Dan aangifte. Is hard. Maar beter dan dat hij straks echt iets verkeerd doet...quote:Op donderdag 18 april 2013 16:07 schreef moppie01 het volgende:
@ spekbek voor volwassenen zijn zulke instanties er alleen als de persoon de hulp accepteert, anders kunnen ze niets doen...
Doen,quote:Op donderdag 18 april 2013 16:12 schreef moppie01 het volgende:
@ spekbek Ik heb mezelf al voorgenomen, dat als hij mij weer met de dood bedreigt (wat hij in het verleden vaker gedaan heeft) o.i.d., meteen naar de politie te gaan.
Is het terecht dat ze dat denkt? Heeft hij (para)suicidale neigingen, of heeft hij ooit zoiets gezegd?quote:Op donderdag 18 april 2013 16:10 schreef moppie01 het volgende:
@ scissor Ik denk dat, vooral mijn moeder, bang is dat hij zichzelf iets aandoet als ze hem op straat gooien. Als hij zelf een nacht wegblijft na een ruzie, stuurt ze hem direct sms-jes dat ze ongerust is en vraagt of hij weer thuis wilt komen...
zeker doen, volgens mij kan dat grond voor een RM/IBS zijn zelfs en dus opnamequote:Op donderdag 18 april 2013 16:12 schreef moppie01 het volgende:
@ spekbek Ik heb mezelf al voorgenomen, dat als hij mij weer met de dood bedreigt (wat hij in het verleden vaker gedaan heeft) o.i.d., meteen naar de politie te gaan.
quote:Op donderdag 18 april 2013 15:50 schreef moppie01 het volgende:
aanvaard geen professionele hulp, heeft geen werk (wil ook liever niet werken!), [..] heeft geldproblemen en kan daardoor zijn rekeningen niet betalen, is verslaafd aan wiet dus als hij al geld heeft gaat het daar aan op, heeft meerdere keren geld van mijn ouders gestolen
Mijn moeder staat niet sterk genoeg in haar schoenen, is erg beschermend en neemt het al gauw voor hem op
Mijn vader heeft al meerdere malen aangegeven dat hij het liefste wil dat mijn broertje vandaag nog vertrekt
Ik zou je moeder een paar afleveringen over "big time moochers" van Dr. Phil laten zien. Als ze dan nog niet doorheeft dat ze grotendeels zelf bijdraagt aan het probleem dan stikt ze er ook maar in (bij gebrek aan betere bewoording).quote:Op donderdag 18 april 2013 16:10 schreef moppie01 het volgende:
@ scissor Ik denk dat, vooral mijn moeder, bang is dat hij zichzelf iets aandoet als ze hem op straat gooien. Als hij zelf een nacht wegblijft na een ruzie, stuurt ze hem direct sms-jes dat ze ongerust is en vraagt of hij weer thuis wilt komen...
Ik zei niet voor niets "bij gebrek aan betere bewoording" natuurlijk, dat was omdat ik dus even geen betere woorden kon vinden voor wat ik wilde duidelijk maken.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:30 schreef moppie01 het volgende:
@ Cherryontop dan stikt ze er ook maar in (bij gebrek aan betere bewoording)? Als jij niet eens op een fatsoenlijke manier kan reageren, reageer dan a.u.b. NIET. Want hier bereikt niemand wat mee. Ik vraag om advies van mensen met ervaring, niet om zulke uitspraken als 'dan stikt ze er ook maar in..'.
Weinig, en dat is kudt, want met een AH vakkenvuller loontje kun je niet echt op jezelf gaan wonen, al helemaal niet als je al je geld aan de verkeerde dingen uitgeeft.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:31 schreef moppie01 het volgende:
@ Alziend-oog Zo herkenbaar! Wat hebben jouw ouders tot nu toe gedaan?
Thanks voor de tip, ga er eens wat informatie over inwinnen.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:34 schreef Scissor het volgende:
Moppie01 (en Alziend-Oog)
Ik zou toch eens bij een psychiatrische zorginstelling in de buurt wat meer informatie gaan inwinnen over het verkrijgen van een RM. De 5 criteria daarvoor zijn:
-de patiënt vormt een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving;
-dit gevaar houdt verband met een stoornis van de geestvermogens;
-het gevaar is niet af te wenden door tussenkomst van personen of instellingen buiten het psychiatrisch ziekenhuis;
-de patiënt geeft geen blijk van de nodige bereidheid tot opname;
-de patiënt ouder is dan 12 jaar.
http://www.fomat.nl/gedwongopname.html
Lijkt me dat dat toch wel redelijk aan voldaan wordt.
... en daar maakt hij dankbaar misbruik van. Hij weet dat moeder geen ruggengraat heeft en over-bezorgd is.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:10 schreef moppie01 het volgende:
Nee dat zal niet inderdaad, maar goed, als ie daarmee wel de hulp krijgt die hij blijkbaar nodig heeft is dat het offer wel waard denk ik.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:43 schreef Alziend-Oog het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, ga er eens wat informatie over inwinnen.
Zit natuurlijk ook weer een mindere kant aan, want hier zal -ie niet al te blij van worden..
Eerlijk gezegd vind ik dat je vader zou moeten proberen om eens een poos vaker thuis te zijn. Want nu zadelt hij je moeder (en jou...) met de problemen op. Alsof hij zijn verantwoordelijkheden ontloopt.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:52 schreef moppie01 het volgende:
@Elfletterig Ik ben het met je eens, het nadeel is alleen dat mijn vader bijna het hele jaar door in het buitenland zit voor zijn werk. Als hij wél thuis is, dan heeft mijn broertje het minder makkelijk, maar als mijn vader weg is voor werk, dan staat mijn moeder er alleen voor, en zijn ze weer terug bij af. Mijn moeder is volgens mij bang voor mijn broertje, en laat hem daarom maar zijn gang gaan. Want als er iets gebeurt, dan staat ze er alleen voor want mijn vader is ver weg en ik woon niet meer thuis...
En toch... ik kan me voorstellen dat de moeder van TS erg veel moeite heeft om de grenzen te stellen. Waar moet die jongen van leven? Voor jongeren mét werk is het soms al heel lastig om woonruimte te vinden.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... en daar maakt hij dankbaar misbruik van. Hij weet dat moeder geen ruggengraat heeft en over-bezorgd is.
Wellicht vader, moeder én zoon naar een hulpverlener. Om een plan van aanpak op te stellen?quote:je kunt hier alleen nog thuis blijven wonen als je professionele hulp aanneemt. Zo niet, dan is dáár het gat van de deur.
Aan jou de taak om het onderwerp zo snel mogelijk bij je vader aan te kaarten. Ik neem toch aan dat het welzijn van zijn vrouw en zoon voor hem reden tot zorg is. Je vader kan bovendien niks beginnen als hij niet weet hoe de vork in de steel zit. Moeder kan niet voor zichzelf opkomen (of durft niet), dus je vader en jij zijn de enigen die de situatie kunnen veranderen. Maar je vader meer dan jij, want je broer woont in zijn huis.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:52 schreef moppie01 het volgende:
@Elfletterig Ik ben het met je eens, het nadeel is alleen dat mijn vader bijna het hele jaar door in het buitenland zit voor zijn werk. Als hij wél thuis is, dan heeft mijn broertje het minder makkelijk, maar als mijn vader weg is voor werk, dan staat mijn moeder er alleen voor, en zijn ze weer terug bij af. Mijn moeder is volgens mij bang voor mijn broertje, en laat hem daarom maar zijn gang gaan. Want als er iets gebeurt, dan staat ze er alleen voor want mijn vader is ver weg en ik woon niet meer thuis...
Wat is belangrijker: werk of gezin?...quote:Op donderdag 18 april 2013 19:09 schreef moppie01 het volgende:
@ Moonah Hij is vanuit zijn werk verplicht zo vaak naar het buitenland te gaan, doet hij dit niet dan raakt hij zijn baan kwijt en op zijn leeftijd ander werk vinden is niet eenvoudig, zeker niet in deze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |