quote:Crash: National Air Cargo B744 at Bagram on Apr 29th 2013, lost height shortly after takeoff
By Simon Hradecky, created Monday, Apr 29th 2013 14:02Z, last updated Monday, Apr 29th 2013 14:02Z
A National Air Cargo Boeing 747-400 on behalf of US Mobility Command has crashed shortly after takeoff from Bagram Air Base (Afghanistan) at 15:30L (11:00Z) and erupted into flames. All crew is reported perished in the crash.
Afghan Authorities immediately denied claims that the crash was the result of enemy activities. A large fire erupted after the aircraft impacted ground, it appears all crew have been killed.
http://avherald.com/h?article=46183bb4&opt=0quote:According to a listener on frequency the crew reported the aircraft stalled due to a possible load shift.
Triviaal kan ik het niet echt noemen. Belading van een kist is het belangrijkste na het punt 'Blijf binnen je MTOW'.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Sodejenners. Da's een vieze manier om neer te gaan.
Lading die niet goed vastgesjord was.. zo zie je maar hoe zoiets ''triviaals'' zo'n uitwerking kan hebben.(al is de lading goed vastzetten in de luchtvaart niet bepaald triviaal)
Is in de burgerluchtvaart ook een keer gebeurt met een kleiner vliegtuigje. Dan krijg je de neus niet meer naar beneden. Eng om te zien hoe dat ding gewoon als een (heel zwaar) papieren vliegtuigje uit de lucht valt
Mensen die denken dat je je kist niet meer van de grond krijgt als je die paar extra kilo's ook meeneemt.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triviaal kan ik het niet echt noemen. Belading van een kist is het belangrijkste na het punt 'Blijf binnen je MTOW'.
quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je je kist niet meer van de grond krijgt als je die paar extra kilo's ook meeneemt.
wat denk je van de mensen die het zien gebeuren ...quote:Op dinsdag 30 april 2013 22:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zag het filmpje net maar damn wtf moet er die paar seconden door je heen gaan.
quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
wat denk je van de mensen die het zien gebeuren ...
met die fokker bij de moerdijk die neer gestort was vonden iets verder op ook iemand die dood was , maar die lag daar toen om dat die het ongeluk heeft zien gebeuren en daardoor een hartstilstand heeft gehad .
hier het verhaal
http://www.aviacrash.nl/paginas/eindhoven.htm
dus ook voor mensen die het in het echt zien gebeuren kan het een schrik zijn en een moment van WTF
Als dat altijd gebeurde dan zouden er niet zoveel mensen vliegen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:05 schreef Chef_M het volgende:
Hier het filmpje:
http://www.liveleak.com/view?i=c32_1367332518
Mijn vliegangst word er niet beter op.
Jezus.... Heftig.quote:
holyshitballs..quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:05 schreef Chef_M het volgende:
Hier het filmpje:
http://www.liveleak.com/view?i=c32_1367332518
Mijn vliegangst word er niet beter op.
Te zwaar beladen én de vracht verschoof? Ik denk dat het vliegtuig niet te zwaar beladen zal zijn geweest. De flight crew is verantwoordelijk voor de weight and balance en als die zien dat ze te zwaar zijn gaan ze gewoon niet weg. Dat is een no-brainer. De vracht kan daarentegen wel verschuiven waardoor de center of gravity van het vliegtuig naar achteren verschuift en dan zit je in grote problemen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:00 schreef Onnoman het volgende:
de vliegtuig was veel te zwaar geladen.. de lading verschuifde naar achter waardoor het gewicht onjuist werd verdeeld..
gevalletje enorme pech.
het heet ook wel Overtrek (engels stalling)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overtrek
gast.. je kan aan gewoon aan het opstijgen herkennen hoe zwaar het vliegtuig was beladen..quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:46 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Te zwaar beladen én de vracht verschoof? Ik denk dat het vliegtuig niet te zwaar beladen zal zijn geweest. De flight crew is verantwoordelijk voor de weight and balance en als die zien dat ze te zwaar zijn gaan ze gewoon niet weg. Dat is een no-brainer. De vracht kan daarentegen wel verschuiven waardoor de center of gravity van het vliegtuig naar achteren verschuift en dan zit je in grote problemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |