Die 6 confirmations zijn ook helemaal niet nodig, dat is echt ultra paranoide. Als je een huis of een jachtschip verkoopt in bitcoins zou ik die 6 wel even afwachten, maar voor random online aankopen is 1 al genoeg.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:12 schreef EugeneKrabs het volgende:
Het duurt te lang voordat transacties 6 keer bevestigd zijn.
Je hebt gelijk hoor, helaas wachten veel sites wel op 6 bevestigingenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:39 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Die 6 confirmations zijn ook helemaal niet nodig, dat is echt ultra paranoide. Als je een huis of een jachtschip verkoopt in bitcoins zou ik die 6 wel even afwachten, maar voor random online aankopen is 1 al genoeg.
En in redelijk gangbare condities zou zelfs 0 confirmations al volstaan: zodra je de transactie op het netwerk ziet en met je eigen client kunt validaten dat hij correct is gesigned, en er niet tegelijk andere transacties vanaf hetzelfde adres zijn rondgestuurd die het saldo van dat adres overschrijden, zou je een betaling voor huis- tuin- en keukenbedragen al meteen kunnen accepteren. Dus ook in de supermarkt direct afrekenen met bitcoins behoort best tot de mogelijkheden.
Maar wordt de snelheid nou beter als de totale hashing power groter wordt, of blijft de snelheid gelijk en wordt het alleen nog veiliger dan het al was?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:06 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, helaas wachten veel sites wel op 6 bevestigingen
Geen van beide.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:46 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Maar wordt de snelheid nou beter als de totale hashing power groter wordt, of blijft de snelheid gelijk en wordt het alleen nog veiliger dan het al was?
Dus je krijgt een competitie tussen mijners met steeds snellere rigs, en het enige wat het doet is meer energie slurpen?quote:
De snelheid verandert niet, die ligt vast op 6 blokken per uur, al kan dat tijdelijk variëren als er erg veel hashingpower bijkomt (of verdwijnt) en het netwerk zich hier nog niet op aangepast heeft.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:46 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Maar wordt de snelheid nou beter als de totale hashing power groter wordt, of blijft de snelheid gelijk en wordt het alleen nog veiliger dan het al was?
Zou het niet beter zijn om de veiligheid op een gegeven moment constant te houden en de snelheid te verbeteren. Het lijkt erop dat schaalbaarheid een van de grootste problemen is, en het zou mooi zijn als je dat kon oplossen met de mijners (ik verwacht dat de hashingpower enorm wordt door Moore's law en competitie/prikkel).quote:Op donderdag 25 april 2013 18:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De snelheid verandert niet, die ligt vast op 6 blokken per uur, al kan dat tijdelijk variëren als er erg veel hashingpower bijkomt (of verdwijnt) en het netwerk zich hier nog niet op aangepast heeft.
De veiligheid van het netwerk wordt groter omdat de kans op een 51% attack (en double spending) steeds kleiner wordt naarmate er meer miners zijn (ofwel, hogere hashrate).
Het is in de bestaande "proof of work" Bitcoin chain niet aan te passen, tenzij iedereen er akkoord mee zou gaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:11 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn om de veiligheid op een gegeven moment constant te houden en de snelheid te verbeteren. Het lijkt erop dat schaalbaarheid een van de grootste problemen is, en het zou mooi zijn als je dat kon oplossen met de mijners (ik verwacht dat de hashingpower enorm wordt door Moore's law en competitie/prikkel).
Het hele schaalbaarheids verhaal is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Hoe ik het nu begrijp zou het een probleem zijn als Bitcoin mainstream zou worden. Een systeem waar elke transactie door iedereen wordt opgeslagen is van nature moeilijk op te schalen. Aan de andere kant heb je een steeds groter wordende hoeveelheid computerkracht in het netwerk die dit in theorie misschien zou moeten kunnen opvangen.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is in de bestaande "proof of work" Bitcoin chain niet aan te passen, tenzij iedereen er akkoord mee zou gaan.
Maar juist die veiligheid moet nog veel hoger. Als een overheid 40 Minirigs zou kopen van 1,5 TH/s (als ze leverbaar waren) kunnen ze al een 51% attack uitvoeren.
Je houdt altijd een wapenwedloop en dat is maar goed ook, anders zou de coin gevaar lopen.
Er is goed over nagedacht door die "Satoshi" en de balans is behoorlijk goed.
De transactie-snelheid is voor kleine betalingen totaal geen belemmering.
Als ik een ijsje of happy meal haal, verschijnt de transactie meteen in beeld en kan het direct mee.
Dan hoef je echt geen 1 of meer bevestigingen af te wachten, want wie gaat er nu een double spend uitvoeren voor een ijsje?
Maar dat betekent ook minder risicoquote:Op vrijdag 26 april 2013 07:25 schreef Morphs het volgende:
Mijn voorspelling van een nieuwe bubble is totaal niet uitgekomen.. blijkbaar is de markt daar niet meer gevoelig voor. Eigenlijk wel jammer dat de bitcoin steeds stabieler wordt, er valt dan niet echt wat aan te verdienen. Ik hou 'm voorlopig nog vast, over een tijd zal hij wel weer meer waard worden dan $150.
Mensen die dit soort uitspraken doen zouden eigenlijk beter verre bij Bitcoin vandaan blijvenquote:Op vrijdag 26 april 2013 07:25 schreef Morphs het volgende:
Eigenlijk wel jammer dat de bitcoin steeds stabieler wordt,
Die wet van Moore is tot op zekere hoogte ook wel door te trekken naar opslagruimte en bandbreedte. En bovendien is de manier waarop de huidige clients die blockchain opslaan nog redelijk inefficient, daar valt nog flink wat te verbeteren.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:31 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Het hele schaalbaarheids verhaal is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Hoe ik het nu begrijp zou het een probleem zijn als Bitcoin mainstream zou worden. Een systeem waar elke transactie door iedereen wordt opgeslagen is van nature moeilijk op te schalen. Aan de andere kant heb je een steeds groter wordende hoeveelheid computerkracht in het netwerk die dit in theorie misschien zou moeten kunnen opvangen.
Hangt van je doel af. Ik heb de bubble net gemist en zie volatiliteit als een kans om ervaring op te doen. Daarnaast heb je juist toestroom van investeerders nodig als je ooit een stabiele currency wilt maken van bitcoin en dat gebeurt het meest wanneer er een reden is om te investeren. Aangezien bitcoin momenteel nog geen valide betaalmiddel is, is de enige reden om in te stappen het mogelijke vooruitzicht op koerswinst.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:47 schreef Jace_TBL het volgende:
Mensen die dit soort uitspraken doen zouden eigenlijk beter verre bij Bitcoin vandaan blijven
quote:When will you be adding Litecoin (LTC) to Mt. Gox?
Soon. We were planning on doing so two weeks ago, but events derailed that plan. Right
now we are focused on overall stability of the exchange, and will launch LTC when we are
ready. Otherwise we could be further complicating things
Daarom heb ik er een stuk of 2600 van op voorraad, naast de 1700 Namecoins.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:23 schreef Morphs het volgende:
Hmmm, ik zat er al over te denken om Litecoin te kopen. Als MtGox het gaat ondersteunen kunnen er leuke dingen gebeuren als je dan al LTC in bezit hebt.
Heb je die gemined of gekocht? En wat denk je dat Namecoin gaat doen? Voor mijn gevoel zijn alleen Litecoin en PPCoin kanshebbers om beter te worden dan Bitcoin.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daarom heb ik er een stuk of 2600 van op voorraad, naast de 1700 Namecoins.
Welke kosten bespaar ik dan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:06 schreef WebBeestje het volgende:
Hebben jullie er al eens over gehad om met een aantal wat bitcoins te kopen, daarna te verdelen en zo aanschafkosten/transactiekosten te delen en dus flink te verlagen?
Ik ben natuurlijk geen helderziende maar ik denk dat Bitcoin wel de hoofdcoin blijft.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:10 schreef Faazz het volgende:
Op dit moment zijn alternatieve crypto's enkel handig om tijdens een pump 30% te gainen op BTC.
Een aantal zullen terrein winnen, een aantal in de vergetelheid raken. Ik zit er ook maar net in maar het lijkt mij dat de huidige units in waarde gaan stijgen en de latere (miss nu al) copycats/alternatieven minder waard worden.
Grote kans dat er in de digitale wereld uiteindelijk honderden currencies worden ontworpen en je net zo'n stelsel krijgt als de huidige standaard waar elk land een eigen munt heeft.
Wel hangt het er van af of dit hele idee van crypto's wereldwijd algemeen geaccepteerd wordt of dat het over vijf jaar als nog een enorme faal blijkt.
Ik ging er vanuit dat niet iedereen ze via een exchange koopt maar bv. via een betaling via iDEAL direct een aantal koopt.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke kosten bespaar ik dan?
De 0,2% trading fee blijft bij ieder bedrag percentueel gelijk.
En bij het withdrawen van je Bitcoins naar je eigen wallet heb je ook geen fees.
Speculeren.quote:
Alhoewel ik het wel met je eens bent dat je deze grafieken niet serieus moet nemen: aanbod bij Bitcoin ligt vast (zo goed als) en de prijs is dus direct afhankelijk van vraag.quote:Op zondag 28 april 2013 10:26 schreef WebBeestje het volgende:
Die grafieken zijn leuk maar dragen niks bij, het aantal gebruikers van Facebook komt niet door vraag en aanbod, de prijs van Bitcoins wel.
twitter:fontase twitterde op zondag 28-04-2013 om 19:23:28Looks like Magnet's poised to pump NMC. I'll let him do this one reageer retweet
Ga je NMC pompen, MaGNeT?twitter:fontase twitterde op zondag 28-04-2013 om 19:25:28Ask Magnet about NMC pump details, not me. He's running the event. reageer retweet
Nah, verveelde me. Heb er verder geen coins op het momentquote:Op zondag 28 april 2013 20:33 schreef Tourniquet het volgende:
twitter:fontase twitterde op zondag 28-04-2013 om 19:23:28Looks like Magnet's poised to pump NMC. I'll let him do this one reageer retweet
Ga je NMC pompen, MaGNeT?twitter:fontase twitterde op zondag 28-04-2013 om 19:25:28Ask Magnet about NMC pump details, not me. He's running the event. reageer retweet
Kopieer maar gewoon hoor!quote:Op zondag 28 april 2013 20:44 schreef WebBeestje het volgende:
Iemand die een openingstopic wil maken op een forum over geldzaken? Ik weet niet of ik de openingspost hier één op één kan/mag kopiëren maar de doelgroep sluit goed aan bij Bitcoins, etc. Iemand met interesse mag een dm sturen.
quote:Op zondag 28 april 2013 22:51 schreef wfoes1989 het volgende:
system: MaGNeT was banned for 60m by Simplyfun
Hij haalt alle blocks binnen, is normaal, kan ff durenquote:Op zondag 28 april 2013 22:36 schreef H4ppy het volgende:
Ik ben relatief nieuw als het op bitcoins / litecoins aankomt, maar ik wil toch wel wat litecoins inslaan aangezien Mt. Gox LTC binnenkort opneemt.
Om mee te beginnen even een local wallet geinstalleerd maar het wil niet echt opschieten met synchroniseren...
Nog nooit dit met mijn bitcoin wallet gehad.
[ afbeelding ]
Wat voor mining rig heb je als ik vragen mag?quote:Op maandag 29 april 2013 07:51 schreef MaGNeT het volgende:
Totaal 15.000 FTC (FeatherCoins) verkocht voor 532 LTC.
532 LTC is ongeveer 17 BTC. Geen gekke deal voor 2,5 dag minen
Heb nog 7691 FTC over, nu kijken wat de prijs gaat doen de komende weken.
Op welke exchange verkoop jij FTC?quote:Op maandag 29 april 2013 07:51 schreef MaGNeT het volgende:
2x HD7970quote:Op maandag 29 april 2013 10:18 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Wat voor mining rig heb je als ik vragen mag?
quote:Op maandag 29 april 2013 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Pump-n-Dump Process:
1. Release new crypto-coin. <- done
2. Pump up the popularity. <- you are here.
3. Dump your huge stash of coins when
trade prices are at their highest.
4. Huh
5. Profit!!!
Hope this helps.
Neuh...quote:Op maandag 29 april 2013 09:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Magnet kan je al bijna met pensioen?
Ziet er goed uitquote:Op maandag 29 april 2013 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
2x HD7970
[ afbeelding ]
3x HD5870
[ afbeelding ]
2600Khash/s of 2600Mhash/s totaal.
2x 650Watt
Hoe kom jij aan zoveel FTC? Die diff ligt niet echt laag.quote:Op maandag 29 april 2013 07:51 schreef MaGNeT het volgende:
Door ze 2,5 dag te minen toen de diff nog laag wasquote:Op dinsdag 30 april 2013 01:06 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan zoveel FTC? Die diff ligt niet echt laag.
Je kan ze ook bij VirCurEx kopen, werkt beter.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:34 schreef wfoes1989 het volgende:
Ik wil graag wat FTC in gaan slaan via cryptonit.
Maar heb ik dan een API code nodig om ze te kunnen withdrawen?
Of is een google authenticator genoeg?
Bedankt!!quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
e kan ze ook bij VirCurEx kopen, werkt beter.
En bij Cryptonit withdraw je met 2-step authentication, zoals van Google.
In Dollars wel, komt omdat de waarde redelijk stabiel staat tegenover de Bitcoin prijs, ofwel zo'n 0,03 tot 0,032 BTC per LTC.quote:
Komen ze nu wel of niet?quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:42 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht je een BFL miner in bestelling hebben en de laatste mail niet gezien hebben: check je spambox!
Inderdaad, een week of wat geleden was er zo'n dude met een unpack-filmpje van een Jalapeno op Youtube, maar daarna heeft er niemand anders meer één gekregen?quote:
Nah, idd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:32 schreef Dasjonny het volgende:
Feathercoin nu al op BTC-E
Binnenkort CHNcoin?
Voegt echt helemaal niets toe aan het hele principe.
http://dustcoin.com/miningquote:Op vrijdag 3 mei 2013 06:51 schreef star_gazer het volgende:
Is er ergens een lijst emt goedkoop mijnbare varianten te vinden?
Maar voor die tijd wil ik vast alles geinstalleerd hebben zodat ik snel kan toeslaan. Ik ga pas kopen onder de 50.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:14 schreef Awsom het volgende:
Het is wachten tot die onder de 60 duikt.. Nu inkopen is wel een erg groot risico. Als er meer nieuws naar buiten komt mbt coinlab vs mtgox kan het zowel gigantisch omhoog gaan als gigantisch inkakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |