Dan schrijf je god niet met een hoofdletterquote:Op woensdag 24 april 2013 21:46 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Ik ben moslim. Als een barmhartige machtige schepper, natuurlijk.
Wat observeer je dan zoal?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef RegularShow het volgende:
@John5, als ik om me heen keek, vind ik het wel logisch dat er een schepper moet zijn. En de koran is mijn bron.
Je kunt natuurlijk nooit een religieus boek gaan gebruiken om je geloof te valideren, dan krijg je een beetje het "wij van wc-eend" verhaal.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef RegularShow het volgende:
@John5, als ik om me heen keek, vind ik het wel logisch dat er een schepper moet zijn. En de koran is mijn bron.
Er zijn veel boeken met beschreven wonderen. Waarom zou je de Koran kiezen als book of choice afgezien van culturele redenen?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:55 schreef RegularShow het volgende:
In de koran staan enkele wonderen en nog veel andere dingen, dat ik het als ware bron aanneem. Andere mensen kunnen het anders redeneren.
Het idee van god is dogmatisch. Dogma hoeft niet wetenschappelijk bewezen te worden. Het is een beetje onzinnig om onwetenschappelijke theses te toetsen aan wetenschappelijke principes.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:51 schreef John5 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk nooit een religieus boek gaan gebruiken om je geloof te valideren, dan krijg je een beetje het "wij van wc-eend" verhaal.
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:55 schreef RegularShow het volgende:
In de koran staan enkele wonderen en nog veel andere dingen, dat ik het als ware bron aanneem. Andere mensen kunnen het anders redeneren.
Jij redeneert helemaal niks, je slikt de voorgekauwde verhalen van anderen. Of je daar echt blij mee moet zijn weet ik niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:55 schreef RegularShow het volgende:
Het hoeft van mij ook niet meteen wetenschappelijk onderbouwt te worden, maar iets meer dan "ja, een boek" lijkt me, ook voor gelovigen, wel handig.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Het idee van god is dogmatisch. Dogma hoeft niet wetenschappelijk bewezen te worden. Het is een beetje onzinnig om onwetenschappelijke theses te toetsen aan wetenschappelijke principes.
Vind jij de waarheid belangrijk wat betreft je keuzes hierin?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:03 schreef RegularShow het volgende:
Ik ben ervan overtuigd, dat de koran de waarheid is. Ik ben islamitisch opgevoed. Ik vergeleek de koran vaak met andere religieuze boeken, en ik heb bevestigd dat de koran waar is voor mij.
Waarheid vind ik belangrijk. Maar mijn keuzes ook (ik koos ervoor).quote:Op woensdag 24 april 2013 22:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vind jij de waarheid belangrijk wat betreft je keuzes hierin?
Waarheid is iets wat je kan kiezen?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Waarheid vind ik belangrijk. Maar mijn keuzes ook (ik koos ervoor).
Wat een gezwets. Ga tv kijken man.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:05 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Waarheid vind ik belangrijk. Maar mijn keuzes ook (ik koos ervoor).
Voorgekauwde verhalen? Ik ga niet gelijk alles aannemen. Ik onderzoek eerst.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:57 schreef John5 het volgende:
[..]
Jij redeneert helemaal niks, je slikt de voorgekauwde verhalen van anderen. Of je daar echt blij mee moet zijn weet ik niet.
Doe rustig, je hoeft niet boos te worden (of te reageren) ik opende dit topic zodat mensen hen mening/argumenten kunnen geven over god. Ik wil geen debat.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wat een gezwets. Ga tv kijken man.
Wat heb je zoal onderzocht?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Voorgekauwde verhalen? Ik ga niet gelijk alles aannemen. Ik onderzoek eerst.
Bepaalde wonderen van de koran (zoet/zout rivier, aardbol en gedetailleerde schepping van de mens) en nog wat verzen.quote:
Is jouw geloof in de Koran afhankelijk van de volledige correctheid van de tekst in het boek? Stel je ontdekt een fout. Zou jij dan meer alliantie hebben met de waarheid dan het boek/de religie. Of komt de waarheid in zo'n geval op de 2e plek?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Bepaalde wonderen van de koran (zoet/zout rivier, aardbol en gedetailleerde schepping van de mens) en nog wat verzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |