je bewuste zou dit inderdaad niet associėren, je onderbewuste daarentegenquote:Op zondag 21 april 2013 13:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Onzin dit, er is geen database ergens die bepaalt wat wat betekent en waar we onze dromen uit halen. Pas als je cultureel ofzo mee hebt gekregen dat een leeuw motivatie betekent, kun je daarover dromen bij sterke motivatie omdat je hersenen die associatie leggen.
Als je een leeuw helemaal niet met motivatie associeert ga je er ook niet over dromen wanneer je bent gemotiveerd. Doe je dat wel, is het gewoon toeval.
Dan moet hij wel ooit ergens die associatie gelegd hebben (inderdaad mogelijk onbewust).quote:Op zondag 21 april 2013 13:06 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
je bewuste zou dit inderdaad niet associėren, je onderbewuste daarentegen
ik snap je punt wel, het is denk ik meer een kwestie van erin geloven of niet. Ik heb vaak gehad dat ik dromen naderhand opzocht en dat ik me in de uitleg ervan wel kon vinden.quote:Op zondag 21 april 2013 13:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dan moet hij wel ooit ergens die associatie gelegd hebben (inderdaad mogelijk onbewust).
Maar dat is net als met astrologie, die uitleggen zijn zo breed en vaag dat je ze altijd wel kan toepassen op je eigen leven.quote:Op zondag 21 april 2013 13:08 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
ik snap je punt wel, het is denk ik meer een kwestie van erin geloven of niet. Ik heb vaak gehad dat ik dromen naderhand opzocht en dat ik me in de uitleg ervan wel kon vinden.
quote:Op zondag 21 april 2013 13:08 schreef mtchel112 het volgende:
dit topique is trouwens wel echt baas, het kan over van alles gaan
Ik nog nooit, maar wel altijd van anderen gehoord.quote:Op zondag 21 april 2013 13:11 schreef mtchel112 het volgende:
iemand wel eens een slaapverlamming gehad? shit is eng....
Bij Freud draaide alles om sex. Zelfs dromen van een schoen ging volgens hem over sex.quote:Op zondag 21 april 2013 13:01 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
meeste moet je inderdaad niet veel achter zoeken, Sigmund Freud zijn theorie over dromen is dat het vooral te maken heeft met sexualiteit en dat dromen belangrijk zijn om gebeurtenissen in het dagelijks leven te verwerken (ookal zijn veel van zijn theorieen onderuit geschopt)
een maatje van me droomde een aantal dagen lang achter elkaar over een leeuw, hij was toen net bezig met keuringen voor de politie en die kerel was echt ziekelijk gemotiveerd.
dromen over een leeuw geeft ook aan dat je gemotiveerd bent
Ligt eraan wat voor schoen natuurlijk, zo'n sexy peep toe pump met roodgelakte nageltjes is wel geil.quote:Op zondag 21 april 2013 13:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bij Freud draaide alles om sex. Zelfs dromen van een schoen ging volgens hem over sex.
Ik heb er al jarenlang last van. Je went er nooit aan kan ik je zeggen. Nog gedaantes gezien?quote:Op zondag 21 april 2013 13:11 schreef mtchel112 het volgende:
iemand wel eens een slaapverlamming gehad? shit is eng....
Ik slaap altijd op mn zij, bitches kunnen me niet rakenn.quote:Op zondag 21 april 2013 13:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik nog nooit, maar wel altijd van anderen gehoord.![]()
Als klein kind hoorde ik al van "Karabasan", de Turkse variant van "Mare" of "Incubus": een zwarte schim op je borst die ervoor zorgde dat je verlamd was en verstikte. Enge verhalen enzo, kleine Levo bang.
Later kwam ik erachter dat het een slaapverlamming was, die schim hallucineren heel veel mensen tijdens een slaapverlamming en daardoor heeft het zelfs een naam gekregen in allerlei culturen.
Heb jij die schim ook wel eens gezien?
Dit betekent dat je worstelt met je seksuele geaardheid.quote:Op zondag 21 april 2013 13:24 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik kan niet op mijn rug slapen, als ik dit doe dan na 5 minuten ongeveer voelt het alsof ik een hartstilstand krijg en voel ik een sterke negatieve versnelling, alsof ik in oneindig zwart gat aan het vallen ben. Wat is dit?
dit heb ik de laatste tijd ook zeg, maar dan op mn zij. Mn hartslag daalt (lijkt) en ik voel mn hartslag ook niet meer (zoals op mn ribbenkast tikken etc.) en ik voel me dan dalen enzo, ook creepy.quote:Op zondag 21 april 2013 13:24 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik kan niet op mijn rug slapen, als ik dit doe dan na 5 minuten ongeveer voelt het alsof ik een hartstilstand krijg en voel ik een sterke negatieve versnelling, alsof ik in oneindig zwart gat aan het vallen ben. Wat is dit?
Ik ga dan altijd heel spastisch bewegen of instant rechtop zitten om mijn hartslag weer werkend te krijgen. Ofzo.quote:Op zondag 21 april 2013 13:25 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
dit heb ik de laatste tijd ook zeg, maar dan op mn zij. Mn hartslag daalt (lijkt) en ik voel mn hartslag ook niet meer (zoals op mn ribbenkast tikken etc.) en ik voel me dan dalen enzo, ook creepy.
mee eens inderdaad je kan elk verhaal wel op jezelf betrekken. Dit waren echt van die what the fuck dromen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar dat is net als met astrologie, die uitleggen zijn zo breed en vaag dat je ze altijd wel kan toepassen op je eigen leven.
haha dat heb ik ook wel eens gehad. Soms wil je niet eens meer over diegene dromen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:20 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik droom soms ook over vrouwen die ik al een paar maanden of jaren niet heb gezien of aan gedacht, dat zijn pas kut dromen
Haha :p. Beta man.quote:Op zondag 21 april 2013 13:34 schreef mtchel112 het volgende:
mijn laatste opmerkelijke droom was dat ik droomde dat ik supaturk ontmoette en hij haatte me echt super erg, ik was helemaal emotioneel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |