abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125971213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:11:54 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125971504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:14:00 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125971567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ;)
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.

Bij stations waar alle treinen stoppen is ATB-vv echter meer effectief dan een doorschietlengte of een veiligheidskopje. Dat is ook daar echter niet de voorkeursoplossing.
pi_125971574
Pics pics pics? :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:15:58 #205
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125971608
Ohja, Duvel heeft ook helemaal gelijk met zijn windspoortje!
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:18:42 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125971684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:14 schreef b2py het volgende:
Pics pics pics? :)
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:21:13 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_125971744
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_125972946
NS willen klant op meer punten laten oordelen

Ja, als de klant niet tevreden is, moet je vooral de klantvriendelijkheid van ons aller Eva ter discussie stellen _O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:04:11 #209
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_125973185
Die Eva boeit het anders ook niks :{w.

quote:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Moet NS klanten op meer punten laten oordelen?
EVA zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
pi_125973681
Winstalarm Siemens om vertraging bij treintak

MÜNCHEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Duitse industrieel conglomeraat Siemens verlaagde donderdag zijn winstverwachting voor 2013 vanwege een last die het concern neemt voor de vertraagde uitlevering van treinen. De nettowinst zal in de buurt komen van de onderkant van de eerder afgegeven prognose van 4,5 tot 5 miljard euro.

Bron en meer
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:24:06 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_125973834
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag?
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:21:13 #212
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125975771
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in.

pi_125975988
Held! _O_
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:41:24 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125976464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:21 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat boek ja. :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:42:36 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125976504
Er zijn ook foto's waar je ziet dat de kop van het rijtuig ook echt krom is.

Maar dat kan ook in een oude RailMagazine zijn geweest, en die liggen bij die ICmax-folder.

[ Bericht 40% gewijzigd door Duvel op 02-05-2013 12:49:59 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:52:31 #216
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_125976849
klopt zie ik nu, staat nog een pagina verder, Deze afbeeldingen zijn trouwens te vinden in het boek
Ongevallen op Nederlands spoor van Rob & Marcel van Ee ( ISBN 90-6013-067-7 ) Leuk boek, aanrader!
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:53:06 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125976865
Wordt het niet eens tijd voor een Sequel? Boek is van 1997..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:57:09 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125977021
Deze is nieuwer, en ook leuk!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:14:16 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125977611
ISBN?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125978041
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_125978050
Mijn welgemeende verontschuldigingen voor de domeinnaam van voornoemde link.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:29:05 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125978138
quote:
3s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ISBN?
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas...

1Ik vermoed dat je in augustus wel succes kunt hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:53:51 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125978988
quote:
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr.

ISBN 90 5994 086 5
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:55:22 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125979027
wel schraal, op Abebooks.com kun je normaliter wel oude (als in niet meer leverbare) boeken vinden met het ISBN, maar deze staat er niet tussen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125979463
De Slegte heeft m wel als je niet vies bent van 2ehands

http://www.deslegte.com/b(...)spoor-9789059940864/

edit: deze ook blijkbaar maar dan nieuw, al zou het kunnen dat dat een bol.com - achtige toestand is (lees: bestellen en betalen waarna de niet-op-voorraad mailtjes binnendruppelen ookal staat het als zijnde op vooraad op de site)
http://autoweek.asnbooks.(...)ob-dragt-p-8750.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')