Leuk toch! Groene vingers komen vanzelf als je vaak genoeg planten in je handen hebt!quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:39 schreef Sannne het volgende:
Ik heb even 3 topics terug gescroldWat mooi om die planten zo in bloei te zien bij jullie!
Ben zelf ideeen aan het zoeken voor mijn balkon. Echt veel planten hoeft van mij niet, wil wel balkonbakken (rieten) maar verder alleen een bakje met bloempjes op tafel.
Ik heb een noord-balkon dus echt lekker bloeit het dan niet.. En ik heb helaas echt geen groene vingers.
Maar wil het wel gezellig maken.......... Moeilijk
Damn wat zit het bij jou allemaal al lekker in t blad!quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:10 schreef Messina het volgende:
Foto tijd!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de gallerij. Mijn balkon staat in de OP.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:26 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Oh maar die van de Intratuin is dan nog een stuk goedkoper weer.Ach ik heb nu portgrond van de action en nog een stel van die geperste kokosblokken van de action, handig om te hebben. Ga ik bij elkaar gooien voor een goed mengsel.
Mooi dat stuk balkon van je, maar dat is dus niet begrenst, mag je daar dan ook wel je plantenbakken enzo neerzetten? En kan iedereen daar dan bij? Wel fraai stukje voor erbij!
Niet alles komt op het zuiden uiteraard maar er zit heel wat spul tussen wat de meeste mensen niet herkennen als eetbaar.quote:1 x Lente Uitjes Welsh () = ¤1,00
1 x Viooltje F2 Jolly Joker () = ¤1,50
1 x Mais Amero () = ¤1,75
1 x Schorseneer () = ¤1,00
1 x Broccoli Rozamunda (0) = ¤1,50
1 x Beren Knoflook () = ¤1,50
1 x Tamarillo Tomaten Boom (146) = ¤2,00
1 x Tomaat Balcony Wonder Gold () = ¤1,25
1 x Briza Maxima () = ¤1,00
1 x Salsifis (Vegetarische Oester) () = ¤0,75
1 x Shallot Delight () = ¤1,50
1 x Broccoli Romanesco (0) = ¤1,25
1 x Broccoli Graffiti (0) = ¤1,25
1 x Boerenkool Curly Scarlet () = ¤1,25
1 x Tomaat Creme Brulee () = ¤1,50
1 x Aubergine Chinese Lantaren () = ¤3,50
1 x Organic Tomato Indigo Rose () = ¤4,50
1 x Wisteria sinensis () = ¤2,00
1 x Leeuwenbek Roze () = ¤1,00
1 x Ui Tropic () = ¤1,00
1 x Wortel Arteck (0) = ¤1,00
1 x Zuuring (10856) = ¤0,50
1 x Eucalyptus citroen Flagman (0) = ¤2,50
1 x Marshmallow () = ¤1,00
Niet er uit trekken. Gewoon laten staan en vlak onder de grond afknippen met je schaar. De rest verrot weer en is voeding voor je andere plantjes.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:52 schreef douche-eendje het volgende:
Hmmm ik geloof dat mijn lavendel de winter niet heeft overleefd maar hij zit in balkonbakken met asters (die alweer lekker uitlopen). Van het weekend maar even kijken of ik de lavendel er voorzichtig uit kan krijgen zonder de rest kapot te trekken![]()
De asters en ook het olijfboompje die er na de winter een beetje triest uitzagen beginnen het goed te doen. Olijfboompje begint zelfs weer uit te lopen en nieuw blad te vormen
Als je terug hebt gescrold heb je ook mijn balkon gezien met veul bloemen op het noorden.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:39 schreef Sannne het volgende:
Ik heb even 3 topics terug gescroldWat mooi om die planten zo in bloei te zien bij jullie!
Ben zelf ideeen aan het zoeken voor mijn balkon. Echt veel planten hoeft van mij niet, wil wel balkonbakken (rieten) maar verder alleen een bakje met bloempjes op tafel.
Ik heb een noord-balkon dus echt lekker bloeit het dan niet.. En ik heb helaas echt geen groene vingers.
En wat doe ik dan met de lege plek in de bak?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet er uit trekken. Gewoon laten staan en vlak onder de grond afknippen met je schaar. De rest verrot weer en is voeding voor je andere plantjes.
Helemaal niet moeilijk.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:39 schreef Sannne het volgende:
Een nieuwe plant in planten dmv wat aarde en wortels weg scheppen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En wat doe ik dan met de lege plek in de bak?
ok. Mn groene vingers zijn nog in training he, dit is jaar 2 voor mn balkonquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:10 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Een nieuwe plant in planten dmv wat aarde en wortels weg scheppen.
Als je een goed stevige schep hebt kan je ook wat wortels kapot scheppen beginnen in het midden waar je lavendel stond en dan keer op keer en klein stukje verder tot dat je genoeg gespit hebt voor je nieuwe lavendel. Dat maakt de kluit losser en kan je er makkelijker wat uit halen. Dat je daarmee ook wortels van je andere planten raakt is niet erg. Zolang je natuurlijk alleen maar de plek doet waar je wil poten.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
ok. Mn groene vingers zijn nog in training he, dit is jaar 2 voor mn balkonmaar van het weekend dus weer even naar tuincentrum voor lavendel
Goede stevige schep niet, maar moet toch ergens lavendeltjes halen...quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als je een goed stevige schep hebt kan je ook wat wortels kapot scheppen beginnen in het midden waar je lavendel stond en dan keer op keer en klein stukje verder tot dat je genoeg gespit hebt voor je nieuwe lavendel. Dat maakt de kluit losser en kan je er makkelijker wat uit halen. Dat je daarmee ook wortels van je andere planten raakt is niet erg. Zolang je natuurlijk alleen maar de plek doet waar je wil poten.
Ah ok, ik zal zo even de openingspost weer bekijken.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:56 schreef Outpost76 het volgende:
Dat is de gallerij. Mijn balkon staat in de OP.Maar ja dat is open en daar kan iedereen uit de flat bij. Ik heb oa paarse boerenkool, paarse en gele brokolie besteld. Denk niet dat er veel mensen zijn die dat kennen of durven te eten.
Mijn bestelling : (helaas al 7 dagen onderweg dus ik hoop dat dat nog goed komt....)
Ik heb deze :quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goede stevige schep niet, maar moet toch ergens lavendeltjes halen...![]()
![]()
Dan kan dat schepje gelijk mee.
Ik ook... Het had volgens SeedsPro.com al lang bezorgd moeten zijn...quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:35 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Ah ok, ik zal zo even de openingspost weer bekijken.Mooie bestellijst, staat veel mooie en lekkers tussen. Ben benieuwd!
Ok, dat klinkt niet goed. Als het maar niet bij één van de buren ligt...quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ook... Het had volgens SeedsPro.com al lang bezorgd moeten zijn...
Dan had er toch een briefje in mn bus moeten liggen?quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:41 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt niet goed. Als het maar niet bij één van de buren ligt...
Dat je dat onthouden hebtquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:36 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb deze :
[ afbeelding ]
Bevalt me prima.En ook voor linkshandige mensen te gebruiken.
Dat vergeet ik niet meer. Vond t zo tof dat je de moeite nam om mijn post helemaal terug te zoeken en als nog te quoten dat je m ook had gekocht.quote:
In principe wel, maar soms gaat er wel eens wat mis. Ik had een tijd terug een digitale camera besteld, die was bezorgd toen ik er niet was. Bezorger was de flat in gegaan en had het voor de deur neer gelegd, (waar dus iedereen bij kan) en was weer weg gegaan. Ik was pas de volgende dag thuis. Beetje slordig.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:44 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan had er toch een briefje in mn bus moeten liggen?
Daar mag je serieus een klacht over indienen bij TNT dat mag nooit!!quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:54 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
In principe wel, maar soms gaat er wel eens wat mis. Ik had een tijd terug een digitale camera besteld, die was bezorgd toen ik er niet was. Bezorger was de flat in gegaan en had het voor de deur neer gelegd, (waar dus iedereen bij kan) en was weer weg gegaan. Ik was pas de volgende dag thuis. Beetje slordig.Gelukkig lag het er nog, maar was er niet zo blij mee.
Heb ik gedaan, ze waren er ook niet echt blij mee.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daar mag je serieus een klacht over indienen bij TNT dat mag nooit!!
Heeft ie bij mij ook een keer gedaan, maar dat waren caviakruidenquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:54 schreef SiennaForrest het volgende:
[..]
In principe wel, maar soms gaat er wel eens wat mis. Ik had een tijd terug een digitale camera besteld, die was bezorgd toen ik er niet was. Bezorger was de flat in gegaan en had het voor de deur neer gelegd, (waar dus iedereen bij kan) en was weer weg gegaan. Ik was pas de volgende dag thuis. Beetje slordig.Gelukkig lag het er nog, maar was er niet zo blij mee.
Ja precies, dat dus. Ook gehad, en iedereen maar wachten, lol!quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heeft ie bij mij ook een keer gedaan, maar dat waren caviakruidenIk was toch echt niet blij en een klacht indienen is terecht, hoor.
Maar ik heb zelf ook een paar keer pakketjes van buren een tijdje gehad want zij hadden helemaal geen briefje in de bus gehad. Ze hadden al lopen klagen bij PostNL dat het helemaal niet was aangekomen en ik maar wachten wanneer ze het eens kwamen ophalen na drie dagen.
Van de zomerbloeiers geranium, fuchsia (die kunnen helemaal niet tegen de volle zon), vlijtige liesjes, akelei.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:39 schreef Sannne het volgende:
Maar wil het wel gezellig maken.......... Moeilijk![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |