Zou geweldig zijn. Maar heb altijd respect voor Bayern gehad.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:20 schreef Elan het volgende:
Jeetje Barcelona verliest een keer een wedstrijd, het is toch wat?
Als die kleine het op zijn heupen krijgt moet je niet raar staan te kijken dat ze thuis gewoon met 5-0 winnen van die Duitsers.
Bij Barcelona draait alles maar dan ook alles om Messi. Op zich geen schande als je de beste voetballer ter wereld in je gelederen hebt maar ze vallen wel extreem ver terug als hij niet topfit of een keer niet in vorm is.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Maar heb altijd respect voor Bayern gehad.
Jij heb ook totaal geen verstand van voetbalquote:
Anders leg je het even uit?quote:Op woensdag 24 april 2013 01:50 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jij heb ook totaal geen verstand van voetbal
Geen idee. Gert Müller wel.quote:
Goed afvegen hè. Stront kan klonteren.quote:
Zie hier boven.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoop 't. Heb een schijthekel aan die Spaanse klaplopers.
Ik geniet van Barcelona. Maar beste team ooit is overdreven.quote:Op woensdag 24 april 2013 04:02 schreef arjan1212 het volgende:
ik hoop dat Barcelona thuis ook verliest
als is het maar om iedereen die het over voetbal van een andere planeet enz enz de mond te snoeren
dat is echt fakkin irritant
En Gerd, waar is die dan?quote:
Barcelona heeft in 2006, 2009 en 2011 de CL gewonnen..quote:Op woensdag 24 april 2013 09:40 schreef Komakie het volgende:
Eigenlijk vind ik het "tijdperk" Barcelona iets wat overdreven.
De resultaten van Bayern over de laatste 3 jaar zijn: Finale, 8ste finale, Finale
Resultaten van Barca: Halve finale, winst, halve finale.
Op zich vind ik de resultaten van Bayern niet veel minder dan die van Barca. Op die ene winst na zelfs beter.
Als Bayern door gaat (wat natuurlijk wel een hele grote kans is) zijn hun resultaten zelfs beter over de afgelopen 4 jaar gezien. Er komt dan een halve finale voor Barca bij en voor Bayern een finale of winst. Alleen die 8ste finale is een vreemde eend in de bijt.
Barca speelde de afgelopen jaren geweldig voetbal, maar in Europa zijn de resultaten slechter dan die van Bayern. Op die ene winst na, die weer wordt weg gestreept, mochten ze de finale winnen.
Als je Real in eigen huis zo kan vernederen moet dat met Bayern ook wel lukken.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:44 schreef Lemsterr het volgende:
Hoogtepunt uit het Pep-tijdperk (?) Sjeez, wat speelde Barcelona daar superieur .
Figuren die 4chan woorden als wait wut, lol etc gebruikenquote:
Omdat de commentator het gister tijdens de wedstrijd voornamelijk over Messi had. Zelfs als hij de bal niet had(99% van de tijd dus), en de analisten het naderhand over Barcelona hadden terwijl ze het verliezende team waren.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Figuren die 4chan woorden als wait wut, lol etc gebruiken![]()
Wat ik niet zo goed begrijp is hoezo er dit seizoen ineens gesproken wordt over ''het einde van een tijdperk'', (voor zover er al een Barcelona tijdperk was), maar vorig seizoen hoorde je daar niemand over.
En dat terwijl ze vorig jaar eruit vlogen tegen nota bene Chelsea, en daarnaast ook nog eens geen kampioen werden. Natuurlijk was gisteravond een afgang, maar het rendement van Barcelona dit seizoen ligt nog altijd hoger dan vorig jaar met een titel..
huh?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Figuren die 4chan woorden als wait wut, lol etc gebruiken![]()
Barcelona heeft nooit een tijdperk gehad, Spanje daarentegen wel en die loopt nog. Ik denk dat men die 2 een beetje verwarren.quote:Wat ik niet zo goed begrijp is hoezo er dit seizoen ineens gesproken wordt over ''het einde van een tijdperk'', (voor zover er al een Barcelona tijdperk was), maar vorig seizoen hoorde je daar niemand over.
En dat terwijl ze vorig jaar eruit vlogen tegen nota bene Chelsea, en daarnaast ook nog eens geen kampioen werden. Natuurlijk was gisteravond een afgang, maar het rendement van Barcelona dit seizoen ligt nog altijd hoger dan vorig jaar met een titel..
Toen Barcelona nog op zn hoogtepunt was, had ik ze misschien nog wel een kans gegeven daarop,quote:Op woensdag 24 april 2013 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je Real in eigen huis zo kan vernederen moet dat met Bayern ook wel lukken.
Nou, Barcelona begon met de invoering van dit systeem onder Pep Europa wel te domineren, dus zelfs als ze dan niet alles winnen kan je wel spreken van het tijdperk Barcelona. Het was de beste ploeg in die periode, omdat niemand zich consequent tegen ze kon wapenen. Daar lijkt nu een kentering in te komen; steeds meer ploegen begrijpen hoe je Barcelona moet bestrijden. Ze spelen niet meer zo sterk door een vernieuwend tactisch concept of een ongekende speelstijl, ze spelen nu goed door individuele kwaliteiten binnen dat systeem. Dus in die zin is er wel een tijdperk Barcelona geweest, maar is dat tijdperk nu ook voorbij. Maar dat komt niet door Bayern, dat komt doordat ze al jarenlang hetzelfde spelen en de tegenstanders de kans geven om die speelstijl volledig te doorgronden.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
huh?
[..]
Barcelona heeft nooit een tijdperk gehad, Spanje daarintegen wel en die loopt nog. Ik denk dat men die 2 een beetje verwarren.
Dit.quote:Op woensdag 24 april 2013 02:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoop 't. Heb een schijthekel aan die Spaanse klaplopers.
ze waren idd zeer dominant, vooral in het eerste jaar de finale te halen door arbitrale fouten in de halve finale tegen chelsea..quote:Op woensdag 24 april 2013 12:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, Barcelona begon met de invoering van dit systeem onder Pep Europa wel te domineren, dus zelfs als ze dan niet alles winnen kan je wel spreken van het tijdperk Barcelona. Het was de beste ploeg in die periode, omdat niemand zich consequent tegen ze kon wapenen. Daar lijkt nu een kentering in te komen; steeds meer ploegen begrijpen hoe je Barcelona moet bestrijden. Ze spelen niet meer zo sterk door een vernieuwend tactisch concept of een ongekende speelstijl, ze spelen nu goed door individuele kwaliteiten binnen dat systeem. Dus in die zin is er wel een tijdperk Barcelona geweest, maar is dat tijdperk nu ook voorbij. Maar dat komt niet door Bayern, dat komt doordat ze al jarenlang hetzelfde spelen en de tegenstanders de kans geven om die speelstijl volledig te doorgronden.
Bayern heeft in Shaqiri al een vervanger, en ook een Gotze en Muller zijn zeer goed op de vleugelquote:Op woensdag 24 april 2013 12:50 schreef speknek het volgende:
Denk het niet, of in ieder geval te vroeg om te zeggen. Ribery en Robben zijn te oud, en alhoewel Bayern goede vervangers heeft, moeten ze daardoor wel een iets ander systeem gaan spelen. Ik denk wel dat Duitsland het stokje van Spanje over gaat nemen in internationale voetbaldominantie.
Dat maakt niet uit. Het blijft voetbal, en je kan door allerlei factoren een wedstrijd zomaar eens winnen of verliezen. Over een langere periode van tijd kun je echter wel stellen dat Barcelona in deze periode absoluut de te kloppen ploeg was in Europa, en dat die balans nu aan het verschuiven is, waarmee ook het einde van het "tijdperk Barcelona", al is het "tijdperk tiki-taka" misschien een betere omschrijving, ontstaat.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
ze waren idd zeer dominant, vooral in het eerste jaar de finale te halen door arbitrale fouten in de halve finale tegen chelsea..
Als je het niet erg vindt sta ik dan toch behoorlijk raar te kijken (in positieve zinquote:Op woensdag 24 april 2013 01:20 schreef Elan het volgende:
Jeetje Barcelona verliest een keer een wedstrijd, het is toch wat?
Als die kleine het op zijn heupen krijgt moet je niet raar staan te kijken dat ze thuis gewoon met 5-0 winnen van die Duitsers.
Tja, nu scoort Bayern ook een paar keer door een arbitrale fout. Helaas hangt het voetbal er een beetje van aan elkaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
ze waren idd zeer dominant, vooral in het eerste jaar de finale te halen door arbitrale fouten in de halve finale tegen chelsea..
Ondanks dat won Bayern hoor, dat was bij Chelsea - Barça niet het geval..quote:Op woensdag 24 april 2013 14:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tja, nu scoort Bayern ook een paar keer door een arbitrale fout. Helaas hangt het voetbal er een beetje van aan elkaar.
Kan die net zo goed voetballen als haar man Pique dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:01 schreef Nativism het volgende:
[..]
Barcelona heeft in Shakira al een vervanger, en ook een Gotze en Muller zijn zeer goed op de vleugel
je moet er toch niet aan denken dat PSV komend jaar in de CL tegen Bayern moet gaan spelen, zo'n score gaat niet meer op het scorebord passenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:30 schreef tong80 het volgende:
St Etienne won ooit met 7-1 dacht ik van de mede topclub PSV.
Dacht binnen 10 minuten 3-0.
Bij Ajax en Feyenoord moet ik er ook niet aan denken.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:49 schreef TLC het volgende:
[..]
je moet er toch niet aan denken dat PSV komend jaar in de CL tegen Bayern moet gaan spelen, zo'n score gaat niet meer op het scorebord passen![]()
Kijk een post als deze geeft al aan dat het tijdperk van Barcelona eigenlijk al veel te lang duurt. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien juichen als een Duitse club scoort tegen een Spaanse. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien lachen als Barcelona een keer verliest en elke wedstrijd weer hoopt men dat Barcelona een deuk oploopt. Dat zegt genoeg. In 2002, toen het slecht ging met Barcelona was iedereen voor Barcelona en tegen Real Madrid, zelfs dat is nu omgekeerd.quote:Op woensdag 24 april 2013 04:02 schreef arjan1212 het volgende:
ik hoop dat Barcelona thuis ook verliest
als is het maar om iedereen die het over voetbal van een andere planeet enz enz de mond te snoeren
dat is echt fakkin irritant
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk een post als deze geeft al aan dat het tijdperk van Barcelona eigenlijk al veel te lang duurt. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien juichen als een Duitse club scoort tegen een Spaanse. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien lachen als Barcelona een keer verliest en elke wedstrijd weer hoopt men dat Barcelona een deuk oploopt. Dat zegt genoeg. In 2002, toen het slecht ging met Barcelona was iedereen Barcelona en tegen Real Madrid, zelfs dat is nu omgekeerd.
Ik kan het alleen niet bevatten, hoe succesvoller een club is, des te meer de algemene voetballiefhebber zich tegen die club keert. Als de pers lovend is over Messi, de beste voetballer aller tijden, dan beginnen steeds meer mensen een hekel te krijgen aan hem.
Dat is nog wel het meest trieste van alles. Of het tijdperk van Barcelona voorbij is of niet laat ik even in het midden, maar ik durf te wedden dat als een nieuwe club het stokje overneemt (Bayern München bijvoorbeeld) er elk jaar weer, steeds een handje vol mensen een hekel gaat krijgen aan die club en elke jaar zal hopen dat de hegemonie van die club gebroken wordt. Daar snap ik echt helemaal niets van. Successupporters zijn triest, maar een hekel krijgen aan clubs enkel omdat ze succesvol zijn is nog triester.
Je snapt de helft niet eens van wat ik bedoel, dus lees hem nog maar eens en anders laat maarquote:Op woensdag 24 april 2013 21:38 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zidane, Raul, Ronaldo, Figo R Carlos enz
je bent gewoon een mongool, lees dat nog maar eens en anders laat maarquote:Op woensdag 24 april 2013 21:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je snapt de helft niet eens van wat ik bedoel, dus lees hem nog maar eens en anders laat maar
In dat geval, laat maarquote:Op woensdag 24 april 2013 21:43 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
je bent gewoon een mongool, lees dat nog maar eens en anders laat maar
Tijdperk Duitsland. Eng ook hoeveel Duitse spelers deze 2 teams in dienst hebben. WK wordt formaliteit.quote:
Op een gegeven moment wordt het saai als elke keer dezelfde wint. Dan gaan mensen zich daar tegen keren.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk een post als deze geeft al aan dat het tijdperk van Barcelona eigenlijk al veel te lang duurt. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien juichen als een Duitse club scoort tegen een Spaanse. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien lachen als Barcelona een keer verliest en elke wedstrijd weer hoopt men dat Barcelona een deuk oploopt. Dat zegt genoeg. In 2002, toen het slecht ging met Barcelona was iedereen voor Barcelona en tegen Real Madrid, zelfs dat is nu omgekeerd.
Ik kan het alleen niet bevatten, hoe succesvoller een club is, des te meer de algemene voetballiefhebber zich tegen die club keert. Als de pers lovend is over Messi, de beste voetballer aller tijden, dan beginnen steeds meer mensen een hekel te krijgen aan hem.
Dat is nog wel het meest trieste van alles. Of het tijdperk van Barcelona voorbij is of niet laat ik even in het midden, maar ik durf te wedden dat als een nieuwe club het stokje overneemt (Bayern München bijvoorbeeld) er elk jaar weer, steeds een handje vol mensen een hekel gaat krijgen aan die club en elke jaar zal hopen dat de hegemonie van die club gebroken wordt. Daar snap ik echt helemaal niets van. Successupporters zijn triest, maar een hekel krijgen aan clubs enkel omdat ze succesvol zijn is nog triester.
Hou toch op man, nog nooit zoveel onzin gezien in 1 post.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:24 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen hekel aan Messi, Messi is fantastisch. Ik heb een hekel aan de manier waarop Barcelona elk spel onmiddellijk doodlegt en een keer in de zoveel tijd de bal schijnbaar per ongeluk het doel inpasst. Altijd al gehad ook.
Ik houd van strijd in voetbal en er is geen team dat zo apathisch overtikt als Barcelona. En dan nog continu schwalbes en kaarten vragen ook. Zelfs Liechtenstein kan ik dan nog meer waarderen, die moeten wel.
Passing noemen ze dat. Een vrij essentieel aspect van een spel waarbij het tactisch vernuft altijd superieur is en zal blijven dan aan lompe inzet.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:24 schreef speknek het volgende:
Ik heb geen hekel aan Messi, Messi is fantastisch. Ik heb een hekel aan de manier waarop Barcelona elk spel onmiddellijk doodlegt en een keer in de zoveel tijd de bal schijnbaar per ongeluk het doel inpasst. Altijd al gehad ook.
Ik houd van strijd in voetbal en er is geen team dat zo apathisch overtikt als Barcelona. En dan nog continu schwalbes en kaarten vragen ook. Zelfs Liechtenstein kan ik dan nog meer waarderen, die moeten wel.
Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Volgens mij omschreef Bert van Marwijk dat gister heel mooi. Het balbezit zou het middel moeten zijn om het doel te bereiken(Het doel is in dit geval scoren/winnen). Bij Barcelona lijkt het echter meer alsof het hebben van veel balbezit het doel is, en dat wordt vaak op een saaie manier bereikt.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:24 schreef speknek het volgende:
Ik zeg niet dat het niet knap is, het is razendknap. Alleen, na de eerste drie keer dat je een wedstrijd van ze ziet en tegen jezelf zegt zo zo dat is knap, begint de realisatie dat er daarnaast echt geen reet aan is om naar te kijken. Alleen maar lokale driehoekjes over de as van het veld. Geen kick and rush, geen afstandschoten, geen aanvallen over de vleugels, verre passes, kopballen, omhalen, etc. etc. Maar puur en alleen rondotjes, tikjes breed op het middenveld en van dichtbij de bal erin lopen.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:31 schreef Elan het volgende:
Al dat tikkie takkie lijkt zo makkelijk he maar mensen hebben werkelijk geen enkel idee hoe begaafd je moet kunnen zijn om dit effectief ten uitvoer te brengen. Éen verkeerde pass of misverstand en je tegenstander kan counteren met alle gevolgen van dien..
Die filosofie hebben ze tot in perfectie ten uitvoer gebracht.Nu na al die jaren dominantie komen er wat haarscheurtjes in het spel en direct staan de azijnzeikers klaar om op het spreekwoordelijke graf te pissen.
waarheidquote:Op woensdag 24 april 2013 22:24 schreef speknek het volgende:
Ik ben geen fan van een bepaald team, maar zoiets als Bayern om ontopic te blijven, kan ik dan veel beter waarderen met twee vleugelaanvallers.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:52 schreef Elan het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat je er niet van kunt houden.
Welke club vind je dan mooi voetballen?
Ik ben net als jou voor Feyenoord maar erger me kapot als ik weer zie dat een pass over vijf meter al teveel van het goede is. Of spelers zoals Lex Immers de bal twee meter voor zich uit spelen en hem zo verliezen. Bah.
Robben - Ribery is wel mooiquote:Op donderdag 25 april 2013 14:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van een bepaald team, maar zoiets als Bayern om ontopic te blijven, kan ik dan veel beter waarderen met twee vleugelaanvallers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |