Leuk stukjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:59 schreef Beathoven het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)niet-koesteren.dhtml
Alsof je er zelf bij wasquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:35 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zal wel zo zijn je hebt een punt. Ze maak ook geen geheim van de bilderberg group zeggen zeggen dat het om economisch doel einde gaan. Maar daar gaat het helemaal niet om ze bespreken daar de Agenda van de illuminati.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:28 schreef tribalwars het volgende:
[..]
niet lang maar je moet wel goed zoeken om die informatie te vinden. Als je vrijmetselaar geheim op google typte vind je helemaal niks .
Lijkt me duidelijk... Bewezen troll.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Lul toch niet man...
https://www.google.nl/sea(...)JQ6WUfqYE8auPKeEgbgD
Echt ...of je bent een hele goeie Troll..dan echt kudo's en rezzpekt
-edit-
Tribal heeft alles uit eigen onderzoek. Hij gelooft alle alternatieve bronnen en andere bronnen gooit hij verre van zich.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me duidelijk... Bewezen troll.
Hoe kan deze persoon beweren onderzoek gedaan te hebben?
Maar als je toch beweert dat googlen op 'Vrijmetselaars geheimen' niks oplevert.. en het is gewoon niet waar, wat voor onderzoek heb je dan gedaan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tribal heeft alles uit eigen onderzoek. Hij gelooft alle alternatieve bronnen en andere bronnen gooit hij verre van zich.
Niet genoeg iig.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als je toch beweert dat googlen op 'Vrijmetselaars geheimen' niks oplevert.. en het is gewoon niet waar, wat voor onderzoek heb je dan gedaan?
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou je denken dat het een clownsneus is?
Je vindt waarschijnlijk alleen maar foutieve informatie als je daar op zoekt. Zo makkelijk geven ze hun geheimen niet af. Je moet wel wat verder zoeken dan dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als je toch beweert dat googlen op 'Vrijmetselaars geheimen' niks oplevert.. en het is gewoon niet waar, wat voor onderzoek heb je dan gedaan?
https://www.google.nl/sea(...)JQ6WUfqYE8auPKeEgbgDquote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je vindt waarschijnlijk alleen maar foutieve informatie als je daar op zoekt. Zo makkelijk geven ze hun geheimen niet af. Je moet wel wat verder zoeken dan dat.
Je vindt bijna geen bronnen als je daar op zoekt de eerste twee zou je misschien wel kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)JQ6WUfqYE8auPKeEgbgD
Dit is veelal dezelfde soort informatie waar mee jij strooit. Je ziet het toch? Je loopt gewoon te trollen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je vindt bijna geen bronnen als je daar op zoekt de eerste twee zou je misschien wel kunnen gebruiken.
Niet waar. Ik accepteer geen bronnen van de oude media. Zit vol met gemanipuleerd informatie over de vrijmetselaars.
de rest is allemaal disinformatiequote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh nu is het 'bijna'. Bij de eerste tien zitten ze al hoor. Het is gewoon niet waar wat je zegt.
[..]
Dat is jouw mening.quote:
Het is een feit tot je met een bron komt die iets onderbouwt.quote:
Het blijft natuurlijk de BNW versie van de vrijmetselaarij. Men kan hier de clini clowns nog in een moordende sekte omvormenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ja ho maar weer.
Graag persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons tot het onderwerp bepalen: vrijmetselarij.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ja ho maar weer.
Graag persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons tot het onderwerp bepalen: vrijmetselarij.
Het was ook meer 'to whom it concerns' .quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Naturlijk wil ik me dolgraag beperken tot de eigenlijke discussie, maar hoe kan ik argumenteren als de ander steeds met onjuiste/misleidende informatie strooit?
[..]
True , truequote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een feit tot je met een bron komt die iets onderbouwt.
[..]
Het blijft natuurlijk de BNW versie van de vrijmetselaarij. Men kan hier de clini clowns nog in een moordende sekte omvormen
Wat een waardeloze post. Dit kun je niet eens een mening noemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:08 schreef helldeskr het volgende:
Het is duidelijk dat TS nog nooit van de basis eigenschap van Metselaars
namelijk "comparitie" heeft gehoord.
TS is volledig overtuigd van zijn gelijk, verkrijgt zijn informatie via foute door slechte house muziek ondersteunde youtube filmpjes van nwo gekkies met aluhoedjes op.
Ik heb medelijden met TS dat hij op deze jonge leeftijd al volledig verloren is in een web van complot theorieën en gedachtes van mensen die achter alles een saurier of illuminatus zien.
Eigenlijk rest er weinig meer dan op virtuele wijze TS een paar klopjes op het verwarde hoofd te geven
*pat* *pat* *pat* "tuurlijk jochie..je hebt gelijk..hier heb je een snoepje..
ga maar weer lekker buiten spelen".
KAPPEN NOUquote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:37 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het raar dat bij het inwijding ritueel je dood wordt na gedaan. En daarna wordt je weer tot leven gewekt.
Hoe zien jullie dit ritueel?
graag serieus antwoorden.
Het ritueel bestaat niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:37 schreef tribalwars het volgende:
ik vind het raar dat bij het inwijding ritueel je dood wordt na gedaan. En daarna wordt je weer tot leven gewekt.
Nee, volgens jou kunnen vrijmetselaars dat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:36 schreef tribalwars het volgende:
Volgens de vrijmetselaars kun je zelf een god worden.
1. Je bent niet door god geschapen.quote:Zeg nou zelf je bent toch door god geschapen dan kun je niet zelf een god zijn.
Omdat ze denken dat ze goden zijn, blijkbaar.quote:Hoe kun de vrijmetselaars zich dan een geloof noemen als de organisatie noemen zich zelf god noemen.
Het verschil met mensen die in god geloven is daarmee nihil.quote:Weet je mensen die is satan geloven dan alles wat ze willen
Waaromquote:. Ze maken zich zelf tot god. Dus je kunt hieruit concluderen dat de vrijmetselaar geloof eigenlijk gebaseerd is op satan/lucifer.
Ken je het inwijdingsritueel wel? Wat vind je daar dan van?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:37 schreef tribalwars het volgende:
Oke knul, ik zal het nog een keer serieus proberen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:37 schreef tribalwars het volgende:
Oke met punt 1 en 4 heb je gelijk. Al hoewel sommige rituelen en symboliek wel andere betekenissen hebben maar dat ter zeiden. Punt 2quote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:21 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Oke knul, ik zal het nog een keer serieus proberen.
Punt 1. De inwijding..
Wat jij beschrijft is een kinderlijke omschrijving van een meester verheffing.
Het is een allegorische voorstelling van de dood van Hiram Abif , de Bouwmeester van koning Salomo.
Metselaars spiegelen zich aan Hiram en de bouw van de tempel.
Als Vrijmetselaar is jouw doel om te werken aan jezelf, allegorisch voorgesteld als een ruwe steen.
De steen ( jijzelf dus ) bewerk je tot een volmaakte steen die zo ingepast kan
worden in de Tempel ( de wereld ).
Punt 2. God worden
Nergens maar dan ook nergens wordt er beweerd dat Metselaars een God kunnen worden.
De meeste Metselaars geloven niet eens in een God en zeker niet in Satan.
Er is het symbool van de Opperbouwmeester van het Heelal, maar ieder mag dit op zijn manier invullen. God, Allah, Moeder natuur, Wiskunde, het Spaghetti Monster, de grote Schildpad what ever..dan mag je helemaal zelf invullen.
Deist, Agnost, Humanist alles kan en alles mag.
Godsdienst en Politiek zijn de enige onderwerpen die in de Loge niet besproken worden omdat dit persoonlijke zaken zijn.
Punt 3 Satan
Metselaars vereren niks. Als belangrijk symbool is er de letter G en de Vlammende ster.
Dit staat voor het onbenoemde Gods idee en de Zon.
De Zon is de bron van het licht en het leven. dit is simpelweg een wetenschappelijk feit en heeft niks met geloof te maken.
Lucifer was de Engel van het licht, de Lichtbrenger en de Morgenster.
Symbool van kennis en vrije wil.
Adam en Eva zijn uit het paradijs getrapt na het eten van de vrucht van de boom der Kennis.
Ze kregen vrije wil en maakten hun eigen keuzes..volledig tegen de wil van Kerk en hun idee van een totalitaire fascistische oppermachtige tiran ergens hoog in de lucht op een troon.
In de Bijbel is Lucifer verworden tot Satan ( de grote tegenstander ) omdat Wijsheid de Tegenstander is van Geloof. Mensen die Weten zijn niet bang voor die mummelende kinderverkrachters in paarse jurken en het bijbehorende schrikbeeld van hel en verdoemenis. De belangrijkste reden dat de katholieke Kerk zo fel tegen de Metselaars optreed. Ook tegen de Katharen overigens omdat hun Godsbeeld te afwijkend is van het kerkdogma.
Punt 4 Rituelen en symbolen
Metselaars maken gebruik van symbolen en rituelen omdat dit vaste formules zijn.
Niets anders dan een eucharistie of een shabbat. Het herinnerd je aan waar je mee bezig bent en richt je geest op de taak die je hebt uit te voeren in het leven.
De symbolen staan voor bepaalde zaken die je helpen om te gaan met tegenslagen of andere mensen.
Een klein voorbeeld..
De passer heeft beweegbare poten en is dus flexibel..je gebruikt deze om jezelf de maat te nemen en vast te stellen of je goed op weg bent om een beter mens te worden.
De winkelhaak staat voor "de rechte verhouding" oftewel hoe verhoud jij je ten opzichte van je medemens..ben je een goed mens of een asociale klootzak.
En zo zijn er meer symbolen..de koevoet..goed gebruikt kun je met weinig inspanning grote objecten verplaatsen..maar je kan er ook mee slopen..doseren van je krachten dus..
Ga je overal lomp tegen in ( ahum TS ) of doseer je kracht en gebruik je een beetje wijsheid.
Mocht je nou echt vragen hebben, stel deze dan gericht en laat dat kinderachtige geblaat achterwege..dan krijg je ook gericht antwoord.
Vind het een beetje raar je eigen dood na spelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ken je het inwijdingsritueel wel? Wat vind je daar dan van?
Maar wat is het antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 19 mei 2013 09:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Vind het een beetje raar je eigen dood na spelen.
Ja ik ken het inwijding ritueel. Je speelt de gebeurtenis na van Hiram abiff.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar wat is het antwoord op mijn vraag?
Fout!quote:Op zondag 19 mei 2013 09:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja ik ken het inwijding ritueel. Je speelt de gebeurtenis na van Hiram abiff.
Het verhaal gaat zo.
Hiram abiff bouwde salomon's tempel. Daar zat veel informatie over godienst en occult. Drie mensen die wouden die informatie hebben dus geen s 'avonds naar de tempel. Ze dachten dat er niemand was maar Hiram abiff was er. Dus ze vroegen alle drie of ze in de tempel konden zodat ze bij de informatie konden. Maar dat mocht niet van Hiram abiff ze moesten het wachtwoordt weten. Maar de drie waren daar niet zo blij mee. Dus ze sloegen en schopten Hiram abiff. De derde vermoorde Hiram abiff met een volgens mij een windhoek. Dus het inwijdingritueel is gebaseert op de dood van Hiram abiff.
TS..je raaskalt...quote:Op zondag 19 mei 2013 09:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke met punt 1 en 4 heb je gelijk. Al hoewel sommige rituelen en symboliek wel andere betekenissen hebben maar dat ter zeiden. Punt 2
Dat wordt vermeld in de boeken van de Vrijmetselaars.
Boeken van onder andere Albert Pike enz.
De rest van punt 2 heb je gelijk.
Punt 3.
Vrijmetselaars veren wel degelijk iets. Maar nog in de lagere graden hebben ze dat niet door door valse interpretatie. lucifer =Satan dat is duidelijk.
dit is nou een voorbeeld van valse interpretatie en informatie in de lagere graden van de Vrijmetselaars. Ik heb nog een vraag voor jouw. Als je gelooft dan heb je wijsheid want je gaat niet zomaar ergens in geloven zonder dat je weet waar het over gaat. Dus ik weet niet waar je dit vandaan hebt maar dit is onjuist. Nog een voorbeeld van valse interpretatie en informatie van de lagere graden in de Vrijmetselaars.
Knul, Je taal wordt steeds onsamenhangerder. Volgens mij zit er een fout in je babelfish.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja ik ken het inwijding ritueel. Je speelt de gebeurtenis na van Hiram abiff.
Het verhaal gaat zo.
Hiram abiff bouwde salomon's tempel. Daar zat veel informatie over godienst en occult. Drie mensen die wouden die informatie hebben dus geen s 'avonds naar de tempel. Ze dachten dat er niemand was maar Hiram abiff was er. Dus ze vroegen alle drie of ze in de tempel konden zodat ze bij de informatie konden. Maar dat mocht niet van Hiram abiff ze moesten het wachtwoordt weten. Maar de drie waren daar niet zo blij mee. Dus ze sloegen en schopten Hiram abiff. De derde vermoorde Hiram abiff met een volgens mij een windhoek. Dus het inwijdingritueel is gebaseert op de dood van Hiram abiff.
TS kent het verschil tussen een inwijding en een verheffing niet...quote:Op zondag 19 mei 2013 10:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Fout!
Ik vroeg naar de inwijding. Niet naar de meesterverheffing.
uitgeblust..quote:Op zondag 19 mei 2013 09:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke met punt 1 en 4 heb je gelijk. Al hoewel sommige rituelen en symboliek wel andere betekenissen hebben maar dat ter zeiden. Punt 2
Dat wordt vermeld in de boeken van de Vrijmetselaars.
Boeken van onder andere Albert Pike enz.
De rest van punt 2 heb je gelijk.
Punt 3.
Vrijmetselaars veren wel degelijk iets. Maar nog in de lagere graden hebben ze dat niet door door valse interpretatie. lucifer =Satan dat is duidelijk.
dit is nou een voorbeeld van valse interpretatie en informatie in de lagere graden van de Vrijmetselaars. Ik heb nog een vraag voor jouw. Als je gelooft dan heb je wijsheid want je gaat niet zomaar ergens in geloven zonder dat je weet waar het over gaat. Dus ik weet niet waar je dit vandaan hebt maar dit is onjuist. Nog een voorbeeld van valse interpretatie en informatie van de lagere graden in de Vrijmetselaars.
volgens jou..quote:Op zondag 19 mei 2013 09:46 schreef tribalwars het volgende:
Betekenis bepaalde symbolen van de vrijmetselaars volgens mij.
G logo= God, Grand aritect, Goden
allerziende oog = derde oog / antichrist/ Horus vlammende ster / sirus
Dat is een uitgebreid onderzoek, dat ie gedaan heeft..quote:Op zondag 19 mei 2013 10:36 schreef helldeskr het volgende:
[..]
TS kent het verschil tussen een inwijding en een verheffing niet...
Klassieke fout van een profaan...
quote:Op zondag 19 mei 2013 11:08 schreef Lavenderr het volgende:
Nu dit topic bijna vol is kunnen we de conclusie wel trekken dat TS nog heel wat te studeren heeft over dit onderwerp voor hij met stellige beweringen kan komen.
Dat zou nog het allerbeste zijn. Gewoon aanmelden bij een loge en niet gewapend met vooroordelen maar met een open mind.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:10 schreef theguyver het volgende:
[..]![]()
of zijn boeken zitten vol tegenstrijdigheden.
Misschien gewoon lid worden en kijken wat er ECHT gebeurt
Onderzoeker Tribalwars er op uit sturen, gewapend met camera en dergelijke om vervolgens een zeer gedetailleerd verslag te doen in BNW.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:10 schreef theguyver het volgende:
[..]![]()
of zijn boeken zitten vol tegenstrijdigheden.
Misschien gewoon lid worden en kijken wat er ECHT gebeurt
denk niet dat ik dan iets te weten komen. De vrijmetselaars geven niet snel geheim bloot.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:31 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Onderzoeker Tribalwars er op uit sturen, gewapend met camera en dergelijke om vervolgens een zeer gedetailleerd verslag te doen in BNW.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |