quote:Alle Leidse scholen voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs morgen dicht door dreiging
Laatste update: 21-04-2013 | 23:03
Leiden - De politie heeft zondag 21 april 2013 een melding gekregen over een mogelijke schoolshooting op zeer korte termijn in Leiden. Er is door een nog onbekende persoon een bericht op een internetsite geplaatst. De gemeente, politie en openbaar ministerie nemen de zaak zeer serieus. Er is besloten om alle scholen voor voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs morgen gesloten te houden.
De politie heeft nog niet kunnen achterhalen wie achter het bericht zit. Ook is nog onbekend om welke school en/of locatie het zou kunnen gaan. Gezien de ernst van de dreiging is besloten om geen enkel risico te nemen en blijven alle voortgezet onderwijs en MBO-scholen maandag 22 april dicht. Daartoe is door de scholen in nauw overleg met de burgemeester, de officier van justitie en de leiding van de politie besloten.
Maandag 22 april 2013 zullen alle betrokkenen weer bijeenkomen om de situatie nader te beoordelen. De politie zet haar onderzoek onverminderd voort. Leerlingen en hun ouders zijn voor zover mogelijk vanavond reeds geinformeerd en zullen via de eigen informatiekanalen op de hoogte worden gehouden.
Bellen met 0900-8844
Mensen die over of naar aanleiding van dit bericht informatie hebben voor de politie kunnen bellen met 0900-8844.
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 10:23:19ik ga nu naar Leiden en een leraar doodschieten, reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:24:09@PolLeiden HET WAS EEN GRAPJE VAN ME ZUS, SORRY. reageer retweet
WTF? Het was dus toch echt z'n zusje?quote:Wellicht werkstraf voor zus 'dreigtwitteraar' Leiden
De zus van de jongen uit Leiden, die maandag een dreigtweet verstuurde, kan waarschijnlijk een werkstraf tegemoet zien. De 12-jarige jongen die achter het Twitter-profiel @luuksteen schuilging gaat vrijuit. Hij liet eergisteren via Twitter weten dat zijn zusje de tweet verstuurde en zij een grapje wilde maken. Hij bood zijn verontschuldigingen daarvoor aan.
'Ik ga nu naar Leiden en een leraar doodschieten', twitterde @luuksteen. Op zondag schreef een anoniem persoon op het forum 4chan.org: 'Morgen schiet ik mijn docent neer, en zo veel studenten als ik kan. Ik heb een briefje bij me als ik de school inga, met een verklaring over waarom ik dit doe.' Vanwege het bericht besloot de gemeente Leiden om alle middelbare en mbo-scholen maandag te sluiten. De jongen werd zondag opgepakt en gisteren vrijgelaten, omdat hij niet langer als verdachte van het bericht werd gezien. Omdat de politie nog geen nieuwe verdachte op het oog heeft, blijven korpsen ook woensdag en mogelijk nog langer posten bij de scholen in Leiden.
De knaap verklaarde dat zijn zusje de dreigtweet had verstuurd. Het openbaar ministerie doet het meisje binnenkort hoogstwaarschijnlijk een schikkingsvoorstel voor een werkstraf. 'We gaan zien wat er precies uitkomt', zegt politiewoordvoerder Lex Benden tegen het Leidsch Dagblad.
'Ze hebben sorry gezegd, maar dat is nog niet genoeg. Bedreigen is nooit een grap', zegt Benden. 'Moet je voorstellen hoe dat bij sommige mensen kan aankomen.'
zusje heeft bekent.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik geloof er niks van
Hij was alleen thuis, raakte helemaal inpaniek.
Inderdaad, even daar voor schreef hij nog dat hij alleen thuis was.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik geloof er niks van
Hij was alleen thuis, raakte helemaal inpaniek.
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"me zus", kunnen alle subsidies aan scholen die kinderen het verschil tussen "me" en "mijn" niet kunnen wijsmaken worden stopgezet?
Lang niet zo erg als hun als onderwerp...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"me zus", kunnen alle subsidies aan scholen die kinderen het verschil tussen "me" en "mijn" niet kunnen wijsmaken worden stopgezet?
Ik was pas 18 toen ik het verschil begreep tussen als en danquote:Op woensdag 24 april 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Yep, het was blijkbaar echt zijn zusje.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:17 schreef Arcee het volgende:
WTF? Het was dus toch echt z'n zusje?
En was Luuk nou de verdachte die ze hadden opgepakt voor de 4chan-dreiging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |