Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen: Deel 5
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 11 september 2002
0.07 uur
Stefan en Daan staan samen in de slaapkamer. Hij zegt iets dat het zo anders is geworden allemaal sinds Daan in het spel is gekomen en dat dat heel raar is. Ze knuffelen elkaar. "Omdat ik hou van emotionele en spirituele dingen, zo ben ik. daar hou ik van. Ik geef me graag bloot." zegt Stefan. "Ja maar dat geeft toch ook niet" zegt Daan. "En met jou heb ik zo'n soort synergie; ik weet niet wat dat is". zegt Steef. "Het is gewoon raar. Ik mag jou erg graag". Knuffel. In de DBK is aan hem gevraagd of er iets is tussen hem en Daan. Hij heeft steeds 'nee' gezegd. "ben je jaloers als er straks meer vrouwen bij komen?" vraagt Steef. "nee" zegt Daan. "Ken jij mij goed genoeg?" vraagt hij weer. "Nee, ik ken jou nog niet. Maar jij mij ook niet." Daan mompelt iets over geduld. Intussen zijn ze samen in de keuken aangeland. Nog altijd heeft Stefan een arm om Daan heen geslagen. "Ik jou ook" zegt Daan. (maar wat dan, ook?) Ze staan rozen in het water te zetten, die bij de boodschappen zaten.
0.12 uur
Jeanette komt even bleren dat ze gaat slapen. Stefan komt tegen Daan terug op de discussie met Laurens. Dat hij aan mensen die hij kent en waar hij veel om geeft, veel geeft. Hij heeft veel vrienden en veel kennissen. Relaties die hij gehad heeft zijn spaarzaam: "Innerlijk geef ik om heel weinig mensen, maar uiterlijk geef ik om veel mensen. Ik hou van mensen om me heen, dat geeft me kracht."
Laurens zegt dat hij blij is dat Bo de confrontatie gewonnen heeft, zodat ze met z'n allen konden eten.
Margriet zegt dat ze het bijzonder vond dat hij reeds na een half uurtje in de bunker zo volwassen was.
Margriet: Ik ga naar bed, gaan jullie effe heel lekker uit je dak.
Laurens: Dat weet ik nog niet.
Margriet: Jullie gaan toch nog dansen zo?
Laurens: Nou dat weten we nog niet. Julie moesten gelijk in de kooi, er stond nergens dansen....
Margriet: Oh, dus er is helemaal geen disco?
0.18 uur
Ha, ik heb Laurens gevonden. Hij zegt tegen Margriet dat ze er hartstikke goed en jong en fris uitziet. Als hij niet wist dat ze 34 was had hij haar gevraagd of ze met hem wilde trouwen. Margriet moet er erg om lachen.
Ondertussen hoor ik een heel raar geluid, maar ik weet niet wat het is. Bo doet iets verkeerd. Margriet vindt het wel een leuke gedachte dat er een restaurantje op het terrein is. Nu weten ze nog beter wat er allemaal om hen heen is en dat vindt ze wel goed voor d'r mindset.
"Nieuwe bewoners is morgen he?" vraagt Laurens. Niemand antwoordt. Laurens probeert de camera op Margriet te laten richten, en ze moet zeggen dat ze een leuke avond heeft gehad maar ze wil niet. "Doe maar effe op Ju" zegt Margriet. "Ik vind jullie nog steeds een leuk stel" zegt Margriet tegen Judith en Laurens. Jeanette zit er ook nog steeds bij.
0.23 uur
Geluid van de slaapkamer in arm. Bo tegen Mus: "Mus, kom even tegen me aan liggen".
Aha, daarom hoorde ik Jeanette; zij ligt daar ook al. Bo vindt dat Mus de mensen thuis wel Marokkaans kan leren. Bo rekent iets uit: 14,27 woorden per dag. Waarom dat aantal? Jeanette heeft haar zender nog om en haar bril nog op. Ze ligt denk ik tegen Bo aan, want die vraagt: "Blijf jij hier slapen?" Ze mag naast hem slapen vannacht. Ze roept nu heel hard "Joepie" en zegt meteen erna sorry tegen de mensen van microfooncheck. "Maar dan moet je wel even je matras pakken". "En owee, als je hard gaat snurken!" "Nee, ik ga niet snurken" zegt Bo. "Heb ik net heel m'n bed opgemaakt... kan ik weer!" zegt Jeanette.
Bo: "jij hebt wel de hele tijd geluk zeg, Mus! Jij ligt de hele tijd tussen twee vrouwen, niet dat ze supermooi zijn ofzo." Jeanette vindt het allemaal heel grappig, zo vies bivakkeren, zoals ze het noemt. Uh-uh.
In de arme slaapkamer ligt Jeanette tegen Bo aan.
Ze zeurt dat ze bij hem wil blijven slapen, Bo vindt het goed als ze haar eigen matras erbij pakt.
0.34 uur
In arm liggen Mus, Bo en Jeanette te praten over vrouwen. In de tuin van rijk zitten Laurens en Judith, samen met Margriet. Stefan vraagt aan Daan waar ze is. Ze antwoordt: "Op het toilet". Hij wil weten waar de gieter is. "In de keuken" zegt Daan. Stefan loopt naar de keuken. "Ehm... broodrooster, check, citroenpers... check! Gieter!" En vervolgens: "Zit je te poepen?" "Hmhm" zegt Daan. "Dat meen je niet!" roept Stefan uit. "Eerst douchen!" (heuh?) Stefan loopt wat in zichzelf te praten over de rozen en de gieter, en zingt af en toe flarden van een liedje. Blij dat ik net ben wezen plassen want het klatert gezellig uit die gieter.
"Dat heb ik nou altijd willen doen" zegt ie. Op dat moment komt Daan binnen en hij zoent haar op haar buik. "Heb je ook wel eens als je naar het toilet gaat, dat je van zulke mooie drollen draait dat je dan wel toiletpapier gebruikt, amar dat dat eigenlijk niet eens nodig is?" zegt Daan giechelend. Stefan loopt achter haar aan want hij wil haar billen zien. maar Daan zegt dat ze al genoeg in string en broekje heeft rondgeparadeerd voor hem om alles gezien te kunnen hebben.
0.40 uur
En weer gaat het over de rozen. Daan heeft een rode roos in haar mond genomen. Gedoe rondom de laatste roos. Daan noemt Stefan eigenwijs. Judith is ondertussen ook binnen gekomen. Daan en Stefan staan elkaar weer een knuffel te geven. Laurens is nu ook binnen. "Ohhh, je bent lief!" fluistert Daan tegen Stefan. Stefan vraagt of hij een duizendste van zichzelf mag laten zien aan Daan, als ik het goed verstaan heb. Ze fluisteren erover wat ze met elkaar willen enzo. Daan wil niet teveel loslaten, ze houdt hem wat op een afstand, maar geeft ook wel wat toe. Stefan is duidelijker in wat hij wil. Ze geven elkaar weer en weer een knuffel. Daan ligt nu op de bank en Stefan buigt over haar heen en geeft haar een zoen.
0.51 uur
Ze zingen nu van de "big spender". Er wordt ook bij gefloten en dat vind ik nou niet zo'n succes. Daan staat drankjes klaar te maken. Rosé als ik het goed zie. De heren zitten lui aan de eettafel en de dames zijn bezig met drankjes etc. In hun kerstjurk, zoals Laurens zegt. De 'big spender' blijft favoriet.
Stefan vraagt aan iemand of diegene 'dat *piep* nog heeft'. "Nee, nu nog niet, straks" zegt hij vervolgens. Waar gaat dit over???
Ze hebben nu een dobbelsteen en hoeveel ogen je gooit, zoveel uur ga je slapen vannacht. Om te bewijzen dat het echt werkt moeten ze nu allemaal nog een keer gooien. Maar helaas.
(Allemaal erg speels hoor. )
1.05 uur
Stefan heeft het over de nieuwe mensen morgen. Judith moppert dat zij de wc's morgen wel weer gaat schoonmaken. Stefan wil morgen fonduen, overmorgen Thais (iedereen: "thuis?"). Het gaat nu over guacamole die Laurens zal gaan maken. Volgens hem hebben ze alle ingredienten voor de fondue morgen, behalve de huzarensalade (yuk). De dames willen morgen Thais koken, Stefan kan dat goed. Laurens vindt dat geen goed idee omdat ze alle ingredienten voor een fondue hebben. Dat is anders zonde. Dat kan ook als lunch en dan 's avonds nog Thais. Judith vindt dat too much. Laurens vindt dat leuk voor in de live-uitzending. "Kunnen de nieuwe bewoners gelijk de keuken opruimen".
Ze springen echt van de hak op de tak. Van nieuwe bewoners naar schoonmaaktaken en nu weer over het eten morgen. Stefan wil wel gaan fonduen. Daniela vindt dat ze daar morgen maar over moeten hebben, ze leven nu in het nu.
De anderen gaan gewoon door over het menu van morgen. Hebben ze alle ingrediënten in huis? We kunnen ook morgenmiddag fonduen? En ze hebben morgen een live-uitzending, hoe doen ze dat dan met het fonduen?
Daniela: "Zullen we maar gewoon naar bed toe gaan dan?"
Stefan blijft maar doorgaan over het eten van morgen.
(Volgt U het nog Ik neem de rol van 'hoefvottograf' maar weer op mij....)
1.12 uur
De dames zijn weg. Steef tegen Lau: "Ik krijg echt geen grip" "Nee, maar dat is juist het spannende; ik had dat met Janneke ook, dat duurde ook even, dat is juist het spannende".
1.13 uur
Nu hebben ze het over 11 september. Dat zij niet degene zijn die daar iets over zouden moeten zeggen. Dat de minister-president dat zou moeten doen, en de overlevenden. Het raakt Stefan wel erg. Dat een jaar geleden echt de hele wereld is veranderd. Laurens vertelt dat ze het er gisteren net na twaalf uur ook over hebben gehad. Dat ze uit moesten kijken met grapjes. "11 september gaat boven alles" vindt Stefan "Voor hetzelfde geld had je nu in je militaire pakje gelopen. Nederland mag dan neutraal lijken, maar dat dachten we in de eerste wereldoorlog ook".
1.16 uur
Het geluid springt naar Judith en Daan. Ze zitten samen in de tuin te roken. BB heeft zowel aan Daan als aan Steef gevraagd wat er tussen hen beiden was. Dat er bekoeling leek te zijn tussen hen. "Dat klopt", zegt Daan, "want ik weet het gewoon niet precies met hem. Hij is heel lief, maar soms dramt hij teveel. Zoals met dat 'ik wil je bene scheren, ik wil je benen scheren'. Dat werkt niet bij mij. "Dat vind ik ook niet bij hem passen!" zegt Judith, "Hij is zo aperelaxed." Daan doet Steef een beetje onvriendelijk na, dat hij over zei dat het voor hem iets onverklaarbaars, iets raars is. "Ja maar jij bent zo" zegt Judith, "Jij kan ook verleidelijk naar Bo kijken en..."
En toen stopten mijn streams....
(Hmmz, en wel de hele avond om zijn nek hangen en met hem flirten.... Niet met Laurens bv. )
Margriet hoopt van harte dat er morgen 2 mannen bijkomen
Ze hebben het constant over Geesje en Mustapha hoopt dat Carmen bij Rijk komt te zitten
Margriet laat zien wat voor 'n rekenwonder ze is. Er wordt een schatting gemaakt van wat
Big Brother nou aan winst maakt in die 4 maanden.
Margriet kan het niet voorstellen hoe het is om beroemd te zijn en dat er straks bekers met haar gezicht zullen verschijnen. (ik ook niet)
Judith wil na Big Brother best een gesprek over hoe alles nou precies in z'n werk gaat.
Ook zou ze graag door de gangen willen lopen
(er wordt nu overgeschakeld op Rijk)
En dat doen ze waarschijnlijk ook, want ze zijn zich in de slaapkamer aan het omkleden.
Daniela laat het bad vollopen...
(bikini-alert)
Op de andere stream zijn beide dames in bikini bezig met het bad vol te laten lopen.
De heren geven ondertussen de huispsych genoeg stof voor de komende weken. Ze zijn nog steeds bezig met elkaar uit te leggen hoe de ander in elkaar zit. Het is mij inderdaad te "wollig". Het gaat over 'klikmomenten', gevoel, respect en 'prijskaartjes'.
Stefan heeft nu echt het ultieme wollige verhaal. Over pyramides, Cheops, hij heeft echt iets met Orion. Laurens stapt abrupt op en vertrekt. (waarnaartoe ?) (en mag ik mee?)
De dames zijn aan het badderen en Stefan gaat maar water opzetten.
(De dames praten overigens met de van vorig jaar welbekende 'stemmetjes'.)
De dames zijn eindelijk in bad geklommen en zitten recht tegenover elkaar en gedragen zich als een stel kleine kinderen. Het begint op een soort van kinderprogramma te lijken (het lijkt net of ze lachgas hebben gebruikt).
De bubbels worden aangezet en er wordt veel lol gemaakt. Het lijkt er erg op of ze de aandacht van de mannen willen trekken en dat schijnt te lukken.
Laurens komt als eerste aangehuppeld en speelt het spelletje vrolijk mee. Nu komt Stefan ook kijken.
(door al het geborrel zijn de gesprekken moeilijk te volgen)
Beeld op Stefan en dames. Daniela praat met peuterstemmetje (irritant). Stefan: "Je bent niet lief" tegen Daniela.
"Ik ben ook niet lief", zegt Daan. Stefan gaat dan maar een knuffel halen bij Judith.
Stefan vertrekt en de dames blijven doorgaan met de peuterstemmetjes.
Wat een feest! De dames leven zich uit in het bad en de heren leven zich uit op elkaar. Stefan en Laurens hangen weer aan de bar en gaan verder met het uitpluizen van elkaar. PFFFFF
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 12-09-2002 02:14]
[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 12-09-2002 02:26]
Laurens en Stefan zijn flink in discussie over de taken in het huis en regeltjes in het algemeen. (geluid is nu weggevallen)
Ze zijn nu erg fanatiek bezig
Laurens is buiten een luchtje aan het scheppen..
Stefan en Laurens zijn zich ook aan het klaarmaken om naar bed te gaan. Laurens staat z'n tanden te poetsen. Stefan neemt gretig gebruik van de positie waarin Daniela nu ligt..
Als Laurens al op bed ligt, staat Stefan in de huiskamer nog wat te knoeien met z'n microfoontje..
(sorry, ff problemen met de foto's)
Maar de dames in rijk praten met Laurens. Daan:'Aan je piep, ja doei!'' Judith: 'Ja en er wordt vanavond ook niet gezogen.' Daan: 'Nee morgen misschien, maar vanavond niet'
Vervolgens doet Laurens de BB-stem 3 kwartier lang na.
edit: Stefan bleek Laurens te zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 03:15]
Ze hebben een behoorlijke slok op zo te horen en praten allemaal met dubbele tong.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 04:08]
Laurens heeft het over naakt. Daan over dat ze niet lekker is en dat ze d'r haar vast gaat maken. Laurens heeft het warm.
Ze besluiten nu te gaan pootje baden.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 03:16]
WIL LAURENS NAAR DE DAGBOEKKAMER KOMEN!!!!!!
Shit, dat blijkt weer die vervelende Stefan te zijn, (of heeft Laurens die zijige stem)
Nu zijn ze weer in de badkamer met z'n allen. Laurens ligt in het bubbelbad (dat niet bubbelt) Stefan staat voor de spiegel en de dames drogen zich af.
Daan eet een snoepje. Laurens is op zoek naar de nootjes.
De dames willen wat te doen hebben. 'Je bent toch gek als je nu gaat slapen.' Dus gaan ze maar weer dobbelen en uitrekenen hoe lang ze gaan slapen.
(De dames zijn nauwelijks te verstaan want ze hebben allebei hun zender niet om - grmbl)
Ze halen nu alles uit de koelkast wat ze op moeten maken. Ik zie Johma slaatjes en vleeswaren. (Ha, Daan heeft nu ook haar zender om!)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 03:20]
Judith heeft zich zo te zien omgekleed. (van bikini naar beha en string -> waarom omkleden zegt Katie dan?)
De cocktails zijn klaar - het zijn kleine glaasjes.(Judith:'Is het melk?' Laurens:'Nee' Judith:'O gelukkig maar, er zit toch wel alcohol in?'
Ha, Daan d'r batterijen zijn op, daarom kan ik er niet verstaan.
Er wordt ingezoomd op de bekertjes melk en de saksische leverworst van de AH.
Daan komt terug van de DBK, ze had kennelijk iets verkeerds gedaan.
Daan vindt dat de stem een lekker ding is. Judith vindt het maar niks maar vindt dat Daan er wat mee moet doen.
Judith heeft het bekertje adje gedaan en denkt dat er wat in zit. Laurens en Daan zweren van niet.
Daan had willen vragen of ze muziek mogen.
Blauwe kaas, brie, Daan wil nog wel een tequila, Laurens kan zo aan tafel in slaap vallen zegt ie.
Nu gaat het over Friese punchliner. En Laurens zegt weer wat onverstaanbaars. Daan wil dat ie zegt: We gaan knallen (ja dat is een lekkere binnenkomer )
Er worden cocktails geraden. Nu willen ze een cocktail gaan maken. Een cock-tail. Haha.
Dus nu bellen ze de butlertelefoon. Daan weer met d'r kinderstemmetjes - en ze wil dus het bandje vol gaan praten.
In de butlertelefoon over cocktails, wc-papier of toiletpapier of billendoekjes en zakdoekjes is ook al niks en keukenpapier is veel te hard. En papa en mama zitten op een kruk te kijken en als ik dan op mijn kop sta als ik klaar ben dan komt mijn mama.
Oh... ik moet nou ophangen want daar komt papa.
Tja.
Laurens wil cocktails maken. Er wordt nu weer gezongen.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 04:09]
Laurens bergt nog even wat dingen op in de koelkast.
Er wordt door iemand geplast met microfoon om. Fijn!
3.55
Ze liggen nu in bed en fluisteren onverstaanbaar met elkaar.
En teut als ze waren is om 4.03 iedereen al in dromenland. (Idem in arm - met een snurkende Bo)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 12-09-2002 04:20]
Stefan is wakker in rijk en staat in zijn badjas ontbijt klaar te maken voor de rest, zoals hij gisteren beloofd heeft. Daan is ook wakker en loopt in de tuin te wankelen (ik kan het echt niet anders noemen!). Volgens mij is ze handdoeken aan het opvouwen ofzo. Meer beweging zie ik niet. Van arm zijn nog altijd geen streams te bekennen.
Judith en Daniela vermaken zich uitstekend buiten bij het zwembad. Daniele is echter de enige die zwemt.
Janeatte komt bij het hek zitten en begint te klagen alsof ze in een Turkse cel zit.
'Heb je lekker geslapen', vraagt Daniela. 'Nee,' zegt Jeanette, 'al dat gesnurk.' 'En die matrassen zijn ook waardeloos.'
En ze klaagt nu ook dat ze pijn in haar ribben heeft.. (zeurpietje)
In arm neemt Mustapha een douche (er hang geen doorzichtig douchegordijn, damn!)
Jeanette zit nog steeds buiten en neemt als ontbijt een appel.
Mustapha is zich ondertussen aan het afdrogen en hij doet dat alsof z'n leven ervan afhangt.
Maar opeens zet ie de douche weer aan (kan niet zien WAT ie nu precies aan het wassen is, vreemde volgorde, dat wel)
Margriet vraagt zich af of je wel tegen de camera mag praten. Mustapha: 'Zolang we geen sanctie krijgen...'
Margriet heeft het nu over alle leuke mannen in het huis, ze noemt ze allemaal op
Mustapha vindt van alle vrouwen Margriet het leukst. Hij ligt alleen al in een deuk als ie naar haar kijkt.
'Doe even normaal': zegt Margriet.
'Ga me nou niet de les lopen lezen', zegt Margriet. 'Het enige wat jij hebt is die peuk', roept Mustapha. 'Ik ga die hele discussie niet met je aan', zegt Margriet weer.
'Ik heb het beste met je voor hoor', vervolgt Mustapha
'Pak maar een peuk, zo goed?'
'Dat bepaal ik zelf wel waneer ik een peuk neem', roept Margriet (gaat lekker).
Margriet: 'Ga jij maar even lekker brood bakken'
'Ik ga ff in de zon BAKKEN', roept Mustapha vrolijk.
'Niet gaan klagen dat je straks honger hebt dan'
'Dan eet ik jou wel op', schatert Mustapha.
'Nou, da's dan een lekker hapje', vindt Margriet.
Margriet gaat poedelen.... (douchen dus)
Jeanette vraagt aan Mus of die soms een candybar in zijn kast heeft.
Jeanette zoekt het hele (!) huis af naar een candybar.
Margriet zegt: Ik kan er niks aan doen, ik was het helemaal vergeten, dat jij (Bo) ook wel wat wilde. Maar we krijgen vandaag nieuwe voorraad.
Margriet stelt voor dat Bo de twee overgebleven bananen neemt.
Mus wil zo beginnen met het eten.
Ze hebben het er over om vanaf morgen tussen de middag warm te eten.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 12-09-2002 13:40]
Margriet is inmiddels onder de douche vandaan en zit zich uitgebreid in te smeren met lotion.
De bungalowbewoners liggen buiten van het heerlijke nazomerweer te genieten, onder het genot van een lekker drankje.
Ze zingen allerlei liedjes.
Effe terug naar de bunker.
Op stream 1 zie ik volgens mij Margriet, Jeanette en Bo buiten zitten. Helaas heb ik daar geen geluid.
Dus maar weer naar rijk.
Laurens is tegen Margriet bezig. Volgens hem slaapt zij in haar badpak.
Margriet zegt dat ze is afgevallen na dat weekje bunker.
Ze zien weer een vliegtuigje overvliegen. Ze zwaaien wat (tuurlijk!)
Laurens vraagt of ze alleen olie hebben.. Ja, wordt er gezegd.
Margriet zegt dat ze afgevallen is... Laurens is het daar ook wel mee eens.
'Maar zwart kleedt ook wel mooi af he?, zegt Laurens. Margriet lacht.
'Maar daar zie je dan wel weer mooi je borsten in..', vervolgt Laurens
Margriet is nu de bunker weer ingegaan en blijkbaar moet ze toch even een bevestiging hebben of het waar is wat Laurens zegt, want ze zit zichzelf in de spiegel te bewonderen..
Margriet gaat een matras naar buiten brengen.
Ze vraagt aan Mus wiens matras hij heeft, omdat zijn matras nog in de slaapkamer lag.
Mus zegt dat hij daar niet zo op gelet heeft.
Margriet maakt plaats om de matrassen neer te leggen.
Bo merkt op dat Margriet nog een bak schoon moet maken. Margriet zegt dat ze heel effe wil gaan liggen. Maar Bo vraagt of ze toch eerst even die bak schoon wil maken. (Denk dat ze die nodig hebben voor 't koken, of zo)
Bo heeft een sigaret gevonden die in het water heeft gelegen en gescheurd is. Hij vraagt of iedereen het ermee eens is dat hij die neemt.
Jeanette vraagt of ze ook een systeem hebben voor het brood bakken. Margriet legt uit hoe het moet. Ze besluiten het buiten te gaan doen.
Bij rijk roddelen ze wat over Margriet.
Arme Bo zal nog effe geduld moeten hebben.
Laurens denkt dat als Margriet ooit kinderen krijgt dat zij eerst een zoon krijgt.
Margriet vraagt hoe hij daar bij komt.
Laurens zegt dat hij daar zomaar ineens aan zat te denken.
Margriet laat het deeg aan Bo zien, om te laten zien dat het net nog te nat is. Bo moet dus ook meteen leren hoe brood gebakken wordt. (En hij heeft zo'n honger!)
Stream 2, 3 en 4 geven de deegknedende dames. Op stream 1 ligt rijk in de zon, maar daar is geen geluid.
Jeanette vraagt waarom brood eigenlijk luchtig moet zijn.
Boter, meel, alles komt tevoorschijn.
Margriet legt aan Jeannette uit hoe het moet.
'Gaat dit goed zo?', vraagt Jeannette onzeker.
'Ja, gaat goed', antwoordt Margriet.
Ze besluiten om het eten buiten verder klaar te maken..
'Ow, wat lekker dat het mooi weer is zeg', roept Margriet verheugd. Dat is echt leuker!'
Laurens denkt dat Margriet een zoon krijgt als ze bevalt.
Margriet zegt verontwaardigd: 'Hoe kom je daar nou bij?'
'Zat ik over na te denken', zegt Laurens.
'Waar je al niet over nadenkt..', roept Margriet weer (misschien hoort ie haar uit )
Een beetje trekken, dan klap je 'm naar binnen, hij mag ook niet echt kleven (oh hier hebben ze het over het eten hoor )
'Pak nog een heel klein beetje bloem, poepie..', vervolgt Margriet. 'Het deeg ziet er nog een klein beetje te nat uit.'
'Kneed nog is door, hij is net iets te nat, alhoewel...'
'Mus, kijk jij eens mee..' (mompelt wat, maar blijft liggen)
Margriet is goed in aanwijzingen geven, maar ondertussen doet Jeannette al het werk.
Ze heeft dus inderdaad een theedoek om als rokje.
Margriet is op zoek naar een stukje unicura-zeep. (Ja, dat ruikt lekker!)
Bo heeft het zeker niet zo naar zijn zin want hij straalt misere uit.
De dames denken zeker dat ze weer een fysieke battle krijgen want ze blijven maar trainen.
Margriet gaat de kooi uitvegen. Ze vindt een rot stuk hout.
Mar: Als we het allemaal een beetje zuiver houden, hier.
Ze vindt lucifers bij het afval. Nog goeie!
Mus gaat sporten. Zittend! Gewoon zijn buik aanspannen voor een minuutje is voldoende, vindt hij.
Margriet vraagt of Mus blij is dat zijn vrouwtje weer goedgehumeurd is, of hij trots op haar is.
Mus: Als je dat doek naar beneden doet ben ik nog trotser.
Mar: Hoezo.
Mus: Ik zie je kont!
Mar: Het doekje is niet groter.
Margriet waarschuwt de nieuwe bunkerbewoners dat ze van dit mooie weer moeten genieten. Bij de rijke buren zie ik nog steeds armen en benen zwaaien.
Margriet leert Sjaan hoe ze broodjes moet maken.
Mus noemt nog even het hele menu op die ze gisteren hebben meoten leren.
Sjaan zegt voor terwijl mus dat niet wil. "Vuile trut"zegt hij dan ook tegen Sjaan
Jeanette is haar benen aan 't insmeren. Ze kijkt naar de zwemmende rijken.
Ze discussieren over het al dan niet openlijk plezier hebben in rijk. Jeanette zegt dat er eerst bakken met rozen in het gezichtsveld stonden.
Margriet vindt het goed dat ze in arm zit en dat ze daar niet kan drinken.
Jeanette gaat weer verder met het brood.
Margriet geeft weer aanwijzingen.
Margriet en Sjaan gaan naar binnen. Sjaan zegt dat ze het buiten erg warm vindt (ik denk dat ze het niet meer aan kan zien)
De rijken zijn nog steeds aan het aquajoggen en hebben veel plezier. Margriet zingt dapper een liedje, alsof het haar allemaal niet uitmaakt. Ze smeert zich nog maar een keertje in.
Margriet moet haar zender checken.
Jeanette heeft precies 12 bolletjes gemaakt.
Jeanette zegt dat het brood aan het rijzen is, en dan moet het nog in de oven.
(Ben benieuwd hoe vlug Bo buiten is als het brood in de oven zit )
Jeanette zegt dat ze het niet zo erg vindt om hier te zijn.
Bo: Niet erg, maar ik begin het steeds minder leuk te vinden.
Ze noemen wat minpuntjes op.
Jeanette gaat weer naar buiten. Bo gaat nog effe lekker zijn oogjes dicht doen.
Margriet wil Marokkaanse les.
Nusj kanei Margriet = ik heet Margriet.
Mus legt de uitspraak uit. Kanei moet half achter in de keel.
Ebouharre= ik ben gek (als een man het zegt)
Ik woon = nusj zderrrerre (of zoiets, shit wat een moeilijke taal)
Nusj sjie Amsterdam = ik kom uit Amsterdam
(Excuses als ik het allemaal fout schrijf, ik ken geen Marokkaans)
Margriet blijft oefenen op het zinnetje: ik heet margriet.
Mennedje Stefan = waar is stefan.
Mus doet nu een teleac-cursus na.
Margriet tabouhursjt = Margriet is gek.
Laurens doet zelfs het bikinibroekje van Judith wat naar beneden om het juiste plekje te masseren. Hij masseert nu zelfs haar billen (ik kan helaas geen foto's maken)
Vsjke is relax
Ze gaan hier nog een tijdje over door. Te moeilijk voor mij.
Bij rijk krijgt Judith een massage van Lau.
Hij vertelt een verhaal over een mannetje in Egypte, maar Ju luistert niet.
Daan is Stefan aan het masseren.
In arm gaat de Marokkaanse les nog door.
Margriet en Jeanette zijn binnen naar iets op zoek.
Ze vinden glazen met schimmel erin.
Switch naar rijk.
Ze zijn nog steeds bezig met masseren.
Lau voert het woord, maar het is allemaal maar onzin wat er uit komt. Nu gaat het weer over hoe hun konijntjes heetten.
Het konijn van Lau is overleden toen hij tijdens een vakantie bij een vriendje was. Dat vriendje gaf hem sla en konijntjes mogen geen sla hebben.
Volgens Judith wel natte sla.
Daan begint nu over moeder aarde. (Nee, he!)
Arm:
Mustafa is weer begonnen met de les. Margriet heeft schijnbaar iets grappigs gezegd want mus ligt in een deuk.
Margriet vraagt wat goed betekend.
Vsjke. (relax?)
Margriet zegt: Ja, da's straattaal.
Margriet: ik ken straks Marekaans prate as ik hier uit kom.
Mus vindt dat Margriet het goed doet.
Tozz betekent als je iets helemaal niks vindt
Mus: Als iemand hier een speech gaat houden zeggen we 'tozz'
Over een kwartier zijn de broodjes klaar. Waar blijft Bo?
Laurens komt bij het hek en vraagt waar Bo is.
Jeanette: hij slaapt.
Margriet: In de linkervleugel.
Jeanette zegt dat hij niet goed geslapen heeft. Bo was om 8 uur al wakker.
Lau: Dat zijn toch gewone tijden.
Margriet: Ja maar niet voor hier.
Lau vraagt waar de emmer voor is.
Jeanette: daar zit water in voor Margriet.
Margriet: daar kunnen we de kleine in wassen.
Laurens vraagt of er al iemand in verwachting is dan.
Arm eet vanavond tofu. Want er is nog maar een klein stukkie kip.
Laurens vindt Margriet's badpak mooi. Margriet zegt dat het al heel oud is.
Mus zegt dat Lau het moet kunnen leren, want Friezen praten ook met zo'n keelklank.
Jeanette: Margriet, alle bolletjes zitten wel aan elkaar.
Margriet: Ach dat geeft niet meid.
Lau: Dan heb je een lang stuk stokbrood.
(Tot zo ver mijn verslag, succes met de cursus en graag tot de volgende keer )
Nu valt er even een stilte (of misschien heb ik geen geluid meer)
Er komt weer een vliegtuigje over.Alles springt overeind bij rijk.
Jeanette vindt dat ze talent heeft voor broodbakken waarop Margriet onmiddellijk zegt: "je mag het vanaf nu elke dag doen".
Ze vragen zich af of ze Bo wakker zullen maken voor de broodjes.
Judith, haar zender checken
Jeanette vindt het niet zo'n ramp om in arm te zitten. Nou, zegt Margriet. Ja, ik zit hier nog maar twee dagen, realiseert Jeanette zich.
Stefan zit op het randje van het zwembad een komkommer te eten.
Jeanette brandt haar vingers aan de oven.
Zij vraagt advies aan Margriet of de broodjes nu goed zijn.
Ze moeten wat lager staan in de oven.
Jeanette gaat plassen (ze zet haar zender niet uit en het is alsof ze een emmer leeg gooit)
(Streams gestopt)
16:43
Bo ligt erbij alsof ie een 'k weet niet wat gedaan heeft... (wat vraag ik me dan af)
Mustapha ligt er ook naast... er tussenin een soort van opzet-tafeltje.
Als ik het goed zie, dan ligt Jeanette op het bankje.
Mustapha heeft 3 jaar topsport bedreven en is 2x kampioen geworden... basketbal dacht ik dat ie zei.
Eén persoon waarmee hij in het team heeft gezeten, speelt nog steeds mee.
'Het wordt vaak onderschat en vergeleken met korfbal', gaat Mustapha verder.
Mustapha: 'Ik heb in een shoarmazaak gewerkt als ober en bezorger, zwaar werk, geen vakantie, 's avonds werken..
'In het weekend is het wel leuk', zegt Bo.
Mustapha: 'Ik werd wel dikker, doordat ik continue liep te vreten.. (deed ie dat nu maar)..
'Over vakantie praten, over reizen en het voor je zien, geweldig!', roept Judith wat overdreven.
Daniela steekt ook maar een sigaartje op: 'Ik ga niet meteen verslaafd worden (jaja, dat zeggen alle rokers)
De eerste sigaar was voor haar gisteravond..
Judith: 'Ik ga 'm niet helemaal oproken, vanavond weer een stukje... (zuinige meid)
Nu hebben ze het weer over vakantie.. Judith vindt Israel zo'n onwijs mooi land..
'Je komt er alleen gefucked vandaan' 'Het is gewoon niet leuk daarzo.' (wat een tegenstrijdigheden allemaal)
'Mensen zijn daar zo strontvervelend', gaat ze verder.
'We hadden eens een autootje gehuurd, pizaatje lag op de achterbank. Iemand wilde de weg vragen, dus ik draai dat raampje open, blablabla... Opeens trekt ie de achterdeur open en gaat zo op die pizza zitten!' (meid toch!)
Je wordt ook genaaid.. (oh ja?)
Je betaalt veel geld voor een Mars. En als er een klein jongetje binnenkomt, die betaalt veel minder...
Laurens ligt lekker in de zon.
In Arm is Mustapha zich weer aan het uitsloven en is de spiegels aan het zemen. Hij doet het wel precies zoals het hoort (ik doe maar net ff of ik er ook verstand van heb ) Ook het aanrecht maakt ie netjes schoon en hij schuift de stoelen zelfs aan.. echt in een loodrechte lijn ten opzichte van elkaar.. (wie zei er dat ie niets uitvoerde in het Huis?)
Mustapha: 'Ik ben nu bezig met een soort van verbouwing', zegt ie tegen Stefan aan de andere kant van het hek.
'Nou, nu jij een liedje', zegt ze tegen Jeanette.
Jeannette peinst zich suf: 'Jaha... nou ik een liedje... lastig..'
Margriet vindt dat het te lang duurt en zingt zelf maar weer verder. (zo erg zijn haar zangkwaliteiten niet eens, ze houdt in ieder geval wijs.. haar stem is wat snerperig)
"Terug naar de kust, onbewust van de dreiging, dat daar mijn jeugd voorbij ging."
vlak hierna:
"Dit dorp, ik weet nog hoe het was, de boerenkinderen in de klas. De kar die ratelt op de keien. (etc)
nou hield ik het vandaag toch al niet droog, maar dan moeten ze vanuit dat huis er niet ook nog eens aan mee gaan werken...
Gelijk een mooi moment om een plaatje te schieten van haar inkijk (voor de liefhebbers)
In de keuken leest Judith een coktailrecept voor.
Margiet: 'Is wel leuk als je eruit gaat, dan kun je alles op internet volgen.'
'Jij gaat er niet uit', zegt Judith. 'Mensen vinden het leuk om naar je oude liedjes te luisteren, uit de oude doos, allemaal uit de bejaardendoos..' 'Ja zuster, nee zuster...'
En je hebt een oerhollandse torso, ook lekker om naar te kijken...', gaat Judith verder
Margriet lacht..
Dit schijnt nogal interessant te zijn(??, geen geluid dus)
ik hoop niet dat we hier 2 weken moeten zitten zegt Jeanette, dan kunnen ze me opvegen. Mocht het zover komen zegt Margriet dat wil ik een goed gesprek aanvragen in de DBK
We hebben nu beeld van de dames in rijk op de ligstoelen.
Laurens is druk bezig om met zijn orka te spelen.
Het gesprek is over en Jeanette loopt met bestek naar buiten. Bo is ook naar binnen gekomen en pakt een mes uit de la en begint iets af te schrapen. Jeanette zij toen hij binnen kwam nou dat is lekker. Dus het zal wel een beschimmeld etenswaar zijn of iets. Hij smeerd er botor op dus het zal wel brood zijn wat op de grond is gevallen.
Hij zegt in zichzelf "daar moeten we het maar mee doen" O er stond iemand bij het hek dus hij word niet gek.
Bo is inmiddels naar buiten het geluid is mee maar de camera blijft binnen. Margriet is buiten aan het zingen
Laurens loopt met zijn buik vooruit wat Jeanette de opmerking ontlokt ben je zwanger.
Jeanette wil graag dat Judith een bepaald gedeelte van het regelboek voorleest. Het gaat over het nomineren. Wanneer moeten we zelf nomineren Vanaf 28 oktober roept Laurens.
Laurens: Heb je nog vragen. Wanneer ga ik eruit vraagt Jeanette. Op 30 december zegt Laurens. Nee ik wil weten wanneer ik uit de bunker mag. Over 3 weken.
Buiten gaat het over de gerechten die een aantal mensen nog nooit hebben gegeten. Slakken, Zwezerik. Allemaal recepten die Jeanette nog nooit heeft gegeten. Er klinken een aantal rochel geluiden uit haar keel tijdens de opmerking van net.
Bo lepelt nog een aantal gerechten op. Laurens vraagt iets aan Margriet, en zoals gewoonelijk het is niet te verstaan. Dit gesprek gebeurt terwijl Laurens op het bankje languit ligt en Bo op zijn matras ligt
en het buikje van Judith met een zweetsok van die of geen..
Ze hebben het nu over wat het lekkerste menselijk lichaamsdeel is om op te eten
De penis, roept Laurens. Nee, dat is een spier.. zegt Margriet wijs.
Ze heeft wel eens hersentjes gegeten en tong schijnt ook lekker te zijn..
Het schijnt dat het gesprek van Mustapha en Margriet haar toch aan het denken gezet --->
quote van eerder op de dag:
Margriet: 'Ga jij maar even lekker brood bakken'
'Ik ga ff in de zon BAKKEN', roept Mustapha vrolijk.
'Niet gaan klagen dat je straks honger hebt dan'
'Dan eet ik jou wel op', schatert Mustapha.
'Nou, da's dan een lekker hapje', vindt Margriet
Ik zag dat de dames binnen in de bungalow bezig waren met de bedden verschonen. Laurens probeert nu een aantal letters te maken met zijn lichaam. Stefan doet nu ook mee en Judith is ook naar buiten gekomen en ligt nu ook op de grond.
Blijven jullie 24 uur zo liggen merkt Jeanette grappig op. Margriet probeert nu al een kwartier Dansplaat van Brainpower te zingen.
Margriet wil weten hoe laat het is. Kwart over negen zegt Laurens. Ze hebben nu een discussie over hoe laat ze gaan eten. Na de uitzending zegt Bo. Jeanette vindt dit geen goed plan. Dan moet je nu met de voorbereidingen beginnen zegt Margriet tegen Jeanette.
Margriet vind dat Bo moet helpen met het bereiden. Wij hebben al genoeg gedaan zegt Margriet namens Mus.
Ze gaan bloemkool met aardappels eten. Ook hebben we nog spruiten zegt Jeanette.
Bo zit aan tafel binnen en lijkt zich bezig te houden met het snijden van de aardappels. Ik kan dit moeilijk zien want we blijven met de camera 1 kilomet verwijderd van de tafel, het lijkt net of Bo dit naakt zit te doen zover blijven we uitgezoomd.
Jeanette en Margriet zijn buiten bezig met de bloemkool. Wat stinkt bloemkool zegt Jeanette.
Op de andere stream zien we de rijke slaapkamer waar de dames bezig zijn met het verschonen van de bedden.
Stefan is nu ook in de slaapkamer gearriveerd. Het lijkt erop of Daniela honing aan haar kont heeft. Overal waar zij is dan is Stefan ook niet ver.
Jeanette klaagt over het feit dat de bloemkool een stukje beschimmeld is. Dat snij je gewoon weg zegt Margriet. Thuis had ik dit allang weggegooid zegt Jeannette. Margriet loopt naar binnen en stapt in haar zwempak onder de douche.
In de bunker zie ik Mus ook weer eens. Hij helpt Bo met het bereiden van het eten. Ze zijn al in de bak fase aangelandt Jeanette is op de achtergrond bezig met haar gezicht. Margriet staat nu ook bij het gasfornuis
ALs ik dit typ zie op de gratis stream dat Judith in de slaapkamer bezig is.
Margriet is bang voor de vragen vanavond van Martijn aan haar. Gaat het een beetje en ga je het nog volhouden denkt Margriet dat de vragen zullen zijn.
Jeanette is bezig met haar kleding te fatsoeneren. Margriet roept haar erbij om een stukje worst te eten. Ze blijft maar in de ijskast rommelen. Ik hoor nu ook Laurens, die blijkt bij het hek te zitten en praat nu wat met Jeanette.
Het gesprek krijgt nu een andere wending. Judith lijkt te klagen over dat Laurens niks doet in het huis. Ze blijken toch uit mijn zicht de slaapkamer te zijn ingeslopen. Laurens voelt zich een beetje aangevallen en gaat Judith gelijk helpen in de slaapkamer met het vervangen van het beddegoed.
Bo en Mus zijn nog steeds aan het koken terwijl de dames zij aan zij zitten op het houten bankje.
Margriet lijkt nog steeds de touwtjes strak in handen te hebben want ze geeft aanwijzingen vanaf het bankje.
Terwijl Lauren op stream 3 een beetje van zijn schuldgevoel probeert af tekomen om de bedden te verschonen. We switchen nu over naar de koken met Stefan show op deze stream. Er gebeurt dus weer geen ruk in het huis.
Terwijl we op de andere stream een closeup krijgen van de te gebruiken voedingsmiddelen in het rijke diner.
En toen gingen de stream op zwart
21.34 Margriet tegen Ting : Nou wijffie. Jeannette tegen Ting : Het leek me het beste voor de groep dat jij blijft. Carmen redt zich daar wel. Ik de dagboekkamer heb ik gezegd dat ik denk dat het tussen mij en Carmen wel klikt. Maar als het met de groep goed gaat gaat het met mij ook goed. Vrouw (Carmen ?) : Martijn, ik slacht je af als ik er uit kom. Jeannette tegen Carmen : Ik vind jou een topwijf. Ting ook hoor.
21.37 Er wordt nu door elkaar gekletst. Stream naar de slaapkamer. Margriet is bezig met beddegoed. Margriet : Ze krijgt nog geen schoon beddegoed ook. Dat vind ik zielig. Mustapha : Het is goed voor de kijkcijfers. Margriet : Ze krijgt nog geen schoon laken ook.
Stream 3
21.40 Ook hier kan ik geen gesprek volgen. Carmen : In eerste instantie dacht ik shit, ik wil hier naartoe. Ik wilde hier blijven. In de bus was het gezellig. Ik was al helemaal omgeschakeld. De oude bewoners vertellen dat Martijn er de eerste dag was. Laurens : Het is hier gewoon super. En vandaag hadden we mooi weer. Stefan : Als je hier zit moet je genieten. Er wordt over Marokkaanse woorden gekletst. Carmen : Het lijkt wel of ik weer in het buitenland zit. We werden gewoon gedropt. We wisten niet hoe de deur open moest. Jullie wisten het niet dat wij kwamen ? Daniela (of Judith ?) : Als er twee dames zouden komen zou Laurens een week schoon gaan maken. Carmen : Dit is het doel, hier geef je je voor op, hier ga je voor. Ik had dat niet willen missen (Portugal) maar hier ga je voor.
21.45 Jeannette : Ik vind het super dat er twee bij zijn. Daniela : We zijn de hele dag aan het zingen.
21.51 Op stream 5 is Ting niet te zien. Mustapha, Bo en Margriet zitten stil in de tuin. Carmen : Als ik slaap wil ik niet gestoord worden.
21.55 Laurens : Bo is een hele goeie vent alleen hij snurkt. Judith : We hebben via de butlertelefoon alles besteld wat maar mogelijk is, een chirurg. Carmen : Hebben jullie niet een onwijze groepsband ? Judith : Ja. Daniela geeft Carmen een rondleiding. Ze vertelt Carmen o.a. waar de boodschappen afgeleverd worden. Carmen vindt de slaapkamer gaaf. Daniela fluistert in de slaapkamer : Ik heb tot gisteren in de bunker gezeten. Ik ben zo blij dat ik hier ben. Judith : Heb je trek ? Wij hebben nog niet gegeten. Carmen : Ik ga eerst lekker bij jullie zitten. Wie is er hier goed in koken ? Ik heb niet één keer gekookt daar. Stefan : Ik werk in de porno. Carmen : Hahaha. Dan heb je ook met eten te maken, slagroom. Ik zie Ting op stream 5 in de dagboekkamer maar de stream gaat in de dagboekkamerstand.
Stream 5
22.05 Beeld van de gang. Arm heeft de boodschappen van deze week gekregen. Bo : Chili con carne. Ting : Dit ziet er toch goed uit. Margriet : Beter als de vorige. Mustapha : Weer varkensvlees. Inmiddels zijn ze in de woonkamer. Margriet : Jeetje. Even kijken wat we hebben. Ik ben helemaal blij. Jeannette roept : Rooie kool. Ting vraagt wie er in de dagboekkamer zitten ? Margriet : Verschilt iedere keer. Op het battlefield hadden we Martijn. Ting : Wanneer zien jullie Martijn dan ? Jeannette : Die zien we niet. Alleen de eerste keer. Er staat daar een tv maar die is nooit aan. We hebben de hele dag het gas aan. Margriet en Mustapha inverntariseren de boodschappen. Jeannette : Veel appels weer. Voor hoeveel dagen is dat ? Ting : Als jullie allemaal zo doen ga ik mezelf zielig vinden. Jeannette : Fruitbars, iedere dag één.
22.10 Stefan kletst met Ting bij het hek. Ting : Ik was toe aan een avontuur en wilde tot mezelf komen. Dat valt me nu op, niemand gilt de plek bij elkaar. Dat was daar wel anders. Er zitten daar een paar ruwe bolsters. Er viel een groot blok van mijn lijf. Hier wacht iedereen tot ik uitgepraat ben. Stefan : Dat gaan we ze direct afleren. We gaan ze overbluffen. Ting : Recalcitrante mensen, echt. Stefan : Kom maar op. Ting : De goeie gesprekken waren er niet. We hadden een stereo, iedereen had cd-tjes mee. De hele dag bakken. Ik ben blij dat ik hier zit. Stefan : Zijn dat echt zulke types ? Ting : Uiteindelijk hebben ze een klein hartje. Als je dat niet herkend zou je de hele dag gaan huilen daar. Mensen nemen dat persoonlijk op daar.
In de bunker lopen ze wat door de ruimte heen en laten Ting alles zien.
"Goh, ik voel me echt Ma Flodder hier in dat huis zo langzamerhand", zucht Margriet.
Daniela knuffelt in de bungalow even kort met Carmen.
Ting is in de slaapkemr en pakt haar koffertje uit. Jeanette staat bij het hek en lijkt de bungalow al behoorlijk te missen. Ze gaat alleen op het bankje in de tuin zitten.... even lekker roken.
"Ik denk dat er een vrouw uitgaat", zegt Jeanette opeens tegen Bo. "Want dat staat zo in het boek. Er gaat dus zowiezo een vrouw uit donderdag... en dat vind ik niet leuk... echt niet!"
Bo lijkt te twijfelen, maar Jeanette herhaalt nogmaals dat het haast niet anders kan.
Margriet schuifelt weer even door het beeld.
"Het is wel prettig dat er even wat commotie is", vindt Jeanette. "En Ting is volgens mij echt slim... dat merk je wel! Die wil wel discussieren."
Margriet gaat met een wat sip gezicht naast Jeanette op het bankje zitten!
22.23 In de slaapkamer. Jeannette : Ik vond jou gewoon beter in de groep vallen als Carmen. Het is niet altijd even makkelijk hier. Ting over Portugal : Harde stemmen, niet mensen laten uitpraten. Nee, ik vond het niet leuk. Ik deed mijn eigen ding, boekje lezen. Ik dacht, ligt het aan opleiding of aan interesse. Het ligt aan allebei. Ik kan wel even zonnen maar ik kan niet uren bakken en braden. Ik heb nu al dat ik mezelf kan zijn. Ik hoef niet te schreeuwen. Ik hoef niet mezelf te bewijzen. Het werd steeds beter aan het eind. Mensen werden gevoeliger. Je zag dat ze een klein hartje hadden. Jeannette : Ik ga even een sigaretje roken.
22.28 In de woonkamer. Margriet : Ik ga ik mijn pyama in de douche staan en die doe ik daar uit. Daar douche ik in bikini. De wc ziet er smerig uit, dat hebben ze ook smerig gemaakt expres. Die bril die lijkt smerig maar het is verf. Ting : Het lijkt smerig maar het is niet zo. Het valt best mee. Het is niet het gat in de grond dat ik verwacht had. Ik had stro verwacht. Margriet : Moesten jullie zelf koken ? Ting : Ja, er waren mannen die hadden in het leger gekookt. Zes soorten ijs op het eind. Margriet : Ik voel me echt Ma Flodder zo langzamerhand in het huis. We kunnen weer effen vooruit jongens.
Stream 3
22.23 Rijk zit aan de tuintafel. Stefan vertelt over zijn avonturen in arm. Over lucifers, zingen etc. Laurens : Als je 's ochtends opstaat moet je je hier afvragen, is er nog champagne. Ze toasten en weer is 'kurkpower' te horen. Daniela noemt Laurens een vieze vuile rat, niet serieus. De reden is mij niet duidelijk. Carmen over het huis in Portugal : Allemaal spiegels. We weten niet wat er is uitgezonden. Het gesprek gaat nu over de camera's. Carmen : Het is daar warm, een vakantiegevoel. Laurens vraagt naar de namen van de andere bewoners. Carmen noemt ze met enige moeite op. Carmen vraagt wat de anderen doen. Laurens : Ik ben drie dagen account manager. Eerst dachten ze dat ik assurantie-adviseur was maar dat ben ik niet meer. Stefan : Marketing directeur van één van de grootste erotiek holdings van Europa. Judith : In een afslankstudio. Daniela : 31 december wordt ik 32. Carmen : Ik ben bedrijfsleidster in een schoenenzaak. Ik geloof dat ze niet terug kan. Carmen : Ik vind het wel jammer, ik heb er vijf jaar met veel plezier gewerkt. Af en toe moet je risico menen, ik zie het erna wel weer. Laurens begint over het spelregelboek dat niet helemaal klopt omdat het uitgaat van achttien bewoners. Stefan : Het is echt kut als je daar zit. Dat wil je niet meemaken. Eten en koken in de regen. Laurens : De dagen gaan ontzettend snel. Carmen : Jullie leven 's nachts ? Laurens : We leven in een bepaald ritme, dobbelen en praten. Eigenlijk is het door Bo gekomen. Nu worden meerdere gesprekken tegelijk gevoerd.
edit : 'atletiek' veranderd in 'erotiek', ik weet echt niet hou ik nou op atletiek gekomen ben
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 12-09-2002 23:49]
Mustapha zit intussen in wat potjes en pannetjes te roeren. (volgens mij is het thee ofzo )
"Je kunt beter hier beginnen", zegt Bo. "Eerst even hier en dan naar de bungalow".
Ting knikt.
Margriet vraagt of ze een appel wil. Er blijken er genoeg te zijn.
"Mijn wekker ging vanmorgen om 4 uur", vertelt Ting over vandaag. "Om half 5 stond iedereen klaar beneden. Toen moesten we in het vliegtuig en tegen twaalf uur waren we in Nederland... met beveiligingsmannen. Helemaal in het zwart gekleed enzo... was wel stoer. Per uur kregen we te horen waar we heen gingen. We mochten niet met andere mensen praten. Eén grappemaker wilde even wat vragen aan een andere passagier, maar die beveiligingsbeambte greep meteen in."
Ze vertelt nog dat ze heel veel gezond hebben in dat huis in het buitenland.
"Carmen en ik waren hier om 1 uur al", zegt Ting. "We waren echt helemaal kapot."
22.45 Ting : Eén keer in de drie dagen mochten we video kijken. Die lounge was lux. Je deelde een kamer met één twee persoonsbed of twee éénpersoonsbedden. Samen een douche, een ligbad. Als de schoonmaakploeg kwam, dat was vervelend, dan kon je niet op je kamer. Er waren akkefietjes. Hier laten mensen je uitpraten. Margriet : Het moeilijkste is dat je niks te doen hebt. In de bunker is overdag jezelf bezig houden moeilijk. Als het mooi weer is moet je daar gebruik van maken. Voor ons ben je fris bloed met info. Ting : Sandra, die houdt wel van kletsen. Ting vertelt dat ze dansten in Portugal. Margriet : Muziek, dat missen we hier heel erg. Ting : Een bar aan het water. Ting tegen Mustafa : Ik drink ook geen alcohol. Drank was ook niet elke dag, dat was ook om de paar dagen. Ik heb wel eens een sigaretje opgestoken maar hier hoef ik niet te roken. Jeannette vertelt over haar sigarettendilemma. Bo vertelt vervolgens over de stoelendans en de gevolgen daarvan.
22.54 Jeannette : Ik heb de goede keuze gemaakt. Ting : Ik ben het helemaal met je eens. Jeannette : Ik ga alvast een reep opeten. Mustapha : Je hebt er maar één per dag. Ik waarschuw je maar. Jeannette : We hebben nog appels. Margriet : We hebben appels genoeg. Ting : O, dan eet ik wel appels. Ting vertelt dat ze om vier uur op is gestaan. Om zes uur zaten ze in het eerste vliegtuig. Om zeven uur zaten ze in het volgende vliegtuig. Om twaalf uur waren ze op Schiphol.
Stream 3
22.57 Judith en Carmen aan de tuintafel. Judith : Het rantsoen daar is verminderd hoor ik net, 28 lucifers in de week. Stream naar de keuken. Laurens : Als ik vandaag zou moeten nomineren van iedereen zou ik het niet weten. Stefan : Jawel. Laurens : Dan zou het de eerste letter van het alfabet worden of zo.
Stream 5
22.59 Ting : Om vijf uur werden we in de make up gezet. Vervolgens is het shot met Martijn Krabbé opgenomen. Het was wel eng. Ik kreeg er knikkende knieën van. Toen hapje slokje. En toen gingen we deze kant op. Geen pers. BB (ik denk Hummie) heeft nog even met ons gesproken om ons succes te wensen.
(Het is duidelijk dat Ting wel een prater is. Misschien is dat wel net wat de groep nodig had...)
23.11 Mustapha : Ik schrok wel de eerste keer dat ik er heen ging. Allemaal jongeren van rond de twintig. Jeannette : Ik zat juist met ouderen. Ting vraagt naar het verhaal van Jeannette. Jeannette zag op haar werk het filmpje van BB op de tv. Ze zei, ik geef me op. Ze werd gebeld voor een screening. Ze werd een half uur na een screening in de auto gebeld. Jeannette : Ik dacht, als ze mij in het huis plaatsen zijn ze gek. Wat heb ik nou ? Ik wil nog steeds weten waarom ze mij bij de groep hebben gedaan. Margriet : Je bent een jonge meid, zo uit huis, je hebt een eigenheid.
Stream 3
23.19 De drie dames in de tuin. Carmen (?) : Ik ga winnen. Judith : Ja, dat is de instelling van de meesten. Judith spreekt vlaams, ik neem tenminste aan dat het Judith is, het beeld is van ver. Het is een vaag verhaal over toeval en een zielsmaat.
Stream 5
23.21 Laurens en Mustapha bij het hek. Laurens : Stefan zei, het is top. Het is helemaal niet top. Hier is het top. Mustapha : Ik had een hekel aan iedereen op dag één. Ik zweer het je. Ik mag iedereen, iedereen is top. Laurens : Je moet altijd even wennen. Mustapha zegt drie keer : Het is tof. Mustapha : Morgen Marokkaanse les. Stefan komt er bij staan. Hij zegt dat hij alleen maar positieve roddels over Ting heeft gehoord.
Stream 3
23.30 Carmen vertelt wat ze vandaag heeft meegemaakt. Ze heeft geen bekenden gezien. Laurens : Zaten jullie allemaal bij elkaar ? Carmen : Ja. Laurens : Jullie hadden geen televisie uit Nederland ? Carmen : Nee. Echt een beetje vakantiegevoel daar. Laurens : Op donderdag zouden stukjes worden uitgezonden. Carmen : Er is blijkbaar iets uitgezonden maar ik weet niet wat.
De streams stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |