Dat vind ik niet veel verschillenquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:06 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Praten we over 12 jarige of over 16 jarige?
Nee kleine meid, dat heet actie - reactie. Wie kaatst moet de bal verwachten en jij begon te kaatsen Je denkt zo volwassen te zijn maar je vraagt advies op een forum en wanneer er niet gezegd wordt wat je wil horen dan kets je het op een heel vage manier af. Of je reageert niet/nauwelijks. Wat heb je met je ouders afgesproken? Dringt het tot je door wat er hier allemaal gezegd/getypt is? En die botte reactie mag je steken in een plek die al een jaar of 4 en een 1/2 weet wat incasseren is. Gaan we zo beginnen?? Denk liever aan je middelbare school diploma, meid!quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:08 schreef NaomiCuijpers het volgende:
Dat bepaal ik nog altijd zelf, en voorals je het wil weten.. In het begin van je reactie staat haat aan botte reacties. Nou dan ben jij daar een voorbeeld van bedankt voor het mee denken..maar je had beter je typ moeite ergens anders in kunnen steken.
iedereen heeft zijn/haar eigen moraal. Jij hebt er een, ik heb er een. Daarom zijn mensen verschillend en hebben ze een mening. Volgens mijn principes is seks vanaf je 13de of 14de, te jong. Met mij denken er minstens 51 % van de 16+ miljoen Nederlanders er ook zo over.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef jaha het volgende:
[..]
wat een moraal-politie post. Volgens mij weet iemand van 17 heel best dat je van onveilige sex geslachtsziekten kunt krijgen en dat een meisje zwanger kan raken. Meer hoef je écht niet te weten: de rest ontdek je vanzelf wel tijdens het leven. Ouders moeten gewoon accepteren dat hun kinderen op die leeftijd echt niet meer zich met poppenspelen bezighouden.
Verder zou ik me als TS niet zo druk maken. Talloze mensen zien hun partner minder vaak. Gewoon zo snel mogelijk je opleiding af maken en een baan zoeken. Als je dat bereikt hebt kun je samen wonen en dan zie je je vriendje écht elke dag.
Het is maar wat je voor jezelf als toekomstbeeld voor ogen heb. Natuurlijk is uiteindelijk dat gezinsleven heel belangrijk maar wel op basis van gelijkwaardigheid in de ontwikkeling van beide personen. Het lijkt mij genoegen nemen met heel, heel weinig wanneer je met name als meisje, huisje-boompje-beestje als het ultieme levensdoel hebt in een wereld waar in bepaalde landen meisjes vermoord worden omdat ze onderwijs willen. Hier kan het en wordt ''slapen bij elkaar door-de-weeks'' als de ultieme levensinvulling gezien. Maar goed, de ene mens is de andere niet. De ene heeft ambitie, hobby's en interesses, de andere niet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:12 schreef jaha het volgende:
Ik zie aan mijn leeftijdsgenoten, dat diegenen die eerder zijn begonnen met sex ook eerder zijn begonnen met samenwonen en trouwen en nu een leuk gezinsleven hebben. Ik kan daarom geen rechtvaardiging in de praktijk zien die staaft dat sex op je 13e of 14e te jong is - vermits de jongste persoon dat zelf ook leuk vind.
Ik begrijp niet echt waarom je niet met je toekomst bezig kan zijn en een relatie hebben tegelijkertijd?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:37 schreef Vida. het volgende:
[..]
Het is maar wat je voor jezelf als toekomstbeeld voor ogen heb. Natuurlijk is uiteindelijk dat gezinsleven heel belangrijk maar wel op basis van gelijkwaardigheid in de ontwikkeling van beide personen. Het lijkt mij genoegen nemen met heel, heel weinig wanneer je met name als meisje, huisje-boompje-beestje als het ultieme levensdoel hebt in een wereld waar in bepaalde landen meisjes vermoord worden omdat ze onderwijs willen. Hier kan het en wordt ''slapen bij elkaar door-de-weeks'' als de ultieme levensinvulling gezien. Maar goed, de ene mens is de andere niet. De ene heeft ambitie, hobby's en interesses, de andere niet.
Vooral wanneer je vwo doet zoals ts claimt te doen: ervan uitgaande dat het de waarheid is, moet je huiswerk maken door de week. Veel huiswerk. Het rijmt dan niet wanneer je zoveel huiswerk moet maken dat je dan bij je vriendje wil slapen.je moet dan sjouwen met je spullen/boeken etc naar het huis van vriendje. Daarna moet je nog 1 a 2 uurtjes huiswerk kunnen maken. Of huiswerk thuis snel afraffelen om naar het huis van vriendje te kunnen. Persoonlijk geloof ik daarom die claim dat ze vwo doet niet. Ik vind het heel netjes van die ouders dat ze zeggen na half tien geen afspraakjes maken. het lijkt dan zo'n ''booty call'': kom bij mij slapen om de hele nacht op mijn pik te springen. Ik zou in de situatie van die ouders ook meer voor mijn dochter willen in het leven dan dat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt waarom je niet met je toekomst bezig kan zijn en een relatie hebben tegelijkertijd?
Hmm sorry, maar ik heb toch echt nooit veel te doen gehad op het vwo, je overdrijft het schromelijk. Veel mensen kunnen dat prima aan, om niet dagelijks uren aan het huiswerk te zitten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:03 schreef Vida. het volgende:
[..]
Vooral wanneer je vwo doet zoals ts claimt te doen: ervan uitgaande dat het de waarheid is, moet je huiswerk maken door de week. Veel huiswerk. Het rijmt dan niet wanneer je zoveel huiswerk moet maken dat je dan bij je vriendje wil slapen.je moet dan sjouwen met je spullen/boeken etc naar het huis van vriendje. Daarna moet je nog 1 a 2 uurtjes huiswerk kunnen maken. Of huiswerk thuis snel afraffelen om naar het huis van vriendje te kunnen. Persoonlijk geloof ik daarom die claim dat ze vwo doet niet. Ik vind het heel netjes van die ouders dat ze zeggen na half tien geen afspraakjes maken. het lijkt dan zo'n ''booty call'': kom bij mij slapen om de hele nacht op mijn pik te springen. Ik zou in de situatie van die ouders ook meer voor mijn dochter willen in het leven dan dat.
Is voor iedereen verschillend; ik heb daadwerkelijk niet zoveel gedaan qua huiswerk. Echt te weinig. En toch prima doorlopen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:03 schreef Vida. het volgende:
ervan uitgaande dat het de waarheid is, moet je huiswerk maken door de week. Veel huiswerk.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt waarom je niet met je toekomst bezig kan zijn en een relatie hebben tegelijkertijd?
dat kan prima: in het weekend. of elkaar zien door de weeks, moet kunnen. dat hele blijven slapen door de weeks gedoe is een soort "belangenverstrengeling''. Nu is de tijd om je te richten op je opleiding. Wanneer dat af is kun je naar hartelust elkaar zien, bij elkaar slapen, samenwonen etc etc. in plaats van het risico door tijdgebrek/slaapgebrek je opleiding te verwaarlozenquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef Vida. het volgende:
[..]
[..]
dat kan prima: in het weekend. of elkaar zien door de weeks, moet kunnen. dat hele blijven slapen door de weeks gedoe is een soort "belangenverstrengeling''. Nu is de tijd om je te richten op je opleiding. Wanneer dat af is kun je naar hartelust elkaar zien, bij elkaar slapen, samenwonen etc etc. in plaats van het risico door tijdgebrek/slaapgebrek je opleiding te verwaarlozen
Ikke niet heeeel de nacht hoor, wil ook wel eens slapenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:25 schreef RockNijntje het volgende:
Hoezo heeft iedereen in dit topic trouwens de hele nacht seks; hoe doen jullie dat?
Precies de reden dat ik die seksargumenten als het over genoeg slapen en op tijd slapen gaat nogal raar vind.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:27 schreef MissMascotte het volgende:
[..]
Ikke niet heeeel de nacht hoor, wil ook wel eens slapen
Na 1 a 2 uurtjes genieten gaat t lichtje gewoon uit
Dus volgens jou is het tot iemand op zijn 25e ofzo is uitgestudeerd not done doordeweeks bij elkaar te blijven slapen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef Vida. het volgende:
[..]
[..]
dat kan prima: in het weekend. of elkaar zien door de weeks, moet kunnen. dat hele blijven slapen door de weeks gedoe is een soort "belangenverstrengeling''. Nu is de tijd om je te richten op je opleiding. Wanneer dat af is kun je naar hartelust elkaar zien, bij elkaar slapen, samenwonen etc etc. in plaats van het risico door tijdgebrek/slaapgebrek je opleiding te verwaarlozen
Het VWO levert echt geen 40 urige werkweek op - die je later in je leven wel om de oren geslagen krijgt. Ik zie echt het probleem niet, wel dat TS natuurlijk zelf verantwoordelijk is voor haar eigen schoolprestaties. Maar joh - veel andere mensen blowen en drinken op die leeftijd. Dat is pas echt slecht voor je. Af en toe een paar uurtjes sex hebben in plaats van slapen - dat gaat echt geen onoverkomelijke problemen opleveren. En anders ben je daar toch zelf bij, als TS zijnde?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:22 schreef Vida. het volgende:
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |