Er waren denk ik zo'n tien mensen die hem persoonlijke verwensingen hebben gestuurd. Dat grijpen enge types als Joop van den Ende aan om het 'grote boze internet' te vervloeken, alle serieuze kritiek dan ook maar te negeren en dat Gooische inteeltlied alsnog bij iedereen door de strot te duwen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik vond veel reacties op zijn lied erg overdreven. Je mag het een lied van niks vinden maar ga dan geen persoonlijke verwensingen doen tegen de beste man.
Nee hoorquote:Op zondag 21 april 2013 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wanneer je weer sober bent zul je er anders over denken.
of eigenlijk ben je nooit soberquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor
Ben ook niet zo van het massabashen.
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
of eigenlijk ben je nooit sober
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.
Maar zou jij een kapotte cake met stukken poep erop aan de koning overhandigen, namens het volk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.
Dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken
Het koningslied is geen taalkundig hoogstandje.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
Beide. Ewbank wilde artistieke gronden tot uiting brengen in het nummer. En dat is meteen ook de doodsteek van het nummer en de reden van alle kritiek: hij heeft het opgevuld met zoveel artistieke motieven, cliché's, dramatische strijkers en zijn bombastische manier van componeren dat het liedje een parodie is geworden op 15 jaar Borsato-nummers en bestaat uit een onsamenhangend hoopje stront. Okee, die heb ik niet zelf bedacht maar quotte ik van iemand op facebook. Heads up:quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
quote:Zelfs zonder die doodsverwensingen had John Ewbank de plicht dat nummer in te trekken. Wat een oorkanker was dat zeg, sorry voor de taal maar ik heb er verder gewoon geen woorden voor. Een onsamenhangend hoopje stront. Alsof je op de pot zit en aan de dunne bent en er eerst harde stukjes en dan afgewisseld zachte vreemde stukjes poep naar buiten floepen. ZÓ'N sfeer hing rond dat hele koningslied; Het was als poepen wanneer je aan de scheit bent.
Met als chronisch dieptepunt "Drie vingers in de lucht, de w van willem, de w van wakker, stamppot eten". Ik mag misschien ietwat overwichtig zijn, wij Hollanders eten NIET om 7:30u 's ochtends een bordje zuurkool met vette jus. Krijg lekker de vinketering met dat koningslied van je. xD
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |