Bedankt voor je tips!quote:Op maandag 22 april 2013 11:57 schreef Iwanius het volgende:
Ik adviseer de TS langs de Mediamarkt te lopen en daar rond te kijken want ze hebben daar prima camera's in zijn prijsklasse. Daarbij verschilt het in kwaliteit niet zo heel erg veel van elkaar en heb je anno 2013 praktisch geen slechte camera's meer.
Belangrijkste waar je op moet letten is de lens.
Een smartphone maakt betere foto's dan een beetje spiegelreflex... Right...quote:Op woensdag 24 april 2013 07:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ziet nu de trend al bij internationale journalisten ontstaan, bij de inzegening van de paus zag je meer smartphones dan cameras fotos maken.
Heb je de kwaliteit van een dslr altijd nodig? Een foto van de paus what'sapp je zo door naar de redactie.quote:Op woensdag 24 april 2013 07:45 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Een smartphone maakt betere foto's dan een beetje spiegelreflex... Right...
Ik zie een professional al lopen met een smartphone als fototoestel. Staat die dan ook op een statief? Heeft die ook een beetje leuke telelens? Niet iedereen kan 2 meter naast de paus komen.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je de kwaliteit van een dslr altijd nodig? Een foto van de paus what'sapp je zo door naar de redactie.
Waar zei ik dat?quote:Op woensdag 24 april 2013 07:45 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Een smartphone maakt betere foto's dan een beetje spiegelreflex... Right...
Een Prof kan ergens in een oorlogsgebied zitten of alleen ergens in verweggistan op rapportage. Een smartphone is dan veel gemakkelijk mee te nemen en je bent veel minder zichtbaar als journalist. Journalisten worden vaak vermoord in gebieden die nieuws zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik zie een professional al lopen met een smartphone als fototoestel. Staat die dan ook op een statief? Heeft die ook een beetje leuke telelens? Niet iedereen kan 2 meter naast de paus komen.
Maar dat is een andere discussie. TS wil een leuk compact toestel. Daar kan ik helaas geen tips over geven
Daar zou je best weleens gelijk in kunnen hebben want ik merk nu al dat ik meer foto's schiet met de camera van mijn Samsung Note dan met die van mijn compact camera die ik tegenwoordig zelden bij mij heb.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Voorspel dat de komende twee drie jaar de smartphones de compactcameras overbodig maken
Haha ja primaquote:Op maandag 1 juli 2013 09:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Fijn! Goed om te horen, zullen we dit topic sluiten en verder gaan in een nieuwe waar je allemaal mooie foto's laat zien aan ons?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |