Weet iemand hoe dat komt? Is hij ziek?
Lijkt wel een algemeen vis verschijnsel, heb het nu ook een paar keer gezien in mijn aquarium, maar de vissen die wit werden, waren er na een week niet meer...
sommige goudvissen zijn wit maar deze worden eerst ook altijd oranje
dus er hoeft niks aan de hand te zijn,
maar er kan ook een ziekte in het spel zijn maar dan moet de bovenvin geknepen zijn van de vis (platliggen)
quote:Batterijtje vervangen
nou wij hebben dat thuis in de vijver met meerdere vissen, maar ze doen het nog allemaal. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk.
Tijdens mijn vakantie hebben de visjes bij mijn oma gelogeerd.
Toen ik ze op kwam halen zag ik dus dat hij wit werd.
Ik verdenk die stomme muts ervan dat ze iets in het water gedaan heeft.
quote:Hoeft niet per se hoor. Kan ook van nature horen zoals iemand al had gezegd.
Op woensdag 11 september 2002 15:45 schreef Els_saai het volgende:
Het is eigenlijk al sinds een paar weken.Tijdens mijn vakantie hebben de visjes bij mijn oma gelogeerd.
Toen ik ze op kwam halen zag ik dus dat hij wit werd.Ik verdenk die stomme muts ervan dat ze iets in het water gedaan heeft.
![]()
quote:Denk je? Cool!!
Op woensdag 11 september 2002 15:50 schreef Koningin het volgende:
Misschien is het een Michael Jackson vis. Mickael wordt toch ook steeds witter.....
Hij eet trouwens nog wel goed.
quote:nou nou nou...
Het is eigenlijk al sinds een paar weken.Tijdens mijn vakantie hebben de visjes bij mijn oma gelogeerd.
Toen ik ze op kwam halen zag ik dus dat hij wit werd.Ik verdenk die stomme muts ervan dat ze iets in het water gedaan heeft.
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door spaceben op 11-09-2002 16:08]
ik weet wel dat karpers daar flink last van kunnen hebben en dan van kleur gaan verschieten als jou vissie gestrest is geraakt door je oma...
quote:Dat zou best eens kunnen. Mijn oma vond het leuk om met haar stok tegen het aquarium te tikken en dan te ropen: "Waar zijn die luie visjes dan?"
Op woensdag 11 september 2002 16:01 schreef janatwork het volgende:
stres mischien ??ik weet wel dat karpers daar flink last van kunnen hebben en dan van kleur gaan verschieten als jou vissie gestrest is geraakt door je oma...
Lui!!?!!
Wie zit er de hele dag in een stoel voor het raam?
quote:Dan moet je wel snel zijn...
Op woensdag 11 september 2002 16:09 schreef k_i_m het volgende:
Het klinkt inderdaad alsof hij last heeft van schimmel.
Kan je druppels voor halen, en volgens mij gaat hij er niet van dood, ofzo.
Wij hadden dat bij de vijvervissen ook wel... Mijn oom (scheikundedocent) maakte dan altijd een bepaald middeltje, wass goedkoper dan de dierenwinkel...
Maar de dierenwinkel kan je zeker helpen.
We hebben heel erg veel goudvissen in onze vijver... en ook al vrij lang! Sommige zijn ook al een jaar of 7,8..
Er zitten een stuk of 5 goudvissen tussen die helemaal wit zijn. Is niets mis mee, en ze gaan ook niet dood ofzo.
Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeftte maken. Het is iig geen witte stip, dat zijn echt witte puntjes/bobbeltjes. Ale je twijfeld moet je gewoon eens naar de lokale visverkoper/dierenwinkel gaan, die kan je hoogstwaarschijnlijk meer vertellen.
Grtz Imm0
Ook leek hij gister-avond weer een stuk vrolijker dan de afgelopen weken.
Morgen komt mijn oma langs, maar eens kijken hoe hij op haar reageert.
quote:Maar... gingen ze dood of leefde ze vrolijk verder?
Op donderdag 12 september 2002 13:31 schreef hotlips het volgende:
dat is ook eens bij de onze gebeurt maar dat lag aan het schoonmaken, ze kunnen niet tegen bleek
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:24 schreef Els_saai het volgende:
Ik heb mijn wit-wordende goudvisje nog even goed bekeken: zijn vinnetje staat gelukkig nog fier overeind.Ook leek hij gister-avond weer een stuk vrolijker dan de afgelopen weken.
Morgen komt mijn oma
langs, maar eens kijken hoe hij op haar reageert.
Nee, onzin... je hebt goudvissen die halfwit en half oranje zijn. Meestal sluierstaarten. Weet niet of dat bij jou het geval is. Maar dat zou dan in dat geval een normaal iets zijn. Als het normale goudvissen zijn echter, dan is het niet normaal. Dan duurt het niet erg lang meer voor zo'n vis... ouderdom meestal.
quote:Maar dit is geen witte goudvis, dit is een oranje goudvis die wit geworden is. Une difference grande.
Op donderdag 12 september 2002 20:37 schreef I_m_m_0 het volgende:
Allemaal gelul, witte goudvissen zijn heel normaal!![]()
quote:
![]()
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 09:11 schreef Loedertje het volgende:[..]
Misschien was er 1 van je oranje vissen doodgegaan en heeft je oma een ietsje lichter exemplaar aangeschaft .
Dat zal toch niet?
Ik zal het haar vanmiddag vragen als ze komt. Kijken hoe ze reageert.
Laat ik het er maar op houden dat mijn oma voorlopig niet meer komt...
Kan ook niet zo makkelijk met 2 lekke banden op de rollator.
Visje zwemt nog steeds vrolijk rond.
Of heeft ze 'm in de bleek gezet...
een visje heeft geen analytisch verstand, maar slechts reactief , en 'grote' veranderingen (zoals het in de auto vervoeren van de kom met vis) kunnen de vis stress bezorgen, en daarmee verliest 'ie z'n kleur.
en het kan herstellen.
bel voor mijn part een dierenarts als je het niet gelooft.
quote:Het was het zelfde lieve visje.
Op dinsdag 17 september 2002 15:54 schreef Baka_neko het volgende:
Jamaar... Het was dus een andere vis?Of heeft ze 'm in de bleek gezet...
Voor de geinteresseerden: het visje leeft nog.
en mijn oma trouwens ook
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
aaah, arme Els, je visje wordt wit
Ik hoop dat hij er weer bovenop komt en dat denk ik ook wel!
Volgende keer mag jij voor ze zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |