abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125539266

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

zaterdag 20 april 2013 @ 23:03:51 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125539327
@Dinosaur: ik vind dat je wel heel gemakkelijk over werkeloosheid bij bouwvakkers heenstapt, in de context van "zullen wel niet goed genoeg zijn. Het zijn mensen met een gezin, een huis, kinderen, die gewoon willen werken voor hun geld. Het zijn geen macro-economische objecten die je achteloos terzijde kunt schuiven.
The End Times are wild
pi_125539423
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef arjan1212 het volgende:
er komen 1000 werklozen per dag bij, als jij dat niet massaal noemt
Ik noem dat b/s, en zeker als je het over de bouw hebt. tenzij je serieus denkt dat over een jaar iedereen in de bouw werkeloos is. en iedereen met een beetje ervaring en serieus besef in de die sector lacht daarom ;) ja, de posers worden uitgeschud. prima toch? de mensen met inhoud blijven recht overeind, met gemak. L'histoire c'est repaite. :)
pi_125539454
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:03 schreef LXIV het volgende:
@Dinosaur: ik vind dat je wel heel gemakkelijk over werkeloosheid bij bouwvakkers heenstapt, in de context van "zullen wel niet goed genoeg zijn. Het zijn mensen met een gezin, een huis, kinderen, die gewoon willen werken voor hun geld. Het zijn geen macro-economische objecten die je achteloos terzijde kunt schuiven.
nogmaals, ik lul niet zonder context :) Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
pi_125539498
Iedere werkeloze is een persoonlijk drama maar de economie is nu eenmaal dynamisch en kan het mogelijk zijn dat je gedwongen bent andere dingen aan te nemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:11:00 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125539556
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nogmaals, ik lul niet zonder context :) Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
Er is gewoon in totaal veel te weinig werk voor veel mensen.

Wat zou er mis mee zijn om de bouw aan te wakkeren, bijv de BTW voor nieuwbouw op 10% te zetten? Je belastinginkomsten stijgen en je uitgaven dalen.
The End Times are wild
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:22:49 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_125539941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Vakmensen hoor je niet piepen, daar is het gezond voor.
Ik hoor wel vakmensen piepen en hard ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125539978
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is gewoon in totaal veel te weinig werk voor veel mensen.

Wat zou er mis mee zijn om de bouw aan te wakkeren, bijv de BTW voor nieuwbouw op 10% te zetten? Je belastinginkomsten stijgen en je uitgaven dalen.
Serieus onzin.

Als ik vakmensen wil hebben, kan ik nog steeds gewoon aansluiten.

Als ik ik een halve zool wil hebben, heb ik idd keus zat.

Selectie. Niks mis mee. Al vele decennia niet, laten we niet doen alsof de huidige tijd daar ook maar in enige mate uniek in is.
pi_125539994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik hoor wel vakmensen piepen en hard ook
Astma en teveel intrakloon geluister is een bitch....
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:25:51 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125540031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Serieus onzin.

Als ik vakmensen wil hebben, kan ik nog steeds gewoon aansluiten.

Als ik ik een halve zool wil hebben, heb ik idd keus zat.

Selectie. Niks mis mee. Al vele decennia niet, laten we niet doen alsof de huidige tijd daar ook maar in enige mate uniek in is.
Er is altijd selectie. Maar het moet niet te gek worden. Het unieke (tenminste voor de afgelopen 25 jaar), is dat nu het ene na het andere bedrijf omvalt door gebrek aan werk.

Jij hebt zelf gemakkelijk praten, zonder gezin om voor te zorgen en genoeg geld om het ook zonder werk vol te houden. Er zijn ook mensen die wel werk nodig hebben, graag willen werken, hun best doen, en die het niet lukt. Waarom hun gewoon het werk misgunnen?
The End Times are wild
pi_125540097
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is altijd selectie. Maar het moet niet te gek worden. Het unieke (tenminste voor de afgelopen 25 jaar), is dat nu het ene na het andere bedrijf omvalt door gebrek aan werk.

Jij hebt zelf gemakkelijk praten, zonder gezin om voor te zorgen en genoeg geld om het ook zonder werk vol te houden. Er zijn ook mensen die wel werk nodig hebben, graag willen werken, hun best doen, en die het niet lukt. Waarom hun gewoon het werk misgunnen?
Met alle respect,
iIk heb benk ik iets meer ervaring in de bouw, en jouw perceptie is simpelweg niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik ken zelfs goede vakmensen die nota bene op dit moment voor zichzelf beginnen. Waarom denk je?
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:29:27 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125540146
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Met alle respect,
iIk heb benk ik iets meer ervaring in de bouw, en jouw perceptie is simpelweg niet wat er gebeurt. Sterker nog, ik ken zelf goede vakmensen die op dit moment voor zichzelf beginnen. Waarom denk je?
Ik ontken toch niet dat er mensen zijn die misschien toch werk genoeg hebben? Ik lees wel in de krant bijna dagelijks van een bouwbedrijf dat failliet gaat. Daar zitten allemaal gewone werkende mensen in, die hier veel ellende van hebben. Prima dat het kaf van het koren gescheiden wordt, maar het hoeft niet te gek te worden. Dat is gewoon een andere mening.
The End Times are wild
pi_125540566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ontken toch niet dat er mensen zijn die misschien toch werk genoeg hebben? Ik lees wel in de krant bijna dagelijks van een bouwbedrijf dat failliet gaat. Daar zitten allemaal gewone werkende mensen in, die hier veel ellende van hebben. Prima dat het kaf van het koren gescheiden wordt, maar het hoeft niet te gek te worden. Dat is gewoon een andere mening.
Serieus, dat is geen nieuws, deja vu

Waarom is vandaag anders dan voorheen?

Komen allemaal terecht naar hun capaciteiten hoor.

Zijn we niet een beetje overgevoelig geworden onderhand?
pi_125540571
LXIV het vreemde is dat je via google berichten vind als : dreigend tekort aan vakmensen, leerlingen op mbo's neemt af enz
pi_125540625
Dus Dino zegt. je hebt een bouwbedrijf dat in 2006 200 huizen per jaar bouwde, in 2013 krijg je nog maar orders voor 50 huizen en je gaat failliet.. dat is dan je eigen schuld omdat?
pi_125540686
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:41 schreef arjan1212 het volgende:
Dus Dino zegt. je hebt een bouwbedrijf dat in 2006 200 huizen per jaar bouwde, in 2013 krijg je nog maar orders voor 50 huizen en je gaat failliet.. dat is dan je eigen schuld omdat?
Volgens mij heb je een bewust leesgebrek, en dat laat ik graag voor jouw rekeing. Een beetje waar dit topic aan kapot gaat zeg maar.
  zondag 21 april 2013 @ 00:17:26 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125541997
Interessant artikel in het FD vandaag. Een woning kopen voor de verhuur lijkt interessant. Steeds meer beleggers kopen huizen om te verhuren. 7% a 8% brutoverhuuropbrengst van de aanschafprijs levert netto ongeveer 4% op.

quote:
Voorzitter Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM): 'Het vertrouwen in de banken is afgenomen en mensen zoeken een bestemming voor hun geld. In Rotterdam zijn al appartementen te koop voor 55,000 euro. Mensen denken: "Ik maak zo 550 euro per maand", terwijl de spaarrekening niets oplevert.'
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 21 april 2013 @ 00:23:15 #18
323876 michaelmoore
pi_125542234
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2013 00:17 schreef monkyyy het volgende:
Interessant artikel in het FD vandaag. Een woning kopen voor de verhuur lijkt interessant. Steeds meer beleggers kopen huizen om te verhuren. 7% a 8% brutoverhuuropbrengst van de aanschafprijs levert netto ongeveer 4% op.

[..]

twee maanden leegstand en je zit in het verlies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125542265
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zet je er toch twee clones in? :) - probleem opgelost michealmoore/HD9/etc style
  zondag 21 april 2013 @ 00:25:32 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_125542326
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Decennia lang een pand uitverhuren en je zit op een stapel geld en een afbetaald pand. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 21 april 2013 @ 00:25:46 #21
323876 michaelmoore
pi_125542334
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:41 schreef arjan1212 het volgende:
omdat ie eerlijk werk levert en niet knoeit met de materialen en het loon in vorstverlet of ziekte van de werknemers
pi_125542385
quote:

[..]

Goede post, daar heb ik enige tijd geleden eens naar gekeken met een vriend maar wat mij niet helemaal duidelijk is wat het beoogde rendement kan worden als je de pech hebt dat de huurder binnen zes maanden naar de huurcommissie stapt en vraag om een herziening van de huur... op een woning van zeg twee ton in Amsterdam maak je dan opeens ipv een rendement van zeg zes bruto procent opeens een netto negatief rendement vrees ik.
Verhuren aan een expat die niet weet van die optie zou wellicht de eerste keuze zijn qua huurder, goede kans daartegen dat hij de laatste vier maanden de huur toch niet afdraagt en dan doodleuk vertrekt en je kan fluiten naar je inkomsten.

Wat mis ik? :)
  zondag 21 april 2013 @ 00:29:51 #23
323876 michaelmoore
pi_125542516
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Goede post, daar heb ik enige tijd geleden eens naar gekeken met een vriend maar wat mij niet helemaal duidelijk is wat het beoogde rendement kan worden als je de pech hebt dat de huurder binnen zes maanden naar de huurcommissie stapt en vraag om een herziening van de huur... op een woning van zeg twee ton in Amsterdam maak je dan opeens ipv een rendement van zeg zes bruto procent opeens een netto negatief rendement vrees ik.
Verhuren aan een expat die niet weet van die optie zou wellicht de eerste keuze zijn qua huurder, goede kans daartegen dat hij de laatste vier maanden de huur toch niet afdraagt en dan doodleuk vertrekt en je kan fluiten naar je inkomsten.

of iemand die gewoon helemaal niet meer betaald na de eerste maand en je een uitzettingsprocedure moet doen na vier maand achterstand

kindjes op straat, huilende mensen, jij de lul
pi_125542544
quote:

[..]

vind het maar een onzin artikel.

er zijn 700.000 particulier verhuurde huizen in nederland. en er zijn 40.000 eigenaren
pi_125542595
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

het huis dat je wil verhuren moet 143 punten scoren, dan mag je het verhuren voor 682 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')