abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:28 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125780660
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:47 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125780677
shit, ben aan het rummikubben
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:24:26 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125780821
ccleaer deed de truc, thanks Henk
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:43:37 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125781713
Plaatje in de OP :D

Ik maak vriendjes op kantoor O+ *gezelligheidsdier*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 26 april 2013 @ 23:24:29 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125783347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Plaatje in de OP :D

Ik maak vriendjes op kantoor O+ *gezelligheidsdier*
O+
pi_125783747
:W!

[ Bericht 33% gewijzigd door Probability op 26-04-2013 23:45:33 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_125784086
Eindstand:
O. Fruitsalade
T. Thee net melk en koekje
L. Hard bruin broodje kip
T. Yoghurt met honing en noten
D. Rucola met aardbeien, gerookte kip en verse geitenkaas
T. 5 bitterballen en 2 witte wijn
pi_125784192
Jongens, ik heb me een vreetbui gehad vandaag. Moet ongesteld worden (geen excuus, wel een soort verklaring) en echt, ik voel me gewoon een paar kilo dikker geworden. Mijn buik flubbert alle kanten op (als het buiten zou waaien, zou ik 'm kunnen laten wapperen in de wind), mijn wangen worden gewoon door de zwaartekracht naar beneden getrokken, en mijn onderkin(nen) rust(en) gewoon op mijn borst ook al kijk ik recht naar voren.

Top dus :D :') :+
pi_125784270
Coco, en zeker weten dat er niets te zien is van dit horrorbeeld? :*
pi_125784335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:51 schreef Perruche het volgende:
Coco, en zeker weten dat er niets te zien is van dit horrorbeeld? :*
Jawel hoor. Niet zo erg als ik het omschrijf waarschijnlijk, maar ik ben gewoon echt (wat) te zwaar.

En het ging net een beetje lekker de laatste tijd, dus nu baal ik van die slechte dag en voel ik me meteen dikkerder en lelijkerder dan zou hoeven/moeten. Ook door de ongesteld-die-eraan-zit-te-komen, dan voel ik me altijd een lelijke koe, zeg maar.
pi_125784348
Gelukkig was de taart wel lekker.

:')
pi_125784420
Oh ja. Ik ken het. Gister dacht ik nog: ah jammer dat ik te oud ben voor super model. Vandaag denk ik: hee grappig ik ben breder dan lang :') :'( :')
= onrealistisch
pi_125784428
En de cola.
De chips.
De plakjes worst.
.
.
En de kinderchocolade.
.
.
.
.
En de tikkels.
.
.
.
en het chocoladebroodje waar ik de dag mee begon.

Voordeel: morgen kan het alleen maar beter gaan!
pi_125784511
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:55 schreef Probability het volgende:
Oh ja. Ik ken het. Gister dacht ik nog: ah jammer dat ik te oud ben voor super model. Vandaag denk ik: hee grappig ik ben breder dan lang :') :'( :')
= onrealistisch
Damn, idd :D Breder dan lang, haha, mafkees O+

Maar ken het wel. Realistisch: er moet een paar kilo af, dan ben je mooier en voel je je ook beter :Y
Onrealistisch: lelijke dikke koe je lijkt wel een vadsige kerel met die kop en damn hoe durf je zo nog onder de mensen te komen!

Althans, dat is het bij mij een beetje :')
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2013 @ 00:00:19 #15
70532 loveli
N
pi_125784586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 23:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
En de kinderchocolade.
Van Saar?!

Als ik je lengte en gewicht hoor, weet ik dat het te zwaar is. Alleen bij jou zie je dat er niet aan af, je staat sowieso wel leuk op foto's. En daarom haten we je :*
crap in = crap out
pi_125784689
Ja maar coco, die paar kilo teveel zaten en vier dagen geleden ook en toen voelde je je ook niet zo, toch?

Gelukkug was het wel lekker :D en nu niet zo bij de pakken neer zitten, anders ga maar even kijken naar die mooie baby die je hebt geproduceerd ;)
pi_125784701
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 00:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Van Saar?!

Als ik je lengte en gewicht hoor, weet ik dat het te zwaar is. Alleen bij jou zie je dat er niet aan af, je staat sowieso wel leuk op foto's. En daarom haten we je :*
Van mij! M. is een feeder }:|

Ja, ik ben ook gewoon te zwaar :Y Dat zie ik aan mijn kledingmaat, aan de weegschaal, aan hoe ik mezelf vind uitzien, etc. Maar het is niet zo dieptriest als ik het nú vind, zeg maar. Dus momenteel ben ik overdreven negatief. Maar misschien juist wel goed om de knop om te zetten :Y Misschien weer eens mijn dagboekje bijhouden, dat helpt normaal gesproken wel :Y

En ik laat natuurlijk alleen de betere foto's zien. Ik sta er vééél vaker niet goed op. Pm je zo wel eens een goed voorbeeld :D :+
pi_125784994
Coco, heel herkenbaar... :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125785166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 00:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Van mij! M. is een feeder }:|

Ja, ik ben ook gewoon te zwaar :Y Dat zie ik aan mijn kledingmaat, aan de weegschaal, aan hoe ik mezelf vind uitzien, etc. Maar het is niet zo dieptriest als ik het nú vind, zeg maar. Dus momenteel ben ik overdreven negatief. Maar misschien juist wel goed om de knop om te zetten :Y Misschien weer eens mijn dagboekje bijhouden, dat helpt normaal gesproken wel :Y

En ik laat natuurlijk alleen de betere foto's zien. Ik sta er vééél vaker niet goed op. Pm je zo wel eens een goed voorbeeld :D :+
Ik krijg die momenten in kledinghokjes en voor spiegels. Vanavond allerlei leuks gepast, maar in alles dik en lillik. En dan denk ik ook nog dat ik mezelf voor de gek hou op de dagen dat ik mezelf best ok vind. Beter andersom!

Hopelijk voelt t morgen beter Coco! :*
pi_125785290
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 00:19 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik krijg die momenten in kledinghokjes en voor spiegels. Vanavond allerlei leuks gepast, maar in alles dik en lillik. En dan denk ik ook nog dat ik mezelf voor de gek hou op de dagen dat ik mezelf best ok vind. Beter andersom!

Hopelijk voelt t morgen beter Coco! :*
Oh, daarom bestel ik (tegenwoordig) al mijn kleding online :Y Dat helpt al een boel.
En ook herkenbaar hoor, dat je dan denkt dat je jezelf voor de gek houdt op de goede dagen. Maar dat is weer deel van het doemdenken. Denk ik :+

Ah, morgen vast een stuk beter. Voor ons allebei :Y

Skoap, mooierd, jij moet het heul niet herkenbaar vinden hoor!

Perruche, ik zit niet eens bij de pakken neer, gelukkig. Alleen wat uiterlijk betreft (en het eten van vandaag), maar verder ben ik heel blij met en dankbaar voor alles wat ik heb :Y Waaronder Saartje idd O+ O+

Ik ga maar eens slapen, waarschijnlijk beter :+
pi_125785665
Ik heb rokjes gepast vandaag en ik had opeens dikke benen :'( Dus toen was ik sip en kocht ik 2 pakken koekjes!
  Vis een optie? zaterdag 27 april 2013 @ 00:39:10 #22
70532 loveli
N
pi_125785681
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 00:38 schreef Probability het volgende:
Ik heb rokjes gepast vandaag en ik had opeens dikke benen :'( Dus toen was ik sip en kocht ik 2 pakken koekjes!
En, hielp het?
crap in = crap out
pi_125785852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 00:39 schreef loveli het volgende:

[..]

En, hielp het?
Uhm. Nou ik viel in slaap van al die suiker :') Dus toen merkte ik er idd niks meer van!
pi_125788408
Mogge.
Ik vind het nog te donker en te koud voor hardlopen. Ik ga de lijst van gister maar eens recapituleren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_125788437
• bak griekse yoghurt met banaan, kokos en nootjes
• linzensoep van halfliterblik linzen en een schep patak; 2 gekookte eitjes
• roerei van boter & 2 eieren
• hand nootjes
• avondeten:
• vooraf courgettesoep met creme fraiche
• hoofd paksoi & witlof met tomatensaus & gehakt

Met wat gewichtjes gespeeld op de deel - we hebben een mooie trainingsset nu, als ik eraan denk maak ik vandaag eens een foto.
3 x 5 squat 40kg
3 x 5 cleanuppress 20kg
1 x 5 deadlift 40kg
3 x 5 dumbbell fly 5kg
3 x 15 dumbbell incline chest press 5kg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')