abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125392212
Al jaren is het verdienmodel van telecomproviders eigenlijk al krom.
Eerst was er de sms...een dienst die eigenlijk bedoeld was voor service berichten. Dit kost een provider ook helemaal geen geld om te versturen. Toen werd deze manier steeds meer gebruikt als communicatie tussen personen, en BAM! 50 cent per sms. Dat is flink cashen natuurlijk. Vooral aangezien het 100% winst is per sms. Toen kwam mobiel internet. Sms'en steeds minder populair, dus de geldstroom die jarenlang onterecht binnenkwam werd steeds minder sterk. Dus wat doen ze...het internet dat vaak relatief goedkoop was en vaak onbeperkt dan maar achterlijk duur maken.

Waar ik nu op hoop is het volgende:
telefonie moet gewoon voor 100% over internet gaan. Alleen spoedeisende nummers moeten nog wel gewoon (gratis) via gprs beschikbaar zijn. Dit i.c.m. globale wifi dekking. Ziggo is daar nu een stap in aan het zetten (link).
Zo zijn de telecomproviders met hun antieke verdienmodel overbodig, en zijn mensen niet meer gebonden aan achterlijke abonnementsvormen waarbij dik wordt betaald voor zaken die praktisch niks kosten. De enige kosten die je hebt zijn de kosten voor je telefoon en misschien een iets hogere prijs voor je internetverbinding thuis.

Klacht: telecomproviders zijn verouderd, maar nog steeds de norm
People assume too much.
pi_125392268
er moet helemaal niks, knulletje.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_125392317
Goede OP.
Duidelijke opbouw.
Geen anti klacht.
Mogelijk verstand van zaken.

Een 7,3.
Puddi
pi_125392319
Gewoon alles gratis, omdat het kan.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_125392347
Ziggo slaat nog niet eens een deuk in een pakje boter met dat hotspot plan. Vooral omdat ze alleen in bepaalde regio's zitten en dat wifi modem van ze is niet eens sterk genoeg om een heel huis van signaal te voorzien.
  woensdag 17 april 2013 @ 12:38:13 #6
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_125392378
Je ziet nu al dat telecomproviders angstig worden en zich er tegen proberen te verzetten als steden een wifi netwerk aanleggen waar iedereen op kan. Als je dadelijk dat snellere internet krijgt zal dat nog meer gaan gebeuren. Of telecomproviders echt gaan verdwijnen weet ik niet.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_125392393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:37 schreef mujentas het volgende:
Ziggo slaat nog niet eens een deuk in een pakje boter met dat hotspot plan. Vooral omdat ze alleen in bepaalde regio's zitten en dat wifi modem van ze is niet eens sterk genoeg om een heel huis van signaal te voorzien.
Maar het is in ieder geval een begin :Y
People assume too much.
pi_125392408
Mwa ik vind het toch wel handig dat ik gewoon nog kan bellen met de mensen waarmee ik wil praten in plaats van altijd maar whatappen
-XOXO-
pi_125392463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:39 schreef datismijnmening het volgende:
Mwa ik vind het toch wel handig dat ik gewoon nog kan bellen met de mensen waarmee ik wil praten in plaats van altijd maar whatappen
Dat kan dan toch gewoon, als bellen via internet straks de norm is?
People assume too much.
pi_125392542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:40 schreef very het volgende:

[..]

Dat kan dan toch gewoon, als bellen via internet straks de norm is?
En als je nou geen internet verbinding hebt? Ergens in Sumatra ofzo?
-XOXO-
pi_125392582
Ik ben het er overigens wel mee eens dat mobiel internet belachelijk duur is en een melkkoe in vergelijking met vast internet. Voor 20 euro heb je al onbeperkt vast internet waar je voor hetzelfde bedrag maar een paar honderd MB mobiel internet krijgt.

Maar ja, zo lang mensen deze belachelijke prijzen betalen veranderd er niets en lachen de providers zich dood.
pi_125392702
De nieuwe abonnementsvormen zijn onbeperkt bellen en smsen en een flinke databundel.
De aanbieders bieden al waar TS om vraagt maar toch gaat hij liever met een onbewezen techniek van een dubieuze partij in zee, als die er ooit komt.
pi_125392742
Beter enkele Europese netwerken waarbij Roaming binnen Europa eenzelfde tarief is.
Ik betaal nu 0,09 cent per sms waarbij ik na elke herlaadbeurt 1000 smsjes gratis krijg.

Maak smssen gewoon gratis voor iedereen binnen die Europese landsgrenzen en vraag 0,10 euro als je naar een ander continent stuurt.

Telefonie blijft betalend.
Mobiel internet blijft betalend

(Nog beter, voorzie landelijk wifi hotspots zodat je niet op LTE moet surfen maar gewoon Wifi verbinding hebt!)
Cindy De Vuyst
  woensdag 17 april 2013 @ 12:50:39 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125392780
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je ziet nu al dat telecomproviders angstig worden en zich er tegen proberen te verzetten als steden een wifi netwerk aanleggen waar iedereen op kan. Als je dadelijk dat snellere internet krijgt zal dat nog meer gaan gebeuren. Of telecomproviders echt gaan verdwijnen weet ik niet.
ja, ze zweten wel peentjes inmiddels.

Bellen en berichten versturen kan al tijden over "internet" en een beetje fatsoenlijk Wifi en ze kunnen opbokken met hun GSM-frequenties.

Ze hebben jaren zo buitensporig verdiend met bijna niets (ja, de veilingen van de frequenties waren prijzig) die zien hun hele miljardenwinsten verdampen.

jammer joh, de telegraaf- en telexbusiness is ook niet meer wat het geweest is :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_125392986
Veel te serieus en onderbouwd voor KLB dit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 17 april 2013 @ 12:58:13 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_125392987
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze hebben jaren zo buitensporig verdiend met bijna niets (ja, de veilingen van de frequenties waren prijzig) die zien hun hele miljardenwinsten verdampen.

jammer joh, de telegraaf- en telexbusiness is ook niet meer wat het geweest is :').
Eens. Nu is het onbeperkt telefoneren voor een bepaald bedrag wel opgekomen maar als je kijkt naar hoeveel ze ermee verdiend hebben jarenlang. En momenteel, hoeveel ze wel niet vragen voor dat internet. Dat zijn echt belachelijke bedragen als je je realiseert dat je vaak na een aantal filmpjes op Youtube bij wijzen van spreken aan je limiet zit. Ze zijn een beetje hun eigen glazen aan het ingooien met die internetprijzen van ze.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  woensdag 17 april 2013 @ 12:59:54 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125393039
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:43 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Boeiend, vroeger was er ook geen GSM-dekking op afgelegen plekken. Het gaat erom dat telecom providers straks nog maar één dienst gaan aanbieden: (mobiel) internet. Techniek is maar een middel, geen doel.
2000 light years from home
  woensdag 17 april 2013 @ 13:06:13 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125393246
freevoipdeal.com :) Voor 36 euro een jaar lang onbeperkt (300 minuten per week) naar vast bellen, en nog 1500 minuten naar mobiel. Prima toch?
censuur :O
pi_125393333
Maar is het dan goedkoper voor de telco's om al het belverkeer via internet te sluizen?
Ze moeten toch ergens het geld vandaan halen, zeker na die 4g veilingen.
pi_125393359
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Boeiend, vroeger was er ook geen GSM-dekking op afgelegen plekken. Het gaat erom dat telecom providers straks nog maar één dienst gaan aanbieden: (mobiel) internet. Techniek is maar een middel, geen doel.
Het gaat toch over het nu, dus als ik daar nu kan bellen en straks niet meer lijkt me dat niet de bedoeling
-XOXO-
  woensdag 17 april 2013 @ 13:10:05 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125393388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:09 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Het gaat toch over het nu, dus als ik daar nu kan bellen en straks niet meer lijkt me dat niet de bedoeling
Niemand heeft het over een tijdsbestek. Over 10 jaar is elke telecomprovider een mobiele ISP.
2000 light years from home
pi_125394114
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:43 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Vervang gewoon gprs met wifi
People assume too much.
pi_125394164
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:58 schreef DroogDok het volgende:
Veel te serieus en onderbouwd voor KLB dit.
haha..sorry :P
People assume too much.
pi_125394197
Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan Engeland. Goedkope abonnementen met veel data, sms en belminuten waar je dan ook een gratis toestel bij krijgt in plaats van dat je minimaal ¤60,- in de maand moet betalen om je toestel er gratis bij te krijgen.
pi_125394288
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:06 schreef RemcoDelft het volgende:
freevoipdeal.com :) Voor 36 euro een jaar lang onbeperkt (300 minuten per week) naar vast bellen, en nog 1500 minuten naar mobiel. Prima toch?
Dit inderdaad...maar dan moet er dus wel overal wifi netwerk zijn, en geen 3/4G waar je alsnog een abo voor nodig hebt. Het wifi zal dan ook wel betaald moeten worden...en ik maak me geen illusies...(bijna) gratis zal het toch nooit worden. Ondanks dat dit eigenlijk wel prima zou kunnen.

Ik zie het nog wel gebeuren dat straks in iedere meterkast gewoon een wifi-punt zit
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')