abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5765467
Iemand gisteravond toevallig B&vD gezien?

Als gast hadden ze Ayaan Hirsi Ali, een somalische politicologe werkzaam bij het wetenschappelijk bureau van de PvdA. Wat een verademing, ze stak haar kritiek over de islam, het integratiebeleid, de multiculturele samenleving en de beroepsmoralisten in dit land niet onder stoelen of banken!

Hulde, zulke mensen heeft de politiek nodig!

En ze was nog leuk om naar te kijken ook!

Hier een column van haar hand (knap geschreven voor iemand die 10 jaar geleden geen woord Nederlands sprak).

quote:
Waar blijft de reformatie van de islam?

Enkele maanden geleden ontstond er in Nederland commotie rond de homofobe uitspraken van de Rotterdamse imam sheikh Khalil el-Moumni. Ayaan Hirsi Ali, politicoloog en moslim, verbaast zich over de overwegend conservatieve reacties van vooraanstaande moslims. Ze vraagt zich af waar de geluiden van progressief andersdenkende moslims te horen zijn. Volgens Hirsi Ali staat het gebrek aan discussie over homoseksualiteit niet op zichzelf. Waar blijft de reformatie van de islam?

De moslimgemeenschap in Nederland laat zich in de discussie over homoseksualiteit, opgeroepen door el-Moumni, van zijn slechtste kant zien. Slechts een enkel lid bemoeit zich met de discussie, en komt dan vaak niet verder dan het relativeren van de uitspraken van de imam. Slechts uitzonderingen laten een ander geluid horen. In NRC Handelsblad zegt televisieregisseur Naci Kapan dat de Rotterdamse imam door zijn onwetendheid en onkunde een pijnlijke vergissing heeft gemaakt. Treurig is vooral dat de moslimgemeenschap in Nederland zich kennelijk geestelijk laat leiden door onwetende en onkundige mensen.

Moslims in Nederland gaan ingewikkelde discussies uit de weg en kunnen zich moeilijk verplaatsen in de positie van een ander. De discussie over homoseksualiteit is daar een triest voorbeeld van. Homoseksualiteit is overigens lang niet het enige onderwerp dat op weinig tolerantie en vrijheid kan rekenen binnen culturen met een islamitisch referentiekader. Een zwaar taboe rust op het praten over anticonceptie, abortus en seksueel geweld in het gezin. De moslimgemeenschap zwijgt massaal wanneer zij met het bestaan van deze zaken wordt geconfronteerd. En dat terwijl hulpverleningsinstanties veelvuldig bezoek krijgen van moslimgelovigen. Abortusklinieken behandelen regelmatig islamitische meisjes. In het geheim, zonder dat familie of vrienden worden ingelicht, want een meisje moet immers maagd blijven voor het huwelijk. Ook in 'Blijf van mijn lijf huizen' verblijven veel islamitische vrouwen. Een vrouw gehoorzaamt haar man, doet ze dat niet dan mag hij haar slaan. Vaak krijgen deze vrouwen geen hulp van familie of vrienden. Over seksueel geweld binnen het gezin, tegen kinderen of tegen de echtgenote, wordt niet gesproken. Door te zwijgen wordt het leed in stand gehouden.

Los van de onderwerpen die imams aan de orde stellen, rust er een taboe op de functie van de imam en zijn betekenis voor moslims in een moderne, seculiere en westerse samenleving zoals de Nederlandse. Binnen de islam is een imam meer dan alleen voorganger van het gebed. Hij is het religieuze geweten van de gemeenschap. Elke vrijdag na het middaggebed houdt hij een toespraak over de gebeurtenissen van de afgelopen week. Daarin probeert hij de actuele ontwikkelingen binnen een islamitisch kader te plaatsen. Een actieve, betrokken rol, waarin hij ontwikkelingen in de maatschappij op de voet volgt.

Kan iemand als imam Sheikh Khalil el-Moumni invulling geven aan deze functie? Ik betwijfel dat ten zeerste. Zo moesten zijn uitspraken tijdens de Nova-uitzending worden ondertiteld omdat hij kennelijk de Nederlands taal niet spreekt. Dan vraag ik me af waarover en met welk gezag hij iedere vrijdag zijn toespraak houdt. Hij kan immers de wekelijkse gebeurtenissen binnen de Nederlandse samenleving niet uit eerste hand volgen.

Nederland is een seculiere staat en de regels en wetten van de rechtstaat staan voorop. Ook wanneer daarin elementen zijn die in de Koran expliciet worden verboden of waarover onduidelijkheid bestaat, zoals homoseksualiteit, abortus, euthanasie en de positie van de vrouw. Een moslim hoeft zich niet te houden aan de voorschriften van de Koran of aan het advies van de imam, maar wel aan de wetten van de Nederlandse samenleving.

De actualiteit bewijst helaas dat de moslimgemeenschap een achterstand heeft als het gaat om verlichtingsdenken, verdraagzaamheid en kennis over andere culturen. Een inhaalslag op deze punten zal nooit lukken met imams als el-Moumni. Maar het zal ook niet lukken als vooruitstrevende moslims achterover blijven zitten. Een eensgezinde reformatie is wat de islam nodig heeft. En die kan nergens anders beginnen dan in een land waar de deelnemers niet bang hoeven te zijn voor vervolging en onderdrukking.

Ayaan Hirsi Ali (33), afkomstig uit Somalië, is politicoloog en moslim. Ze werkt bij de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 12-09-2002 09:59]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5765486
En ze is dus zelf ook lid van de linkse kerk...

Ik was het trouwens grotendeels eens met haar.

pi_5765492
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:42 schreef Halinalle het volgende:
En ze is dus zelf ook lid van de linkse kerk...
Ze was niet mild op haar kritiek richting PvdA, benieuwd of haar dit in dank wordt afgenomen.

Maar ik heb het verandert, de VVD heeft tenslotte de afgelopen 8 jaar ook hard meegedaan aan het integratiebeleid.

pi_5765511
In het Parool staat over haar onder meer het volgende:
quote:
Debiteert iemand weer de al plichtmatige loftuitingen voor Marokkaanse 'buurtvaders', dan zegt Hirsi dat hun initiatief prima is mits zij eerst hun taak als gewone vaders goed vervullen. Dus: ''Hun vrouw niet slaan en hun dochters naar school laten gaan.''
pi_5765538
Hele column, staan nog meer goede stukjes in:
quote:
Marokkaanse billenknijpertjes

Hou, zou ik zeggen, Ayaan Hirsi Ali in de gaten. Ze is politicologe, van Somalische herkomst en werkzaam op het wetenschappelijk bureau van de Partij van de Arbeid. Ze is jong, zwart en ziet er goed uit, wat niet weg is in de televisiedemocratie.

En ze kan - à la Fortuyn - een debat op scherp zetten. Debiteert iemand weer de al plichtmatige loftuitingen voor Marokkaanse 'buurtvaders', dan zegt Hirsi dat hun initiatief prima is mits zij eerst hun taak als gewone vaders goed vervullen. Dus: ''Hun vrouw niet slaan en hun dochters naar school laten gaan.''

'Zeg wat je denkt' was het motto van een openbaar 'kringgesprek' over racisme in het Utrechtse café Hofman, waaraan Hirsi gisteren deelnam. Het zou aanvankelijk op 8 mei plaatsvinden, maar toen werd het afgelast, hoewel het twee dagen na de moord op Fortuyn een passende vorm van rouwverwerking had kunnen zijn. Zeggen wat je denkt was immers zijn kenmerk, althans: hij wist goed te doen alsof hij zei wat hij dacht. In elk geval dachten veel mensen dat hij zei wat zij dachten maar niet mochten zeggen. Sinds zijn dood is zeggen wat je denkt in de mode.

Het is een slecht idee. God beware ons dat iedereen gaat zeggen wat hij denkt. De beschaving bestaat in aanzienlijke mate uit een filter tussen de verwarde en soms kwaadaardig kolkende massa in ons hoofd en onze in het bijzijn van anderen uitgesproken woorden. Anders viel er niet met ons samen te leven. Alleen: waar is de grens met schijnheiligheid?

Het kringgesprek begon met een reeksje persoonlijke bekentenissen waarbij een racismedeskundige opbiechtte dat hij een paar jongens op heterdaad had betrapt toen ze een autoruit insloegen, een laptop stalen en er op hun scootertje vandoor gingen. Hij had de politie gebeld en verteld dat zij witte petjes droegen en 'een Marokkaans uiterlijk' hadden. Dat laatste zat hem nu dwars en het werd er niet beter op toen een Marokkaanse jongerenwerker hem vroeg hoe je in 's hemelsnaam een uiterlijk aan een nationaliteit kon koppelen. Wat was dat trouwens, een Marokkaans uiterlijk? Het kwam er op neer dat de racismedeskundige de politie een handje had geholpen de boosdoeners in de kraag te vatten, maar dat zijn geweten opspeelde: was dit geen discriminatie?

Nogal wat aanwezigen beantwoordden deze vraag prompt positief: ''Het denken in groepen is sowieso discriminatie.'' Maar daar moet je bij Hirsi niet mee aan boord komen. De diverse groepen migranten onderscheiden zich door 'oververtegenwoordiging' in laagbetaalde arbeid, beroep op sociale voorzieningen en het vmbo, de onderste trap van het voortgezet onderwijs. Voor al die achterstanden wordt specifiek beleid ontwikkeld en daar maakt geen migrant bezwaar tegen. Dan is toch legitiem ook tegen de oververtegenwoordiging van jonge Marokkanen in de criminaliteit beleid te ontwikkelen? Daarvoor dienen we die volgens haar frank en vrij te 'benoemen' en 'kleur te geven'.

Een vrouw in de zaal wist uit beroepsmatige ervaring dat het in gevangenissen letterlijk 'zwart ziet van de mensen'. ''Het is er heel donker,'' voegde ze er ten overvloede aan toe. Ze had besloten het voortaan aldus hardop te zeggen. Hirsi noemde dat 'een moedige daad en barmhartiger dan zwijgen uit respect, fatalisme of politieke correctheid'. De betrokken criminelen hebben er per saldo meer aan dan aan plechtig zwijgen.

Maar uit het publiek kwamen protesten tegen het in verband brengen van Marokkanen met criminaliteit: al komt 69 procent van de misdaad in Rotterdam op het conto van jonge Marokkaantjes, men ervaart berichten daarover als 'discriminatie'.

''Als in de krant staat dat Marokkaanse meiden in het onderwijs veel vooruitgang boeken, protesteert daar niemand tegen,'' kaatste Hirsi vinnig terug. Inderdaad: aan prestaties van Marokkanen in Nederland ontleent men de trots van groepsidentiteit, maar hun eventuele wanprestaties mogen niet met hun etnische achtergrond geïdentificeerd worden, want dan is het discriminatie.

Hirsi meent dat etnische minderheden ook die schaduwzijden voor hun rekening moeten nemen. Er ontspon zich een vinnig debatje met een Marokkaanse vrouw die zich niet verantwoordelijk gesteld wilde zien voor wandaden van Marokkaanse rotjochies. Maar volgens Hirsi komen die wandaden mede voort uit een groepscultuur, zodat de groep ook een taak toekomt in het tegengaan ervan.

Ze noemde hun wangedrag in disco's en zwembaden. De opvoeding van jongens uit islamitische landen (''Ik kom uit zo'n land, ik kan het dus weten'') leidt er toe dat ze menen meisjes die zich daar begeven 'in de billen te mogen knijpen'. Hollanders moeten leren durven daar krachtig tegen op te treden in plaats van hun alleen maar groepsgewijs de toegang te ontzeggen, en migranten moeten leren dat in Nederland terecht andere regels gelden.

Met een dergelijke directheid in het debat over de multiculturele samenleving kan de PvdA haar voordeel doen. En: Hirsi is minder gemakkelijk te 'demoniseren' dan Fortuyn.

pi_5765549
Ik meen haar ook zeer recent te hebben gezien op een van de publieke zenders, waar ze in discussie ging met enkele andere 'moslim-watchers'. In perfect Engels overigens.

Jammer dat dit soort mensen geen invloed van binnenuit op de Nederlandse Somalische/moslim gemeenschap uitoefent. Ongetwijfeld goed voor haarzelf overigens.

Ben benieuwd of er binnenkort een fatwa over haar uitgesproken wordt......

pi_5765589
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:54 schreef skiller het volgende:
Jammer dat dit soort mensen geen invloed van binnenuit op de Nederlandse Somalische/moslim gemeenschap uitoefent.
Ze mengt zich in genoeg debatten en komt ook in de media voor haar mening uit! Ik vind haar zeer moedig!

Haar ideeen/uitspraken passen beter bij de LPF dan bij de PvdA. Hopelijk kunnen mensen als haar en Wouter Bos die partij van binnenuit veranderen.

pi_5765656
Ja ik vond het een welbespraakte mevrouw. Knap voor iemand die slechts 10 jaar in ons land verblijft! Was het vaak met haar eens..
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_5765669
Wat ik opvallend vond was haar mening over de uitspraak van Fortuin over de Islam 'de islam is een achterlijke cultuur', waarop zij aangaf dat het vanuit een bepaalde optiek ook inderdaad zo is.

Aangezien deze uitspraak van Fortuin altijd als enige werdt aangedragen als zijnde dat hij 'extreem rechts' was.

pi_5765857
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ze mengt zich in genoeg debatten en komt ook in de media voor haar mening uit! Ik vind haar zeer moedig!

Ze maakt alleen geen deel meer uit van de Somalische/moslim gemeenschap in Nederland. Voor de meeste Somaliers en moslims zal ze dan ook (denk ik) een overloopster zijn, in plaats van een verlicht iemand binnen de eigen gemeenschap.
  donderdag 12 september 2002 @ 10:34:36 #11
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_5765934
quote:
Wat ik opvallend vond was haar mening over de uitspraak van Fortuin over de Islam 'de islam is een achterlijke cultuur', waarop zij aangaf dat het vanuit een bepaalde optiek ook inderdaad zo is.

Aangezien deze uitspraak van Fortuin altijd als enige werdt aangedragen als zijnde dat hij 'extreem rechts' was.

Ja - dat is makkelijk. hangt van je definitie af. Voor de islam zijn wij de achterlijke cultuur. ik bedoel, zij zijn allemaal verlicht door hun geloof, wij zijn heidenen toch?

Vanuit je eigen perspectief kun je altijd iemand anders ideeen als achterlijk bestempelen.

Wat dat aangaat is de opmerking van Fortuyn nogal een dooddoener.

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_5766008
Ik was erg onder de indruk idd..
Progressief, nuchter, slim en verbaal erg sterk.
De heren aan tafel waren ook onder de indruk.
-
pi_5766017
Zij gaaf aan dat op het gebied van mensenrechten, vrijheid van meningsuiting en emancipate de islam inderdaad een achterlijke/achtergestelde cultuur is.

Precies wat Pim Fortuyn zei als men de moeite had genomen om verder te kijken dan alleen de soundbites en het geblaat van Paul Rosenmuller.

pi_5766024
Voor een dooddoener heeft die opmerking dan wel veel opschudding veroorzaakt?
pi_5766079
hhhhmmm..

Ik zal jullie vertellen dat een gemiddelde moslim hier in Nederland dezelfde ideen heeft als die mevrouw. Alleen worden die mensen nauwlijks uitgenodigd op TV. Nu is eindelijke zo een iemand uitgenodigd en denkt iedereen.. WAAAW!!!!...

Ik heb gistren ook zit te kijken naar Rondomtien op Nederland1 en daar zag je waar de media geintereseerd is: ze hebben Nederlanders en Moslims uitgenodigd. Die Moslims zijn op een vrouw na allemaal kinderen van rond de 14, 15 of 16 jaar. Terwijl bij de nederlanders onder andere een politicus en een lerares is uitgenodigt.

Dan weet ik waar zo een gesprek naartoe leidt. Die Moslim tieners gaan onverstandige dingen zeggen, en dan zeggen de mensen van zie je wel die moslims..dit en dat.

Het programma van Barend en van Dorp is een van de weinige programma's die volwassen allochtonen uitnodigt.

De afvlevering van gistren was geen uitzondering in de zin dat er iemand is die uitzonderlijke meneing heeft. Maar is wel een uitzondering in de zin dat er eindelijke verstandige mensen worden uitgenodigd.

Peace
Groeten

pi_5766376
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:40 schreef Strolie75 het volgende:
Hulde, zulke mensen heeft de politiek nodig!
Ja, laats was er ook al een bij (volgens mij) B&W.
opvallend dat het mensen zijn die hun eigen cultuur en geloof niet verloochenen, maar de zaken toch scherp in perspectief zien. Ze sprken allemaal goed Nederlands en weten wat er leeft bij hun eigen `achterban' en bij de Nederlandse bevolking.

Het heeft natuurlijk even geduurd voordat ze `geintergreerd' waren, maar ik geloof dat de tijd rijp is voor meer van dat soort mensen. (heel grappig om te zien dat zij het zijn die tegenwicht kunnen bieden!)

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5766524
quote:
Op donderdag 12 september 2002 10:44 schreef miloud het volgende:
Ik heb gistren ook zit te kijken naar Rondomtien op Nederland1 en daar zag je waar de media geintereseerd is: ze hebben Nederlanders en Moslims uitgenodigd. Die Moslims zijn op een vrouw na allemaal kinderen van rond de 14, 15 of 16 jaar. Terwijl bij de nederlanders onder andere een politicus en een lerares is uitgenodigt.
Heb gisteren ook stukje van Rondom10 gezien, maar ging me ïnderdaad al heel snel enorm ergeren aan die kinderen die domme dingen gingen roepen/meteen in de verdediging gingen met domme "kind-argumenten" (bijvoorbeeld op aantijging dat veel Moslims behoorlijk negatief tegen homoseksualiteit staan: "Maar ik ken iemand in Katwijk, en daar wonen allemaal christelijk mensen, en die wordt veel erger aangekeken en genegeerd en blablabla"
Snel weggezapt dus...

Maar toch fijn om mensen zoals Ali te zien, erg verstandig!
En of ik ze zo weinig zie ze omdat er niet zoveel van bestaan, of omdat de media geen aandacht besteedt aan deze "verstandige allochtonen", ik vestig ieg mijn hoop op een leuke multiculturele & geintegreerde samenleving op deze mensen.

pi_5766930
quote:
Op donderdag 12 september 2002 11:20 schreef Chao.Khao het volgende:

[..]

Heb gisteren ook stukje van Rondom10 gezien, maar ging me ïnderdaad al heel snel enorm ergeren aan die kinderen die domme dingen gingen roepen/meteen in de verdediging gingen met domme "kind-argumenten" (bijvoorbeeld op aantijging dat veel Moslims behoorlijk negatief tegen homoseksualiteit staan: "Maar ik ken iemand in Katwijk, en daar wonen allemaal christelijk mensen, en die wordt veel erger aangekeken en genegeerd en blablabla"
Snel weggezapt dus...

Maar toch fijn om mensen zoals Ali te zien, erg verstandig!
En of ik ze zo weinig zie ze omdat er niet zoveel van bestaan, of omdat de media geen aandacht besteedt aan deze "verstandige allochtonen", ik vestig ieg mijn hoop op een leuke multiculturele & geintegreerde samenleving op deze mensen.

Krijg steeds vaker het idee dat de media met opzet de minder ontwikkelde allochtoon uitzoeken omdat dat het "jerry springer" gehalte verhoogt. Maar ja wat heb je aan een discussie als je geen tegenpolen in de zaal hebt. En als je die niet kan vinden in de volwassen vorm dan nodig je gewoon kinderen uit.

Ik was zelf een tijdje terug uitgenodigd voor een discussie (op TV), maar toen ik om de lijst vroeg van de andere mensen die in de discussie mijn "partner" moesten zijn, heb ik daar maar vanaf gezien om de simpele reden dat een discussie op niveau haast onmogelijk zou zijn.

donderdag 12 september 2002 @ 15:30:54 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5770214
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:40 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand gisteravond toevallig B&vD gezien?
Nee, gemist.

Jammer, want ik had het wel willen zien.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5771241
Intelligente, open vrouw. Mag nog oppassen dat er geen Fatwa over haar uitgesproken wordt.
De groeten van Ben
pi_5771384
Jammer, gemist. Ik ben al tijden een grote fan van haar. Intelligente, nuchtere vrouw. Je kunt als blanke westerling je best doen om zo genuanceerd mogelijk kritiek te leveren op de islam, maar bijna altijd ontstaat er dan toch een wij/zij situatie. Reformatie en modernisering van de islam kan alleen komen van de kant van allochtonen met een islamitische achtergrond zelf. ik hoop nog veel van haar te horen, net als van Afshin Ellian, Hafid Bouazza, Ali Lazrak en Sylvain Ephimenco.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5778346
quote:
Op donderdag 12 september 2002 16:45 schreef Koerok het volgende:
Jammer, gemist. Ik ben al tijden een grote fan van haar. Intelligente, nuchtere vrouw. Je kunt als blanke westerling je best doen om zo genuanceerd mogelijk kritiek te leveren op de islam, maar bijna altijd ontstaat er dan toch een wij/zij situatie. Reformatie en modernisering van de islam kan alleen komen van de kant van allochtonen met een islamitische achtergrond zelf. ik hoop nog veel van haar te horen, net als van Afshin Ellian, Hafid Bouazza, Ali Lazrak en Sylvain Ephimenco.
Ah, heb je Rondom Tien toevallig gezien? Ayaan Hirsi Ali, Ali Lazrak, Ali Eddaoudi en directeur Cheppi van de Wereld Moslim Liga in discussie over de stelling of moslims kritischer naar zichzelf moesten kijken. Hoewel Ayaan Hirsi Ali en een andere pakistaanse vrouw (haar naam is me even ontschoten) veel het woord hadden en heel kalm en rationeel hun kritiek ventileerde, zag je zienderogen Eddaoudi kwaaier en kwaaier worden en liep zelfs weg halverwege het debat.

In essentie was het gewoon een 'wij/zij'-discussie maar dan intern. Waar het vooral om ging in die discussie was het feit dat Cheppi en Eddaoudi vonden dat Ayaan Hirsi Ali in hun redeneringen de Islam (de Islam vanuit het ideaalbeeld) benadeelden. Iets wat ze ook deed. Eddaoudi en Cheppi waren fel (deels vanwege het feit dat ze minder spreektijd leken te krijgen) in het defensief en redeneerden vanuit het ideaalbeeld, het beeld hoe de Islam beleeft en beleden zou moeten worden.

Terwijl Ayaan Hirsi Ali e.a. juist redeneerden vanuit het perspectief van hoe de Islam in de praktijk beleeft en beleden wordt. Dit onderscheid had geen van beide partijen door en zo heb je het over verschillende dingen. Het gevolg was een wij/zij discussie waarin de ene partij pleitte voor een Islamitische Verlichting (dus een herwaardering van de Koran) en de andere partij pleitte voor een herwaardering van Islamitische cultuur en niét de Koran.

vrijdag 13 september 2002 @ 11:05:01 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5781919
quote:
Op donderdag 12 september 2002 16:33 schreef BenKetting het volgende:
Intelligente, open vrouw. Mag nog oppassen dat er geen Fatwa over haar uitgesproken wordt.
Hoezo is zij intelligent ??? Omdat zij de mening verkondigd die jullie allemaal graag willen horen toevallig ???

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 13 september 2002 @ 11:07:52 #24
13462 BansheeBoy
pi_5781981
-edit- nutteloze opmerking verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 13-09-2002 12:08]

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 13 september 2002 @ 11:09:34 #25
13462 BansheeBoy
pi_5782021
quote:
Op donderdag 12 september 2002 11:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Krijg steeds vaker het idee dat de media met opzet de minder ontwikkelde allochtoon uitzoeken omdat dat het "jerry springer" gehalte verhoogt. Maar ja wat heb je aan een discussie als je geen tegenpolen in de zaal hebt. En als je die niet kan vinden in de volwassen vorm dan nodig je gewoon kinderen uit.

Helemaal mee eens. De media zoekt bewust de eenlingen uit met een afwijkende mening over de islam, in plaats van de geleerde moslims op te zoeken die verstand hebben van hun geloof
quote:
Ik was zelf een tijdje terug uitgenodigd voor een discussie (op TV), maar toen ik om de lijst vroeg van de andere mensen die in de discussie mijn "partner" moesten zijn, heb ik daar maar vanaf gezien om de simpele reden dat een discussie op niveau haast onmogelijk zou zijn.
Groot gelijk heb je...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')