Ik blijf het veel te vroeg vinden maar goed het is jou balkon, zijn jouw plantjes dus doe wat je niet laten kan.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag drie van mijn pepertjes samen in een grote pot gestopt. Na 5 minuten hing de eerste slap, na een half uur alledrie de blaadjes op de aarde. Lichte paniek dat ik te vroeg heb overgepot, maar na een uurtje of wat staan ze allemaal weer fier rechtop
Is die kokos goed te mengen? Ik heb de meeste dingen nu wel in de grote bakken op het balkon staan, maar moet nog twee komkommers, twee paprika's en twee zonnebloemen en dan kom ik vast niet uit met 25 liter potgrond..
quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Niks zo lekker als ECHTE tomaat. Rood en dan pas van de plant afbereid je voor op een smaakexplosie
![]()
Staan je zaailingen nog binnen? Is wel verstandig hoor, want de nachten zijn nog redelijk koud. Ik heb ze overdag buiten en 's nachts nog even binnen staan.
Wat kosten ze?quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Die zijn ideaal, je tilt je niet een bochel en struikelt thuis ook niet over de zakken potgrond.Bovendien heeft kokospotgrond belangrijke voordelen boven normale potgrond...houdt beter water vast, als je wel te laat bent heb je niet een keiharde klont grond en het is milieuvriendelijker want je gebruikt geen turf.
69 cent zo uit mijn hoofd.quote:
Ja ik had het voornemen om die tomaatjes van vorig jaar lekker mee te nemen naar werk als snackje voor tussendoor. Maar vaak waren ze na 5 minuten al op. Te lekkerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jong grut staat inmiddels weer binnen in de kamer ernaast, oa de afrikaantjes gaan als een malle. Ben ook benieuwd wanneer ik wat ga zien van de gezaaide bloemenmixen.Gewoon een keer proberen, voor het geld hoef je het echt niet te laten. Heb hier ook nog zo'n blok liggenquote:Ikea heeft ze ook, 2 euro voor 15 liter potgrond.
En mn buurvrouw vroeg laatst waar mijn balkondoeken vandaan komen, zij wilt ze ook. Ze woont op de 1e verdieping dus bij haar kun je zo naar binnen kijken vanaf buiten.
Kijk dat scheelt al weer een hoop!quote:Op zondag 28 april 2013 20:18 schreef Vanyel het volgende:
Juist mijn pepertjes en paprika staan nog fijn binnen tot ze groot en sterk genoeg zijn voor de boze buitenwereld. Ik reken in elk geval op meer dan genoeg pepers (resultaten uit het verleden..), paprika is een gok, dat zie ik wel.
Kokospotgrond is zonder bezwaar te mengen met standaard potgrond.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag drie van mijn pepertjes samen in een grote pot gestopt. Na 5 minuten hing de eerste slap, na een half uur alledrie de blaadjes op de aarde. Lichte paniek dat ik te vroeg heb overgepot, maar na een uurtje of wat staan ze allemaal weer fier rechtop
Is die kokos goed te mengen? Ik heb de meeste dingen nu wel in de grote bakken op het balkon staan, maar moet nog twee komkommers, twee paprika's en twee zonnebloemen en dan kom ik vast niet uit met 25 liter potgrond..
Litertje of 10quote:Op zondag 28 april 2013 20:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En hoeveel liter potgrond heb je dan?![]()
Mijn balkon heeft vanaf ongeveer 12 zon en is aan 3 kanten beschutquote:Op zondag 28 april 2013 20:20 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kijk dat scheelt al weer een hoop!
Al ik jou was zou ik ze lekker binnen houden en achter glas maar je hebt al meer ervaring lees ik dus mijn ervaring is dan niet boeie.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja ik had het voornemen om die tomaatjes van vorig jaar lekker mee te nemen naar werk als snackje voor tussendoor. Maar vaak waren ze na 5 minuten al op. Te lekker![]()
Vandaag wel weer lekker op het balkon in de zon zitten lezen
Ik ken het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fruit en groente uit grond is veul lekkerder dan uit steenwol met voedings stofen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb een hoop gezaaid maar resultaat zien we pas over een maand of meer.quote:Jong grut staat inmiddels weer binnen in de kamer ernaast, oa de afrikaantjes gaan als een malle. Ben ook benieuwd wanneer ik wat ga zien van de gezaaide bloemenmixen.Ik zit in de bijstand en kon laatst bij de intratuin 120 liter potgrond kopen voor 4,98.... Sorry maar dan weet ik wel wat ik kies.quote:Gewoon een keer proberen, voor het geld hoef je het echt niet te laten. Heb hier ook nog zo'n blok liggenIkea heeft ze ook, 2 euro voor 15 liter potgrond.
![]()
Dan doen ze het beter op jouw balkon dan op de mijne.quote:Op zondag 28 april 2013 20:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn balkon heeft vanaf ongeveer 12 zon en is aan 3 kanten beschut
Dank trovey.
Ik ga trouwens uitbreiden!quote:Op zondag 28 april 2013 20:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Logisch @ je bovenstaande post dan idd
Heb jij meer ruimte dan een persoon met een gemiddelde tuin ofzo?quote:Op zondag 28 april 2013 20:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ga trouwens uitbreiden!![]()
Ok, mn balkon kan ik niet groter maken maar aan de zuid kant heb ik nog veel onbenutte ruimte. Ga daar zelf bakken voor maken om groentes te verbouwen. De zaden zijn al besteld.
Oude foto :
[ afbeelding ]
De bomen links zijn inm elders maar zoals je ziet is er ruimte zat voor wat bakken. De deur rechts die open staat is mijn deur.
Daar lijkt het wel op soms!quote:Op zondag 28 april 2013 20:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb jij meer ruimte dan een persoon met een gemiddelde tuin ofzo?
10 liter.quote:Op zondag 28 april 2013 20:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En hoeveel liter potgrond heb je dan?![]()
Oh maar die van de Intratuin is dan nog een stuk goedkoper weer.quote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb nog 9 zakken van 20 liter intratuin potgrond liggen hier... Gaat m dus niet worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |