abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125622942
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:56 schreef -Hakuna- het volgende:
Straks zitten we in 1 mei en heb ik nog niets vernomen.
Dat zou juist in je voordeel zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125622966
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:56 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ja dat heb ik, anders kreeg ik de woning niet.

Waarom laat de woingstichting mij zoalng in onzekerheid, ze kunnen toch eerlijk en zeggen wat ze nou willen, nu al bijna 2 weken ana het wachten op duidelijkhied intussen loopt mijn huurovereenkomst (nog) wel door. Straks zitten we in 1 mei en heb ik nog niets vernomen.
Je zult moeten wachten.
Zij hebben de problemen niet opgezocht, dat heb jij gedaan door het voor een tweede keer opzeggen van de huurovereenkomst. En omdat dat niet het enige incident is snap ik heel goed dat ze het rustig willen nazoeken zodat ze daarna met een eensluidend en duidelijk antwoord naar jou kunnen komen.
Daar heb je op de lange termijn veel meer aan dan dat zij zou ook snel dingen gaan zeggen die achteraf niet kloppen.

En sowieso, je zegt zelf dat je huurovereenkomst nog gewoon doorloopt, dus tot zij eruit zijn heb je in ieder geval een dak boven je hoofd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 april 2013 @ 23:02:03 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125623044
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 22:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je was me net voor, maar je hebt gelijk: Het mes snijdt aan twee kanten. Handelingsonbekwaam is niet zoiets als een vlaag van verstandsverbijstering. En misschien is curatele een zwaar middel, maar in dit geval noodzaak. In ieder geval zou TS geholpen zijn met minimaal een onderbewindstelling.
Dat betekent echter niet dat de woningstichting er onderuit zou kunnen komen als TS toen nog niet onder curatele stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125623115
Dit is de mail die ik van de medwerkers van de wetswinkel kreg, zal morgen (elke dinsdag avond tussen 19 en 21 uur) weer erheen gaan. Dan is er gratis juridisch spreekuur voor de inwoners van mijn gemeente. Gelukkig heeft de woningstichting geen aangifte gedaan van het mesincident.

Beste meneer *******

Wij begrijpen dat er haast bij geboden is.
We zijn al begonnen aan het opstellen van een brief aan *****Wonen. Als u morgen naar het spreekuur komt, kunnen we deze brief bespreken en kunt u de volmachtgeving aan ons tekenen. Zolang u geen volmachtgeving heeft getekend, dan kunnen wij nog niets voor u doen tegenover derden.

We zijn blij om te horen dat er geen strafrechtelijk vervolg komt.

Tot morgen.

Met vriendelijke groet,

Medewerkers Stichting Wetswinkel *********

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 22 april 2013 @ 23:04:23 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125623228
Wel humor trouwens, de rechtswinkel wil handelingsonbekwaamheid opvoeren en stelt vervolgens niets te kunnen doen omdat ze geen handtekening van TS hebben :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125623363
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:04 schreef Leandra het volgende:
Wel humor trouwens, de rechtswinkel wil handelingsonbekwaamheid opvoeren en stelt vervolgens niets te kunnen doen omdat ze geen handtekening van TS hebben :') _O-
Inderdaad :D _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125623392
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:04 schreef Leandra het volgende:
Wel humor trouwens, de rechtswinkel wil handelingsonbekwaamheid opvoeren en stelt vervolgens niets te kunnen doen omdat ze geen handtekening hebben :') _O-
Het zijn eigenlijk studenten in de laatste fase van hun opleidning, ze mogen daarom ook zonder volmacht geen brieven ed verturen, ook mogen ze geen strafrechtelijke zaken op zich nemen, daar wordt je doorverwezen naar een gewone advocaat of juridisch loket.

Maargoed ze doen toch hun best om met de woingstcihting tot een minnelijke schikking te komen.
pi_125623486
Iets wat volgens mij niet klopt: de advocaat beslist helemaal niets, een advocaat werkt in opdracht.
pi_125623529
Tja, hoe krom wil je het hebben. Maar wat al eerder is gezegd, zolang een rechter geen uitspraak heeft gedaan blijft TS handelingsbekwaam. Met alle gevolgen van dien. Ik ben benieuwd hoe rechtshulp onbekwaamheid aan wilt tonen, maargoed. Misschien werkt het. Juridisch gezien lijkt het mij bluf.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_125623616
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:07 schreef Kaza het volgende:
Iets wat volgens mij niet klopt: de advocaat beslist helemaal niets, een advocaat werkt in opdracht.
Denk dat de woningstichting wel om een mening van de advocaat vraagt en ze het vooral willen gooien op ''geen goed huurderschap'' Eigenlijk is door het mesincident de huuropzegging helemaal op de achtergrond verdwenen.
pi_125623691
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:10 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Denk dat de woningstichting wel om een mening van de advocaat vraagt en ze het vooral willen gooien op ''geen goed huurderschap'' Eigenlijk is door het mesincident de huuropzegging helemaal op de achtergrond verdwenen.
Je schrijft zelf al dat de huuropzegging op tijd weer geannuleerd was, dus dat lijkt me inderdaad van de baan.
pi_125623739
[quote]0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:10 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

[/quote]Dat kun je alleen hopen. Dat mesincident is de extra joker dat elk moment ingezet kan worden als woningstichting het lastig gaat krijgen. Reken maar dat dit gewoon in het dossier wordt toegevoegd.

--edit-- nvm. Niet goed gelezen.
pi_125623996
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:11 schreef Kaza het volgende:

[..]

Je schrijft zelf al dat de huuropzegging op tijd weer geannuleerd was, dus dat lijkt me inderdaad van de baan.
Dat schreven de twee beginnede juristen ook al ik was met het annuleren supersnel erbij

Vrijdag 13 april schriftelijk opgezegd op kantoo 15 uur.

Zaterdag 14 april annuleringbrief in brievenbus op kantoor gedaan en het zelfde ook per e mail verstuurd naar zowel de consultenten alsook het centrale e mail adres.

Maandag 16 april morgen 8:30 uur heb ik voor het kantoor gepost om als eerste binnen te komen, meteen werd ik naar een apart kamertje gebracht en hebben ze gezegd dat ze de zaak eerst met een advocaat willen bespreken, ze hadden mijn aannuleringsbrief en mail al erbij gehaald. Ze begonnen meteen over dat mesincident.
  maandag 22 april 2013 @ 23:16:36 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125624015
Fucking hell, deel 4 alweer!

TS, je enige reeele optie is begeleid wonen als de opzegging definitief is.
Resistance is futile.
  maandag 22 april 2013 @ 23:21:44 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125624262
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:07 schreef Kaza het volgende:
Nee natuurlijk beslist de advocaat niets, die bekijkt nu alleen maar wat de positie en de kansen van de woningstichting zijn als ze TS:
- Laten zitten.
- Een laatste kans geven.
- Aan zijn opzegging houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 april 2013 @ 23:23:04 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125624335
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:11 schreef Kaza het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt TS dat ze de huuropzegging nog niet verwerkt hebben, dat is iets anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 april 2013 @ 23:24:10 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125624389
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:06 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Het zijn eigenlijk studenten in de laatste fase van hun opleidning, ze mogen daarom ook zonder volmacht geen brieven ed verturen, ook mogen ze geen strafrechtelijke zaken op zich nemen, daar wordt je doorverwezen naar een gewone advocaat of juridisch loket.

Maargoed ze doen toch hun best om met de woingstcihting tot een minnelijke schikking te komen.
Als ze je in deze zaak als handelingsonbekwaam willen neerzetten, en dus een ondertekening van 2 weken geleden ongeldig willen laten verklaren, wat is dan de geldigheid van jouw handtekening op hun papieren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125624521
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:06 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Maar als die studenten jou willen helpen je handelingsonbekwaam te verklaren (wat ze niet kunnen, dat doet de rechter), dan zou jij ook geen volmachtsverklaring mogen tekenen om hen aan het werk te zetten.

Na ja, je mag wel tekenen, maar jouw handtekening zou dan niks voorstellen, als de rechter jou uiteindelijk handelingsonbekwaam zou verklaren. Wat dan weer zou betekenen dat die studenten illegaal aan het werk voor je zijn geweest. :7

Zie je de valkuil in die logica?
pi_125624699
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze je in deze zaak als handelingsonbekwaam willen neerzetten, en dus een ondertekening van 2 weken geleden ongeldig willen laten verklaren, wat is dan de geldigheid van jouw handtekening op hun papieren?
Volgens mij heeft handelingsbekwaamheid (of de afwezigheid ervan) in deze context geen juridische betekenis. Het is een verkapte vraag naar coulance.
pi_125624755
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 23:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar als die studenten jou willen helpen je handelingsonbekwaam te verklaren (wat ze niet kunnen, dat doet de rechter), dan zou jij ook geen volmachtsverklaring mogen tekenen om hen aan het werk te zetten.

Na ja, je mag wel tekenen, maar jouw handtekening zou dan niks voorstellen, als de rechter jou uiteindelijk handelingsonbekwaam zou verklaren. Wat dan weer zou betekenen dat die studenten illegaal aan het werk voor je zijn geweest. :7

Zie je de valkuil in die logica?
Dit vind ik nu allemaal te moeilijk worden, zal er morgen weer heen gaan en dan hoor ik wel wat ze voor mij kunnen betekenen. Hoop toch echt deze week uitsluitsel te hebben, waarom willen ze mij zolang aan het lijntje houden?? Ze hopen zeker dat ik vrijwillig een andere woning gevonden heb zodat ze zonder advocaat niks meer hoeven te doen. Helaas vind ik niks anders, en heb ik er ook te weing geld voor.
pi_125624897
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:30 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Dit vind ik nu allemaal te moeilijk worden, zal er morgen weer heen gaan en dan hoor ik wel wat ze voor mij kunnen betekenen. Hoop toch echt deze week uitsluitsel te hebben, waarom willen ze mij zolang aan het lijntje houden?? Ze hopen zeker dat ik vrijwillig een andere woning gevonden heb zodat ze zonder advocaat niks meer hoeven te doen. Helaas vind ik niks anders, en heb ik er ook te weing geld voor.
Vraag ze eens wat ze precies verstaan onder het handelingsonbekwaam verklaren en wat ze daarin voor jou willen gaan betekenen.

En hang nu niet telkens het slachtoffer uit. :{ Je mag blij zijn dat je niet al een brief op de mat hebt met een bevestiging van opzeggen huurovereenkomst. Die je zelf in gang gezet hebt.
  maandag 22 april 2013 @ 23:33:29 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125624912
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Volgens mij heeft handelingsbekwaamheid (of de afwezigheid ervan) in deze context geen juridische betekenis. Het is een verkapte vraag naar coulance.
Ja klopt, maar ik denk niet dat je er zonder verdere stappen mee weg gaat komen.
Als ik van de woningstichting was zou ik vragen wie de bewindvoerder dan was waar ik vanaf dat moment zaken mee kon afhandelen.

Het kan wel, en in het geval van TS is het denk ik ook nog eens terecht en verstandig als er een bewindvoerder komt, maar het wordt nu even van stal getrokken alsof het over een weekje zo weer terug op stal kan worden gezet, en zo is dat met handelingsonbekwaamheid niet.

Overigens hebben ze bij de wetswinkel in de huidige situatie natuurlijk wel een handtekening van TS nodig, dat staat buiten kijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 april 2013 @ 23:35:17 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125625012
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:30 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Wees blij dat er nog geen uitsluitsel is, met Koninginnedag tussendoor is de kans groot dat ze 1 mei niet gaan halen, dus dan is je opzegdatum van 31 mei sowieso niet meer geldig.

Ze doen dingen niet om jou te treiteren, ze doen dingen zoals ze die doen, en ze kunnen niet de heleboel stopzetten omdat Hakuna de boel weer eens op stelten komt zetten, again, and again.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125625031
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 23:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vraag ze eens wat ze precies verstaan onder het handelingsonbekwaam verklaren en wat ze daarin voor jou willen gaan betekenen.

En hang nu niet telkens het slachtoffer uit. :{ Je mag blij zijn dat je niet al een brief op de mat hebt met een bevestiging van opzeggen huurovereenkomst. Die je zelf in gang gezet hebt.
Daar ben ik al blij om, want normaal heb je bij ons binnen 3-4 dagen de bevestigingsbreif van een opzegging in huis.

Zal morgen ook vragen hoe en wat met dat handelingsonbekwaam.
pi_125625082
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ik denk niet dat je er zonder verdere stappen mee weg gaat komen.
Als ik van de woningstichting was zou ik vragen wie de bewindvoerder dan was waar ik vanaf dat moment zaken mee kon afhandelen.

Het kan wel, en in het geval van TS is het denk ik ook nog eens terecht en verstandig als er een bewindvoerder komt, maar het wordt nu even van stal getrokken alsof het over een weekje zo weer terug op stal kan worden gezet, en zo is dat met handelingsonbekwaamheid niet.

Overigens hebben ze bij de wetswinkel in de huidige situatie natuurlijk wel een handtekening van TS nodig, dat staat buiten kijf.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar handelingsonbekwaamheid (in de zin van curatele/onderbewindstelling) kan toch ook niet met terugwerkende kracht van toepassing zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')