vergezeld van de nieuwe gezichten van Izzit en snuggertje. Er werd kennis gemaakt en ik zetelde mij tussen Filatelistfetisjist en snuggertje aan het hoofd van de tafel.
En het gesprek was nog niet eens half op gang of Weissman vond het nodig om plaatsen te wisselen met mij. En natuurlijk, de goedzak die ik ben stemde ik hier mee in, zodat ik mij nu zetelde naast MsMessy en Izzit. Er werd gezellig gepraat en gedronken over verschillende onderwerpen, en werd sylvesterrr nog even gefeliciteerd met zijn verjaardag!
Jongens en meisjes, ik kan de hint niet beter brengen dan dat.
En sylvesterrr, waar blijft de foto van je cadeau?
En een echte bikkel als sylvesterrr is wilde hij genieten van wat exotische dranken, zoals muntthee en Spanish Coffee. Maar klaarblijkelijk hadden ze van die culinaire hoogstandjes niet gehoord dus moest hij het doen met een cola light en normale thee.
En niet dat de serveerster hier meeleest, maar mocht ze het doen dan heb ik nog een tip voor je: ga niet te ver voorover hangen. De tennisballen vielen er bijna uit. Ik let eenmaal op de details.
Het duurde lang voordat er gepoold kon worden maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vond mij eerst in een nadere kennismaking met Izzit voordat het gesprek zich verplaatste naar freshy98 en Wolken over de verschillen tussen mannen en vrouwen tijdens uitgaan en signalen (het ging behoorlijk diep voor een fokmeet). En waar freshy98 en ik elkaar goed konden aanvullen omdat we a: mannen zijn en b: altijd duidelijk zijn, wist Wolken ons ook de visie vanuit een vrouwelijk standpunt te bekijken.
En om dit verslag niet meteen 15 pagina's te laten worden zal ik me er ook niet verder over uitweiden. Al was het wel leuk om ook de gemeenschappelijke dingen te horen, zoals dat vrouwen met veel plamuur op het gezicht en hele andere kleding dragen een stuk onzekerder zijn. Inmiddels was er een pooltafel vrijgekomen en gingen snuggertje, Izzit en Filatelistfetisjist aan de bal. En volgens mij droogde snuggertje haar medespelers af, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Helaas tikte voor Hungry_Joe, sylvesterrr (die ik een lift had beloofd, maar had helaas geen appartement bij me dus heb ik hem maar meegenomen met de auto) en mijzelf de klok als een zwaard van Damocles boven onze hoofden en moesten wij om middernacht afscheid nemen van de anderen omdat wij dus afhankelijk waren van het openbaar vervoer. Na iedereen bedankt te hebben voor de fijne avond togen we naar buiten om in stevige pas door te lopen naar het centraal station.
Waar we, naar ik eerst dacht, de laatste metro gemist hadden.
Maar gelukkig kwam de echt laatste rit aanzetten en hoefden we het hele eind niet te lopen. Het liep me al bijna dun door de broek want een veiligheidshoogstandje is Amsterdam nu ook weer niet.
De rit verliep zonder problemen en we kwamen aan bij mijn auto die nog geheel intact was (al werden we nog aangesproken door een stel zatte Amsterdammers). Na eerst sylvesterrr te hebben afgezet in Utrecht en hem nogmaals bedankt te hebben voor de gezellige avond togen Hungry_Joe en ik naar Brabant. Het was heerlijk rustig op de weg en het duurde ook niet lang voordat we bij de burcht aankwamen en we ook afscheid namen van elkaar.
Met Hungry_Joe afgezet spoedde ik mij naar huis waar ik niet veel later aankwam. Ik kwam binnen en ben bijna meteen naar bed gegaan, al had ik eerst Weissman op de hoogte gesteld dat we allen veilig thuis waren gekomen.
Ik heb weer een gezellige meet achter de rug die helaas voor mij en twee anderen voortijdig beëindigd moest worden. Desalniettemin heb ik mij erg vermaakt en weer twee nieuwe gezichten gezien wat altijd goed is! Het verslag is dan ook wat korter dan normaal maar dat maak ik met een volgende meet wel weer in orde.
Tot de volgende meet!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"