abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:53:49 #26
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_156729548
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja.

Ik heb ze per map gemod (je kon het ook ergens anders modden, dan hoefde het maar 1x maar je kon zo de tickets in alle maps in 1 keer verhogen, maar alleen alle tegelijk en ik weet niet meer hoe dat moest).

Je moet dan in de directory AIX (in Battlefield 2\mods) de directory "Levels" hebben. Daar zoek je de map (map als in landkaart landkaart, niet map in de zin van folder :P ) waarin je de tickets wilt verhogen. Die directory ga je in en dan zijn er gewoonlijk 2 .zip bestanden (soms maar 1 en soms 3 of meer) maar je moet "server.zip" hebben).
----->> Maak wel een backup van server.zip!!!!!!!! <<-----

In server.zip zit een textbestand genaamd "init.con", daarin staat o.a. volgende:
[ code verwijderd ]

De bovenste 2 zijn voor de 16 player maps, de middelste 32p en onderste voor 64p.
Laatste kolom (die die bovenaan met 100 begint en met 170 eindigt) overal een "0" achter zetten, zodat er dit staat:
[ code verwijderd ]

Ik heb zelf trouwens in alle maps standaard 9999 tickets :P
Kunt trouwens ook de maximale tijd die een pot kan duren verhogen (bij mij duren co-op maps nu maximaal 4 uur ipv 2 uur).

Volgens mij zat er in AIX2 ook een Operation Husky btw. Bovenstaande is trouwens voor BF2, zou ook voor andere Battlefields kunnen werken (oudere dan) maar weet dat niet zeker

edit: In "init.con" kun je trouwens veel meer dingen heel makkelijk veranderen, zoals de talen die de soldaten spreken, de vlaggen (Amerikanen die vechten voor de MEC, wees creatief :P ) en zelfs hele legers omswappen (ietsie meer werk).
Wat ook kan is bijvoorbeeld Chinese soldaten zo laten, maar ze wel met Amerikaanse kits laten spawnen (bijvoorbeeld dat de Chinese snipers met de Amerikaanse Barret sniperrifle spawnen ipv dat Chinese ding).

Ook kan je bijvoorbeeld view distance (de fog of war) verhogen, maar dat heb ik alleen maar in enkele maps gedaan omdat die mist mij toch niet zo stoorde :P

Maar als je bijvoorbeeld spawnende voertuigen wilt veranderen, dan is dat al ietsje meer werk, maar ook erg belonend, bijvoorbeeld andere vliegtuigen op carriers zetten dan de standaard vliegtuigen van bepaalde maps. Ook kan je bijvoorbeeld de respawntime van voertuigen verlagen naar (ik zeg maar wat) maximaal 10 secondes en een maximum aantal van 10 stuks (standaard is 1. Anders moet je op de F-18 wachten net zolang totdat diegene die er mee vliegt, neerstort. Met netgenoemde tweaks hoeft dat wachten niet meer).

edit2: In deze screenshot zie je wat je dan krijgt
Rechtsboven is de resterende tijd 3 uur 38 minuten en het aantal tickets meer dan 4300
[ afbeelding ]
Het maximum aantal tickets in coop is trouwens 9999. Alles wat daarboven wordt ingesteld, wordt omlaag naar 9999 afgerond (weet niet waar je die limiet eventueel kunt verhogen, maar gewoonlijk raken de tickets zelfs na 4 uur niet op tenzij we dus idd een 16p map spelen met >50 bots :P )
Ik kan init.con niet opslaan, wss omdat het in een klote zip bestand zit. moet ik dat eerst unpacken en dan zippen? :{
Ik heb Windows 8.1 64 bit.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_156729732
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:53 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik kan init.con niet opslaan, wss omdat het in een klote zip bestand zit. moet ik dat eerst unpacken en dan zippen? :{
Ik heb Windows 8.1 64 bit.
Hele zip ergens in een aparte directory uitpakken, originele server.zip een andere naam geven (bijvoorbeeld "serverbackup.zip" oid), dan init.con veranderen (even checken of ie niet schrijfbeveiligd is) en opslaan. Vervolgens in dezelfde directory alle bestanden selecteren en inpakken (ik doe altijd CTRL+A daarna rechtsklikken en "kopiėren naar" gecomprimeerde map). Het dan net gemaakte nieuwe .zip-bestand naar de plek verplaatsen waar de originele server.zip stond en daar dat nieuwe .zip-bestand weer "server.zip" noemen, vervolgens spel laden en kijken wat ie doet :P

Speel je trouwens met of zonder mod?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:30:36 #28
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_156730201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hele zip ergens in een aparte directory uitpakken, originele server.zip een andere naam geven (bijvoorbeeld "serverbackup.zip" oid), dan init.con veranderen (even checken of ie niet schrijfbeveiligd is) en opslaan. Vervolgens in dezelfde directory alle bestanden selecteren en inpakken (ik doe altijd CTRL+A daarna rechtsklikken en "kopiėren naar" gecomprimeerde map). Het dan net gemaakte nieuwe .zip-bestand naar de plek verplaatsen waar de originele server.zip stond en daar dat nieuwe .zip-bestand weer "server.zip" noemen, vervolgens spel laden en kijken wat ie doet :P

Speel je trouwens met of zonder mod?
Het is gelukt _O_ Jammer genoeg moet ik ze per map instellen.
Nu nog alleen maps voor 32 en 64, want nu gaan 255 soldaten op 16-maps naar de vlag in het midden toe, waardoor er een massa-slachting plaatsvindt.

en ik speel BF2 zonder mods, ik heb alleen BF2 Deluxe Edition en programma BF2 SP Bot Change v2.1.
BF2 Deluxe was trouwens kei moeilijk vinden, iedereen had de standard edition op MP.nl

Verder speel ik BF1942 met BF1918 mod.
BFVietnam heb ik ook, maar dat speel ik zonder mods.
BF3 speel ik niet, ik heb het spel wel in huis. 8)7
tong80
pi_156731021
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:30 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Het is gelukt _O_ Jammer genoeg moet ik ze per map instellen.
Nu nog alleen maps voor 32 en 64, want nu gaan 255 soldaten op 16-maps naar de vlag in het midden toe, waardoor er een massa-slachting plaatsvindt.

en ik speel BF2 zonder mods, ik heb alleen BF2 Deluxe Edition en programma BF2 SP Bot Change v2.1.
BF2 Deluxe was trouwens kei moeilijk vinden, iedereen had de standard edition op MP.nl

Verder speel ik BF1942 met BF1918 mod.
BFVietnam heb ik ook, maar dat speel ik zonder mods.
^O^

Als je met bots op grote maps wilt spelen, kan ik je ten zeerste aanbevelen om AIX2 te installeren. Die mod is gemaakt voor coop _O_ 32p en 64p coop maps, heel veel compleet nieuwe maps (ik kan nu kiezen uit in totaal (inclusief varianten op bestaande maps) ruim 300 geloof ik :P ), alle unlocks, en je krijgt er een hele zooi nieuwe vliegtuigen bij :D
De standaard coop/sp van BF2 is in vergelijking met wat AIX2 te bieden heeft gewoon heel erg mager.

Als je AIX2 installeert, moet je wel of patch 1.41 of patch 1.5 geļnstalleerd hebben. Ik gebruik 1.5 omdat ik dan geen no-cd exe meer nodig heb, maar 1.5 heeft wel wat (crash)bugs dus zolang je een nocd-patch gebruikt of het je niet stoort dat je steeds het cd-tje erin moet doen, kan je beter voor 1.41 gaan.

Er is voor AIX2 zelfs ook weer een mod (niet gemaakt door het AIX2 team btw) die ik standaard altijd meeneem, TNG2. Dan heb je nog meer maps en nog meer varianten op bestaande maps.

Ik heb alleen maar BF2142 en BF2 gespeeld (en BF2 nooit online), ik ben voor coop/offline juist van BF2142 naar BF2 gegaan omdat BF2 daarvoor onder de streep gewoon geschikter is.

Als je een melding van je virusscanner krijgt over een trojan horse bij het installeren van AIX2, dan staat hier beschreven waarom dat zo was (ik geloof dat tegenwoordig virusscanners dit niet meer als een false positive zien maar gewoon terecht negeren)

quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:30 schreef PandaDrop het volgende:
BF3 speel ik niet, ik heb het spel wel in huis. 8)7
Idem :P
Geen modsupport en geen botsupport. Jammer wel, zitten leuke maps tussen.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:27:31 #30
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_156731237
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

Als je een melding van je virusscanner krijgt over een trojan horse bij het installeren van AIX2, dan staat hier beschreven waarom dat zo was (ik geloof dat tegenwoordig virusscanners dit niet meer als een false positive zien maar gewoon terecht negeren)
Ik kreeg ooit false positieve voor installatie van BF1942.
Punkbuster.exe werd aagezien als trojan. _O-
Whitelisten kon niet. :')
Enige manier om de installatie af te ronden was van te voren de virusscanner uitzetten en na de installatie weer aanzetten.

BF2142 vind ik niets, mijn tweedehandse exemplaar vereist een code die ik niet heb. :(
tong80
pi_156731286
Wat die tickets betreft, er is in Battlefield 2\mods\bf2\settings een bestand genaamd "serversettings.con", daarin staat onder andere de regel "sv.ticketRatio"
Je kunt proberen het getal daarachter te verhogen (wel eerst backup maken...altijd een backup maken btw ;P )
pi_156731416
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:27 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik kreeg ooit false positieve voor installatie van BF1942.
Punkbuster.exe werd aagezien als trojan. _O-
Whitelisten kon niet. :')
Enige manier om de installatie af te ronden was van te voren de virusscanner uitzetten en na de installatie weer aanzetten.

BF2142 vind ik niets, mijn tweedehandse exemplaar vereist een code die ik niet heb. :(
Wist ik niet, heb wel andere problemen met punkbuster gehad (dat ik er na 10 secondes weer uitgekicked werd en ik handmatig punkbuster moest gaan updaten, was er uren mee zoet ;( )

Je hebt punkbuster trouwens niet meer nodig (zolang je het niet online speelt). Zolang je alleen maar sp of coop doet, heb je punkbuster niet nodig dus ik heb het uit staan :)

Wat BF2142 codes betreft, die staan o.a. op youtube maar BF2142 is voor sp/coop meer gedoe dan BF2. En sowieso heb ik de meeste wapens uit 2142 naar BF2 geport dus ik speel ze allebij tegelijk :P
pi_156731790
Wat serversettings.con betreft, er staan nog andere interessante waardes die je kunt veranderen.

1 die ik tegenwoordig standaard verander is deze: sv.numPlayersNeededToStart
Ik maak er altijd dit van: sv.numPlayersNeededToStart 1
Dan kan je in multiplayer- en coopmaps met maar 1 speler alvast beginnen/spawnen en staat er niet die melding van "waiting for other players to join" ofzo :P

Verder zijn nog interessant:
sv.timeLimit (getal staat voor aantal secondes. Standaard is 7200 (wat 2 uur is), ik heb hem op 14400 staan)
sv.autoBalanceTeam 0 (ik weet niet meer of dit problemen kan opleveren met ongelijke teams met bots)
sv.radioMaxSpamFlagCount 60 (zonder dit blokkeert mijn chat als ik bijvoorbeeld in een straaljager een reeks raketten spam, alleen maar hinderlijk als je singleplayer doet, dus weg ermee :P )

Kijk maar wat je wilt doen :P
pi_156735721
Goed, dit alles lezende. Is er nog actie want ik heb nog wel ergens op een oude PC BF2 in zijn geheel staan en kan dus spelen als iemand een server host met wat bots erin. Ik heb trouwens alle mappen en de laatste versie nog steeds. Iemand?
pi_156736378
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:32 schreef Iwanius het volgende:
Goed, dit alles lezende. Is er nog actie want ik heb nog wel ergens op een oude PC BF2 in zijn geheel staan en kan dus spelen als iemand een server host met wat bots erin. Ik heb trouwens alle mappen en de laatste versie nog steeds. Iemand?
Ik geloof dat je of een masterserver moet hebben, of je moet een coop game hosten en vanaf dat punt is het een hele hoop gedoe (je moest dan geloof ik bepaalde poorten open zetten en de anderen moesten dan op je IP joinen). Enne...ik heb dus mijn bf2 directory (dus die die in \mods staat) al gemod, dus kan jullie niet joinen vanwege "modified content".
Het makkelijkst is toch gewoon een ouderwetse LAN :P

Wel is er een werkende masterserver van BF2142, maar dat is weer een ander verhaal :P

Ik speel mijn mod alleen met m'n vrienden, het is geen publieke mod, want het meeste heb ik uit andere mods gejat :P Ik kan het dus niet zomaar ergens uploaden (niet legaal tenminste). Er is zelfs nieteens een installer voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')