abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125723740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:41 schreef RegularShow het volgende:
Geloof je in god of niet? Vertel waarom je in God gelooft of niet gelooft. Ik zelf geloof persoonlijk in God.
Nee, omdat ik nog nooit een redelijk argument heb gezien of gehoord dat het bestaan van een (of meerdere) god(en) aannemelijk maakt. Daarnaast beantwoordt het aangenomen bestaan van een god voor mij persoonlijk geen enkele vraag of emotionele behoefte, dus ik zie er ook het nut niet van in.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_125724045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:41 schreef freeDragon het volgende:
Mijn god van de dag is Heh. Daarnaast ben ik polytheïstisch atheïst.
Aangenaam! Ik ook! Mijn favorieten zijn Offler, the Crocodile God (helaas zijn er maar weinig geschriften over Hem bekend) en Bilious , de 'Oh-God van de katers' , die in zijn oneindige goedheid de gevolgen* van teveel drinken op zich neemt.

* Dus, jij drinkt teveel, en Hij krijgt de kater**!

** Werkt uiteraard alleen als je in Hem gelooft!
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_125733296
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 22:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is jouw geloof in de Koran afhankelijk van de volledige correctheid van de tekst in het boek? Stel je ontdekt een fout. Zou jij dan meer alliantie hebben met de waarheid dan het boek/de religie. Of komt de waarheid in zo'n geval op de 2e plek?
Waarheid komt dan op 2e plek.
pi_125733510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:12 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Sommige van die beschrijvingen volgen de kennis van die tijd en andere zijn gebaseerd op vertalingen die volgens sommige imams wel heel erg vrij zijn vertaald.
Door (sommige) Nederlandse vertalingen van de koran zijn er veel fouten. En bepaalde imams gaan het dan ook goed vertalen van Arabische literatuur.
pi_125733613
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 00:39 schreef ietjefietje het volgende:
Maar mag je van je geloof wel nadenken of god wel of niet bestaat? Of mag je alleen geloven?
Twijfels hoort bij een religie/geloof. Dat heb ik soms. Maar het gaat vanzelf over.
pi_125733648
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:18 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Je bewijs is zo uitgebreid dat ik ook bijna geloof!
Ik hoef jou niet te overtuigen.
pi_125733727
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:55 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Twijfels hoort bij een religie/geloof. Dat heb ik soms. Maar het gaat vanzelf over.
Aan wat twijfel je dan soms?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_125734814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Wisten de Grieken en de Perzen ook al, nog voor de Koran geschreven is.
Dat is niet waar. Grieken hebben het nooit over ontwikkeling van botten en spierweefsel gehad. Deze aspecten hebben Galen en Hipocrisitis niet over gehad. In de koran staat: Wij hebben de mens toch uit een extract van klei geschapen. Daarna maakten Wij hem tot een druppel in een solide verblijfplaats. Daarna schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, dan schiepen Wij de vleesklomp tot gebeente en dan bedekten Wij het gebeente met vlees. Daarna lieten Wij het als een nieuwe schepping ontstaan. Gezegend zij God, de beste schepper. Romeinen zijn nooit zo specifiek geweest. <--- Hier hebben Dr. Zakir Naik en William Campbell over gehad.
pi_125735108
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:29 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Yess, ik hoopte zo dat je dat zou noemen! Dat is mijn favoriete onderdeel om aan te tonen dat de Koran juist onzin is. Maar we moeten het dan natuurlijk wel over hetzelfde hebben. Kun je aangeven welke verzen je bedoelt en eventueel ( voor de volledigheid ) welke buiten-koraanse bewijzen er in die richting wijzen?
Menselijke schepping: Wij hebben de mens toch uit een extract van klei geschapen. Daarna maakten Wij hem tot een druppel in een solide verblijfplaats. Daarna schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, dan schiepen Wij de vleesklomp tot gebeente en dan bedekten Wij het gebeente met vlees. Daarna lieten Wij het als een nieuwe schepping ontstaan. Gezegend zij God, de beste schepper. En over een versperring in zee: Hij heeft de beide zee?n losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten. Tussen beiden is een barri?re zodat ze niet overtreden. (Surah 55 : Ayah 19-20), Hij is het die de beide zee?n heeft losgelaten de ene zoet en welsmakend en de andere zout en bitter en Hij heeft tussen beiden een barri?re en een afgesperde versperring opgesteld. (Surah 25 : Ayah 53). Moderne wetenschap heeft ontdekt dat op plaatsen waar twee verschillende zee?n samenkomen, er een barri?re is tussen beide. Deze barri?re verdeelt de twee zee?n zo dat elke zee zijn eigen temperatuur, zoutgehalte en (stof)dichtheid heeft. Bijvoorbeeld, het water van de Middellandse Zee is warm, heeft een hoge zoutgehalte en een lagere (stof)dichtheid dan het water van de Atlantische Oceaan. Dus als het water van de Middellandse Zee de Atlantische Oceaan instroomt over de rotslaag van Gibraltar, dringt het enkele honderden kilometers de Atlantische Oceaan door, op een diepte van 1.000 meter met zijn eigen kenmerkende temperatuur, zoutgehalte en lage dichtheid. Het water van de Middellandse Zee stabiliseert op deze diepte Er zijn nog vele andere wonderen.
pi_125735257
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Aan wat twijfel je dan soms?
Over de islam (maar dat komt door satan volgens moslims).
pi_125738128
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:55 schreef RegularShow het volgende:

[..]

idd, dan word je atheïst.
  donderdag 25 april 2013 @ 22:05:00 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_125738195
waarom geloof jij niet dat ik een afrikaans stamhoofd ben?

incluus voodoovrouwtjes dus :Y
pi_125741221
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:17 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Menselijke schepping: Wij hebben de mens toch uit een extract van klei geschapen. Daarna maakten Wij hem tot een druppel in een solide verblijfplaats. Daarna schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, dan schiepen Wij de vleesklomp tot gebeente en dan bedekten Wij het gebeente met vlees. Daarna lieten Wij het als een nieuwe schepping ontstaan. Gezegend zij God, de beste schepper. En over een versperring in zee: Hij heeft de beide zee?n losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten. Tussen beiden is een barri?re zodat ze niet overtreden. (Surah 55 : Ayah 19-20), Hij is het die de beide zee?n heeft losgelaten de ene zoet en welsmakend en de andere zout en bitter en Hij heeft tussen beiden een barri?re en een afgesperde versperring opgesteld. (Surah 25 : Ayah 53). Moderne wetenschap heeft ontdekt dat op plaatsen waar twee verschillende zee?n samenkomen, er een barri?re is tussen beide. Deze barri?re verdeelt de twee zee?n zo dat elke zee zijn eigen temperatuur, zoutgehalte en (stof)dichtheid heeft. Bijvoorbeeld, het water van de Middellandse Zee is warm, heeft een hoge zoutgehalte en een lagere (stof)dichtheid dan het water van de Atlantische Oceaan. Dus als het water van de Middellandse Zee de Atlantische Oceaan instroomt over de rotslaag van Gibraltar, dringt het enkele honderden kilometers de Atlantische Oceaan door, op een diepte van 1.000 meter met zijn eigen kenmerkende temperatuur, zoutgehalte en lage dichtheid. Het water van de Middellandse Zee stabiliseert op deze diepte Er zijn nog vele andere wonderen.
Bij veel oude culturen in dat gebied bestond er een god die de wateren van de wateren scheiden, zoals Marduk die Tiamat en Absu van elkaar scheid.
Dan is het net zo'n groot wonder dat een volk wat niks van de Koran kon weten zoiets wist te vertellen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:09:41 #89
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_125746780
quote:
Dat is niet waar. Grieken hebben het nooit over ontwikkeling van botten en spierweefsel gehad. Deze aspecten hebben Galen en Hipocrisitis niet over gehad. In de koran staat:
Even vooraf voordat we inhoudelijk gaan kijken hoe het zit; je zegt dat je onderzoek gedaan hebt. Hoe kun je serieus onderzoek gedaan hebben en dan nog steeds dit idee aanhangen? Hoe zag je onderzoek eruit en waarom denk je dat je dat zo objectief en grondig als mogelijk hebt uitgevoerd?

Ok nu de inhoud.
Stelling 1. ''Wij hebben de mens toch uit een extract van klei geschapen.'' Het kan aan mij liggen, maar als weldenkend en objectief oordelend mens loopt het hier gewoon al spaak, hoor. Ik kom aan de rest zometeen toe, maar wees nou eventjes heel eerlijk. Hoe wil je in hemelsnaam met droge ogen beweren dat mensen van klei gemaakt zijn? Voordat je er allemaal vaagheden bij gaat verzinnen; het is een kinderlijke voorstelling van een schepping zoals alleen primitieve, maar creatieve, geesten dat duizenden jaren geleden bedacht hebben. En ja, ik heb het filmpje ook gezien waarin ze zeggen: mensen zijn van elementen gemaakt, elementen zitten ook in de klei, dus mensen zijn ook van klei gemaakt. Maar als je het woord klei vervangt door ''gras'' dan snap je hopelijk wat daar fout aan is.

Numero 2. ''Daarna maakten Wij hem tot een druppel in een solide verblijfplaats''. Ah, een druppel. Wat voor druppel maakt eigenlijk niet uit. Want of het nou bloed, water, kwijl of yoghi (aardbei!!) is, het klopt niet. De mens is tijdens geen enkel stadium in zijn bestaan een druppel van wat dan ook. Maar je wil natuurlijk bewijs zien! 1. http://php.med.unsw.edu.a(...)to_Human_Development 2. http://embryology.med.unsw.edu.au/

Aangezien het in de koran daarna over een verblijfplaats gaat, heeft de schrijver van de Koran het dus over de tweede week. Want: ''Implantation also begins in this first week, but will be covered in Week 2 notes, as the implantation process is completed by the end of the second week.'' Hoewel de Koran er melding van maakt alsof het vloeiend na elkaar gebeurt, vergeet de schrijver helaas wel een weekje.

Maar dan!! ''Daarna schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter,'' Aha! Het is blijkbaar inmiddels week 2 in de Koran en het is tijd om in een bloedklonter te veranderen. Eens kijken hoe dit wetenschappelijke wonder bevestigd wordt...http://php.med.unsw.edu.au/embryology/index.php?title=Week_2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh, opgezwollen cellen? Dense cells? Er moet staan dat er alleen een druppel bloed is! Maar bloed komt pas in week 5! ''Blood formation occurs later (week 5) throughout embryoic mesenchyme, then liver, then spleen/thymus, bone marrow, lymph nodes.'' http://php.med.unsw.edu.a(...)_-_Blood_Development Goh, wat verwarrend allemaal, zeg. Tot nu toe klopt nog helemaal niks van de Koran. Want als de embryo al bloed is of heeft, kan het ook geen week 2 zijn, dus kan de voorspelling over de verblijfplaats ook niet kloppen. Maar een hele bloedklonter kan een mens niet zijn want het bloed wordt gemaakt in de embryo zelf! Gauw verder...

Nu gebeuren er ook weer allemaal supercoole en slim-bedachte dingen door Allah! ''dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp, dan schiepen Wij de vleesklomp tot gebeente en dan bedekten Wij het gebeente met vlees. '' Eerst van bloed naar vlees, dan snel naar bot en dan er weer vlees overheen! Wij gaan weer zoeken. Kijk en vergelijk...Ik pak even een andere site erbij, die zegt precies hetzelfde ( ga het maar vergelijken) en zorgt ervoor dat we meerdere bronnen hebben. Onderzoek doe je immers niet met 1 enkele bron ( zoals een filmpje van 4 uur. Gast, komaan zeg! Wil je asjeblieft NOOIT meer een filmpje van 4 uur plaatsen? ). http://www.mijnkinderarts(...)embryo-naar-baby.htm

Week 4:''Ook de aanleg van het binnenoor begint enige structuur te krijgen''. Dus dan begint er een bot te groeien. Bloed is er dus nog niet, dat komt volgende week pas. Dan moet het een vleesklomp zijn. http://php.med.unsw.edu.a(...):Stage10-dorsal2.jpg Dit is dag 22. Nope, geen vleesklomp want de ruggengraat zit er al! Maar zit er later dan geen vlees omheen? Week 4: '' De hersenaanleg is begonnen. De hersenen gaan zich uit een aantal structuren vormen, die nu nog in een prille fase aanwezig zijn.'' Een stuk bot met vlees eroverheen? Jeetje, wat jammer nou! Zit de Koran er nog steeds finaal naast.

Voor nu het laatste ding even en dan ben ik er wel klaar mee voor vanavond.
quote:
Romeinen zijn nooit zo specifiek geweest.
Misschien omdat de Romeinen zo slim waren om geen uitspraken te doen over zaken waar ze geen zak vanaf weten? Had in dit geval ook een hoop gedoe gescheeld als de schrijver van de Koran dit soort onzin voor zich had gehouden. Dat iemand in die tijd het schrijft kom ik echter nog wel overheen. Maar dat iemand in deze tijd, met alle kennis die zo voorhanden is, nog in dit soort sprookjes gelooft kan ik echt niet bij.

Ohja, en wil je morgen asjeblieft Keith Moore aanhalen? Hebben we dat straks ook voor eens en voor altijd opgelost want van die leugen over/met die knakker over embryologie word ik ook schijtmisselijk.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_125747504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:13 schreef RegularShow het volgende:
Dat is niet waar. Grieken hebben het nooit over ontwikkeling van botten en spierweefsel gehad. Deze aspecten hebben Galen en Hipocrisitis niet over gehad.
En voor het gemak even de Perzen en de Egyptenaren vergeten? 3000 jaar voor de koran bestond, wisten de Akkadiërs dit ook al.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:33:25 #91
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_125749729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:50 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Eerlijk van je. Maar je hebt begrip voor mensen voor wie de waarheid wel op de eerste plek komt?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:52:08 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125750194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:19 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Het valt me op dat je lang niet alle vragen beantwoordt. Komt dat omdat je daar geen antwoord op wilt/ kunt geven?
pi_125750584
Is dit weer in een topic verzeild als 'Wel / niet wetenschap in de geschriften!' ?
pi_125750649
Uitstekelbaars:
quote:
Misschien omdat de Romeinen zo slim waren om geen uitspraken te doen over zaken waar ze geen zak vanaf weten? Had in dit geval ook een hoop gedoe gescheeld als de schrijver van de Koran dit soort onzin voor zich had gehouden. Dat iemand in die tijd het schrijft kom ik echter nog wel overheen. Maar dat iemand in deze tijd, met alle kennis die zo voorhanden is, nog in dit soort sprookjes gelooft kan ik echt niet bij.
Hier het antwoord:

quote:
Waarheid komt dan op 2e plek
pi_125750693
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 april 2013 10:05 schreef Triggershot het volgende:
Is dit weer in een topic verzeild als 'Wel / niet wetenschap in de geschriften!' ?
Nee hoor, betreft sprookjes kunnen we ons hier nog goed inleven. Probleem is als er zijn die dit voor waar gaan verkopen. :Y
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:42:45 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125751799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 20:50 schreef RegularShow het volgende:

[..]

:o

Eerlijk, maar wel bizar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125761026
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
en toch zit er een groot verschil tussen het christendom en alle andere religies/ geloven.

En dat is de genade, die wij ontvangen door het Lijden en sterven van Jezus Christus.
Mensenoffers zijn helemaal niet uniek in de Antieke Wereld.
Komt nog bij dat geen van de andere religies iets kent als een erfzonde waardoor mensen iets verdienen (namelijk de hel) waar ze niks aan kunnen doen. In feite creeeren de christenen dus een probleem, en vervolgens vinden ze het vet dat ze als enige van de drie abrahamitische religies genade kennen. Nogal bekrompen als je het mij vraagt :D
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_125781233
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:19 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. In de Koran staan ook tegenstellingen.. verzen die volledig in tegenspraak zijn met elkaar. Hoe ga je daarmee om? En dan bedoel ik niet in de praktijk, door bijvoorbeeld zelf een keuze te maken of het de Imam te vragen. Maar twijfel je daarmee niet aan de authenticiteit van de Koran? Een heilig boek dat de letterlijke gids van je leven is, moet feilloos zijn lijkt me.
-
pi_125788585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:32 schreef splendor het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. In de Koran staan ook tegenstellingen.. verzen die volledig in tegenspraak zijn met elkaar. Hoe ga je daarmee om? En dan bedoel ik niet in de praktijk, door bijvoorbeeld zelf een keuze te maken of het de Imam te vragen. Maar twijfel je daarmee niet aan de authenticiteit van de Koran? Een heilig boek dat de letterlijke gids van je leven is, moet feilloos zijn lijkt me.
De Koran is geopenbaard in 23 jaar tijd, waarin de verzen, met de boodschap, rondom het leven van een persoon wordt verkondigd. In die context is het van belang om te weten dat enkele verzen direct aan Mohammed gericht zijn, enkele aan zijn metgezellen, vrouwen, opponenten en medestrijders een aantal in oorlogstijd. Ronduit de meeste verzen zijn aan de gehele mensheid gericht.

Het is ook een pre om geïnformeerd te worden over de handel en wandel van de eerdere boodschappers, welke dezelfde boodschap verkondigden.

De boodschap in de Koran is een zorgvuldige studie waard, tegenstellingen zitten er niet in. Bepaalde verboden mbt tot alcohol, varkensvlees, stelen, liegen, mensen doden en vreemdgaan zijn duidelijk. Hoe veel van je jaarlijkse winst je moet afstaan voor de armen en dat soort zaken vraag je aan de imam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Natural-Cool op 27-04-2013 07:13:25 ]
pi_125788604
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:18 schreef freeDragon het volgende:
Grappig om dan in die link te lezen dat Elohim 'goden' betekent.
De stap van Eloah naar Allah lijkt me overigens dan weer niet zo'n heel grote.
Elohim zou wel eens "mijn God" kunnen betekenen. De stap van Eloah naar Allah klinkt idd logischer

[ Bericht 100% gewijzigd door Natural-Cool op 27-04-2013 07:19:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')