quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je moet gewoon effe geen andere series meer kijken en de HBO guide van buiten leren.
Ja, maar hoe weet je nou dat de Noorderlingen niet aan Trial by Combat doen bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Tsja, die vraag van mij waarom Ned niet om Trial By Combat vroeg was achteraf gezien ook niet zo slim, omdat de Noorderlingen daar niet aan doen. Maar ja, details inderdaad.
Of nou ja, Noorderlingen misschien wel, maar niet diegene die religieus zijn en de Old Gods volgen.
Of je kijkt gewoon de serie en geniet in plaats van dat je je zo druk maakt om triviale bullshit. Kan ook.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:57 schreef Nic1 het volgende:
Als je niet weet dat trial by combat een religieus evenement is niet nee, maar volgens mij is dat ook niet goed naar voren gekomen in de serie.
Maar je weet toch wel dat ze in het noorden een andere godsdienst aanhangen? Dat is al zo vaak genoemd.
Zelfs voor de die-hard fans is dat niet iets wat je zo even weet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je nou dat de Noorderlingen niet aan Trial by Combat doen bijvoorbeeld?
Dat soort extra info is toch gewoon een "nice to have" voor de die-hard fans van de serie?
Dat dusquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon de serie en geniet in plaats van de je je zo druk maakt m triviale bullshit. Kan ook.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Zelfs voor de die-hard fans is dat niet iets wat je zo even weet.Het is iets waar je even over moet nadenken. Wanneer iemand Trial By Combat ondergaat wordt er altijd verwezen naar de 7 Goden, in het Noorden volgen ze de Oude Goden, dus doen ze in het Noorden waarschijnlijk niet aan Trial By Combat. Zulke dingen worden niet eens benoemd, maar zijn hooguit uit te vogelen als je te veel tijd besteed aan zo'n serie.
Zoals mij.
Het zijn eigenlijk 7 aspecten van dezelfde God. (Een beetje zoals de Christelijke God ook een drie-eenheid kent denk ik) Elk aspect staat voor iets waar het geloof waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]En daar is verder helemaal niks mis mee. Maar ik hou alleen niet van denigrerend fanboy-rukkerig gedoe richting mensen die dat NIET doen. "Omg.... jeeeeezus, weet jij dat niet?!" (en nee, ik bedoel daarmee niet jou)
Ik ben nu trouwens wel benieuwd wie/wat dan de 7 Goden zijn (aangezien Goden me altijd hebben geinteresseerd), maar ik weet niet of dat spoilerig is voor de rest van het verhaal
Het zit je wel dwars of niet?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]En daar is verder helemaal niks mis mee. Maar ik hou alleen niet van denigrerend fanboy-rukkerig gedoe richting mensen die dat NIET doen. "Omg.... jeeeeezus, weet jij dat niet?!" (en nee, ik bedoel daarmee niet jou)
Lijken wel Tarot-kaarten zoquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk 7 aspecten van dezelfde God. (Een beetje zoals de Christelijke God ook een drie-eenheid kent denk ik) Elk aspect staat voor iets waar het geloof waarde aan hecht.
De zeven aspecten zijn:
Father - Gerechtigheid
Mother - Genade, vrede, vruchtbaarheid, geboorte
Maiden - Puurheid, liefde, schoonheid
Crone - Wijsheid, vooruitziendheid
Warrior - Kracht, moed
Smith - Creeëren, vakmanschap
Stranger - Dood, het onbekende
Is ook een DVD Extra van. Als je je verveelt, kun je youtuben naar "Lore and History: Faith of the Seven".
Ik ben meer voor Littlefinger, hoewel om dezelfde redenen. Ik was ook altijd voor Snape. Maar de Tyrells zijn ook tof ja.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Ang3l het volgende:
Dus, but anyway:
Ik merk dat ik steeds meer fan begin te worden van de Tyrell familie. Daar waar ik eerst voor de Lannisters ging (Ja ik ben altijd voor de "bad guys", de valse plottende) vanwege Cersei en Tyrion, beginnen Olenna en Margaery (en Loras dan gewoon voor z'n pretty face, verder is ie nog wat suf) hen toch echt dik van de troon te stoten. Wie weet ooit wel letterlijk(Nee ik wil daar geen spoiler over
)
De Oude Goden zijn met zoveel, dat ze niet te tellen zijn. Dat zijn allerlei natuurgeesten enzo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:
Het is mij nu pas duidelijk dat de oude goden niet met z'n 7en waren. Ik dacht dat alleen die vuurgood een ander was
Misschien toch m'n autistische kant maar eens verder ontwikkelen.
Het is een irritatiepunt van me jaquote:
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik ben meer voor Littlefinger, hoewel om dezelfde redenen. Ik was ook altijd voor Snape. Maar de Tyrells zijn ook tof ja.
Als je kritiek hebt op mensen die niet alle namen in got weten ben je wel een autist jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:28 schreef Convergence het volgende:
[..]
[..]
Waarom ben je meteen een nerd of autist als je wel alle namen weet ?
Het zou me niks verbazen als daar de inspiratie vandaan komt. Beetje Rooms-Katholieke Kerk, beetje tarotachtige spiritualiteit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lijken wel Tarot-kaarten zo
Ik heb de extra's op de dvd nog niet gekeken. Hem hem direct aan m'n moeder gegeven omdat ik vond dat ze de serie moest zienDie zit nu te zeuren dat ik seizoen 2 eens moet gaan kopen, want ze wil door
Is mij ook opgevallen inderdaad, vind hem dit seizoen een stuk minder leuk, en Varys des te leuker, terwijl ik hiervoor Littlefinger 2 keer zo tof vond als Varys.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.
En het is ook de reden waraom ik Varys leuk vind. Ik ben meer voor de sneaky konkelende bastards dan de meppende ridders
Littlefinger is ook iets ambitieuzer dan Varys, dus die is iets minder onopvallend. Dat zag je ook toen Tywin z'n small council bij elkaar riep. Littlefinger haastte zich om zo dicht mogelijk bij Tywin te zitten, terwijl Varys het niet boeide en met z'n ogen rolde.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alleen vind ik Littlefinger de laatste tijd wat afzwakken. Dat was een meesterplotter... en dat doet ie nu misschien nog steeds wel.. maar de serie lijkt hem minder screentime te geven de laatste tijd. Kan aan mij liggen.
En het is ook de reden waraom ik Varys leuk vind. Ik ben meer voor de sneaky konkelende bastards dan de meppende ridders
En het komt er misschien allemaal welw eer aan hoor, met Sansa en zo, maar ik op dit moment verlies ik mijn interesse in hem.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:16 schreef Tanin het volgende:
[..]
Is mij ook opgevallen inderdaad, vind hem dit seizoen een stuk minder leuk, en Varys des te leuker, terwijl ik hiervoor Littlefinger 2 keer zo tof vond als Varys.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |