Is dat bij een niet-lease provider anders? Daar betaal je ook "smerig" veel bij, maar dan op de eerste dag.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hi:
[..]
Maar achteraf dus wel gewoon smerig veel bijbetalen.
Nouja, bij Hi weet je dus idd precies wat je voor je telefoon betaalt, terwijl dit bij de niet-lease providers dus niet duidelijk is. Waarschijnlijk zal de prijs daar minimaal hetzelfde zijn. Bovendien moet je daar vooraf bijbetalen, of heb je een hoog maandtarief.quote:Op maandag 13 mei 2013 07:22 schreef Miezziej het volgende:
Toen ik mijn huidige abbo nam heb ik niets voor mijn toestel bijbetaald
Ik zie lease ook niet zo zitten. Je betaalt per maand alsnog een vrij hoog bedrag voor je toestel (bij Hi: 21 euro per maand bij een 2-jarig abbo voor alleen het toestel) en dan achteraf nog de "restwaarde", terwijl het lijkt alsnog niemand antwoord wil geven wat die restwaarde precies is.
Dus ik twijfel nog even door
+- 15% na 2 jaar, +- 35% na 1 jaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 12:15 schreef JohnB52 het volgende:
Bij hi weet je dus niet wat je voor je telefoon betaalt achteraf, als je m over wilt nemen.
Wat is nou het grote probleem?quote:
Klopt, +/- 20% na twee jaar geloof ik.quote:
Net contact gehad met de helpdesk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoezo ? Vandaag zijn de eerste modellen aan de filialen uitgeleverd.
Geen probleem, maar voor degene die niet verder lezen dan hi.nl en denken oh, n iPhone 5 en na n jaar nog maar 35% betalen die komen bedrogen uitquote:Op maandag 13 mei 2013 12:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wat is nou het grote probleem?
Is het dat je niet weet wat je moet betalen achteraf? Nou je wordt niet gedwongen om het toestel over te nemen. Je kan ook niet akkoord gaan en hem inleveren.
En daarnaast weet je ook niet wat je voor je telefoon betaalt bij niet-lease providers. Bij een abonnement van 50 euro betaal je misschien wel 30 euro voor die telefoon, maar dat zul je dus nooit weten. Waarom hoor ik daar niemand over? Juist, omdat dat al jaren zo werkt en het daarom geaccepteerd lijkt te worden.
Lease is nieuw en duidt daarom op weerstand. Ja, je hebt niet altijd 100% zekerheid, maar dat heb je bij geen enkele provider, zoals hierboven genoemd.
Hoe kan je dat weten? De lease constructie is er net krap 1 jaar...quote:Op maandag 13 mei 2013 12:54 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Klopt, +/- 20% na twee jaar geloof ik.
Nee hoor, al veel langer. En dat is de vuistregel, net als die 35% bij 1 jaar en 15% na twee jaar bij gewone telefoons.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat weten? De lease constructie is er net krap 1 jaar...
Je hebt gelijk, vanaf 12 maart.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee hoor, al veel langer. En dat is de vuistregel, net als die 35% bij 1 jaar en 15% na twee jaar bij gewone telefoons.
2,5 jaar ongeveer idd hahaquote:Op maandag 13 mei 2013 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
Toen jij je huidige abonnement nam, was zeker 1 of 2 jaar geleden?
Tijden zijn veranderd, dus bijna altijd bijbetalen.
Toen lease pas bestond was het inderdaad zo dat je een cheap ass leentoestel kreeg. Nu is het bij KPN en Telfort zo dat je een vergelijkbaar toestel krijgt, die ongeveer dezelfde mogelijkheden biedt. Levertijd durf ik weinig over te zeggen verder.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
2,5 jaar ongeveer idd haha
Een vriend van mij hoefde trouwens niet bij te betalen voor zijn One (verlenging bij t-mobile), dus ben wel een beetje jaloers...
Een halfjaar geleden kon ik verlengen, of "trouwe klanten" korting aanzetten (Hi), dus had dat maar gedaan omdat ik nog niet wist welk toestel ik wilde en of ik wel lease wilde. Toen beetje rond zitten neuzen op de Facebook pagina van Hi (tip: doe het niet ) en daar véél klachten over toestellease. Bijvoorbeeld telefoon kapot, kreeg wel een leentoestel maar een verouderde/goedkope, en het duurde ook al tig weken voor diegene zijn oude toestel terugkreeg (daar ging de klacht meer over geloof ik) Er was ook iets met een meisje waarvan haar telefoon gestolen was en die toen te horen kreeg dat ze over 2 jaar het restbedrag mocht betalen omdat ze haar telefoon dus niet kon inleveren
Werd er maar depressief van. Hoe zulke zaken verder zijn afgewikkeld weet ik trouwens niet, mensen op FB komen natuurlijk alleen maar hun beklag doen en dat snap ik ook wel Dus als ik goede "reviews" wil, moet je natuurlijk niet daar kijken.. Maar goed.
Ik vind minimaal 40 per maand gewoon veel Maar wil wel de one
Even kijken hoeveel mijn vakantiegeld is en dan maak ik mijn beslissing wel
Mwa, gestolen met aangifte en alles vind ik toch wat anders Kan je alsnog over liegen natuurlijk, maar toch...quote:Op maandag 13 mei 2013 13:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Toen lease pas bestond was het inderdaad zo dat je een cheap ass leentoestel kreeg. Nu is het bij KPN en Telfort zo dat je een vergelijkbaar toestel krijgt, die ongeveer dezelfde mogelijkheden biedt. Levertijd durf ik weinig over te zeggen verder.
En ja, als je geen telefoon in kunt leveren betaal je 'm af. Wat wil jij dan? Dat je 'm dan niet af hoeft te betalen? Dan gaat iedereen naar de winkel en zegt dat ie kwijt is, dan hoeft niemand 'm af te betalen Zou mooi zijn
Ieder z'n ding natuurlijk Maar je hebt zeker gelijk, dit is een HTC topic, geen abonnement topicquote:Op maandag 13 mei 2013 14:02 schreef Iemand91 het volgende:
Neo-Mullen heeft wel ergens gelijk.
Lease is toestel ná contract betalen (of toestel inleveren), en non-lease is toestel vóór contract betalen.
Verder noemt hij dat je met een non-lease contract ook niet weet wat je voor je telefoon betaalt; dat klopt maar daarom moet je ook gewoon naar totale kosten kijken. Toestelkosten, maandkosten, aansluitkosten etc. en dat vergelijken. (inclusief wat je er voor krijgt; min, sms en data)
Waar denk ik vooral nog de angst zit zijn onduidelijkheden. Wat is de exacte prijs die je na 1 of 2 jaar voor je telefoon moet betalen als je 'm wil houden bijvoorbeeld. Ik zou NOOIT een lease-contract aangaan met de mogelijkheid het toestel te kopen zonder dat ik wist wat ik na 1 of 2 jaar zou moeten betalen. Dat moeten ze gewoon zwart-op-wit hebben staan IMHO.
Maar maak anders een topic hierover aan ofzo. Als ik het goed heb is dit nog steeds het HTC ONE topic.
Hoewel er niet schreeuwend veel verschil zit tussen de One X en de ONE ben ik toch wel erg benieuwd. IR-remote lijkt me ook wel geinig; ben benieuwd of dat allemaal gaat werken bij ons.
Zwart vind ik persoonlijk veel mooier. Ik vind de voorkant van de zilveren niet mooi, omdat je dan een donker scherm hebt en dan 2 prominent aanwezige witte balken aan de boven- en onderkant.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:02 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Mwa, gestolen met aangifte en alles vind ik toch wat anders Kan je alsnog over liegen natuurlijk, maar toch...
Mijn telefoons zijn gelukkig nog nooit gestolen Mijn HTC Sensation is wel half verdronken
Om een beetje ontopic te doen:
Ik weet niet welke kleur ik wil De zwarte heb ik nog niet in het echt gezien, de zilveren wel. Zo mooi Jammer dat ik hem weer moest teruggeven
Ideaal. Ik zou niet zonder de widgets, opties en dergelijke kunnen. Wat is iOS toch kut achteraf gezien.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:33 schreef speknek het volgende:
Haha, ik moet hem ook nog minstens 300 keer per dag uit m'n zak halen om even naar het scherm te staren.
Hoe bevalt Android zo ver?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |