abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127692916
Goed om te zien dat de KAA'ers nog leven ondanks alle straatonthoofdingen, zandstormen, overstromingen, melkpoederschandalen e.d. die je zo nieuwslezend tegenkomt.

Ik had precies 2 weken geleden een gesprek met mijn baas, over uit Rio, want mijn positie houdt op te bestaan (interne herstructurering). Omdat ik absoluut niet weg wil uit Colombia en het zakelijk juist met mijn deel erg goed gaat, een voorstel voor een nieuwe, nog betere, baan gedaan. Op 1 juli moet ik het team en in theorie Bogota uit zijn.... ik weet nog niks, 2,5 week voor die datum.

Maar ben relaxed;
- ze accepteren mijn voorstel en mijn nu verontruste klanten en ikzelf zijn blij
- ze sturen me naar "Angola" (elke optie anders dan mijn voorstel), snijden zichzelf in de vingers en verliezen mij. Dan ga ik elders solliciteren en ondertussen een paar maanden reizen. Ook dan ben ik blij.

Luxepositie O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 juni 2013 @ 03:09:22 #177
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_127693063
Van tijd verdwijnen hier nog wel eens mensen om vage politieke redenen, gebeurt er wel eens een bus ongelukje en worden beschermde flora en fauna systematisch uitgeroeid of omgekapt, maar verder kabbelt het leven hier rustig door...

Hoe is de economie in Columbia op het moment? Makkelijk om een baan te vinden?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_127693107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 03:09 schreef breaky het volgende:

Hoe is de economie in Columbia op het moment?
Ik heb geen idee. Ik woon in Colombia

Makkelijk om een baan te vinden?
[/quote]
Heb genoeg goeie klantencontacten die me niet kwijtwillen. Business is booming. *)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 12 juni 2013 @ 03:29:26 #179
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127693120
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 03:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

de vraag wel begrijpen en toch even dat van de slak en het zout... ;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 12 juni 2013 @ 03:32:48 #180
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_127693129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 03:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Makkelijk om een baan te vinden?
Ah my bad. Ik let vaak niet echt op wat ik typ. Goed spellen is niet altijd aan mij besteed.

Goed de dat eurocrisis niet op Zuid Amerika van toepassing is.

In Laos gaat de economie ook goed al zijn er stuiptrekkingen van de regering.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_127693139

pi_127693585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Ah ok, kan gebeuren. In de US (SW) neem ik altijd een jas of dikke trui mee als ik bv naar een bioscoop ga.. brrr..
Dat deed ik in de VS ook. Hoe warmer het buiten was, hoe lager ze binnen de airco zetten.

Op Maui was het nog het ergste: daar hebben ze van nature het heerlijkste klimaat ter wereld, en dan nog hadden ze vaak de airco aanstaan, zodat je binnen zat te klappertanden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_127718767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 03:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de vraag wel begrijpen en toch even dat van de slak en het zout... ;(
Het is buitengewoon irritant, als mensen het fout schrijven. Zo moeilijk is het niet.

Niks slak en zout. Wat zou jij ervan vinden als men constant "New Zeeland" zou zeggen?

pi_127718872
Ach, Columbus zou 't niet zo erg vinden 8-)
Ja doei.
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:11:00 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_127719055
quote:
18s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is buitengewoon irritant, als mensen het fout schrijven. Zo moeilijk is het niet.

Niks slak en zout. Wat zou jij ervan vinden als men constant "New Zeeland" zou zeggen?
Ik denk niet dat veel mensen zich er aan ergeren. Behalve Nederlanders en halve Colombianen dan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_127719122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel mensen zich er aan ergeren. Behalve Nederlanders en halve Colombianen dan
Voor Colombianen is het een doodzonde. Maar het is ook een stukje moeite doen en respect. Waarom je de naam van een bekend land (we hebben het niet over Benin of Grenada ofzo) verkeerd zou moeten schrijven, dat terwijl die naam overal goed gespeld staat, is me een raadsel.

Of woon jij ook in Bolgarije? :P

pi_127719177
Waar ik me dan wel weer aan kan ergeren is als er berichtjes worden geschreven (vooral hier op de FP hebben ze daar een handje van) over 'Engeland' als het 'Verenigd Koninkrijk' of 'Groot Brittannië' bedoeld wordt. Da's wel meer dan een 'u' in plaats van een 'o' tikken; dan heb je het écht niet begrepen. Zeker niet als het er in het nieuwsbericht wat ze copy/pasten wel goed in staat :')
Ja doei.
pi_127719235
quote:
12s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor Colombianen is het een doodzonde. Maar het is ook een stukje moeite doen en respect. Waarom je de naam van een bekend land (we hebben het niet over Benin of Grenada ofzo) verkeerd zou moeten schrijven, dat terwijl die naam overal goed gespeld staat, is me een raadsel.

Verbulgen is Dven over deze schrijfwijze! *)
Ja doei.
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:16:32 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_127719301
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het zelf niet verkeerd zou schrijven. Kan me wel voorstellen dat voor veel mensen die nog net weten dat Parijs de hoofdstad van Frankrijk is dat het verschil tussen Colombia en Columbia al helemaal nihil is :P

Zoals gezegd, zal voor Colombianen hetzelfde zijn als Hollander genoemd te worden voor een provinciaal. Ikzelf kan er daarentegen weinig mee zitten. Ik woon bijvoorbeeld in Велико Търново en in het Nederland wordt het zelfs officieel Veliko Tarnovo genoemd terwijl het gewoon compleet verkeerd is :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_127719668
quote:

[..]

Je moet wat als je niks beters te doen hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:45:25 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127720479
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
Waar ik me dan wel weer aan kan ergeren is als er berichtjes worden geschreven (vooral hier op de FP hebben ze daar een handje van) over 'Engeland' als het 'Verenigd Koninkrijk' of 'Groot Brittannië' bedoeld wordt. Da's wel meer dan een 'u' in plaats van een 'o' tikken; dan heb je het écht niet begrepen. Zeker niet als het er in het nieuwsbericht wat ze copy/pasten wel goed in staat :')
Weet je hoe weinig Britten dit zelf weten?

Ze maken het ook niet makkelijk en dan hebben we het nog niet eens over de Commonwealth en protectorates en en en...

Het Colombia/Columbia verhaal komt door Columbus, District of Columbia, Columbia Pictures, etc.

Ik wissel zelf London en Londen af en dat is toch dezelfde plaats. KAA krijgt meer London van me en TRV Londen, maar helemaal consistent gebruikt ik het niet volgens mij.

En al die buut'nlanders maar 'Holland' zeggen terwijl het hele land toch 'The Netherlands' heet. Ook al ben ik geen Hollander ik vertel mensen wel (foutief) dat ik uit 'Holland' kom.
reset
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:49:11 #192
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127723469
quote:
18s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nieuw Zealand, New Zeeland, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen, ik heb alle combinatie op de post uit Nederland al voorbij zien komen
en dan maar niet te spreken over de naam van de weg waar ik aan woon, die heb ik nog nooit goed geschreven gezien...
Maar ja, ik kan begrijpen dat als je als nietig landje vanals Colombia een beetje het onderschoven kindje bent op het wereldtoneel en als ze dan ook nog je naam verkeerd schrijven...je behoorlijk gefrustreert raak ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:54:57 #193
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127723748
quote:

[..]
(we hebben het niet over Benin of Grenada ofzo)
Volgens ons, als inwoners van de Gemenenebest van Naties, gesneden koek...
Nu, dat noem ik pas respectloos... een topografisch dieptepunt als je deze landen niet kent.
pi_127731727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:45 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ze maken het ook niet makkelijk en dan hebben we het nog niet eens over de Commonwealth en protectorates en en en...
Het wordt er ook niet makkelijker op gemaakt met Ireland twee keer op de kaart en British Isles en British Islands (kennelijk zijn isle en island geen synoniemen) waar het land Ierland ook bij hoort. Maar zeggen dat de republiek Ierland British is, lijkt me niet zo'n goed plan...
pi_127732017
Who cares?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_127732234
Bedenk dat eens even bij al jouw posts.
Ja doei.
pi_127732363
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
_O_

pi_127732413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:45 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het Colombia/Columbia verhaal komt door Columbus, District of Columbia, Columbia Pictures, etc.

Ik wissel zelf London en Londen af en dat is toch dezelfde plaats. KAA krijgt meer London van me en TRV Londen, maar helemaal consistent gebruikt ik het niet volgens mij.

En al die buut'nlanders maar 'Holland' zeggen terwijl het hele land toch 'The Netherlands' heet. Ook al ben ik geen Hollander ik vertel mensen wel (foutief) dat ik uit 'Holland' kom.

:P
Ja doei.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:19:55 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_127732508

En dan als bonus deze er nog even bij :+

Pro tip voor onze matador : Maak er eentje over Colombia en Columbia
pi_127732554
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
El matador is het met je eens, nu zou er een lampje moeten gaan branden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')