quote:
Op woensdag 1 mei 2013 12:07 schreef NY_aannemer het volgende:[..]
Nee, ze teert nog niet op zijn zak. Wanneer we gezamelijk een drankje doen of naar een restaurant gaan betaald ze gewoon mee. Daar staat ze vrij scherp op. Maar, ook al is dat weer een vooroordeel, kan dat natuurlijk zijn om een goede indruk op zijn vrienden te maken. En ja, het zijn inderdaad vooroordelen. Wij willen het beste voor onze maat en wij zullen het nooit op een "ons" of "die mevrouw" spelen.
Hij heeft inderdaad meer centen te makken. Naieve goedzak is gewoon de beste beschrijving. Als er een zwerver langskomt of een roma aan de kant van de straat zit is de kans groot dat hij zijn portemonee even pakt. Hij is gevoelig voor dames die een zware jeugd hebben gehad. Soort van redders-mentaliteit.
[..]
Het probleem zit hem ook in de eventuele optie dat wanneer zij ooit samen zullen wonen zij gaat teren. Ze heeft geen opleiding na haar middelbare school gedaan. Veel savings heeft ze niet, maar ze verdient zo nu en dan toch wel een leuk zakcentje. Straks gaan ze nog trouwen. Moeten ze vooral doen, maar wij gaan hem daarin wel financieel advies geven. Zij ziet er echt goed uit en kan wanneer noodzakelijk echt alle boys om haar vingertje krijgen als ze dat zou willen. Ik hoop dat hij haar kan overtuigen om evt. een opleiding te gaan doen.
Zij heeft geen vaste woonplek. Ze deelt haar appartement bij de club altijd met al de dames van die club.
Ik weet het, het is veel als, what if, etc. Maar je voelt echt aan dat hij zijn rationeel verstand aan het verliezen is. En dat begint al met kleine (prijzige) kadootjes richting haar. En strippers kunnen nu eenmaal goed liegen. Er is gewoon veel twijfel of ze nu een spelletje speelt of dat het echt is. En helaas kent onze vriendengroep voorbeelden waar het wel eens flink mis is gegaan en onze maat in kwestie (was geen stripper maar echt een golddigger) echt flink gestript is. Die zat mentaal daarna echt flink aan de grond.
Ze werkt nog voor een aantal week en dan zien wij wel of ze bij onze maat gaat intrekken. Ik hoop serieus dat het echt is, en deze vooroordelen niet terecht zijn. Hij glundert als meer dan ooit tevoren.
Ja sorry, maar als ik dit lees blijft er toch gewoon niets over om moeilijk over te doen?
Ze teert niet op zijn zak, is zelfs vrij scherp in netjes meebetalen, ze is lief voor hem, komt verder ook lief over op jullie, ze is mooi. Wat wil je nog meer voor je maat dan een leuke, mooie meid die gek op hem is en hij op haar?
Ik zou niet teveel tegen hem zeggen, want als ik in zijn schoenen had gestaan was ik echt boos geworden om jouw nare vooroordelen die je maar vast blijft houden, ook al gedraagt iemand zich totaal niet naar die vooroordelen.
Maar blijf vooral denken dat stripper een karaktertrek is, dan ben je straks je maat kwijt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.