quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef NightH4wk het volgende:
Verwijder en installeer X en de WM/DE opnieuw?
Gedaan en er zijn een paar entries waar WW voor staat. Deze hebben allemaal te maken met fonts (dat ie ze niet kan vinden).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bekijk de log van X11 even in /var/log/.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | [ 2450.767] (WW) The directory "/usr/share/fonts/X11/cyrillic" does not exist. [ 2450.767] Entry deleted from font path. [ 2450.776] (WW) The directory "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" does not exist. [ 2450.776] Entry deleted from font path. [ 2450.776] (==) FontPath set to: /usr/share/fonts/X11/misc, /usr/share/fonts/X11/100dpi/:unscaled, /usr/share/fonts/X11/75dpi/:unscaled, /usr/share/fonts/X11/Type1, /usr/share/fonts/X11/100dpi, /usr/share/fonts/X11/75dpi, built-ins |
Heeft weinig met schaling te maken, wordt gedaan om de bizar lage pixeldichtheid van schermen te verdoezelen. Maar over het algemeen geeft subpixel-hinting een beter resultaat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:24 schreef trancethrust het volgende:
edit: anti-aliasing op fonts zou overigens niet nodig moeten zijn; deze zijn tegenwoordig schalingsvrij. En het verwijderen van alle bestanden in een systeemmap is ook niet echt een van de beste tips, dunkt me...
Nope, EE's zitten er niet tussen. Ik denk ook niet dat X niet op kán starten maar dat het eerder het geval is dat X niet langer de opdracht krijgt óm op te starten. Dit geeft ook aan waarom ik wel zonder problemen X kan starten door startx in te voeren, maar dat was ik niet bij elke boot van plan..quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:24 schreef trancethrust het volgende:
WW zijn warnings en zouden niet fataal moeten zijn. Als X echt niet start, moet er ergens in de log een EE staan. Is het deel wat je hebt gepost de tail van de log?
edit: anti-aliasing op fonts zou overigens niet nodig moeten zijn; deze zijn tegenwoordig schalingsvrij. En het verwijderen van alle bestanden in een systeemmap is ook niet echt een van de beste tips, dunkt me...
Hoezo? Wellicht is een dependency geupdate en moet de dependent opnieuw gecompileerd+geinstalleerd worden ivm linking van libs. En het zet alle files weer goed.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:31 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Ga jij maar terug naar het Windows gurus topic.
Bitcoins minen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:46 schreef devzero het volgende:
Net een test board van onze intel rep gekregen: een pci-express kaart met een eigen linux installatie waar je met ssh kunt inloggen (Phi).
$ cat /proc/cpuinfo
..
processor : 239
..
cpu MHz : 1052.630
$ uname -a
Linux hpc-15-35-mic0 2.6.38.8-g5f2543d #2 SMP Tue Apr 30 17:22:20 EDT 2013 k1om k1om k1om GNU/Linux
Nu alleen nog wat nuttigs bedenken (mijn openmp is een beetje roestig) want wat ga je doen met 240 cores op 1Ghz
Oh excuus, ik las verkeerd; ik dacht dat startx ook niet werkte.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:51 schreef Devolution het volgende:
[..]
Nope, EE's zitten er niet tussen. Ik denk ook niet dat X niet op kán starten maar dat het eerder het geval is dat X niet langer de opdracht krijgt óm op te starten. Dit geeft ook aan waarom ik wel zonder problemen X kan starten door startx in te voeren, maar dat was ik niet bij elke boot van plan..
Dat begrijp ik niet. Het aantal pixels per inch is tegenwoordig toch juist vrij hoog? Of in ieder geval hoog genoeg om de fonts 1:1 weer te geven?quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heeft weinig met schaling te maken, wordt gedaan om de bizar lage pixeldichtheid van schermen te verdoezelen. Maar over het algemeen geeft subpixel-hinting een beter resultaat.
nouja het begint een beetje te komen, maar de meeste computerschermen zwemmen nog ergens rond de 100PPI.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Het aantal pixels per inch is tegenwoordig toch juist vrij hoog? Of in ieder geval hoog genoeg om de fonts 1:1 weer te geven?
Dat is het linux equivalent van de prullenbak. Daar worden bestanden heen verplaatst die je verwijdert.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Frustatie momentje met Linux, ik kan een of andere verborgen map .THRASH-1000 niet verwijderen op mijn USB-stick![]()
![]()
.
De schermen worden steeds groter dus DPI wordt steeds lager.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:13 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Het aantal pixels per inch is tegenwoordig toch juist vrij hoog? Of in ieder geval hoog genoeg om de fonts 1:1 weer te geven?
Ah op die fiets.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
De schermen worden steeds groter dus DPI wordt steeds lager.
Een full HD monitor met diagonaal van 21 inch heeft slechts 104 dpi. Drukwerk is meestal 300dpi. Als je met full HD resolutie dezelfde dpi wil hebben als drukwerk is je monitordiagonaal maar ongeveer 7 inch...
Ik kom hem hier anders niet tegen. Distro- of DE-afhankelijk?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat is het linux equivalent van de prullenbak. Daar worden bestanden heen verplaatst die je verwijdert.
Dat is te disablen, maar ik weet zo direct ff niet hoe.
Zou ook nog kunnen. Was indertijd met ubuntu met nautilus dat ik het disabled had.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik kom hem hier anders niet tegen. Distro- of DE-afhankelijk?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | #!/bin/bash # # groet de wereld cat << EOF vertel eens welke boodschap jij vandaag aan de wereld wil vertellen! EOF read boodschap echo "$boodschap wereld" |
Ik zou eens beginnen aan die guide die slacker eerder postte. Komt dit soort spul allemaal langsquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:10 schreef dezomervoorbij het volgende:
[ code verwijderd ]
Ben ik weer![]()
In dit script zie ik bij de onderste twee regels de commando's
read boodschap
en
read "$boodschap wereld"
Waarom gebruik ik deze twee regels?
Als ik dit script uitvoer, krijg ik netjes de zin: Vertel eens, welke boodschap wil jij vandaag aan de wereld vertellen!
Dan kan ik iets invoeren en dat wordt dan weer in een nieuwe zin weergegeven.
Waar bepaald het script 'wat de boodschap is'?
Kan je instellen bij eerste keer dat je de backup instelt ja.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:20 schreef Faux. het volgende:
Het wordt wel eens verstandig om een back-up te maken. Ik ga dit doen via het standaard back-up-programma van Ubuntu. Ik ben van plan om deze back-up te plaatsen op een externe harde schijf die met het hele huis wordt gedeeld, maar ik wil natuurlijk niet dat deze data dan door het hele huis in te zien isWeet iemand of zo'n Ubuntu back-up wordt versleuteld of zoiets dergelijke?
Als je `man read` doet krijg je de manualpage van de bash-builtins.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Dan krijg ik dus geen uitkomst :S
quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:26 schreef µ het volgende:
[..]
Kan je instellen bij eerste keer dat je de backup instelt ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |