abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:22:58 #1
5428 crew  miss_sly
pi_125749467
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125749521
Salade als lunch kan natuurlijk ook geen kwaad, daar heb je groot gelijk in joycie. Maar hoezo werkt t nu niet? Je bent toch al best wat kwijt?
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:25:38 #3
5428 crew  miss_sly
pi_125749526
Ik zei:

*O* voor clumsy *O* wat goed, 5 minuten!

SQ onder de 30 *O*

Sjeen kamioen *O*

Wat een goede dingen allemaal.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:27:19 #4
5428 crew  miss_sly
pi_125749576
Ik heb de boterhammen in de ochtend geschrapt en neem nu yoghurt met fruit en cruesli. Ik merk het wel hoor, de verminderde kh-inname. Ik voel me bijvoorbeeld echt energieker en frisser in mijn hoofd. Als ik me zo voel, snap ik niet dat ik me telkens toch weer laat verleiden tot een andere, minder gezonde, manier van eten dan wat ik nu doe, maar ja...al dat lekkers aan snoep, chocolade, chips, koek, ijs, noem maar op...
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:29:01 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_125749618
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb de boterhammen in de ochtend geschrapt en neem nu yoghurt met fruit en cruesli. Ik merk het wel hoor, de verminderde kh-inname. Ik voel me bijvoorbeeld echt energieker en frisser in mijn hoofd. Als ik me zo voel, snap ik niet dat ik me telkens toch weer laat verleiden tot een andere, minder gezonde, manier van eten dan wat ik nu doe, maar ja...al dat lekkers aan snoep, chocolade, chips, koek, ijs, noem maar op...
yoghurt met cruesli en fruit bevat wss meer koolhydraten dan drie boterhammen :@
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:29:32 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_125749633
En een *O* voor de min zes van Lucky!
disclaimer
pi_125749663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:25 schreef Zeester het volgende:
Salade als lunch kan natuurlijk ook geen kwaad, daar heb je groot gelijk in joycie. Maar hoezo werkt t nu niet? Je bent toch al best wat kwijt?
Ik sta stil of kom lichtjes aan. Ben nu in 3-4 weken 2,5 kilo kwijt.. niet slecht maar sta nu al 2 weken gemiddeld stil.
Maar dat is niet de echte reden. Het is meer hoe ik me voel door suikers, soms wienig energie, maar honger blijven houden.. En weet natuurlijk niet zeker of het door de koolhydraten komt maar daarkom ik maar op 1 manier achter.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:31:29 #8
5428 crew  miss_sly
pi_125749686
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

yoghurt met cruesli en fruit bevat wss meer koolhydraten dan drie boterhammen :@
Nee, volgens mij niet. Bovendien bevat het meer eiwit, wat ik hard nodig heb anders kom ik nooit in de buurt van een behoorlijke eiwit-inname. En mijn weegschaal en hoe ik me voel, vertellen me dat er toch echt wel een verschil is.
pi_125749700
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Er werd gisteren ook gevraagd wat eet je nu smorgens. Ik zo kwark met bessen en muesli..

Hij was erg opgelucht dat ik geen cruesli zei ;)
pi_125749726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Bovendien bevat het meer eiwit, wat ik hard nodig heb anders kom ik nooit in de buurt van een behoorlijke eiwit-inname. En mijn weegschaal en hoe ik me voel, vertellen me dat er toch echt wel een verschil is.
Moet je nagaan hoe je je voelt als je de cruesli vervangt door muesli ;)

(Ok die is flauw)
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:33:23 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_125749727
quote:

[..]

maar dat zijn dan wss geen koolhydraten... Ik heb mijn yoghurtfruitcruesli ontbijt en mijn boterhammenlunch even vergeleken en het is 49 om 55 gram.
Wel is yoghurt erggg goed voor je darmflora, dus in die zin zal dat zeker schelen!
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:33:48 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749739
quote:

[..]

*valt even binnen*

'volgens mij niet' --> kun je eenvoudig opzoeken hoor :P

Er zit wel veel suiker in cruesli. Ik eet zelf kwark met diepvriesfruit, heerlijk!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:34:00 #13
5428 crew  miss_sly
pi_125749745
Mja, daar begin ik gewoon niet aan, het moet wel leuk blijven en muesli vind ik niet leuk. Dus dat doe ik niet. Ik heb meer fruit en yoghurt dan cruesli, maar ik vind het erg fijn om echt iets te kauwen te hebben bij mijn ontbijt.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:35:02 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_125749772
En dan ben ik uitgegaan van 150 gram fruit en 30 gram cruesli.
disclaimer
pi_125749809
Maar dit is precies waarom het bijna niet te doen is om koolhydraat arm te eten. En dan zit je dus ook weer aan wat ik net zei 'het neemt de lol uit het leven weg'. Ik vind dat echt een beetje namelijk, Ik heb gezien hoe een vriendinnetje 30 kilo afviel met atkins, maar ik zou het echt niet kunnen. Alle offers en alle eisen.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:36:51 #16
5428 crew  miss_sly
pi_125749811
Ik heb een halve banaan en 3 eetlepels cruesli en een berg magere yoghurt.

Maar verder wil ik daar geen discussie over aangaan. Ik merk voor mezelf dat dit beter werkt dan twee boterhammen 's ochtends voor hoe ik me voel, voor mijn hongergevoel en voor mijn eiwit-inname. En die cresli blijft er voorlopig in en er komt geen muesli want die vind ik vies.

Ik heb overigens de Jordans cruesli met noten.
pi_125749828
Ik denk dat je beter volkoren boterhammen kunt eten dat cruesli i.v.m. langzame tegenover snelle suikers. Met een gekookt eitje erbij heb je ook weer wat eiwitten binnen. Maar goed, je moet het allemaal ook maar net lekker vinden en goed weg kunnen werken 's ochtends.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:39:03 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Mja, daar begin ik gewoon niet aan, het moet wel leuk blijven en muesli vind ik niet leuk. Dus dat doe ik niet. Ik heb meer fruit en yoghurt dan cruesli, maar ik vind het erg fijn om echt iets te kauwen te hebben bij mijn ontbijt.
Ik vind het zelf heel inzichtelijk om op valtaf.nl in te voeren wat ik eet :Y Heeft me toch een stuk bewuster gemaakt van m'n eten. Moest er voorheen niet aan dénken om alles wat ik eet af te wegen, maar ik eet elke dag grotendeels hetzelfde (m.u.v. D) dus het is een kwestie van kopiëren. Je weet ook meteen hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt. Zit helaas nog steeds redelijk hoog in de koolhydraten, maar wil niet weten hoe hoog ik eerst zat :X Geen wonder dat ik aankwam.
And eternity in an hour.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:39:35 #19
5428 crew  miss_sly
pi_125749869
Ik heb het een tijd geprobeerd, twee boterhammen en een gekookt eitje 's ochtends, maar dan heb ik al heel snel weer honger. Met dit ontbijt van nu heb ik dat niet. Dan neem ik om half 11-11 uur een tussendoortje omdat het er tijd voor is, maar niet omdat ik schreeuwende honger heb.
pi_125749870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef Zeester het volgende:
Maar dit is precies waarom het bijna niet te doen is om koolhydraat arm te eten. En dan zit je dus ook weer aan wat ik net zei 'het neemt de lol uit het leven weg'. Ik vind dat echt een beetje namelijk, Ik heb gezien hoe een vriendinnetje 30 kilo afviel met atkins, maar ik zou het echt niet kunnen. Alle offers en alle eisen.
Ik deel je gevoel wel, hoor. Ik heb het ook heel serieus geprobeerd, lange tijd ook, maar ik miste m'n pasta en risotto en brood enorm! Ik zou nu wel naar minder koolhydraten toe willen, dat is geen grote opoffering. En elke vermindering is mooi meegenomen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:40:07 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125749882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik deel je gevoel wel, hoor. Ik heb het ook heel serieus geprobeerd, lange tijd ook, maar ik miste m'n pasta en risotto en brood enorm! Ik zou nu wel naar minder koolhydraten toe willen, dat is geen grote opoffering. En elke vermindering is mooi meegenomen.
:Y Ik geef m'n brood ook niet op hoor.

Brood O+.
And eternity in an hour.
pi_125749909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het een tijd geprobeerd, twee boterhammen en een gekookt eitje 's ochtends, maar dan heb ik al heel snel weer honger. Met dit ontbijt van nu heb ik dat niet. Dan neem ik om half 11-11 uur een tussendoortje omdat het er tijd voor is, maar niet omdat ik schreeuwende honger heb.
Ik zei het ook niet zozeer op basis van je gevoel erbij, maar meer op basis van wat het beste voor je lijf is. Ik zou in geval van erge honger 's ochtends bijvoorbeeld eten:

- 2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eitjes
- 1e tussendoortje: flinke bak yoghurt
- 2e tussendoorje: banaan
- lunch: soep met een flink gevulde salade
pi_125749932
Ik wilde per se een lekker recept klaarmaken vanavond en dat stond in dat éne kleine kookboekje. Inmiddels is de hele kast met kookboeken keurig opgeruimd, maar dat éne kookboekje heb ik niet gevonden :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:42:13 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_125749937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een halve banaan en 3 eetlepels cruesli en een berg magere yoghurt.

Maar verder wil ik daar geen discussie over aangaan. Ik merk voor mezelf dat dit beter werkt dan twee boterhammen 's ochtends voor hoe ik me voel, voor mijn hongergevoel en voor mijn eiwit-inname. En die cresli blijft er voorlopig in en er komt geen muesli want die vind ik vies.

Ik heb overigens de Jordans cruesli met noten.
hoezo discussie? Je voelt je er prima bij en dat telt! Het enige dat ik zeg is dat het niet door minder kh komt, want je krijgt er juist meer binnen ;)
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:42:59 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125749951
Vorig jaar moeiteloos 5 kg afgevallen door minder kh's te nemen. Minder boterhammen met daarop méér beleg (1 boterh met humus en groente, of met roomboter, 30 pluskaas, tomaat en wat mayo vult beter dan 3 boterhammen met jam, bij wijze van spreken). Ik nam ook vaak een salade als lunch, met soep. Avondeten zoals normaal, maar wat minder aardappelen en pasta. Echt geen rare dr Frank of Atkinsfratsen ofzo. Echt, het ging moeiteloos en was geenszins afzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')