abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125693517
Hello Fokjes,

Ik wou dit artikel eerder plaatsen, maar omdat hardware.info het nog niet online had gegooid en mij had gevraagd of ik dan ook nog eventjes kon wachten, heb ik dit helaas weg moeten halen. Nu is het artikel dan eindelijk gepost en zodoende hier dus ook :)

Zoals jullie weten is alles wat met Apple te maken heeft altijd groot nieuws.
Ik kan me eigenlijk geen onderwerp voor de geest halen dat meer gehyped wordt dan de iPhone.
Zo werd een ruime 2 weken geleden dit patent publiekelijk gemaakt:

Bron: Tweakers

Ik had al eerder het idee om de hype omtrent de iPhone een keer te benutten voor mijn eigen "five minutes of fame", en deze kans zag ik wel zitten. Dus ik heb besloten Maya te openen en een eigen ontwerp iPhone te maken, gebaseerd op het eerder omschreven patent:

Nadat ik dit model had afgerond moest ik bedenken hoe ik deze viral kon laten gaan.
Ik heb besloten beelden te maken van iets wat mogelijk gelekte foto's zouden kunnen zijn van een studiemodel dat door een Apple medewerker in gebruik is. Deze zou dan door een bekende van die medewerker op een onbewaakt moment even snel met een telefoon op de gevoelige plaat gezet zijn.

Om te beginnen heb ik foto's gemaakt van mijn eigen salontafel. Hierop was "toevallig" een kring te zien, waardoor het lijkt alsof de foto's in een kroeg o.i.d. zouden kunnen zijn genomen. Ook heb ik een andere iPhone op de foto's laten staan zodat ik goed de maat kon inschatten tijdens het inpassen van het 3d model:

Eenmaal tevreden met de inpassing ben ik me gaan richten op de shaders.
Ik heb ervoor gekozen het scherm "uit" te laten. Dit met de achterliggende gedachte dat de gebruiker van de telefoon wellicht herkend had kunnen worden aan de hand van zijn of haar wallpaper of homescreen. Daarbij is het voor mij makkelijker om dit realistisch over te laten doen komen.
Er was een lichte tijdsdruk aangezien ik snel na de berichtgeving van het patent met de beelden op de proppen wou komen. Dit ter versterking van de mogelijkheid dat het een echte foto zou kunnen zijn die expres goed getimed wordt gepubliceerd. Vanwege deze tijdsdruk heb ik redelijk snel genoegen genomen met de shaders en besloten het in Photoshop verder uit te werken:

Nadat deze renders zijn gemaakt ben ik met de nabewerking begonnen. Ik heb andere foto's van een iPhone gebruikt om de renders realistischer te maken. Dit is bijvoorbeeld goed te zien door de stofjes op devoorkant en de logo's op de achterkant. Uiteindelijk zijn dit de beelden geworden die ik heb opgestuurd naar diverse blogs:

De volgende stap was het aannemen van een pseudoniem, te weten Fredrick Proll.
De initialen hiervan zijn gelijk aan mijn naam (Ferry Passchier) en de welbekende "rick roll" zit er in verwerkt. Onder dit pseudoniem heb ik diverse blogs benaderd. Een paar hiervan (Engadget en Tweakers) hadden al snel door dat het geen echte foto's waren. Dat kwam omdat ik een beetje stom ben geweest. Ik had de FCC en CE logo's op de achtergrond weg moeten laten, want deze zitten er alleen op NA goedkeuring van een product, en die zouden niet thuis horen op een studiemodel. Dit was spijtig.

Er waren echter nog wel andere blogs die de renders wél hebben gepost. Twee daarvan zijn GSM-Arena en Hardware.info. Op HWI hebben ze een flink artikel gemaakt, maar zij zijn snel via Tweakers in de wetenschap gekomen dat het hier zeker weten om renders ging in plaats van om foto's, en hebben dan ook een update geplaatst (ook spijtig).
Maar met name via GSM-Arena is het vuurtje gaan lopen. Ondertussen zijn die foto's op een kleine 500 websites gedeeld. En ook zijn er diverse youtube filmpjes verschenen, lol :D
Dit alles heeft een hoop leuke reacties en discussies opgeleverd, en ik heb me dan ook erg kunnen vermaken met het lezen ervan.

Maar al deze aandacht is natuurijk wel aan mijn persoon voorbij gegaan. Dit was uiteraard bewust, want zodra ik de beelden onder mijn eigen naam zou versturen, dan zou men er met een simpele google search snel achterkomen dat ik vuistdiep in de 3d visualisatie zit :)
Maar omdat erkenning uiteindelijk natuurlijk toch ook best wel leuk is, heb ik besloten het 3d model nog wat verder uit te werken en hier nieuwe plaatjes van te publiceren, maar nu onder mijn eigen naam.

Allereerst heb ik een facebook portfolio aangemaakt, aangezien mijn persoonlijke website nog even op zich zal laten wachten omdat ik niet kan scripten :{
Ik heb het uiterlijk en de functionaliteit voor die site al wel ontworpen. Deze is te zien in de 2D Work sectie (al zal dit ontwerp vast wel weer veranderen).

Toen ben ik verder gegaan met het iPhone model. Ik heb onder andere de camera in het midden geplaatst, de body minimalistischer gemaakt en wat beter gekeken naar de verhoudingen. Het toestel is nu exact net zo groot als een iPhone 5, maar beschikt toch over een 5 Inch scherm. Het scherm heb ik nu wel van een homescreen voorzien, en daar heb ik een subtiele hint verstopt naar mijn facebook pagina. Ook heb ik gelijk maar een witte variant gemaakt:

Ik hoop nu dat deze renders ook een beetje hun eigen leven gaan leiden op internet, en dat mensen nieuwsgierig worden en zodoende op mijn facebook pagina terecht komen :D

Vooralsnog zijn deze renders enkel nog maar geplaatst op iphoneclub , iphone6web en door mijzelf hier op fok natuurlijk :D
Voel je vrij de beelden te delen, maar graag wel met een linkje ;)

Einde.
People assume too much.
pi_125694860

Ik vind het alleen jammer dat je in de weerspiegeling iets ziet wat op de grond staat, en dat voor iets op je salon tafel. Voor de rest hele nette renderingen...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 april 2013 @ 21:09:44 #3
862 Arcee
Look closer
pi_125694883
Baas. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_125695115
Netjes!!
pi_125695207
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:09 schreef creator het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het alleen jammer dat je in de weerspiegeling iets ziet wat op de grond staat, en dat voor iets op je salon tafel. Voor de rest hele nette renderingen...
Dat is je eigen brein die het werk doet. Het is een reflectie van een plafond met houten balken en een grote lamp :P
People assume too much.
pi_125695272
Overigens zullen jullie misschien vaker plaatjes van mij tegen gaan komen, want ik ben door een enkele grote Amerikaanse sites benaderd om in opdracht van hun ook renders te maken :)
People assume too much.
pi_125695296
Leuk 😔😒
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_125695373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:15 schreef very het volgende:

[..]

Dat is je eigen brein die het werk doet. Het is een reflectie van een plafond met houten balken en een grote lamp :P
Ik zou toch echt denken dat het een stoel is en een kast tegen de muur, maar die weerspiegeling mag ook niet te duidelijk zijn, anders lijkt/is hij helemaal nep.
pi_125695555
Je bent wel fucking goed met 3D meuk zeg, tandjes.
pi_125695983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:21 schreef Scorpie het volgende:
Je bent wel fucking goed met 3D meuk zeg, tandjes.

Ik hoop nog veel beter te worden :Y
People assume too much.
pi_125696066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:28 schreef very het volgende:

[..]

Ik hoop nog veel beter te worden :Y
Jij gaat in mijn contactenlijst :P
pi_125696208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij gaat in mijn contactenlijst :P
Ik zou zeggen: Like my Facebook page en blijf op de hoogte van nieuwe dingen (die op korte termijn gaan komen) O-)
People assume too much.
pi_125700830
Puik werk ^O^ Zag ze al bij iphoneclub voorbij komen.
  woensdag 24 april 2013 @ 23:41:08 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_125704487
Leuk artikel!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_125717717
Nier vergeten mijn FB te liken hè, mensjes :P
Ik beloof niet als een malle elke dag updates erop te gooien :Y
People assume too much.
pi_125720098
Erg gaaf!
All management is Strategic Management.
pi_125770531
En dan krijg je een DMCA aan je broek van Apple als blijkt dat ze met precies dat idee aan het ontwikkelen zijn :'). Netjes verder *O*
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_125772113
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En dan krijg je een DMCA aan je broek van Apple als blijkt dat ze met precies dat idee aan het ontwikkelen zijn :'). Netjes verder *O*
Onmogelijk. Enkel het gebruik van hun logo zou ter discussie kunnen komen te staan in een dergelijk geval :P
People assume too much.
pi_125789133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:45 schreef very het volgende:
Hello Fokjes,

Ik wou dit artikel eerder plaatsen, maar omdat hardware.info het nog niet online had gegooid en mij had gevraagd of ik dan ook nog eventjes kon wachten, heb ik dit helaas weg moeten halen. Nu is het artikel dan eindelijk gepost en zodoende hier dus ook :)

Zoals jullie weten is alles wat met Apple te maken heeft altijd groot nieuws.
Ik kan me eigenlijk geen onderwerp voor de geest halen dat meer gehyped wordt dan de iPhone.
Zo werd een ruime 2 weken geleden dit patent publiekelijk gemaakt:
[ afbeelding ]
Bron: Tweakers

Ik had al eerder het idee om de hype omtrent de iPhone een keer te benutten voor mijn eigen "five minutes of fame", en deze kans zag ik wel zitten. Dus ik heb besloten Maya te openen en een eigen ontwerp iPhone te maken, gebaseerd op het eerder omschreven patent:

[ afbeelding ]

Nadat ik dit model had afgerond moest ik bedenken hoe ik deze viral kon laten gaan.
Ik heb besloten beelden te maken van iets wat mogelijk gelekte foto's zouden kunnen zijn van een studiemodel dat door een Apple medewerker in gebruik is. Deze zou dan door een bekende van die medewerker op een onbewaakt moment even snel met een telefoon op de gevoelige plaat gezet zijn.

Om te beginnen heb ik foto's gemaakt van mijn eigen salontafel. Hierop was "toevallig" een kring te zien, waardoor het lijkt alsof de foto's in een kroeg o.i.d. zouden kunnen zijn genomen. Ook heb ik een andere iPhone op de foto's laten staan zodat ik goed de maat kon inschatten tijdens het inpassen van het 3d model:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eenmaal tevreden met de inpassing ben ik me gaan richten op de shaders.
Ik heb ervoor gekozen het scherm "uit" te laten. Dit met de achterliggende gedachte dat de gebruiker van de telefoon wellicht herkend had kunnen worden aan de hand van zijn of haar wallpaper of homescreen. Daarbij is het voor mij makkelijker om dit realistisch over te laten doen komen.
Er was een lichte tijdsdruk aangezien ik snel na de berichtgeving van het patent met de beelden op de proppen wou komen. Dit ter versterking van de mogelijkheid dat het een echte foto zou kunnen zijn die expres goed getimed wordt gepubliceerd. Vanwege deze tijdsdruk heb ik redelijk snel genoegen genomen met de shaders en besloten het in Photoshop verder uit te werken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nadat deze renders zijn gemaakt ben ik met de nabewerking begonnen. Ik heb andere foto's van een iPhone gebruikt om de renders realistischer te maken. Dit is bijvoorbeeld goed te zien door de stofjes op devoorkant en de logo's op de achterkant. Uiteindelijk zijn dit de beelden geworden die ik heb opgestuurd naar diverse blogs:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De volgende stap was het aannemen van een pseudoniem, te weten Fredrick Proll.
De initialen hiervan zijn gelijk aan mijn naam (Ferry Passchier) en de welbekende "rick roll" zit er in verwerkt. Onder dit pseudoniem heb ik diverse blogs benaderd. Een paar hiervan (Engadget en Tweakers) hadden al snel door dat het geen echte foto's waren. Dat kwam omdat ik een beetje stom ben geweest. Ik had de FCC en CE logo's op de achtergrond weg moeten laten, want deze zitten er alleen op NA goedkeuring van een product, en die zouden niet thuis horen op een studiemodel. Dit was spijtig.

Er waren echter nog wel andere blogs die de renders wél hebben gepost. Twee daarvan zijn GSM-Arena en Hardware.info. Op HWI hebben ze een flink artikel gemaakt, maar zij zijn snel via Tweakers in de wetenschap gekomen dat het hier zeker weten om renders ging in plaats van om foto's, en hebben dan ook een update geplaatst (ook spijtig).
Maar met name via GSM-Arena is het vuurtje gaan lopen. Ondertussen zijn die foto's op een kleine 500 websites gedeeld. En ook zijn er diverse youtube filmpjes verschenen, lol :D
Dit alles heeft een hoop leuke reacties en discussies opgeleverd, en ik heb me dan ook erg kunnen vermaken met het lezen ervan.

Maar al deze aandacht is natuurijk wel aan mijn persoon voorbij gegaan. Dit was uiteraard bewust, want zodra ik de beelden onder mijn eigen naam zou versturen, dan zou men er met een simpele google search snel achterkomen dat ik vuistdiep in de 3d visualisatie zit :)
Maar omdat erkenning uiteindelijk natuurlijk toch ook best wel leuk is, heb ik besloten het 3d model nog wat verder uit te werken en hier nieuwe plaatjes van te publiceren, maar nu onder mijn eigen naam.

Allereerst heb ik een facebook portfolio aangemaakt, aangezien mijn persoonlijke website nog even op zich zal laten wachten omdat ik niet kan scripten :{
Ik heb het uiterlijk en de functionaliteit voor die site al wel ontworpen. Deze is te zien in de 2D Work sectie (al zal dit ontwerp vast wel weer veranderen).

Toen ben ik verder gegaan met het iPhone model. Ik heb onder andere de camera in het midden geplaatst, de body minimalistischer gemaakt en wat beter gekeken naar de verhoudingen. Het toestel is nu exact net zo groot als een iPhone 5, maar beschikt toch over een 5 Inch scherm. Het scherm heb ik nu wel van een homescreen voorzien, en daar heb ik een subtiele hint verstopt naar mijn facebook pagina. Ook heb ik gelijk maar een witte variant gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik hoop nu dat deze renders ook een beetje hun eigen leven gaan leiden op internet, en dat mensen nieuwsgierig worden en zodoende op mijn facebook pagina terecht komen :D

Vooralsnog zijn deze renders enkel nog maar geplaatst op iphoneclub , iphone6web en door mijzelf hier op fok natuurlijk :D
Voel je vrij de beelden te delen, maar graag wel met een linkje ;)

Einde.
Je insteek is misschien niet zoals iemand van de fansite One More Thing die jaren geleden een nep iPad in elkaar zette ( met scanning code erbij) en ermee de wereldmedia haalde ( later op Youtube liet zien hoe het gedaan was) maar je argumentatie waarom je dit doet en het resultaat is in 1 woord:

Fantastisch! Chapeau!
pi_125791330
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je insteek is misschien niet zoals iemand van de fansite One More Thing die jaren geleden een nep iPad in elkaar zette ( met scanning code erbij) en ermee de wereldmedia haalde ( later op Youtube liet zien hoe het gedaan was) maar je argumentatie waarom je dit doet en het resultaat is in 1 woord:

Fantastisch! Chapeau!
Maar dat verhaal ken ik helemaal niet. Heb je een linkje voor me?
People assume too much.
pi_125853412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 21:17 schreef very het volgende:
Overigens zullen jullie misschien vaker plaatjes van mij tegen gaan komen, want ik ben door een enkele grote Amerikaanse sites benaderd om in opdracht van hun ook renders te maken :)
En hier mijn nieuwe renders, gemaakt voor 9to5mac :)
http://9to5mac.com/2013/0(...)t-look-like-gallery/

People assume too much.
pi_125855692
Die laatste fotobewerking vind ik niet zo.....

de rest erg tof ^O^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_125855731
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:11 schreef Dottey het volgende:
Die laatste fotobewerking vind ik niet zo.....

de rest erg tof ^O^
Die laatste had veel beter gekund inderdaad...maar hij was binnen een uurtje nodig :{
People assume too much.
pi_125855750
ze laat hem uit haar handen vallen.. :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_125855804
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:15 schreef Dottey het volgende:
ze laat hem uit haar handen vallen.. :D
De positie klopt eigenlijk wel hoor :)
Check hier het origineel
People assume too much.
pi_125855944
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:45 schreef very het volgende:

Maar dat verhaal ken ik helemaal niet. Heb je een linkje voor me?
Ik zit mij rot te zoeken naar het filmpje op YouTube met allerlei woorden combinaties maar tot dusver geen succes. Ik ga van de week eens mijn digitale archief rondneuzen en wel in de sectie filmpjes, want ik heb als ik mij goed herinner indertijd gedownload omdat ik het vrij knap vond gedaan voor die tijd. Dus moet ik het hebben.( of niet ) ;)

Ik kom erop terug bij succes.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2013 09:29:46 ]
pi_125855972
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2013 09:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik zit mij rot te zoeken naar het filmpje op YouTube met allerlei woorden combinaties maar tot dusver geen succes. Ik ga van de week eens mijn digitale archief rondneuzen en wel in de sectie filmpjes, want ik heb als ik mij goed herinner indertijd gedownload omdat ik het vrij knap vond gedaan voor die tijd. Dus moet ik het dan hebben.( of niet ) ;) )

Ik kom erop terug bij succes.
haha...ik kon ook al niks vinden :{
Maar ik hoop dat je het nog ergens hebt liggen...ik ben erg benieuwd :P
People assume too much.
pi_125856163
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:19 schreef very het volgende:

[..]

De positie klopt eigenlijk wel hoor :)
Check hier het origineel
je ziet op origineel beter de druk tussen der vingers (duim en wijsvinger), maar het blijft een gekke foto :D
pi_125856274
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:41 schreef Dottey het volgende:

[..]

je ziet op origineel beter de druk tussen der vingers (duim en wijsvinger), maar het blijft een gekke foto :D
Dat komt denk ik omdat bij mij de hoeken veel ronder zijn, dus je minder ziet van de aanrakingspunten
People assume too much.
  maandag 29 april 2013 @ 10:52:01 #30
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_125857776
Ik vind het er erg goedkoop uitzien. Nu zijn het conceptfoto's, dus is het weer een compliment voor jou dat je renders hebt gemaakt waarop duidelijker een goedkoper materiaal te zien is dan het aluminium van de iPod Touch. Maar zoals hij nu is, zou ik de iPhone niet kopen.
pi_125857866
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik vind het er erg goedkoop uitzien. Nu zijn het conceptfoto's, dus is het weer een compliment voor jou dat je renders hebt gemaakt waarop duidelijker een goedkoper materiaal te zien is dan het aluminium van de iPod Touch. Maar zoals hij nu is, zou ik de iPhone niet kopen.
Maar wat als je geen geld hebt voor een "dure" iPhone, maar wel IOS wilt? :D
Ik vind dit concept zelf ook niet echt heel sexy...maar ik zou wel een flinke afzet verwachten mocht dit inderdaad in de winkels verschijnen.
People assume too much.
  maandag 29 april 2013 @ 11:01:24 #32
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_125858068
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef very het volgende:

[..]

Maar wat als je geen geld hebt voor een "dure" iPhone, maar wel IOS wilt? :D
Ik vind dit concept zelf ook niet echt heel sexy...maar ik zou wel een flinke afzet verwachten mocht dit inderdaad in de winkels verschijnen.
Ongetwijfeld. Al vind ik dan persoonlijk dat je met de nieuwste iPod Touch een hoop van de "luxe" van de iPhone in huis haalt voor een fractie van de prijs. Zelfde fantastische scherm, zelfde kwaliteitsgevoel, en (bijna) alle functionaliteit van iOS.

En als je wel wilt bellen, vind ik een vorige generatie iPhone een betere optie dan een budget-iPhone, omdat je dan wel de kwaliteit krijgt waar iPhones bekend om zijn geworden. Ik ben daarom ook heel erg benieuwd in welke prijsklasse de budget-iPhones aangeboden worden. Stel dat ze tegelijkertijd met de iPhone 5S (of hoe dat kreng ook gaat heten) gelanceerd worden, en de iPhone 5 de huidige plaats van de 4S inneemt, terwijl de 4S doorschuift als "instapmodel".. In welke prijsklasse komt deze dan terecht? Tussen de iPhone 5 en het topmodel, of tussen de 4S en de 5?
pi_125858216
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Al vind ik dan persoonlijk dat je met de nieuwste iPod Touch een hoop van de "luxe" van de iPhone in huis haalt voor een fractie van de prijs. Zelfde fantastische scherm, zelfde kwaliteitsgevoel, en (bijna) alle functionaliteit van iOS.

En als je wel wilt bellen, vind ik een vorige generatie iPhone een betere optie dan een budget-iPhone, omdat je dan wel de kwaliteit krijgt waar iPhones bekend om zijn geworden. Ik ben daarom ook heel erg benieuwd in welke prijsklasse de budget-iPhones aangeboden worden. Stel dat ze tegelijkertijd met de iPhone 5S (of hoe dat kreng ook gaat heten) gelanceerd worden, en de iPhone 5 de huidige plaats van de 4S inneemt, terwijl de 4S doorschuift als "instapmodel".. In welke prijsklasse komt deze dan terecht? Tussen de iPhone 5 en het topmodel, of tussen de 4S en de 5?
Ik denk nog goedkoper zelfs, anders is het een beetje een nutteloos product.
Mocht zoiets komen, dan denk ik dat die max. 100 euro meer gaat kosten dan de iPod touch 5. Maar misschien zelfs net zo duur als de iPod vanwege het gebruikte materiaal.
People assume too much.
  maandag 29 april 2013 @ 11:11:26 #34
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_125858369
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:05 schreef very het volgende:

[..]

Ik denk nog goedkoper zelfs, anders is het een beetje een nutteloos product.
Mocht zoiets komen, dan denk ik dat die max. 100 euro meer gaat kosten dan de iPod touch 5. Maar misschien zelfs net zo duur als de iPod vanwege het gebruikte materiaal.
In dat geval ben ik erg benieuwd naar de specificaties van het toestel. Want als je voor nagenoeg dezelfde prijs een iPhone krijgt die even goed is als de iPod Touch, wordt die natuurlijk niet meer verkocht. Dan neemt men het plastic wel voor lief denk ik :)

Als je heel erg gaat hakken in de specs en een toestel krijgt dat net mee kan met de iPhone 4, en ook nog eens van plastic is, dan ben ik erg benieuwd welke doelgroep hem koopt. Want als je in die categorie gaat shoppen, zijn er een hoop Android- en WP-alternatieven voor hetzelfde geld, en iPhone moet het bij de verkoop toch een beetje van het cachet hebben.
pi_125858455
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

In dat geval ben ik erg benieuwd naar de specificaties van het toestel. Want als je voor nagenoeg dezelfde prijs een iPhone krijgt die even goed is als de iPod Touch, wordt die natuurlijk niet meer verkocht. Dan neemt men het plastic wel voor lief denk ik :)

Als je heel erg gaat hakken in de specs en een toestel krijgt dat net mee kan met de iPhone 4, en ook nog eens van plastic is, dan ben ik erg benieuwd welke doelgroep hem koopt. Want als je in die categorie gaat shoppen, zijn er een hoop Android- en WP-alternatieven voor hetzelfde geld, en iPhone moet het bij de verkoop toch een beetje van het cachet hebben.
Nou ja...ik denk ook niet dat Apple zelf daar ook echt voro staat te springen, maar aandeelhouders daarentegen willen natuurlijk wel graag concurrentie zien op de lagere budgetten. Mensen kopen nu vaak android omdat ze goedkope toestellen hebben...iets wat bij Apple nog niet mogelijk is. Dat zijn dus allemaal gemiste kansen :)
People assume too much.
pi_125908712
Wauw.
Because you know i'm all about that ass
pi_125913666
Grappig...Ook GSM-Arena vond het leuk om een breakdown te plaatsen:

http://blog.gsmarena.com/(...)the-how-and-the-why/
People assume too much.
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:44:24 #38
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125914338
Leuk gedaan, alleen wel (te) duidelijk nep nog :@.
2000 light years from home
pi_125923465
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:44 schreef Merkie het volgende:
Leuk gedaan, alleen wel (te) duidelijk nep nog :@.
Waaraan zie je dat dan?
People assume too much.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:59:07 #40
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125926592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:06 schreef very het volgende:

[..]

Waaraan zie je dat dan?
Dunno, te overdreven "vies" gemaakt misschien?
2000 light years from home
pi_125927848
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dunno, te overdreven "vies" gemaakt misschien?
Je kan niet precies vertellen waarom, en daarom alleen is ie al geslaagd ;)
De twijfel zorgt er voor dat mensen aandachtiger gaan kijken, en toch eigenlijk nooit 100% duidelijk kunnen aanwijzen waarom het geen echte foto zou kunnen zijn. En dat is eigenlijk beter nog dan wanneer ie gelijk voor de volle 100% overtuigend zou zijn, denk ik :Y

Toch vind ik het vieze niet erg overdreven hierin, want kijk maar eens naar de iPhone 4 op de originele foto. Die is net zo vies, zo niet viezer. Daar komt ook bij dat ik zelf renders heb gezien waarvan ik zou zweren dat het foto's waren, en foto's heb gezien waarvan ik zou zweren dat het renders waren.
People assume too much.
pi_125927920
Ik vind hem niet minimalistisch genoeg eerlijk gezegd,
pi_125928178
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:24 schreef blow... het volgende:
Ik vind hem niet minimalistisch genoeg eerlijk gezegd,
Hoe bedoel je dat?
People assume too much.
pi_125937866
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:30 schreef very het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Hij is tecrondachtig, hij lijkt heel bewerkt zegmaar. Dan vind ik een bal met ronde hoeken toch mooier.

Ik Zou trouwens wel een plat scherm nemen.
pi_126083383
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 09:29 schreef very het volgende:

haha...ik kon ook al niks vinden :{
Maar ik hoop dat je het nog ergens hebt liggen...ik ben erg benieuwd :P
Het is mij toch gelukt! Ik heb de naam w.o. het indertijd gepost was op YT weten te achterhalen maar nu staat het ergens anders.( thank God voor mijn eigen databank aan filmpjes. *) )

pi_126088757
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 10:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het is mij toch gelukt! Ik heb de naam w.o. het indertijd gepost was op YT weten te achterhalen maar nu staat het ergens anders.( thank God voor mijn eigen databank aan filmpjes. *) )

Nice. Netjes gedaan hoor :)
People assume too much.
  zondag 5 mei 2013 @ 17:58:02 #47
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_126097998
^O^
pi_126338717
Benieuwd of iemand iets soortgelijks (fake wel te verstaan) in elkaar kan zetten met een wat moderner apparaat.(maakt niet uit wat)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2013 09:39:03 ]
pi_126341279
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Benieuwd of iemand iets soortgelijks (fake wel te verstaan) in elkaar kan zetten met een wat moderner apparaat.(maakt niet uit wat)
Tuurlijk kan dat :Y
People assume too much.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:51:45 #50
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_126352540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:23 schreef very het volgende:

[..]

Je kan niet precies vertellen waarom, en daarom alleen is ie al geslaagd ;)
De twijfel zorgt er voor dat mensen aandachtiger gaan kijken, en toch eigenlijk nooit 100% duidelijk kunnen aanwijzen waarom het geen echte foto zou kunnen zijn. En dat is eigenlijk beter nog dan wanneer ie gelijk voor de volle 100% overtuigend zou zijn, denk ik :Y

Toch vind ik het vieze niet erg overdreven hierin, want kijk maar eens naar de iPhone 4 op de originele foto. Die is net zo vies, zo niet viezer. Daar komt ook bij dat ik zelf renders heb gezien waarvan ik zou zweren dat het foto's waren, en foto's heb gezien waarvan ik zou zweren dat het renders waren.

De schaduwtjes en reflectie is gewoon te clean, en zeker in de foto's op de tafel is het gewoon net allemaal een beetje te, wegwerken met een beetje DOF is okay, maar het valt gewoon op. :) Je lichtval lijkt ook niet helemaal te kloppen, een klein randje aan specular hier en daar was mooi geweest.

Verder leuk werk trouwens hoor.

Een centraal 3D topic zou wel tof zijn trouwens, hoewel er wellicht niet voldoende users voor zijn.
It's you my love, you who are the stranger
pi_126353432
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:51 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

De schaduwtjes en reflectie is gewoon te clean, en zeker in de foto's op de tafel is het gewoon net allemaal een beetje te, wegwerken met een beetje DOF is okay, maar het valt gewoon op. :) Je lichtval lijkt ook niet helemaal te kloppen, een klein randje aan specular hier en daar was mooi geweest.

Verder leuk werk trouwens hoor.

Een centraal 3D topic zou wel tof zijn trouwens, hoewel er wellicht niet voldoende users voor zijn.
Grappig...want de reflectie komt direct uit een foto haha :P
Maar ik ben het wel met je eens hoor...ik had hem zelf ook direct als render herkent als het niet mijn eigen werk was :P
People assume too much.
pi_126622446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:54 schreef very het volgende:

Tuurlijk kan dat :Y
Mag ik er dan vanuit gaan dat jij dat gaat proberen? ;)
pi_126622478
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mag ik er dan vanuit gaan dat jij dat gaat proberen? ;)
Who knows
People assume too much.
pi_126767726
Ik wacht hoopvol af. :s)
  maandag 20 mei 2013 @ 15:54:29 #55
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_126768765
Top gedaan! :D
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_130853743
Sorry voor de late schop, maar ik geef alle bestanden die gebruikt zijn om deze beelden te maken gratis weg. Wellicht dat er interesse voor is.
Hier kan je de .zip met 3d bestanden, backplates & texturemaps downloaden:
http://goo.gl/Vp4Iuq

[ Bericht 13% gewijzigd door very op 06-09-2013 11:14:09 ]
People assume too much.
  zondag 8 september 2013 @ 23:53:26 #57
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_130973432
Heel tof man!
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_131307681
Ik kom dit topic net tegen en vind het een leuk idee. Ik zag dat je van anderen wilde weten waarom je renders nog niet helemaal 'echt' overkomen. Naar mijn idee komt dat door de slecht uitgewerkte lichtsetting (en wellicht ook gebruikte materialen/textures). Die komt namelijk totaal niet overeen met de omgeving waarin je de eerdere foto hebt genomen, dat valt op. Je schreef al dat je dit later in Photoshop bent gaan doen in plaats van met je renderprogramma, dan is er natuurlijk niet veel meer aan te doen.

Maar zoals ik al zei leuk dat je er mee bezig bent, met een doel: want zo leer je dit soort dingen het beste, gewoon vaak doen! :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_131308789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:46 schreef wormtrein het volgende:
Ik kom dit topic net tegen en vind het een leuk idee. Ik zag dat je van anderen wilde weten waarom je renders nog niet helemaal 'echt' overkomen. Naar mijn idee komt dat door de slecht uitgewerkte lichtsetting (en wellicht ook gebruikte materialen/textures). Die komt namelijk totaal niet overeen met de omgeving waarin je de eerdere foto hebt genomen, dat valt op. Je schreef al dat je dit later in Photoshop bent gaan doen in plaats van met je renderprogramma, dan is er natuurlijk niet veel meer aan te doen.

Maar zoals ik al zei leuk dat je er mee bezig bent, met een doel: want zo leer je dit soort dingen het beste, gewoon vaak doen! :)
het licht kwam overigens wel van de kant waar het in het echt ook vandaan kwam. Ik heb wel in Photoshop nog een beetje kunstmatige schaduw toegevoegd, dus daarom lijkt het misschien niet helemaal te kloppen.
People assume too much.
pi_131309951
Het licht in een ruimte zoals jouw (huis)kamer waarin alles wordt weerkaatst is lastig na te maken, 't komt alleen in een gecontroleerde studioruimte met lampen van één of meerdere specifieke kanten.

Ben benieuwd naar je volgende project! ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_131313498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:14 schreef wormtrein het volgende:
Het licht in een ruimte zoals jouw (huis)kamer waarin alles wordt weerkaatst is lastig na te maken, 't komt alleen in een gecontroleerde studioruimte met lampen van één of meerdere specifieke kanten.

Ben benieuwd naar je volgende project! ;)
Like mijn facebook, daar krijg je alle updates first hand ;)

www.facebook.com/FPortfolio
People assume too much.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:33:55 #62
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_131383489
Heel erg netjes!!
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_131434521
Wat een prachtig staaltje werk en mocht je eens hulp nodig hebben bij je website, geef maar een gil :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_131540891
@very

Ontzettend bedankt voor al je werk, inzet en gulle gift.
pi_131543215
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 06:02 schreef Iwanius het volgende:
@very

Ontzettend bedankt voor al je werk, inzet en gulle gift.
:@

@Chandler: Bedankt! Ik hou het in gedachten ;)

@Unmountable: ^O^
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')