Doe je goed.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:16 schreef guitarist het volgende:
Zo klinkt het als ik geluid doe en neem alleen het geluid van de tafel op:
https://soundcloud.com/br(...)atlantic-the-flooded
https://soundcloud.com/br(...)rmation-to-dust-live
Meeste bands die daar spelen hebben een eigen engineer... (ook vaak gehad dat ik dacht, gast, waar ben je mee bezig...)quote:Op woensdag 24 april 2013 17:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Doe je goed.![]()
Kun je op Lowlands het geluid in de Grolsch niet doen?
Op de een of andere manier kunnen ze het geluid daar niet goed krijgen dus dan maar wat luider wat de kwaliteit ook geen goed doet.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Meeste bands die daar spelen hebben een eigen engineer... (ook vaak gehad dat ik dacht, gast, waar ben je mee bezig...)
Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef Cynic het volgende:
Net echt:
[ afbeelding ]
Ook leuk om een keer wél met goed geluid te spelen in de lokale popzaal(scheelt dat The Gathering nogal wat dingen op de technische rider had staan)
Is dat niet die ex-Washburn van Menno?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Is dat niet die ex-Washburn van Menno?
Dat is een Washburn X50 pro. Is inderdaad van Menno geweest. Hele fijne gitaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mooie foto! Op wat voor gitaar speel je daar?
M'n ex lover inderaad!quote:Op woensdag 24 april 2013 21:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Is dat niet die ex-Washburn van Menno?
quote:Op woensdag 24 april 2013 17:56 schreef Cynic het volgende:
Net echt:
[ afbeelding ]
Ook leuk om een keer wél met goed geluid te spelen in de lokale popzaal(scheelt dat The Gathering nogal wat dingen op de technische rider had staan)
die ken ik!quote:
werkt prima komt prima geluid uit , heb deze doorgelust naar mijn vox vt40+ icm pod studio ux2quote:Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef iAvani het volgende:
Nevermind, heb gewoon een Line 6 POD Studio besteld
waar komt iedereen dan vandaan geografischquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:00 schreef Braddie het volgende:
is er wéér gezeik
![]()
Word er door de drummer zonder overleg een oefenruimte in Hilversum geboekt... geeft de gitarist daar commentaar op (Logisch, is nogal een afstand voor hem) reageer ik daar op met " Ja, Hilversum is wel een geschikte locatie in mijn ogen.. ook omdat ik er woon, máár we moeten ook rekening houden met de rest van de leden want benzine kosten kunnen hoog oplopen en we kunnen het beste dan naar een compromis zoeken"
En dan word er op mij gezeken dat ik niks te zeggen heb wánt ik word opgehaald...x 10 Dat gaat overigens tegenwoordig niet op, als we in Hilversum repeteren kan ik het lopen
Ik denk dat als het zo door gaat binnen de band dat ze mooi op zoek mogen gaan naar een andere toetsenist
Momenteel: gitaar - tuner - (wah) - chorus - amp. Eq in de effectloop.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:38 schreef KaMo het volgende:
Hey mensjes, in welke volgorde steken jullie je pedaaltjes?
Ik wil nog een Little Big Muff gaan aanschaffen en een pedal tuner en dan zit ik te denken aan:
Tuner > Cry Baby Wah > Fab Chorus > DS-1 > Little Big Muff
Zit alleen te twijfelen of ik de SD-1 moet houden, ik weet nu nog niet zo goed waarvoor ik hem moet gebruiken
Enige tips?
gebruik de dingen waar ze goed in zijn, kost wel iets maar dan heb je ook wat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Die zoom is wel echt chill qua geluid. Hele stukken beter dan die cam mic.
Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Momenteel: gitaar - tuner - (wah) - chorus - amp. Eq in de effectloop.
Straks: bas - tuner - LPB-1 - amp.
Goeie volgorde Kamo, zo zou ik het ook doen.
Uitvogelen wat het beste geluid en minste fluiten/ruis oplevert.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)
Als je een distortion en een wah verkeerd om hebt krijg je echt een kut geluid. Een wah beinvloed ook je eq. dus als je ook een equalizer gebruikt moet je nadenken of je die juist voor of na je wah wilt. Effecten gebaseerd op delay effecten wil je eigenlijk juist in je effectsloop hebben. Een eventuele booster ook, doe je die voor je pre amp dan zorg je juist voor oversturen ipv een volume boost (of je moet dat willen) enz.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de juiste volgorde, zit daar een logisch verband tussen. Begin net aan de pedalen. Krijg een Boss CH1 (Chorus) en Boss DD7 (Digital Delay)
Zangeres komt uit De Meern.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:07 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
waar komt iedereen dan vandaan geografisch
Kloptquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat is ook wel echt een tyfesend bij elkaar uit de buurt
De ruimtes in Houten bij Higainguitars komt dan aardig centraal te liggen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zangeres komt uit De Meern.
Drummer uit Bilthoven.
Gitarist uit Nijmegen.
Bassist weet ik niet ..
En ik woon in Hilversum..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |