Maar hij had er wel VIJF hele UREN aan besteed ! Zoveel inspanning doet niemand hem toch na !quote:Op zondag 21 april 2013 11:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is wel heel triest, wat een gefrustreerd persoon is die Ewbank zeg, afreageren op een babyOok zijn reactie op de andere 'koningsliederen' getuigd nou niet echt van enig respect van die man richting anderen.
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegenquote:
ja die moet nederland gewoon hardop zingen op de dam, zo hard dat de 3 - 4 clowns die dat officiele nummer nog gaan staan zingen weggeblazen worden door de decibels.quote:Op zondag 21 april 2013 12:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegen
Het doel van het nummer is gezamenlijk gezongen worden door zoveel mogelijk Nederlanders.quote:Op zondag 21 april 2013 14:58 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat nummer van Ewbank prima, jammer dat ie er niet mee door wil gaan.
Wanneer je weer sober bent zul je er anders over denken.quote:Op zondag 21 april 2013 14:58 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat nummer van Ewbank prima, jammer dat ie er niet mee door wil gaan.
quote:Puntgaaf Koningslied
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Paul van Vliet (69) heeft een nieuw koninglied gemaakt. In puntgaaf Nederlands.
,
Het lied dat Paul, die met Koningin Beatrix studeerde in Leiden, presenteert, komt recht uit zijn hart. "Het moet de mensen verenigen. Niet verdelen." Op deze site gaat zijn Oranjelied vanavond rond 6 uur in première.
Hier vast de tekst:
Ons land heeft verschillende kleuren
van godsdienst en ras en van streek en van taal
met een volk van stavast en niet zeuren
Soms ieder voor zich soms met allemaal
Maar waar ik ook ben op de wereld
en wat mijn bestemming ook is
het zal blijven hangen dat stille verlangen
naar de kleuren die ik dan mis
Het groen van de bodem, het geel van het koren
en het roze van de bloesem in mei
het blauw van de lucht, het grijs van de wolken
en het wit van de was in de wei
Het rood van de zakkende zon, in de zon
en van de rivieren het zwart
maar nog het meeste de kleur, oranje de kleur
oranje de kleur van mijn hart
quote:Henny Huisman heeft oplossing
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Henny Huisman heeft zondagmorgen aan de ontbijttafel een oplossing bedacht voor het afgekraakte koningslied.
De presentator en liedjesschrijver vertelt:"Vreselijk wat John Ewbank overkomt. Maar het was misschien ook wel wat ingewikkeld als zoveel mensen en componisten meeschrijven aan 1 nummer. Wat dat betreft begrijp ik het succes van het RTL lied op de melodie van Vijftien Miljoen mensen. Alleen is dat meer een afscheidslied voor Koningin Beatrix en niet een welkomslied voor Willem Alexander."
Henny stelt daarom voor een lied te maken op de melodie van het door hem en Hans van Eik gemaakte liedje Met z'n Allen. "Dat is door de miniplayback show een groot succes geworden en iedereen zingt het gemakkelijk mee. In 10 minuten heb ik ook al een tekst geschreven. Misschien is het een idee voor het Nationaal Comité Inhuldiging. Het zou zonde zijn als het nieuwe Koningspaar langs een scherm op het IJ vaart en dan geen eigen koningslied te zien krijgt."
Dit is Henny's nieuwe tekst voor het lied dat Met z'n allen blijft heten:
Hier staat U dan vanmorgen
Het is wel spannend maar toch ook fijn
Want op deze dag in 't voorjaar
Kan er maar EEN de koning zijn
Iedereen moet even wennen
Maar we gaan er helemaal voor
en daarom zingen wij nu samen
Als EEN oranje koor
Met z'n allen
Met z'n allen
Met z'n allen zingen wij van harte gefeliciteerd
Met z'n allen
Met z'n allen laat het oranjebitter nu maar knallen
Met z'n allen
Met z'n allen ze zeggen weleens oud gedaan is jong geleerd
Want jarenlang heeft u er naar toe geleefd
Nu bent u de man die een feestje geeft
En binnenkort zijn wij aan u gewend en dan zeggen wij tegen elkaar onze Koning dat is een geweldige vent!
Koningslied-nieuws uit de Telegraaf. Henny zal wel, maar het liedje van Paul wil ik wel horen vanavondquote:Joop van den Ende respecteert:
"Jammer van het werk"
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Joop van den Ende respecteert de beslissing van John Ewbank het koningslied terug te trekken.
Het vooraanstaande lid van het Nationaal Comité Inhuldiging was zondagmorgen net geland van een transatlantische vlucht toen hij het nieuws hoorde.
"Ik was in het buitenland dus ik heb de discussie amper gevolgd. Maar ik kan wel alvast zeggen dat het feest in Ahoy niet helemaal was gebaseerd op het koningslied. Het was een klein onderdeel van een groot oranje meezingfeest."
Joop zegt verder dat hij het "jammer vindt dat het lied niet in goede aarde is gevallen bij het publiek. Als je zoveel hits hebt gemaakt en bijna de best verkopende componist van het land bent, begrijp ik de teleurstelling. Veel mensen hebben hier hard aan gewerkt, maar uiteindelijk is het de beslissing van de componist wat er met een nummer gebeurt. Ik respecteer altijd de mening van een artiest." Hij herhaalt: "Het is jammer voor alle mensen die er met hart en ziel aan hebben gewerkt."
Het is overigens nog steeds niet duidelijk of het Koninglied nu helemaal van het programma van 30 april wordt geschrapt. Het Nationaal Comité Inhuldiging vergadert daar vandaag over.
Dit! Mooie meezinger en erg pakkende tekst. Heerlijkquote:Op zondag 21 april 2013 12:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegen
Er waren denk ik zo'n tien mensen die hem persoonlijke verwensingen hebben gestuurd. Dat grijpen enge types als Joop van den Ende aan om het 'grote boze internet' te vervloeken, alle serieuze kritiek dan ook maar te negeren en dat Gooische inteeltlied alsnog bij iedereen door de strot te duwen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik vond veel reacties op zijn lied erg overdreven. Je mag het een lied van niks vinden maar ga dan geen persoonlijke verwensingen doen tegen de beste man.
Nee hoorquote:Op zondag 21 april 2013 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wanneer je weer sober bent zul je er anders over denken.
of eigenlijk ben je nooit soberquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor
Ben ook niet zo van het massabashen.
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
of eigenlijk ben je nooit sober
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.
Maar zou jij een kapotte cake met stukken poep erop aan de koning overhandigen, namens het volk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.
Dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken
Het koningslied is geen taalkundig hoogstandje.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
Beide. Ewbank wilde artistieke gronden tot uiting brengen in het nummer. En dat is meteen ook de doodsteek van het nummer en de reden van alle kritiek: hij heeft het opgevuld met zoveel artistieke motieven, cliché's, dramatische strijkers en zijn bombastische manier van componeren dat het liedje een parodie is geworden op 15 jaar Borsato-nummers en bestaat uit een onsamenhangend hoopje stront. Okee, die heb ik niet zelf bedacht maar quotte ik van iemand op facebook. Heads up:quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
quote:Zelfs zonder die doodsverwensingen had John Ewbank de plicht dat nummer in te trekken. Wat een oorkanker was dat zeg, sorry voor de taal maar ik heb er verder gewoon geen woorden voor. Een onsamenhangend hoopje stront. Alsof je op de pot zit en aan de dunne bent en er eerst harde stukjes en dan afgewisseld zachte vreemde stukjes poep naar buiten floepen. ZÓ'N sfeer hing rond dat hele koningslied; Het was als poepen wanneer je aan de scheit bent.
Met als chronisch dieptepunt "Drie vingers in de lucht, de w van willem, de w van wakker, stamppot eten". Ik mag misschien ietwat overwichtig zijn, wij Hollanders eten NIET om 7:30u 's ochtends een bordje zuurkool met vette jus. Krijg lekker de vinketering met dat koningslied van je. xD
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |