abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125757599
Hij heeft Wilders wel kundig verdedigd.

Ik denk dat hij niet gehaaid genoeg is voor het beroep advocaat. Hij zei dat hij het ook over een paar jaar niet meer wil proberen omdat hij dan diezelfde mensen weer tegenkomt.

Ik zou hem wel in de politiek willen zien.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:45:11 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_125758184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:28 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft Wilders wel kundig verdedigd.
Mooie media show ja. Als OM al vrijspraak eist kan verder elke advocaat het wel lijkt me.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:54:46 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125758477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft Wilders helemaal niet kundig verdedigd, hij heeft kundig een showtje opgevoerd om de rechterlijke macht aan te vallen. Dat heeft veel kwaad bloed gezet ja, bij de rechterlijke macht. De frustratie zal echter vooral de eigen incompetentie gelden om met een verzoek/druk tot camera's om te gaan. Maar daar heeft de orde verder niet zoveel mee te maken.

Hij heeft ook wel wat kwaad bloed gezet bij goede strafrechtadvocaten, door zich via zijn mediacontacten neer te zetten als de beste advocaat van Nederland. Voor serieuze advocaten van hoger niveau als Knoops, de Ankers, Plasman en Weski is dat natuurlijk schofferend geweest, maar ook daar heeft de orde niet zoveel te maken en die keert zich ook zeker niet tegen dergelijk ondernemerschap onder advocaten. Dat speelt ook al veel langer en ze weten allemaal wel dat het de vakgenoten zijn die wél kunnen oordelen over de kwaliteit van je werk, en niet de tv-producenten.

Dan hebben nog de kwestie van de orde die moet optreden om te voorkomen dat de uitvoerende macht dat doet, ter bescherming van de onafhankelijkheid van het vak. En dat betreft dan de vergroeiing van onder en bovenwereld waarbij de advocaat dan de bovenwereld betreft. Dat is een probleem ja, het mafiamaatjesprobleem. Dat betreft Moszko wel, en de kwestie met contante betalingen. Het Nederlands strafrecht is er immers op ingericht dat de advocaat erin wordt betrokken wanneer justitie zich erin mengt. De advocaat die een criminele organisatie adviseert in het beperken van het strafrechtelijk risico van diens activiteiten zoals moord, foltering en zware mishandeling is niet iets wat de uitvoerende macht kan tolereren, en mede daarom de beperking van contante betalingen. Dat speelt natuurlijk wel bij ons mafiamaatje, maar daar zijn verder geen trucs voor nodig, daar zijn verboden voor en die negeert Moszko.

[..]

Andersom geldt ook dat het vaak aantrekkelijk is om een oogje toe te knijpen wanneer het zo'n bekende figuur is, met name als die goed ligt bij bepaalde media en hun publiek. Dan krijg je een hoop stront over je heen, vaak inclusief bedreigingen.

Het lijkt er dan ook eerder op dat Moszko langs die weg jarenlang juist is weggekomen met gedrag dat van een minder bekende advocaat nooit getolereerd zou worden. Moszko slaagt er wonderwel in het bij het inderdaad niet zo kritische publiek te laten overkomen alsof het om wat cursusjes en slordige boekhouding ging. Maar we hebben het hier over een advocaat die de belangen van zijn clienten ernstig heeft geschaad en wiens kantoor hij in zodanige staat heeft gebracht dat hij die belangen van zijn clienten ook niet goed kan behartigen.

Ik schat dat de meeste of althans heel veel schrappingen komen doordat een advocaat in financiele problemen is geraakt. Moszko heeft nogal een financieel probleem. En hij blijkt de belangen van zijn clienten niet serieus te nemen.

Wijs mij een advocaat aan die vergelijkbare zonden heeft gepleegd en niet van het tableau is geschrapt, en je hebt misschien een punt. Anders blijft het beter geformuleerde variant van een Telegraaf ondervolkcomplottheorie gebaseerd op wensdenken en gebrek aan kennis en begrip.
Brammetje is samen met Spong een van de grote pleiters voor strafrecht, hij en Spong zijn op kosten van het OM speciaal extra opgeleid om strafrecht advocatuur in NL op een hoger plan te trekken omdat het OM destijds vond dat dit van een te laag niveau was.
Dat je dit niet weet en erkent zegt genoeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125762397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Brammetje is samen met Spong een van de grote pleiters voor strafrecht, hij en Spong zijn op kosten van het OM speciaal extra opgeleid om strafrecht advocatuur in NL op een hoger plan te trekken omdat het OM destijds vond dat dit van een te laag niveau was.
Ik weet wel meer niet. Ik weet alleen wel dat de reputatie van Moszkowicz groter is naarmate mensen minder kijk hebben op het vak en dat mensen minder achter deze schrapping zoeken naarmate ze meer inzicht hebben in wat een advocaat behoort te doen en te laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_125898593
Rutger Castricum twitterde al eerder dat Brammetje het zou worden:
http://www.metronieuws.nl(...)/SrZmdv!7Wr8G89cN3c/
en gisteren vertelde Dominique Weesie dat de volgende aflevering van het Pownews door iemand anders gepresenteerd zou worden.
Ook op fok! gokken ze dat Bram de nieuwe presentator wordt
TV / PowNews #29: Dan voel ik de ballen in mijn buik!

Het zou een bizarre carriereswitch zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:49:26 #106
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125899400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet wel meer niet. Ik weet alleen wel dat de reputatie van Moszkowicz groter is naarmate mensen minder kijk hebben op het vak en dat mensen minder achter deze schrapping zoeken naarmate ze meer inzicht hebben in wat een advocaat behoort te doen en te laten.
Klopt als een bus. Buiten het Telegrof- en RTL-publiek stond-ie al jarenlang bekend als de bonte hond.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125899583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Het lijkt er dan ook eerder op dat Moszko langs die weg jarenlang juist is weggekomen met gedrag dat van een minder bekende advocaat nooit getolereerd zou worden. Moszko slaagt er wonderwel in het bij het inderdaad niet zo kritische publiek te laten overkomen alsof het om wat cursusjes en slordige boekhouding ging. Maar we hebben het hier over een advocaat die de belangen van zijn clienten ernstig heeft geschaad en wiens kantoor hij in zodanige staat heeft gebracht dat hij die belangen van zijn clienten ook niet goed kan behartigen.

Ik schat dat de meeste of althans heel veel schrappingen komen doordat een advocaat in financiele problemen is geraakt. Moszko heeft nogal een financieel probleem. En hij blijkt de belangen van zijn clienten niet serieus te nemen.

Wijs mij een advocaat aan die vergelijkbare zonden heeft gepleegd en niet van het tableau is geschrapt, en je hebt misschien een punt. Anders blijft het beter geformuleerde variant van een Telegraaf ondervolkcomplottheorie gebaseerd op wensdenken en gebrek aan kennis en begrip.
Dit is volgens mij de kern waar het om gaat.. dat van die cursussen en administratie weegt voor mij minder zwaar. Maar als je je cliënten alleen ziet als melkkoe en hen niet de dienstverlening biedt die je uurtarief waarmaakt, dan verdien je gewoon een schorsing tot in alle eeuwigheid..
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:19:36 #108
45206 Pietverdriet
pi_125900319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En jij hebt meer inzicht in het vak?
pi_125900349
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:29:05 #110
45206 Pietverdriet
pi_125900798
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja.
Vertel, oh verlichte authoriteit op dat gebied.
pi_125901038
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, oh verlichte authoriteit op dat gebied.
Het lijkt me interessanter om te weten waar mensen die hem zo'n goede advocaat vinden dat op baseren. Bij het reaguurvolk van de Telegraaf zijn er een heleboel heel erg stellig in ieder geval.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:02:09 #112
45206 Pietverdriet
pi_125902624
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me interessanter om te weten waar mensen die hem zo'n goede advocaat vinden dat op baseren. Bij het reaguurvolk van de Telegraaf zijn er een heleboel heel erg stellig in ieder geval.
Mij lijkt het interessanter jouw expertise op dit gebied te horen.
pi_125902686
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mij lijkt het interessanter jouw expertise op dit gebied te horen.
Waarin wil je precies onderwezen worden?
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:05:59 #114
45206 Pietverdriet
pi_125902845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarin wil je precies onderwezen worden?
Je mag eens delen waar je je authoriteits oordeel en vermeende beterweten over de capaciteiten van brammetje op baseren
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:17:38 #115
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125903467
Quote van Benedicte Ficq

quote:
Het afgelopen jaar kwam ook de advocatuur onder vuur te liggen en specifiek Bram Moszkowicz. Een blamage voor de advocatuur?

‘Heb ik met veel interesse gevolgd. Wij zijn elkaars tegenpolen, hoor, al dat aanschuiven en opduiken in die programma’s. Hij heeft een bijdrage geleverd aan de presentatie van het strafrecht als amusement. Het zijn heel serieuze zaken waarmee je bezig bent, het is verre van amusant.’

Maar als je naar de onttakeling van deze topadvocaat kijkt?

‘Het verbaast mij niet. Er zijn ook cliënten bij hem weggegaan, je hoort dan verhalen en die waren er al langer. Maar goed: de man heeft een charisma en doet het ongelooflijk goed in de media, dus om nu te spreken over onttakeling. En dat woord: topadvocaat. Kwaliteit en veel in de media zijn, hoeven niets met elkaar te maken te hebben. Zoals in dit geval. Bram kan trouwens wel heel goed spreken in het openbaar, goed pleiten. Maar verder, laat ik het zo zeggen: als ik zelf vastzat, zou ik hem niet nemen als advocaat.’
bronhttp://www.opzij.nl/Nieuw(...)aar-houd-ik-van..htm
pi_125903632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

Met alle respect, maar Bram is uitstekend pleiter... juridisch inhoudelijk is hij geen uitblinker. Spong wel, begrijp mij goed, maar Bram dus niet.

Ik ben het niet zo vaak eens met WS, maar zijn lijstje bestaat stuk voor stuk uit mensen die ik beter vind dan Bram.

Overigens wist ik ook niet dat Bram en Spong een speciale opleiding op kosten van het OM gevolgd hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:37:38 #117
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125904514
Reactie Jort Kelder
Desgevraagd laat de Opperbretel weten dat er 'advocaten voor minder van het tableau zijn geschrapt. Dion Bartels werd bijvoorbeeld uit zijn ambt gezet vanwege boekhoudkundige slordigheden. Cassatieadvocaat Paul Garretsen werd van het tableau geschrapt vanwege te veel zaken en slechte communicatie met zijn cliënten. En de advocaat die over een gezinsvoogd en cliënte zei 'ze moeten haar aan de hoogste boom ophangen en vierendelen' werd ook zonder pardon van het tableau geschrapt. Gezien de jurisprudentie kon het Hof niet anders dan tot dit oordeel komen.'

bron:http://925.nl/archief/201(...)-geschrapt-uitspraak
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:06:20 #118
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125906786
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het klopt wat hij zegt Piet. Binnen de advocatuur en de rechterlijke macht werd hij uitgekotst.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:19:22 #120
45206 Pietverdriet
pi_125906836
Moszkowicz gebak
6 grote eieren
150 gr suiker
15 gr citroenrasp of vanillesuiker
75 gram bloem
75 gram maizena
boter om in te vetten
Koffie lepel baking soda

Scheid de eieren, sla de eiwitten goed stijf. Meng de suiker met het eigeel en de citroenrasp
meng de bloem met het eigeel.
Envelopeer (omslaan, niet roeren) beetje bij beetje het stijfgeslagen eiwit met het eigeelmengsel, voorzichtig zodat de lucht er niet uit gaat. Meng de baking soda met de maizena strooi dan voorzichtig de maizena bij het mengsel, door een zeef,
Stort dit in een ingevette en gebloemde springvorm.
In een oven van 160 graden in ca een uur gaar.

Je hebt nu een heel luchtig gebakje, om niet te zeggen, gebakken lucht.
Dit kan je versieren met vruchtjes en geslagen hond, euh, room
pi_125906909
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:17 schreef hexje het volgende:
Quote van Benedicte Ficq

[..]

bronhttp://www.opzij.nl/Nieuw(...)aar-houd-ik-van..htm
Wat Ficq dan weer totaal niet heeft, is het in de media goed opkomen voor je client. Moszko beheerst dat uitstekend, die doet uit de hoogte, maar daalt tegelijk af naar het begripsniveau van het publiek. Ficq probeert niet uit de hoogte te doen, maar komt daardoor alleen maar als mindere advocaat over, terwijl ze zich onvoldoende verplaatst in de niet-jurist om ook daarvoor een goed varhaal te hebben.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:57:23 #122
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_125907841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Mosko is dan ook een narcist.
Past in dezelfde rij als Van Gaal en De Vries. Blinken ook niet uit in het luisteren naar kritiek.
True
The view from nowhere.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:01:52 #123
45206 Pietverdriet
pi_125907934
Het hele gebeuren hier is wel heel hollands, lekker smuiken over de val van iemand die anders was en boven het maaiveld uitstak.
pi_125907985
Is die Beatrix eigenlijk niet enorm gekrompen?
In mijn ogen was ze vroeger een vrij lange vrouw, maar vergeleken met Alex en Max is ze heel klein...
O, verkeerde topic. :D.
I´m back.
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:14:45 #125
45206 Pietverdriet
pi_125908197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
Is die Beatrix eigenlijk niet enorm gekrompen?
In mijn ogen was ze vroeger een vrij lange vrouw, maar vergeleken met Alex en Max is ze heel klein...
O, verkeerde topic. :D.
Dat is de last van het koningsschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')