Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 18 april 2013 22:37 schreef vigier het volgende:
Deze volg ik even, same shit hier. Waterpas en rubber mat helpen niet voldoende. Hij schudt nu zelf niet meer, maar de vloer er onder wel.
quote:Op woensdag 17 april 2013 17:14 schreef blomke het volgende:
In de eerste plaats dien je de schokdempers te controleren en evt. te vervangen. Vervolgens kan je evt. de droger op de machine plaatsen; dan schokt ie minder door het gewicht.
Al die fratsen als beton eronder en trillingsdempers, lijken aardig, maar lossen het probleem, onblans van de trommel&kuip in de vering en ophanging, NIET op.
Fenkjoe! Hier een Bosch... wordt ff slepen, want hij staat in een heul kleine ruimte...quote:Op donderdag 18 april 2013 23:10 schreef Gieliovd het volgende:
Naast de trommel. Je ziet het als je de trommel makkelijk kunt schudden. En als ze eruit zijn zie je dat ze geen weerstand meer hebben. Ze horen echt zuigend met weerstand te bewegen.
Machine op de rug, van onder kan je er wel bij meestal.
Kostte mij uurtje met Miele, kon er beroerd bij. Machine is ouder dan 9 jaar.
Google op wasmachine schokbreker.
Dat valt echt wel mee hoor. Heb hier de boel ook op een dergelijk vloer staan en ook met vol vermogen trilt het niet. Gewoon echt goed waterpas stellen en klaar.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef R2R het volgende:
Wasmachine op plankenvloer is gewoon shit, die planken veren alle kanten op en de machine dus ook.
Ga voor iets zwaars en vlaks. Een betonplaat dus bijvoorbeeld.
Verder inderdaad wat er al gezegd wordt, goed waterpas zetten is ook belangrijk.
Niet iedereen heeft balken eronder die dik genoeg zijn of een muur recht onder de machine. Ook allemaal van.invloed natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:49 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee hoor. Heb hier de boel ook op een dergelijk vloer staan en ook met vol vermogen trilt het niet. Gewoon echt goed waterpas stellen en klaar.
Ik begrijp je idee maar als die dikke grindtegels niet helpen zal dat dunne vloertje het ook niet gaan oplossen...quote:Op maandag 22 april 2013 10:47 schreef Forno het volgende:
Ik zou een klein lewisplaatvloertje leggen. Dat is een dun betonvloertje die je over houten balken kunt plaatsen. Het gewicht/de massa neemt de trillingen op, net als de gewichten in een wasmachine zelf. Daarnaast rust het gewicht van je wasmachine niet direct op de houten vloer, maar verdeeld de betonvloer het gewicht egaal. Het kost weinig, paar lewisplaatjes en wat zakken beton. Het kost je wel tijd en wat zweet.
wie zegt dat ik dat heb ? Ik heb gewoon een degelijk jaren 30 huis met alle voor en nadelen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 11:23 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft balken eronder die dik genoeg zijn of een muur recht onder de machine. Ook allemaal van.invloed natuurlijk.
En wat is de overspanning, hoever uit elkaar ?quote:Op woensdag 24 april 2013 23:53 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
wie zegt dat ik dat heb ? Ik heb gewoon een degelijk jaren 30 huis met alle voor en nadelen...
enneuh, geen muurtje eronder. De balken zijn 9 bij 17.
Heb ik iets gemist? Waar staat er dat TS grindtegels heeft geprobeerd? Daarnaast is een lewisplaatvloer een geheel en dus wordt het gewicht beter verdeeld.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:52 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Ik begrijp je idee maar als die dikke grindtegels niet helpen zal dat dunne vloertje het ook niet gaan oplossen...
Gewoon gezonde balken dus. Welke dmv een kast compleet afgeschoord zijn aan de muur. Neem aan dat de kast vast is aan wand en vloer.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:44 schreef Gompy58 het volgende:
60 hart-hart. Balken lopen over de gehele breedte van het huis, dat zal een meter of 5-5,5 zijn? Er staat wel een klein enkel steens muurtje aan de andere kant van de spauwmuur. De totale niet ondersteunde afstand zal dus iets van 3,5 meter zijn?.
De was machine en droger staan verder samen in een houten kast. Geen greintje trilling. Ik hoor dat ding zelfs niet eens op max rpm van 1600 centrifugeren.
Nope, Ik heb van noten en essen 3 grote panelen gemaakt van een 3 cm dik en dmv 2 grote essen balken deze panelen op de boven hoeken aan elkaar geschoven.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:22 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Gewoon gezonde balken dus. Welke dmv een kast compleet afgeschoord zijn aan de muur. Neem aan dat de kast vast is aan wand en vloer.
DIng staat gewoon op de grond hoor. Dat de boel in een kast staat... Het gaat gewoon om massa en om goed waterpas staan. Dat ding kast van massief hout is gemaakt is puur omdat ik een hekel aan fake heb zoals MDF met een laagje fineer.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:32 schreef tiho1 het volgende:
Dat is wel grappig. Hoe meer ik doorvraag hoe meer hij niet zomaar op de grond staat dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |