Uitlokking. Je mag maar 100 op een stuk weg gemaakt voor 280km/h.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:51 schreef Dagonet het volgende:
Er is een boete vernietigd. Maar wat is het bezwaar precies geweest?
Hebben ze daar ook een screenshot voor?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:54 schreef Crutch het volgende:
Dat maximaal honderd mogen rijden op een nachtelijk tijdstip op een weet-ik-veel-hoeveelbaanssnelweg uitlokking is, geloof ik.
Ik kan er verder niets over vinden, helaas.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een screenshot voor?
Want zo kunnen ze het wel presenteren maar voor hetzelfde geld hebben ze aangetoond dat ze met een noodgang naar het ziekenhuis moesten bijvoorbeeld.
Volgens mij was dit niet hetgene wat speelde. Zij hebben enkel aangetoond dat het uitlokking is.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook een screenshot voor?
Want zo kunnen ze het wel presenteren maar voor hetzelfde geld hebben ze aangetoond dat ze met een noodgang naar het ziekenhuis moesten bijvoorbeeld.
De overheid verschaft de gelegenheid, maakt misbruik van gezag en lokt daarmee opzettelijk uit. Een eventuele gang naar het ziekenhuis is nergens ter sprake gekomen.quote:Artikel 47
1. Als daders van een strafbaar feit worden gestraft:
1°. zij die het feit plegen, doen plegen of medeplegen;
2°. zij die door giften, beloften, misbruik van gezag, geweld, bedreiging, of misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen het feit opzettelijk uitlokken.
2. Ten aanzien van de laatsten komen alleen die handelingen in aanmerking die zij opzettelijk hebben uitgelokt, benevens hun gevolgen.
Zeker, want ik zit daar meer om me heen te kijken of ik in de velden iets zie, dan dat ik op het verkeer aan het letten ben. Ga je automatisch doen omdat er geen prikkel is tot geconcentreerd zijn op de weg. Je staat bijna stil voor je gevoel en de asfaltwoestijn zorgt er toch voor dat je bijna niet van de weg kunt raken.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:02 schreef Elan het volgende:
Mooi zo. Laten ze die hele trajectcontrole aka het melkkoetje van de overheid maar meteen afschaffen.
Draagt qua veiligheid niets bij, sterker nog doet eerder afbraak aan de veiligheid op bepaalde stukken.
Juistem.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker, want ik zit daar meer om me heen te kijken of ik in de velden iets zie, dan dat ik op het verkeer aan het letten ben. Ga je automatisch doen omdat er geen prikkel is tot geconcentreerd zijn op de weg. Je staat bijna stil voor je gevoel en de asfaltwoestijn zorgt er toch voor dat je bijna niet van de weg kunt raken.
Aandacht weg, dus onveiliger. En je doet het automatisch.
Exact. En tussen 19.00 en 6.00 als ik het goed heb terwijl er toch maar een vijfde deel rijdt van het totaal van overdag.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Het probleem zit hem toch ook deels dat het slechts een stukkie van 3 km betreft waar je honderd mag, terwijl je over de rest 130 mag?
Dat is wel heel veel, maar een precedent is een uitspraak waarnaar je kan verwijzen, daar zijn ze voor. Maak bezwaar en verwijs naar deze uitspraak.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:26 schreef Kamper86 het volgende:
Laten we het hopen, het ¤1088 daar open staan
Gewoon plankgas, de ware kapitalist heeft genoeg te spenderen.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:46 schreef TNA het volgende:
TrajectcontroleIedereen haalt er ook in met 2 km/h verschil, uit angst voor een boete.
Maar hóe precies is dus de vraag, of presenteren ze het nu als een wapenfeit terwijl dat helemaal niet terecht is?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij was dit niet hetgene wat speelde. Zij hebben enkel aangetoond dat het uitlokking is.
Hoe bedoel je precies? Ze hebben aangetoond met het bezwaar dat het uitlokking is. Overheid schept de middelen door daar een 2x5 aan te leggen, maar zet er trajectcontrole boven en een bizar laag maximum. Dat is uitlokking om boetes te innen.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar hóe precies is dus de vraag, of presenteren ze het nu als een wapenfeit terwijl dat helemaal niet terecht is?
Maar hóe weet je dat ze dat gedaan hebben, ik zie nergens het bezwaarschrift.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Ze hebben aangetoond met het bezwaar dat het uitlokking is.
Hint: weegschaal en blinddoek.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:32 schreef DroogDok het volgende:
Uitlokking? Wat is dat voor fucking bullshit?
Er staat een bord dat je 100 mag, duidelijk toch? Of mag ik andere verkeersborden ook gaan negeren? Ja het stoplicht stond wel op rood, maar ik had ruimschoots de mogelijkheid de kruising over te steken.
Dat het verder belachelijk is dat je er sowieso maar 100 mag ben ik het mee eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |