Dit.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:34 schreef DaMart het volgende:
Hopelijk komt van uitstel nu ook gewoon afstel.
Niemand zit op die megaprovincie te wachten volgens mij, behalve een paar mensen in Den Haag.
Veel inwoners.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:45 schreef Innisdemon het volgende:
Zuid Holland groot genoeg? Qua oppervlakte één van de kleinere provincies.
Inderdaad, afstel is beter.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:34 schreef DaMart het volgende:
Niemand zit op die megaprovincie te wachten volgens mij, behalve een paar mensen in Den Haag.
Daar moet ik eerst nog ernstig over nadenken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:45 schreef Misty_eyes het volgende:
Hoera, een nieuw scjvb topic.![]()
Ben geen voorstander van de superprovincie maar een fusie tussen Haarlem en Amsterdam zie ik wel zitten. Wellicht een aardig alternatief?
Er is ook nog het plan om kleinere gemeenten te gaan samenvoegen he. Als ze dat maffe idee ook doorzetten, is het bijna onvermijdelijk dat Haarlem alle omliggende gemeenten (zoals Bloemendaal, Heemstede, Zandvoort, Velsen) gaat opslokken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:45 schreef Misty_eyes het volgende:
Hoera, een nieuw scjvb topic.![]()
Ben geen voorstander van de superprovincie maar een fusie tussen Haarlem en Amsterdam zie ik wel zitten. Wellicht een aardig alternatief?
Ook zo'n zinloze actie.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Er is ook nog het plan om kleinere gemeenten te gaan samenvoegen he. Als ze dat maffe idee ook doorzetten, is het bijna onvermijdelijk dat Haarlem alle omliggende gemeenten (zoals Bloemendaal, Heemstede, Zandvoort, Velsen) gaat opslokken.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-op-losse-schroevenquote:Superprovincie op losse schroeven
Een meerderheid van de oppositie in de Eerste Kamer heeft een motie ingediend waarin minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken wordt gevraagd de fusie van de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland op te schorten.
De motie is ingediend door het CDA en is mede ondertekend door GroenLinks, SGP, ChristenUnie, OSF en de SP. Ook de PVV gaat de motie mee ondertekenen. Door die meerderheid lijkt de superprovincie voorlopig van de baan.
Die partij heeft al eerder laten weten geen superprovincie te willen zonder referendum. "Bij zo'n ingrijpende verandering moeten de burgers zich uit kunnen spreken."
Het kabinet wil de twaalf provincies terugbrengen naar vijf landsdelen. De drie eerste provincies moeten in 2016 zijn gefuseerd. De twaalf provincies hebben zich in oktober tegen de fusieplannen uitgesproken. Op 17 december wordt over de motie gestemd.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:34 schreef DaMart het volgende:
Dat zou ik liever hebben inderdaad. Als Amersfoorter voel ik mij geen deel van de fucking Randstad met al die megagrote vieze stinksteden. Liever bij Gelderland.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veel inwoners.
Edit: maar je kunt ook nog (het zuiden van) Noord-Holland, Zuid-Holland (ex. Goeree Overflakkee) en Utrecht (ex. het oosten, met o.a. Ede en Veenendaal) samenvoegen. Oost-Utrecht dan bij Gelderland en Overijssel. Goeree Overflakkee bij Zuid-Nederland.
Dus als je toch gaat herindelen, pleur dan niet simpelweg drie provincies bij elkaar, maar ga kijken naar logische gebieden.
Nou nou, goed geluisterd hoor, het gros van de bevolking van de provincies is tegen, dus welke conclusie trek je eruit? "We stellen het even uit".quote:Hij zegt dat het besluit een gevolg is van ''goed luisteren'' in de provincie.
http://www.volkskrant.nl/(...)-provincieplan.dhtmlquote:Plasterk moedig voorwaarts met provincieplan
Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken gaat ondanks de grote vraagtekens in de Eerste Kamer moedig voorwaarts met zijn wetsvoorstel voor de fusie van de provincies Utrecht, Noord-Holland en Flevoland. Als hij daarmee klaar is, zal hij meteen een grondige onderbouwing van de plannen overleggen.
Daarin verwerkt hij suggesties die hij op zijn ronde door Nederland heeft vergaard en voorwaarden die zijn gesteld. Ook is hij nog in overleg met de provincies over de taakverdeling, dus zijn woordvoerder.
Een meerderheid in de Eerste Kamer wil dat de plannen worden opgeschort. Het CDA in de Tweede Kamer zit het al helemaal niet meer zitten: 'Stop hier toch mee! Tijdverspilling', twitterde Madeleine van Toorenburg vanmorgen.
Het is nog onduidelijk wanneer het definitieve wetsvoorstel klaar is.
Rutte ziet superprovincie gewoon komenquote:Rutte ziet superprovincie gewoon komen
Premier Mark Rutte (VVD) gaat ervan uit dat de fusie tussen de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland gewoon doorgaat. Bij de aftrap van de VVD-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Almere Haven zei hij woensdagavond aan te nemen dat de goede argumenten worden gevonden, meldt Omroep Flevoland.
In de Eerste Kamer wil een meerderheid minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) oproepen zijn plannen voor de zogenoemde superprovincie op te schorten, bleek dinsdag. De senaat is niet overtuigd van het nut en de noodzaak van die plannen.
De Eerste Kamer vindt dat de minister terug moet naar de tekentafel. Rutte neemt aan dat het uiteindelijk lukt de Eerste Kamer, waar het kabinet geen meerderheid heeft, te overtuigen.
Het kabinet wil de twaalf provincies uiteindelijk samenvoegen tot vijf landsdelen. De fusie van Noord-Holland, Utrecht en Flevoland moet in dit plan de eerste stap worden. Volgens het kabinet zijn de huidige provinciebesturen te klein in verhouding tot ingrijpende maatschappelijke veranderingen en is de fusie nodig om ervoor te zorgen dat provinciebesturen sterker worden.
Nou nou, als je daar in dit stadium nog naar moet zoeken ben je lekker bezig.quote:Bij de aftrap van de VVD-campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Almere Haven zei hij woensdagavond aan te nemen dat de goede argumenten worden gevonden
Nu je het zegt.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou nou, als je daar in dit stadium nog naar moet zoeken ben je lekker bezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |