zoals Skyrim?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:14 schreef JoeyDB het volgende:
Modden.. ik kots er nu al van. Ga nou ver domme is een spel spelen zoals het gemaakt is
Precies, doet mij denken aan lieden die een iPhone kopen ,vervolgens gaan lopen klagen dat ze e.a. niet kunnen aanpassen en dan het apparaat als waardeloos afdoen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:14 schreef JoeyDB het volgende:
Modden.. ik kots er nu al van. Ga nou ver domme is een spel spelen zoals het gemaakt is
Maar ik loop nergens te klagen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies, doet mij denken aan lieden die een iPhone kopen ,vervolgens gaan lopen klagen dat ze e.a. niet kunnen aanpassen en dan het apparaat als waardeloos afdoen.
Waarom? Mods maken een spel alleen maar uitgebreider en beter. En als het te moeilijk voor je is dan doe je het lekker nietquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:14 schreef JoeyDB het volgende:
Modden.. ik kots er nu al van. Ga nou ver domme is een spel spelen zoals het gemaakt is
Domme vergelijking.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies, doet mij denken aan lieden die een iPhone kopen ,vervolgens gaan lopen klagen dat ze e.a. niet kunnen aanpassen en dan het apparaat als waardeloos afdoen.
Zo had BF2 moeten zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ah Bf2 speel het nog van tijd tot tijd.
Ben bij Project reality begonnen op versie 0.6 toen het nog best leuk was t/m 0.95 intensief gespeeld. Daarnaast met FH2 in een soort van online campaigns meegespeeld. Daarnaast heb ik beide AIX versies gespeeld AIX2 is nog steeds leuk om te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het spawnscherm van de PAC in BF2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De EU vlagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nieuwe awards
BF2 heeft een beperkt aantal "slots" voor het geven van awards, maar er waren er veel die niet gebruikt werden, dus had genoeg gelegenheid wat "nieuwe" awards aan BF2 toe te voegen. Ook kan ik zelf met een pythonscript bepalen wanneer je welke award precies krijgt
De awards spreken denk ik voor zichSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat funpics. Dat je in mijn team zit, maakt nog niet dat je voor mij veilig bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ten slotte, soms is er niks meer ontspannend dan lekker in je A-10N met nukes spammen op Central Island (Zatar Wetlands II)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enjoy0.5 was het bestquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ah Bf2 speel het nog van tijd tot tijd.
Ben bij Project reality begonnen op versie 0.6 toen het nog best leuk was t/m 0.95 intensief gespeeld. Daarnaast met FH2 in een soort van online campaigns meegespeeld. Daarnaast heb ik beide AIX versies gespeeld AIX2 is nog steeds leuk om te spelen.De_Dakgoot
Yane no kishiZou best kunnen, je had toen ook best wel leuke maps.quote:/A/non's with his waifu, all's right in the world.Er was wel een website met enorm veel AIX maps (paar honderd geloof ik, zaten wel veel dubbele tussen maar ook een aantal compleet nieuwe ). Bestaat nu trouwens niet meer, maar had alles al gedownload! (iets meer dan 20GB aan archives).quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:29 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Zou best kunnen, je had toen ook best wel leuke maps.Geen idee, heb zelf PR nooit gespeeld. Wel 1tje gedownload maar dat was meer om de Nederlandstalige stemmen eruit te rippenquote:
1 van de vrienden met wie we dit spelen, wil zelf altijd met de US spelen (hij heeft iets met alles wat met de USA te maken heeft, vooral op militair gebied) en wou dat ik een map ging modden (was een map MEC vs China en ik moest dan 1 van die 2 vervangen met de US). Dus dat heb ik toen gedaan, hem dagen voor de eerstvolgende LAN-party hem verteld dat ik die ene map had gemod en China had vervangen met de US, dus hij blij en zich dagenlang erop verheugen (yep, je voelt hem al aankomen ).
Dus het loadingscreen ook aangepast (dat nu de US army erin zat ipv China) en wachten totdat die map geladen was. 1e wat hij doet is natuurlijk teamswappen en als Amerikaanse soldaat spawnen...maar ik had dus ook de voices veranderd...van Chinees naar Frans
Dus in plaats van dingen zoals "We've lost control of an outpost!" hoorde hij "Nous avons perdue une outpóst". Ik vroeg hem na een paar minuutjes of het hem stoorde, hij zei "nee hoor " (inclusief die blik dus ) maar een half uur later wou ie toch maar weer Zatar Wetlands doenClapClapYourHands
GurbansoltanedzheIk heb een paar keer Project Reality gedaan samen met een dude die er hardcore fan van was maar ikzelf heb eigenlijk nooit iets met het afwachten zoals in Project Reality hoort.
We waren een keer 10 minuten gaan lopen, komen we ergens aan. Gaat hij liggen, dus ik zeg: wat doe je? zegt hij: ja schuilen voor de vijand
Na een kwartier werden we beide doodgeschoten.
Daarna niet meer gespeeld. Ik ben meer fan van UT'99 mods. Lekker instagibben en arena maps.O god, inderddad...superirritantquote:Op maandag 24 augustus 2015 06:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb een paar keer Project Reality gedaan samen met een dude die er hardcore fan van was maar ikzelf heb eigenlijk nooit iets met het afwachten zoals in Project Reality hoort.
We waren een keer 10 minuten gaan lopen, komen we ergens aan. Gaat hij liggen, dus ik zeg: wat doe je? zegt hij: ja schuilen voor de vijand
Na een kwartier werden we beide doodgeschoten.
Daarna niet meer gespeeld. Ik ben meer fan van UT'99 mods. Lekker instagibben en arena maps.
Dit was 1 van -de- grote makkes van BF2 vond ik (en mn vrienden met wie we dit LANden ook).
Je zal het volgende ook wel herkennen dan: Je zit lekker in je fighter-jet rond te vliegen, maar wordt op een gegeven moment toch neergehaald..MAR GEEN NOOD! Je hebt ten slotte je parachute nog!
Dus gewoon eruit bailen, oef! net op tijd!
Lekker rustig landen in het zachte gras
En dan....
dan.....
heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel lopen! of suiciden
...of je pakt 1 van je nieuwe voertuiggranaten, gooit die op de grond en *POEF* je hebt een jeep, ben je op elke map in BF2 in no time weer op het strijdtoneel zonder zelfmoord te hoeven plegen!
Die voertuiggranaten lijken nog het meeste hierop :
Kweet, tis in het Spaans ofzo en tis DBZ ipv BF2
Maar het idee is hetzelfde: Je gooit een granaat een stukje verderop en *POEF* daar staat je jeep
edit: Heb wel UT2004 gemod, maar wel veel minder tijd in gestoken dan BF2, BA of RTW bijvoorbeeld. Heb in UT2004 o.a. het geluidseffect van de Type 7 Particle Weapon uit FEAR naar UT2004 geport (inclusief blauwe laser )Nieuwe post, want nieuweandere game.
Afgeleid van 1 van de beste RTS games aller tijden (Total Annihilation heb ik t dan over), maar dan gebouwd op de Spring engine (een nu alweer gedateerde, maar flexibelere en gratis 3D engine oorspronkelijk bedoeld om TA content in echt 3D te renderen) is Balanced Annihilation.
Balanced Annihilation is eigenlijk een Total Annihilation voor Spring, maar dan wat meer balanced (alles heeft een nut, alles is bruikbaar-principe) en met wat nieuwe toevoegingen (L3 KBot labs met grote KBots, her en der wat nieuwe units zoals de Plasma Deflector (een gegenereerd schild dat plasmashells kan bouncen) de Advanced Fusion (3x de energie van een normale fusie, maar neemt minder ruimte in) en nog wat dingen).
Van deze mod/game het ik zelf dan weer een mod gemaakt.
Mijn eigen toevoegingen zijn o.a. :
*Level 3 en Level 4 Vehicle Plants (compleet)
*Level 3 en Level 4 Aircraft Plants (compleet)
*Level 2 Hovercraft Platform (inclusief een floating versie)
*Een extra stap met nog betere economie (L3 Metal Extractor, Metalmaking Fusion Reactor en High-pressure Energyconverter)
*Level 3 Supercannons (Armageddon en Deep Impact heb ik ze maar genoemd )
*Large Solar Panel (kan alleen door de commander gebouwd worden)
*Mini Fusions (vergelijkbaar met de Geothermal Powerplant, maar dan duurder om te bouwen)
*Geothermal Driller (Level 3 Geothermal Powerplant)
*Spider Lab (voor arm) en Tortoises (voor core)
*Cybran Monkeylord (is op t moment voor arm)
*Klendathu's (dat zijn die insecten uit starship troopers )
*Meer soorten energy shields (o.a. varianten tegen lasers, raketten en airdropped bombs (laatste is goed tegen bombrushes en dat schild heeft een extra groot bereik))
*Gemodde maps (grotere of verdubbelde maps. Of maps betere metalspots gegeven ipv dat gedoe met die klotegebieden)
*Nog wat dingen, maar weet effe niet meer
En een paar vervelende dingen heb ik ongedaan gemaakt, zoals dat je bommenwerpers handmatig doelen moet laten targetten. Ik heb dat veranderd in dat ze nu op eigen houtje doelen opzoeken en gaan bombarderen (is minder micro-management).
Hier wat screenshots (gespoilerd voor de overzichtelijkheid)
Overigens zijn er veel errormeldingen in de screenshots te zien. Dat komt vooral omdat ik deze screenshots gemaakt heb met het doel de fouten op te sporen mbv de errors die ingame gegeven werden, dus dat er veel errormeldingen in de screenshots zijn, komt omdat ik ze expres gescreenshot hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor diegenen voor wie Total Annihilation niks zegt, zullen bovenstaande screenshots ook nikszeggend zijn, maar als je TA wel kent (of Balanced Annihilation zelf misschien) dan herken je vast wel het 1 en ander.Net nog even battlefield 3 gestart, man man man niet te doen als je der zo even inspringt.
BF2 was wel het beste,Ik zwaai naar dieren.Wij doen het vooral vanwege de bots en de enorme verscheidenheid aan verschillende wapens, maps en voertuigen. Ik kan infantrymaps volproppen met voertuigen en op grote maps zoals Zatar Wetlands stikt het in de lucht van de straaljagers en heli's. Ik heb nu in totaal geloof ik ruim 100 verschillende vliegtuigen in mijn mod, ik kan bestaande voertuigen klonen en een andere bewapening geven (ik heb ongeveer 5 extra F18 varianten gemaakt, waaronder een F18-LG, dat soort dingen). Veel van die klonen hebben andere skins (meeste gedownload, want mijn GIMP skillz zijn best wel crappy nog ).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:10 schreef Geerd het volgende:
Net nog even battlefield 3 gestart, man man man niet te doen als je der zo even inspringt.
BF2 was wel het beste,Wij spelen met iets van 56 bots ofzo?quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:45 schreef PandaDrop het volgende:
Ik heb een mod met 255 bots.
Dikke war op een map van 1km bij 1km
Afgelopen tijd weer het modden van bf2 opgepakt, heb nu o.a. de hovertank uit 2142 naar bf2 geport, alleen zijn er nog wat probleempjes.
Vandaag vooral bezig geweest met materials. Ik hoop hiermee dingen te kunnen gaan maken zoals een neutronenbom, een "genesisbomb" en engineer-vehicle-ressurect grenades.
Ik weet niet of er iemand hier meeleest die een beetje goed is met het maken van textures? En dan doel ik vooral op het maken van nieuwe skins voor voertuigen. Als iemand zich geroepen voelt even snel wat te maken wat ik kan downloaden, dan kan ik die texture wel ingame proppen en een screenshot van het vliegtuig met jouw texture ingame hier posten (of als download geven, BF2 is nu toch min of meer freeware).
Het hoeven ook geen realistische textures te zijn, zoiets als dit is ook goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is nu trouwens wel heel laat en ben best moe, morgen (straks dus ) maar weer even verder kijkenPandaDrop
Dropetende wegenbouwerDus? 255 bots is toch veel gaverquote:Op zondag 4 oktober 2015 03:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Wij spelen met iets van 56 bots ofzo?
of bedoel je 255 online players? Dan weet ik weer niet hoe ik dat moet instellen.
Er zit wel een fout in het spel, het is gemaakt tot 63 bots, en na 63 bots krijgen bot 64 tot 255 geen namen boven hun hoofd. Dus kans is groot dat je friendly fire pleegt en strafpunten kriijgt.Dit is zo'n beetje de reden waarom we niet boven die 64 gaan zitten. We speelden in het begin op oudere systemen en die trokken niet meer bots (alles ging hakkelen zodra het druk werd) en we hebben het altijd zo gelaten omdat het zo wel druk genoeg isquote:Op zondag 4 oktober 2015 15:52 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Dus? 255 bots is toch veel gaver
of bedoel je 255 online players? Dan weet ik weer niet hoe ik dat moet instellen.
Er zit wel een fout in het spel, het is gemaakt tot 63 bots, en na 63 bots krijgen bot 64 tot 255 geen namen boven hun hoofd. Dus kans is groot dat je friendly fire pleegt en strafpunten kriijgt.
En omdat het een gedoe is om de juiste teamverdeling te krijgen (ik heb het aantal bots vastgezet, dus die 56 bots krijgen wij ook op de 32p en 16p maps. De meeste 32p en 16p varianten (kleinere versies van de 64p maps) heb ik in veel gevallen vervangen met 64p maps (een beetje vergelijkbaar met hoe TNG2 dat doet).PandaDrop
Dropetende wegenbouwerWeet jij hoe je de punten verhoogt?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit is zo'n beetje de reden waarom we niet boven die 64 gaan zitten. We speelden in het begin op oudere systemen en die trokken niet meer bots (alles ging hakkelen zodra het druk werd) en we hebben het altijd zo gelaten omdat het zo wel druk genoeg is
En omdat het een gedoe is om de juiste teamverdeling te krijgen (ik heb het aantal bots vastgezet, dus die 56 bots krijgen wij ook op de 32p en 16p maps. De meeste 32p en 16p varianten (kleinere versies van de 64p maps) heb ik in veel gevallen vervangen met 64p maps (een beetje vergelijkbaar met hoe TNG2 dat doet).
Bij BF1942 waren er maps met 500 punten zoal Operation Husky.
Anders duurt het potje met 255 man, slechts 4 minuten.
4*60=240 seconden, dus per seconde gaat er gemiddeld een iemand dood.Ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:25 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Weet jij hoe je de punten verhoogt?
Bij BF1942 waren er maps met 500 punten zoal Operation Husky.
Anders duurt het potje met 255 man, slechts 4 minuten.
4*60=240 seconden, dus per seconde gaat er gemiddeld een iemand dood.
Ik heb ze per map gemod (je kon het ook ergens anders modden, dan hoefde het maar 1x maar je kon zo de tickets in alle maps in 1 keer verhogen, maar alleen alle tegelijk en ik weet niet meer hoe dat moest).
Je moet dan in de directory AIX (in Battlefield 2\mods) de directory "Levels" hebben. Daar zoek je de map (map als in landkaart landkaart, niet map in de zin van folder ) waarin je de tickets wilt verhogen. Die directory ga je in en dan zijn er gewoonlijk 2 .zip bestanden (soms maar 1 en soms 3 of meer) maar je moet "server.zip" hebben).
----->> Maak wel een backup van server.zip!!!!!!!! <<-----
In server.zip zit een textbestand genaamd "init.con", daarin staat o.a. volgende:De bovenste 2 zijn voor de 16 player maps, de middelste 32p en onderste voor 64p.
1
2
3
4
5
6gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 16 1 100
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 16 2 100
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 32 1 150
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 32 2 150
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 64 1 160
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 64 2 175
Laatste kolom (die die bovenaan met 100 begint en met 170 eindigt) overal een "0" achter zetten, zodat er dit staat:Ik heb zelf trouwens in alle maps standaard 9999 tickets
1
2
3
4
5
6gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 16 1 1000
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 16 2 1000
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 32 1 1500
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 32 2 1500
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 64 1 1600
gameLogic.setDefaultNumberOfTicketsEx 64 2 1750
Kunt trouwens ook de maximale tijd die een pot kan duren verhogen (bij mij duren co-op maps nu maximaal 4 uur ipv 2 uur).
Volgens mij zat er in AIX2 ook een Operation Husky btw. Bovenstaande is trouwens voor BF2, zou ook voor andere Battlefields kunnen werken (oudere dan) maar weet dat niet zeker
edit: In "init.con" kun je trouwens veel meer dingen heel makkelijk veranderen, zoals de talen die de soldaten spreken, de vlaggen (Amerikanen die vechten voor de MEC, wees creatief ) en zelfs hele legers omswappen (ietsie meer werk).
Wat ook kan is bijvoorbeeld Chinese soldaten zo laten, maar ze wel met Amerikaanse kits laten spawnen (bijvoorbeeld dat de Chinese snipers met de Amerikaanse Barret sniperrifle spawnen ipv dat Chinese ding).
Ook kan je bijvoorbeeld view distance (de fog of war) verhogen, maar dat heb ik alleen maar in enkele maps gedaan omdat die mist mij toch niet zo stoorde
Maar als je bijvoorbeeld spawnende voertuigen wilt veranderen, dan is dat al ietsje meer werk, maar ook erg belonend, bijvoorbeeld andere vliegtuigen op carriers zetten dan de standaard vliegtuigen van bepaalde maps. Ook kan je bijvoorbeeld de respawntime van voertuigen verlagen naar (ik zeg maar wat) maximaal 10 secondes en een maximum aantal van 10 stuks (standaard is 1. Anders moet je op de F-18 wachten net zolang totdat diegene die er mee vliegt, neerstort. Met netgenoemde tweaks hoeft dat wachten niet meer).
edit2: In deze screenshot zie je wat je dan krijgt
Rechtsboven is de resterende tijd 3 uur 38 minuten en het aantal tickets meer dan 4300
Het maximum aantal tickets in coop is trouwens 9999. Alles wat daarboven wordt ingesteld, wordt omlaag naar 9999 afgerond (weet niet waar je die limiet eventueel kunt verhogen, maar gewoonlijk raken de tickets zelfs na 4 uur niet op tenzij we dus idd een 16p map spelen met >50 bots )
[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 10-10-2015 01:05:57 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: