quote:
Op maandag 22 april 2013 20:57 schreef msacras het volgende:[..]
Hij heeft zijn acties niet op twitter aangekondigd hè.
Alsnog, iemand die zegt dat hij een school overhoop gaat schieten in de stad waar jij naar school gaat, da's niet zo'n fijne gedachte zegmaar zegmaar, zeker als de politie het zo serieus neemt, de FBI inschakelt, en dan nog steeds nog niet de persoon achter het bericht heeft gevonden. Helemaal chill.
Eerst even zonder reactie op jouw punten: ik kan nergens een nieuwsbericht vinden waarin staat de politie reden heeft om aan te nemen dat de verdachte die ze nu hebben niet diegene is die op internet heeft gedreigd een leraar ergens op een school in Leiden neer te schieten, en daarbij zoveel mogelijk leerlingen met hem mee de dood in te jagen.
'Blaffende honden bijten niet', ik denk dat als deze persoon echt bloedserieus over zijn acties was geweest, hij had handiger had aangepakt, immers, aan een vuurwapen komen en een moordaanslag plegen is natuurlijk niet geheel zonder voorbereiding, en ik denk dat zo'n actie ook alleen zal lukken als de 'moordenaar' dit slim genoeg plant, het vooraf informatie geven op internet aan mensen, en niet achteraf met bijvoorbeeld een videoboodschap, doet mij ernstig aan de capaciteiten van de aanslag-pleger twijfelen. (alhoewel het wel 4chan was en de verdachte dus wel heeft kunnen denken dat het veilig was, maar zelfs dan)
Daarbij weet ik niet precies hoeveel scholen en scholieren er in Leiden zijn, maar ik denk nog steeds dat de kans dat jij morgen neergeschoten wordt nou significant groter is dan de kans dat ik morgen wordt neergeschoten, er zijn altijd mensen die dit soort mensen willen doen, dat stopt niet bij een stadsgrens. Wil je echt veilig zijn zonder risico, dan zou ik de hele dag in je schuilkelder gaan FOK!ken