Niet mee eens, try to convince me
quote:Ik ben een egoïst dus....
Op dinsdag 10 september 2002 23:16 schreef Jorn_Z het volgende:
Ik vind dat kinderen bewust nemen puur uit egoïsme is. Het is raar dat mensen kinderen nemen in deze zieke wereld met eigenlijk alleen maar problemen. Je kan wel zeggen dat ze het hier in Nederland goed hebben, maar dat lijdt weer tot luiheid en verwendheid. Wie zegt dat het kind wil geboren worden. Waarom neem je kinderen terwijl je niet eens weet wat er na je eigen leven en de zijne gebeurd?
Waarom zou je een kind nemen als er veel kans is op ziektes en afwijkingen? Ik ken niemand die altijd blij is, en als hij of zij dat al is houdt ie zichzelf voor de gek.Niet mee eens, try to convince me
quote:daar hadden jou ouders wat langer over moeten nadenken, he?
Wie zegt dat het kind wil geboren worden.
quote:Heb jij weleens seks gehad?
Ik vind dat kinderen bewust nemen puur uit egoïsme is.
Man, ik heb een hekel aan pessimisten die denken dat alles fout gaat.
TechXP
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 23:22 schreef Amos het volgende:
Yo, een van de domste uitspraken deze maand die ik heb gehoord.
,tis toch heerlijk om koters om je heen te hebben?Man, ik heb een hekel aan pessimisten die denken dat alles fout gaat.
Ik zeg niet dat het slecht is, maar ga nou niet roepen dat het de natuur is... of dat je het voor het kind doet. Kinderen neemt men tegenwoordig (9 van de 10 keer) bewust en puur voor zichzelf.
quote:ben je familie van BHFH ??
Op dinsdag 10 september 2002 23:16 schreef Jorn_Z het volgende:(hele lulverhaal)
quote:Yo, en recht eronder volgde de domste uitspraak die ik dit hele jaar heb gehoord.
quote:Blijf jij in leven als je kinderen neemt?
Weleens gehoord van 'de natuur'? Mensen planten zich voort om in leven te blijven.
Praktisch feit: kinderen opvoeden beteken stress, waardoor je levensspan ingekort wordt.
Met name vroeger, toen de evolutie van moeder natuur nog de overhand had, was voortplanting belangrijk om tot genetische mutatie van generatie op generatie te komen. Nu wordt het voor een groot deel toch echt als recreatie gezien.
Voortplantingsdrift is een truuk van moeder natuur om evolutie te garanderen.
quote:Zo zo, wat zijn we assertief vandaag.
Op dinsdag 10 september 2002 23:21 schreef beertje_ het volgende:[..]
Heb jij weleens seks gehad?
Waar slaat deze vraag op?
Zelf net voor het eerst geneukt, en hier effe komen patsen?
quote:De goede man komt slechts aan zetten met een stelling.
Op dinsdag 10 september 2002 23:25 schreef Bunny_feet het volgende:
Jorn,Je bent een zielig menneke
Laten we even tien keer rustig ademhalen met z'n allen. Dan zal het allemaal wel loslopen.
quote:Ik ben toch blij dat mijn ouders een jaartje of 21 heel egoïstisch geweest zijn. Als ze dat niet gedaan hadden was ik nu niet hier heel gelukkig geweest
Ik vind dat kinderen bewust nemen puur uit egoïsme is. Het is raar dat mensen kinderen nemen in deze zieke wereld met eigenlijk alleen maar problemen. Je kan wel zeggen dat ze het hier in Nederland goed hebben, maar dat lijdt weer tot luiheid en verwendheid. Wie zegt dat het kind wil geboren worden. Waarom neem je kinderen terwijl je niet eens weet wat er na je eigen leven en de zijne gebeurd?
Waarom zou je een kind nemen als er veel kans is op ziektes en afwijkingen? Ik ken niemand die altijd blij is, en als hij of zij dat al is houdt ie zichzelf voor de gek.Niet mee eens, try to convince me
En misschien is het ook wel een stukje egoïsme, want kinderen opvoeden is gewoon hartstikke tof. Maar is dat erg? Egoïsme is een nogal beladen woord, maar met doen wat je zelf leuk & goed vindt is imho niks mis.
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 23:35 schreef Codin het volgende:[..]
Zo zo, wat zijn we assertief vandaag.
Waar slaat deze vraag op?
Zelf net voor het eerst geneukt, en hier effe komen patsen?
"Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin, GVD"
quote:Ik zeg niet dat ik in leven blijf als ik kinderen neem, maar dat de mens in leven blijft (op ten duur, moet je er natuurlijk bij bedenken)
Blijf jij in leven als je kinderen neemt?
Praktisch feit: kinderen opvoeden beteken stress, waardoor je levensspan ingekort wordt.
Dus eerst lezen, en dan zal je zien dat het niet zo'n domme uitspraak is
quote:Ja, want mijn ouders nemen gewoon kinderen omdat het 'gewoon' is.
daar hadden jou ouders wat langer over moeten nadenken, he?
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------Yo, en recht eronder volgde de domste uitspraak die ik dit hele jaar heb gehoord.
quote:Er stond bewust dikgedrukt bij blinde
quote:Nou echt heerlijk hoor. Egoistisch dus
En daarnaast, tis toch heerlijk om koters om je heen te hebben?
TechXP -> ben ik wel mee eens, maar dat zou helaas niet snel lukken. Veel ellende voor de bijna perfect wereld
quote:Bedankt voor je intelluctele, slimme uitspraak. Je bent echt de mastermind die alles weet. Ook bedankt voor de argumenten en het vooral op het ON-topic blijven.
Jorn,
Je bent een zielig menneke
quote:On-topic is ook een kunst
ben je familie van BHFH ??
quote:80% van de 21-jarigen is superblij omdat ze alles kunnen. Jammer van de andere 20% die het veel moeilijker heeft. Ik denk niet dat je heel je leven supergelukkig bent. That's what I mean.
Ik ben toch blij dat mijn ouders een jaartje of 21 heel egoïstisch geweest zijn. Als ze dat niet gedaan hadden was ik nu niet hier heel gelukkig geweest
quote:Valt wel mee, wat is het nut van die kansen. Waarom kan je niet blijven chillen waar je zat voor je geboorte. Dit is echt onnodig moeilijk maken van dingen.
Zo negatief als jij de wereld schetst zou ik het nooit willen neerzetten. Mensen hebben hier grote kansen op een interessant, voortvarend en vooral leuk leven. Waarom zou je iemand dat niet willen gunnen?
quote:Nou, nou sinds wannneer mogen we geen argumenten gebruiken. Ik ken nog wel andere topics met langere uitleggen en reply's
(hele lulverhaal)
KuSjUh, weer een lekker lang verhaal
quote:dan is het toch bewust?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
daar hadden jou ouders wat langer over moeten nadenken, he?
--------------------------------------------------------------------------------Ja, want mijn ouders nemen gewoon kinderen omdat het 'gewoon' is.
quote:Ik heb het vaker gedaan, maar niet met de intensie om een kind te verwekken. Daarbij lijken me de pil en condoom wel handig. Maar de topic gaat over het bewust niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen en het bewust van je kind krijgen.
Op dinsdag 10 september 2002 23:57 schreef def het volgende:[..]
dan is het toch bewust?
of ben jij zo christelijk dat condooms en de pil totaal uit den boze zijn voor jou?
dus in dat geval mag ik ook aannemen dat je het nog nooit gedaan hebt?
quote:Omdat je anders nooit komt waar je heengaat na je dood
Op dinsdag 10 september 2002 23:54 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Valt wel mee, wat is het nut van die kansen. Waarom kan je niet blijven chillen waar je zat voor je geboorte. Dit is echt onnodig moeilijk maken van dingen.
BE WISE GROW UP !!
quote:dan hebben ze toch bewust GEEN voorbehoedsmiddelen gebruikt?
Ik heb het vaker gedaan, maar niet met de intensie om een kind te verwekken. Daarbij lijken me de pil en condoom wel handig. Maar de topic gaat over het bewust niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen en het bewust van je kind krijgen.
'Gewoon' is naar mijn mening niet bewust. Das toch echt iets heel anders.
quote:Ah, heerlijk, mensen die meteen vinden dat je niet 'normaal' bent als je geen kinderen wilt, wat een sterk staaltje tolerantie.
Op woensdag 11 september 2002 00:16 schreef funnyfox het volgende:
hoe oud ben je ?? van 1986 ?? oooow juist we praten wel een weer, toen ik jouw leeftijd had dacht ik er net zo over, pas om me 30ste begon het te kriebelen inmiddels vader van een dochter van 8 maanden en de tweede is op komst !!
quote:Where "grown up" is defined as "Impulsief naar je instincten handelen"
BE WISE GROW UP !!
quote:Och, ik denk dat als je als moderne westerse man dezertijd nog puur op je gevoel en instinct af kunt gaan, dat best een pluspuntje is
Op woensdag 11 september 2002 00:27 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Wat betreft die 'kriebels' je handelt dus gewoon uit instinct en niet uit vrije wil, hoezo zwak.
quote:Op dit moment lijkt het me verstandiger voor de mensheid om ff zich ff niet zo veel voort te planten, we hebben nl. maar een beperkte hoeveelheid middelen tot onze beschikking. De wereld raakt te vol en dat kan nooit goed zijn voor onze soort.
Yo, een van de domste uitspraken deze maand die ik heb gehoord. Weleens gehoord van 'de natuur'? Mensen planten zich voort om in leven te blijven.
quote:Die mening deel ik niet.
En daarnaast, tis toch heerlijk om koters om je heen te hebben?
quote:Er is een verschil tussen pessimisme en realisme. Zo'n "alles sal reg kom" mentaliteit is meer iets voor lemmings en niet iets voor mensen met een vermogen tot logisch redeneren.
quote:Het is dus een oerdrift
pas om me 30ste begon het te kriebelen inmiddels vader van een dochter van 8 maanden en de tweede is op komst !!
Overigs vind ik dit artikeltje in de NRC wel aardig.
quote:Waarom is het een pluspunt als je je als neanderthaler gedraagt ?
Op woensdag 11 september 2002 00:30 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, ik denk dat als je als moderne westerse man dezertijd nog puur op je gevoel en instinct af kunt gaan, dat best een pluspuntje is
quote:Pure logica is iets voor machines en computers, mensen hebben ook gevoelens en instincten die voor een complexere en diepgaandere mens leiden. Meer doen dan "als dit dan dat" is een pluspunt
Op woensdag 11 september 2002 00:34 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Waarom is het een pluspunt als je je als neanderthaler gedraagt ?
quote:En af en toe een vrouw aan haar haren een grot insleuren is ook best leuk (volgens de Viva of de Cosmo, dan).
Op woensdag 11 september 2002 00:35 schreef Tijn het volgende:[..]
Pure logica is iets voor machines en computers, mensen hebben ook gevoelens en instincten die voor een complexere en diepgaandere mens leiden. Meer doen dan "als dit dan dat" is een pluspunt
V.
quote:Helaas
Op woensdag 11 september 2002 00:35 schreef Tijn het volgende:[..]
Pure logica is iets voor machines en computers, mensen hebben ook gevoelens en instincten die voor een complexere en diepgaandere mens leiden.
quote:Lijkt me heerlijk, al je beslissingen kunnen nemen gebaseerd op pure logica, zou 't leven een stuk makkelijker maken.
Meer doen dan "als dit dan dat" is een pluspunt
Kinderen produceren (nemen zal ik maar ff niet gebruiken) is en blijft gewoon egoistisch.
Voor je het tracht te ontkennen, vraag eens bij jezelf af, waarom neem ik/iemand überhaupt kinderen?
Antwoord:
- Een vorm van eenzaamheid
- Het is zo leuk
- Vul nog maar een paar dingen in.
Iedere aap kan een kind produceren... De kunst zit hem in het beheersen.
Je kan het zelfs nog filosofischer bekijken. Omdat jij een kind maakt, ben jij ook verantwoordelijk voor zijn/haar sterven. Jij DWINGT als het ware iemand in het bestaan.
Natuurlijk gaat het allemaal over natuur, en voortplanting e.d.
Maar men probeert zich enerzijds af te zetten van de natuur, alszijnde de mensheid die boven de natuur staat. Maar aan de andere kant vallen we er toch nog vaak genoeg uit gemak op terug.
In de natuur komt het vaak voor dat soort genoten elkaar af maken. Als dat hier zou gebeuren heet dat "beestachtig". Om maar even een voorbeeld te noemen...
quote:Heerlijk juist. Niet op logica maar op je gevoel afgaan is het fijnste wat er is
Op woensdag 11 september 2002 00:39 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Helaas
quote:En saaier en daarmee ook ondraagelijker en moeilijker
Lijkt me heerlijk, al je beslissingen kunnen nemen gebaseerd op pure logica, zou 't leven een stuk makkelijker maken.
quote:Ergens geef jij andere mensen de schuld van jou bestaan.
Op woensdag 11 september 2002 00:39 schreef WarMaster het volgende:
Volkomen mee eens..Kinderen produceren (nemen zal ik maar ff niet gebruiken) is en blijft gewoon egoistisch.
Voor je het tracht te ontkennen, vraag eens bij jezelf af, waarom neem ik/iemand überhaupt kinderen?
Antwoord:
- Een vorm van eenzaamheid
- Het is zo leuk
- Vul nog maar een paar dingen in.Iedere aap kan een kind produceren... De kunst zit hem in het beheersen.
Je kan het zelfs nog filosofischer bekijken. Omdat jij een kind maakt, ben jij ook verantwoordelijk voor zijn/haar sterven. Jij DWINGT als het ware iemand in het bestaan.
Natuurlijk gaat het allemaal over natuur, en voortplanting e.d.
Maar men probeert zich enerzijds af te zetten van de natuur, alszijnde de mensheid die boven de natuur staat. Maar aan de andere kant vallen we er toch nog vaak genoeg uit gemak op terug.In de natuur komt het vaak voor dat soort genoten elkaar af maken. Als dat hier zou gebeuren heet dat "beestachtig". Om maar even een voorbeeld te noemen...
quote:Omdat je er dan niet over hoeft na te denken ?
Op woensdag 11 september 2002 00:40 schreef Tijn het volgende:[..]
Heerlijk juist. Niet op logica maar op je gevoel afgaan is het fijnste wat er is
quote:Als je geen emoties en dat soort lastige dingen hebt dan bestaan dingen als "saai" en "ondragelijk" niet.]
En saaier en daarmee ook ondraagelijker en moeilijker
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 11-09-2002 00:45]
quote:Err.... mij is niks gevraagd
Op woensdag 11 september 2002 00:43 schreef neo567 het volgende:
Bedenk goed dat jij het leven op aarde hebt gekozen en niet andersom
quote:Ik geef helemaal niemand de schuld... Ik zeg alleen dat iemand anders verantwoordelijk is.
Op woensdag 11 september 2002 00:43 schreef neo567 het volgende:[..]
Ergens geef jij andere mensen de schuld van jou bestaan.
Bedenk goed dat jij het leven op aarde hebt gekozen en niet andersom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Begrijpend lezen, een kunst op zich.
Maar kan jij me dan misschien even uitleggen waarom ik daar voor gekozen heb? En specefieker gezegd: HOE?
quote:Dat wou ik nou ook zeggen : jij hebt gevraagd !!!
Op woensdag 11 september 2002 00:44 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Err.... mij is niks gevraagd
[Dit bericht is gewijzigd door neo567 op 11-09-2002 00:45]
quote:Tsja, aangezien iedereen ze toch heeft, is het misschien verstandiger ermee leren om te gaan ipv ze weg te wensen en ze om te dopen tot "lastig"
Op woensdag 11 september 2002 00:43 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Als je geen emoties en dat soort lastige dingen hebt dan bestaan dingen als "saai" en "ondragelijk" niet.
quote:Je kan ook proberen ze weg te 'trainen' (bij gebrek aan een betere omschrijving) zoals de vulcans
Op woensdag 11 september 2002 00:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Tsja, aangezien iedereen ze toch heeft, is het misschien verstandiger ermee leren om te gaan ipv ze weg te wensen en ze om te dopen tot "lastig"
quote:Daar weet ik anders niks van.
Op woensdag 11 september 2002 00:45 schreef neo567 het volgende:[..]
Dat wou ik nou ook zeggen : jij hebt gevraagd !!!
quote:Ik weet niet waarom jij gekozen of wilde leven.
Op woensdag 11 september 2002 00:45 schreef WarMaster het volgende:[..]
Ik geef helemaal niemand de schuld... Ik zeg alleen dat iemand anders verantwoordelijk is.
Begrijpend lezen, een kunst op zich.
Maar kan jij me dan misschien even uitleggen waarom ik daar voor gekozen heb? En specefieker gezegd: HOE?
quote:Toen ik naar deze aarde kwam wist ik al dat ik ge-reset zou worden, althans dat zouden ze proberen...(iemand anders van je maken).
Op woensdag 11 september 2002 00:48 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Daar weet ik anders niks van.
quote:Ik begrijp je standpunt, en dat zal ik ook niet betwisten. Zo heb ik ook mijn eigen ideëen die daar wel enigszins aan grenzen.
Op woensdag 11 september 2002 00:52 schreef neo567 het volgende:[..]
Ik weet niet waarom jij gekozen of wilde leven.
Ik spreek voor mezelf;
daar ik bijna alles nog weet; ik heb m'n ouders zelf uitgekozen, wat een luxe schijnt te zijn maar keiharde bewijzen heb ik niet.
Neem nou maar aan dat iedereen hier op aarde tevens een les te leren heeft (80% is les).
Je kan best gelijk hebben als mensen kinderen plannen dat dat ego is.
Maar het is iets van :
I do not DIE..I MULTIPLIE !!!
Echter dwaal je nu feitelijk van het onderwerp af.
Je draait het hele perspectief om.
Jij gaat er van uit dat iemand wil leven en dat er daardoor een kind gemaakt wordt.
Hier wordt er gesproken over dat men een kind wil en dat tracht te maken.
Wat de waarheid is, dat laat ik in het midden, wellicht komen we er allemaal op een dag nog een keer achter.
Maar we bekijken het hier nu even van uit het "ouder" perspectief.
Waarom besluit men om een kind te nemen?
En daarvoor is maar 1 antwoord: Egoisme.
Echter bedenk ik me net wel een uitzondering.
Draagmoederschap.
Stel iemand anders wil graag kinderen (uit egoisme) maar kan dat niet.
Dan neemt de draagmoeder in feite kinderen voor iemand anders en dus niet uit egoisme.
quote:Sorry, leuk geprobeerd maar ik denk niet dat mensen gaan happen, 't is niet subtiel genoeg.
Op woensdag 11 september 2002 00:54 schreef neo567 het volgende:
Toen ik naar deze aarde kwam wist ik al dat ik ge-reset zou worden, althans dat zouden ze proberen...(iemand anders van je maken).
Het is ze niet gelukt..Ik weet bijna alles nog.
Edit: ik zie dat je beet hebt
quote:Jawel hoor, elke handeling die je doet is 100% uit egoisme. die draagmoeder doet 't bijvoorbeeld omdat ze zich goed voelt bij het idee dat ze iemand aan een kind geholpen heeft.
Op woensdag 11 september 2002 00:57 schreef WarMaster het volgende:
Stel iemand anders wil graag kinderen (uit egoisme) maar kan dat niet.
Dan neemt de draagmoeder in feite kinderen voor iemand anders en dus niet uit egoisme.
quote:Ik heb zo waardig mogelijk getracht uit te leggen wat er met iedereen is gebeurt (dat reset-gedoe).
Op woensdag 11 september 2002 00:58 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Sorry, leuk geprobeerd maar ik denk niet dat mensen gaan happen, 't is niet subtiel genoeg.
Edit: ik zie dat je beet hebt
quote:Klopt, maar dat is vrij indirect.
Op woensdag 11 september 2002 01:00 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Jawel hoor, elke handeling die je doet is 100% uit egoisme. die draagmoeder doet 't bijvoorbeeld omdat ze zich goed voelt bij het idee dat ze iemand aan een kind geholpen heeft.
quote:MMM verkracht jij moeder Theresa nou ?
Op woensdag 11 september 2002 01:02 schreef WarMaster het volgende:[..]
Klopt, maar dat is vrij indirect.
quote:Lukt je toch aardig zo te zien
Op woensdag 11 september 2002 01:01 schreef neo567 het volgende:[..]
Ik heb zo waardig mogelijk getracht uit te leggen wat er met iedereen is gebeurt (dat reset-gedoe).
Het is DE waarheid voor iedereen!
Happen dat wil ik niet bereiken.
quote:Tsjaa ik vind de theorie dat iedereen alles uit egoisme doet een totaal andere discussie die niet zo makkelijk te beantwoorden is als deze stelling.
Op woensdag 11 september 2002 01:04 schreef neo567 het volgende:[..]
MMM verkracht jij moeder Theresa nou ?
Oftewel..Altruistisch is passe ?
quote:VOORT-PLAN-TING!
Op dinsdag 10 september 2002 23:29 schreef Timmaeh het volgende:
maar ga nou niet roepen dat het de natuur is...
quote:Ben hier helemaal mee eens, ik zeg het al jaren. Uyt ervaring weet ik dat je dit bij de meeste niet aan hun verstand kan brengen, het is gewoon te hoog gegrepen voor hun en dat zie je al adv reacties die hier geplaatst zijn.
Ik vind dat kinderen bewust nemen produceren puur uit egoïsme is.
Ik zal het hier niet allemaal gaan uytleggen nu, want het is toch verloren moeite. Maar wel even ingaan op bepaalde reacties :p
quote:Ik snap wat je bedoelt, maar jij snapt het niet. Bij deze sex draait het alleen maar om lust, dat het kapotje knapt of dat je er geen draagt en iemand er ongewenst zwanger mee maakt, sja. dit is niet hoe voortplanting werkt, dan kun je wel met een ongewenst kind zitten, maar dan maak je nog steeds wel een bewuste keuze om het te houden of niet.
quote:Jij snapt er ook niks van
Mensen planten zich voort om in leven te blijven. En daarnaast, tis toch heerlijk om koters om je heen te hebben
-
Ons hele voortplanting systeem is gewoon helemaal naar de knoppen en je kan al wel weer raden hoe dat komt.
Daarbij komt nog eens bij dat het baren van een kind compleet achterlijk geworden is. Tegenwoordig kan je niet meer zonder ruggenprik in knippen vagina/keyzer snee en weet ik veel wat voor medische toestanden.
De baby is eruit en word gelijk in een conveuse gesmeten er worden allemaal draadjes aangesloten etc. Vroeger ging dat wel anders.
Bovendien is de wereld al overbevolkt, ik vind dat er maar eens een stop opgezet moest worden en trouwens wie wil nog in deze zieke wereld een kind ter wereld brengen en het is niet zo dat dat wereld er beter op word.
Alles wat je doet doe je voor jezelf, one way or antoher. Omdat jij je er goed bij voelt, omdat het je wat bied. En omdat je iets kan doen voor iemand anders (of jezelf) omdat jij er beter van kan worden. Alleen is dit gedrag denk ik niet aan te merken als egoistisch.
Je geeft een andere generatie de kans te om te genieten en te vechten met de vruchten die jij achterlaat. Want niet een generatie helpen om zich voort te planten is pas egoistisch. Jij belemmert een ander in ontwikkelen van kwaliteiten en het beter maken van je omgeving.
Je bent eigenlijk heel sociaal bezig.
quote:Dat is misschien in de VS zo, maar in NL wordt een groot deel van de baby's nog gewoon thuis geboren, en als het in het ziekenhuis is, wordt die ruggenprik etc slechts zeer zelden gebruikt hoor.
Op woensdag 11 september 2002 01:07 schreef NoMercy het volgende:[..]
Daarbij komt nog eens bij dat het baren van een kind compleet achterlijk geworden is. Tegenwoordig kan je niet meer zonder ruggenprik in knippen vagina/keyzer snee en weet ik veel wat voor medische toestanden.
quote:Is het niet heerlijk te kunnen rondzwaaien met 3 miljard jaar geleden eens uitontwikkelde instrinkten
Op woensdag 11 september 2002 01:07 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
VOORT-PLAN-TING!
Das puur natuur om je te willen voortplanten. Of je er nou bewust voor kiest of niet!
quote:Fok!ers zijn blijkbaar hapgrager dan ik dacht
Op woensdag 11 september 2002 01:06 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Lukt je toch aardig zo te zien
[verbazing]
quote:
Op woensdag 11 september 2002 01:11 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Fok!ers mensen zijn blijkbaar hapgrager dan ik dacht
quote:Ik zei ook niet dat het noodzaak was.. Maar mensen hebben nou eenmaal de drang om zich voort te planten.
Op woensdag 11 september 2002 01:10 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Is het niet heerlijk te kunnen rondzwaaien met 3 miljard jaar geleden eens uitontwikkelde instrinkten
De discussie ging over kinderen en dat is al een flinke poos geen noodzaak voor het voortbestaan van het ras en dus is de hele voortplantings zooi een tikkie achterhaald...
quote:Ja zo begint de verharding van de maatschappij (egoisme),
Op woensdag 11 september 2002 01:08 schreef Tijn het volgende:
Overigens vraag ik me altijd af waarom bepaalde woorden zo'n ontzettend negatieve lading met zich meekrijgen. Neem nou "egoïsme". Iedereen roept gelijk boe, bah en schande, maar wat is er nou zo erg aan iets voor jezelf doen? Een ander zei al, alles is egoïsme en dat is denk ik ook wel gedeeltelijk waar. En ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
quote:Ik ook niet, je moet je leven toch een invulling geven en zoveel mogelijk lol hebben lijkt me een prima tijdsbesteding. (en daar horen kinderen dus niet bij)
Op woensdag 11 september 2002 01:08 schreef Tijn het volgende:
maar wat is er nou zo erg aan iets voor jezelf doen? Een ander zei al, alles is egoïsme en dat is denk ik ook wel gedeeltelijk waar. En ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
quote:Och, das een persoonlijke mening natuurlijk, die ieder voor zich mag bepalen
Op woensdag 11 september 2002 01:12 schreef Aaargh! het volgende:[..]
(en daar horen kinderen dus niet bij)
quote:Uiteraard. (Wel irritant is dat mensen je altijd proberen op te dringen dat het 'normaal' is kinderen te 'nemen' en dat je maar heel vreemd bent als je dit niet wilt)
Op woensdag 11 september 2002 01:13 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, das een persoonlijke mening natuurlijk, die ieder voor zich mag bepalen
quote:Voor jou hoeft het niet normaal te zijn .
Op woensdag 11 september 2002 01:17 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Uiteraard. (Wel irritant is dat mensen je altijd proberen op te dringen dat het 'normaal' is kinderen te 'nemen' en dat je maar heel vreemd bent als je dit niet wilt)
quote:'Normaal' is altijd een mening, niets is over 't algemeen 'normaal'.
Op woensdag 11 september 2002 01:18 schreef neo567 het volgende:[..]
Voor jou hoeft het niet normaal te zijn .
Maar dat neemt niet weg dat het wel normaal is!
maar goed, nu reageer ik weer op jou, en da's niet de bedoeling (beschouw het bovenstaande maar als niet geschreven)
Tip: als mensen doorhebben dat je aan het trollen bent kan je net zo goed stoppen.
quote:Ja, en papier in de vuinisbak gooien, propjes op straat keilen, het licht 24/7 aan laten, kernafval in zee dumpen er is zo veel 'normaal' bij veel mensen. Maar, toon me gerust even een all-inclusive definitie van normaal...
quote:Ik denk niet dat er echt een norm bestaat voor dit soort dingen. Anno 2002 kun je denk ik vrij veilig zeggen dat je pas gaat proberen kinderen te krijgen zodra je dat zelf wilt. En wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Komt aan op de persoonlijke gedachtes van de betreffende personen dus. Dr is geen "goed" en "slecht" in deze kwestie, op die manier. Het is goed als een kind ouders heeft die dat kind ook daadwerkelijk wensten.
quote:De norm wordt gemaakt door wat zo'n 70 a 75% van NL normaal (lees doet) vind, en kiezen voor kinderen hoort daar nou eenmaal bij..
Op woensdag 11 september 2002 01:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik denk niet dat er echt een norm bestaat voor dit soort dingen. Anno 2002 kun je denk ik vrij veilig zeggen dat je pas gaat proberen kinderen te krijgen zodra je dat zelf wilt. En wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Komt aan op de persoonlijke gedachtes van de betreffende personen dus. Dr is geen "goed" en "slecht" in deze kwestie, op die manier. Het is goed als een kind ouders heeft die dat kind ook daadwerkelijk wensten.
quote:Tsja, als je op zo'n eenvoudige manier de norm vasttelt, heeft deze natuurlijk weinig waarde en ben je nog steeds volledig vrij om te handelen zoals jij dat wilt
Op woensdag 11 september 2002 01:25 schreef neo567 het volgende:[..]
De norm wordt gemaakt door wat zo'n 70 a 75% van NL normaal vind, en kiezen voor kinderen hoort daar nou eenmaal bij..
Overigens vraag ik me sterk af of 70-75% wel zo positief over het krijgen van een kind denkt onder de mannen tussen de 15 en 25 jaar.
quote:Eenvoudig is het, tenzij jij graag moeilijk doet over normen en waarden.
Op woensdag 11 september 2002 01:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Tsja, als je op zo'n eenvoudige manier de norm vasttelt, heeft deze natuurlijk weinig waarde en ben je nog steeds volledig vrij om te handelen zoals jij dat wilt
Overigens vraag ik me sterk af of 70-75% wel zo positief over het krijgen van een kind denkt onder de mannen tussen de 15 en 25 jaar.
quote:De wat lessen:? Ja, ik ben al oud blijkbaar. (kan wel gokken wat je bedoeld en dit mag je wat retorisch opvatten al kan ik met toch niet 100% inbeelden wat zoiets inhoud) Neemt uiteraard niet weg dat als je "per ongelijk" een kind krijgt je een ontsettend dom
Op woensdag 11 september 2002 01:35 schreef def het volgende:
als je onbewust een kind krijgt, waar zat je dan tijdens de sexuele opvoedings lessen?
[Dit bericht is gewijzigd door EvilPlatypus op 11-09-2002 01:43]
en verder lijkt het me heel normaal dat heren van 18+ (nog) niet echt kinderdrang hebben; de meesten nemen dat zoals het is, anderen proberen er een pseudo-psychologische reden voor te verzinnen.
quote:volgens mij kan je niet onbewust een kind krijgen, als je het doet zonder voorbehoedsmiddel dan weet je toch dat die kans er in zit?
Op woensdag 11 september 2002 01:36 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Dat wat
Ja, ik ben al oud blijkbaar. (kan wel gokken wat je bedoeld en dit mag je wat retorisch opvatten al kan ik met toch niet 100% inbeelden wat zoiets inhoud).
on·be·´wust (bn.)
1 niet wetend
2 onwillekeurig
3 niet tot het bewustzijn doordringend
dus "niet wetend" kinderen maken is volgens mij praktisch onmogelijk.
quote:Ik geloof dat we op 1 lijn zitten
Op woensdag 11 september 2002 01:42 schreef def het volgende:[..]
volgens mij kan je niet onbewust een kind krijgen, als je het doet zonder voorbehoedsmiddel dan weet je toch dat die kans er in zit?
on·be·´wust (bn.)
1 niet wetend
2 onwillekeurig
3 niet tot het bewustzijn doordringenddus "niet wetend" kinderen maken is volgens mij praktisch onmogelijk.
quote:Nou dus express voor een kind kiezen is niet ego maar zelfs slim, althans als ik dat hieruit op mag maken...
Op woensdag 11 september 2002 01:36 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Dat wat
Ja, ik ben al oud blijkbaar. (kan wel gokken wat je bedoeld en dit mag je wat retorisch opvatten al kan ik met toch niet 100% inbeelden wat zoiets inhoud) Neemt uiteraard niet weg dat als je "per ongelijk" een kind krijgt je een ontsettend dom
![]()
bent!
quote:Ik snap wel dat die 75% over het hele land kan kloppen, maar ik bedoelde te zeggen met die mannen van 20 tot 25, dat dat de groep is waarmee je hier over het algemeen praat
Op woensdag 11 september 2002 01:32 schreef neo567 het volgende:[..]
En mannen tussen de 15 en 25 zitten meestal nog op school en denken nog niet aan kinderen (op steeds oudere leeftijd wordt er tegenwoordig gebaard). Ik weet zeker dat zo'n 75% het niet ego vind om te kiezen voor een kind.
quote:Ok
Op woensdag 11 september 2002 01:47 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik snap wel dat die 75% over het hele land kan kloppen, maar ik bedoelde te zeggen met die mannen van 20 tot 25, dat dat de groep is waarmee je hier over het algemeen praat
Dus vandaar dat de reacties niet zo op één lijn liggen wat die 75% betreft.
quote:nee dat bedoeld ie niet,
Nou dus express voor een kind kiezen is niet ego maar zelfs slim, althans als ik dat hieruit op mag maken...
quote:Gelukkig is er nog een redelijke backup in China
Op woensdag 11 september 2002 01:49 schreef neo567 het volgende:[..]
Ok
Nou hopen dat er heel wat verandert in die koppies in de komende 10 jaar..Anders sterven we uit!
quote:Ja duh geen VB-middelen en toch neuken en geen kids willen duhhhh..
Op woensdag 11 september 2002 01:49 schreef def het volgende:[..]
nee dat bedoeld ie niet,
als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en ook GEEN kinderen wilt dan ben je dom
quote:Ik vraag me alleen af hoe goed het voor een kind is, als z'n ouders 'em niet echt wilden, maar dat 'ie per ongeluk kwam dus dat ze er wel voor moesten zorgen...
Op woensdag 11 september 2002 01:54 schreef neo567 het volgende:[..]
Maar per ongeluk kinderen krijgen is niet dom.
Maar het is dan in iedergeval niet uit "egoisme" geboren, wat natuurlijk heel goed is.
quote:Dat hangt van de ouders af...
Op woensdag 11 september 2002 01:58 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik vraag me alleen af hoe goed het voor een kind is, als z'n ouders 'em niet echt wilden, maar dat 'ie per ongeluk kwam dus dat ze er wel voor moesten zorgen...
Waarom niet... als het plotseling is, heb je misschien niet het inkomen er naar...
Vroeger trouwde men heel laat (gemiddelde leeftijd zo'n beetje 27 tot 30) dat was omdat de man het brood voor het gehele gezin moest verdienen. Een gezin kon hij zich pas permiteren als hij ongeveer die leeftijd had.
Nu met de voorbehoedsmiddelen en de verspreide welvaart, kan men zelf beslissen of men jong of iets ouder een kind wilt krijgen. Niks mis mee.
quote:neem jij idd maar geen kinderen, we moeten geen mensen hebben zoals jij... wie zorgt er voor een goede aow, wie moeten belasting betalen als wij niet meer werken ?? als wij geen kinderen maken gaat de economische wereld ten onder !!! denk je daar dan niet aan, je nakomelingen van jou, je zus of je neef of nicht hebben dan helemaal niks.. maar ja jij bent te egoistisch om aan andere te denken...
cut !!!
quote:jij zei in een vorige post dat je ouders je 'gewoon' hadden gekregen, wat je bedoelt is dus dat jij een ongelukje was?
Op woensdag 11 september 2002 00:10 schreef Jorn_Z het volgende:
Ik denk dat de ouders van iedereen zich ervan bewust waren dat ze een kind zouden krijgen als ze het zouden doen... en ik denk dat die ouders dat bewust wilde...
quote:Hoezo, daar kiezen ze toch zelf voor
Op woensdag 11 september 2002 02:02 schreef neo567 het volgende:
Heeft het kind daarom gevraagd? Twee moeders of vaders?
quote:En dan nog, het kind heeft ook niet gevraagd om 1vader en 1 moeder.
Op woensdag 11 september 2002 00:52 schreef neo567 het volgende:
Ik weet niet waarom jij gekozen of wilde leven.
Ik spreek voor mezelf;
daar ik bijna alles nog weet; ik heb m'n ouders zelf uitgekozen
quote:Het ontwikkelen van voorbehoedmiddelen en het gebruik daarvan zijn een zeer bewust proces (geweest). Je bent dus net zo bewust bezig als je ze wel gebruikt.
Op woensdag 11 september 2002 00:10 schreef Jorn_Z het volgende:Ik heb het vaker gedaan, maar niet met de intensie om een kind te verwekken. Daarbij lijken me de pil en condoom wel handig. Maar de topic gaat over het bewust niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen en het bewust van je kind krijgen.
Met betrekking tot het egoisme, ook daar kun je het bewust niet krijgen van kinderen zien als egoisme. Kinderen opvoeden is namelijk niet iets wat in een vloek en een zucht gebeurd is, en als je eens berekend wat het kost om een kind te krijgen en op te voeden....
In principe is het krijgen van kinderen nog altijd een kansspel. Tegenwoordig kan de mens de regels naar zijn/haar hand zetten door enerzijds het gebruik van voorbehoedsmiddelen en aan de andere kans IVF en andere technieken om de kans op kinderen te vergroten, maar uiteindelijk is het nog altijd "moeder natuur" die bepaald of een vrouw zwanger wordt.
quote:Is het niet afhakken van je hand ook egoistisch ?
Op woensdag 11 september 2002 13:37 schreef TMoose het volgende:
Met betrekking tot het egoisme, ook daar kun je het bewust niet krijgen van kinderen zien als egoisme. Kinderen opvoeden is namelijk niet iets wat in een vloek en een zucht gebeurd is, en als je eens berekend wat het kost om een kind te krijgen en op te voeden....
Daarbij is het bewust kinderen krijgen juist beter dan onbewust. Op het moment dat het bewust gebeurt is alles al geregeld, een stabiele basis zodat het kind niks tekort hoeft te komen enzovoorts. Onbewust (voor zover dat mogelijk is, zoals al eerder gezegd) een kind krijgen is pas egoistisch, dan zet je een kind op de wereld terwijl je het kind niks kan bieden.
quote:Hoe neem je bewust kinderen.....als je me dat kunt uitleggen? Kinderen krijg je. Je kunt wel bewust kiezen nu wil ik kinderen maar dan heb ze nog niet. Moet je eerst nog ff voor neuken e.d. maar dat lukt nog steeds niet altijd. IVF werkt niet altijd. enz enz.
hoe neem je ze dan je kunt ze niet ergens bestellen?
mav out
quote:Bedankt voor je vooroordelen en ook bedankt voor de moeite doe je doet om even het profiel aan te klikken. Grow zelf up
hoe oud ben je ?? van 1986 ?? oooow juist we praten wel een weer, toen ik jouw leeftijd had dacht ik er net zo over, pas om me 30ste begon het te kriebelen inmiddels vader van een dochter van 8 maanden en de tweede is op komst !!BE WISE GROW UP !!
quote:Je kan het ook andersom stellen, waarom zou je een kind de dingen die er nog wel zijn en die dingen die mooi zijn niet gunnen?
Deze topic is ook bedoeld voor open-minded mensen, en niet voor bijdehandte "ik interperteer je stelling lekker bewust anders, want dat is zogenaamd grappig"
Met kinderen nemen weten jullie heus wel wat ik bedoel.
Maar weer ff on-topic -> waarom neem je kinderen als een gemiddeld mensenleven op aarde meer tegenslagen kent dan hoogtepunten. Dat gun je je kind toch niet
Zelfs het Westerse leven kent meer tegenslagen, aangezien we voor 1/3 werken en voor 1/3 ons vervelen (+slapen).
quote:Das niet relevant, want dat kind bestaat nog niet. Laat dat kind dan lekker chillen in de pre-birth world, want hij/zij weet er toch niks van. Je wilt zeggen dat al die toekomstige kinderen al bestaan
Je kan het ook andersom stellen, waarom zou je een kind de dingen die er nog wel zijn en die dingen die mooi zijn niet gunnen?
quote:Nee, want anders had je geen bewustzijn
Op woensdag 11 september 2002 18:06 schreef lekkergeil het volgende:
Egoïsme.. weleens van oerinstinct gehoord
quote:Heb je soms nooit begrijpend lezen gehad op school?
Op woensdag 11 september 2002 18:03 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Das niet relevant, want dat kind bestaat nog niet. Laat dat kind dan lekker chillen in de pre-birth world, want hij/zij weet er toch niks van. Je wilt zeggen dat al die toekomstige kinderen al bestaan
quote:volgens mij ben jij volledig gedigitaliseerd.
Op woensdag 11 september 2002 18:12 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Nee, want anders had je geen bewustzijn
Die van mij is anders behoorlijk HAPPY
( and so is his mom )
quote:Jij ook met je vooroordelen
Op woensdag 11 september 2002 18:14 schreef lekkergeil het volgende:[..]
volgens mij ben jij volledig gedigitaliseerd.
quote:Bedankt voor je standaard inkoppertje, reageer niet als je geen argumenten hebt.
Op woensdag 11 september 2002 18:13 schreef mrcool het volgende:[..]
Heb je soms nooit begrijpend lezen gehad op school?
quote:Ik kan echt niet begrijpen wat je hier niet aan snapt. Ik heb het hier gewoon over een ongeboren kind en dan begin jij meteen met dat gelul van dat die kinderen al bestaan, wie lult hier nu krom?
Op woensdag 11 september 2002 17:33 schreef mrcool het volgende:[..]
Je kan het ook andersom stellen, waarom zou je een kind de dingen die er nog wel zijn en die dingen die mooi zijn niet gunnen?
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 11-09-2002 18:18]
quote:Waarom ga jij dan niet de hele dag kindjes maken
Op woensdag 11 september 2002 18:16 schreef mrcool het volgende:[..]
Ik kan echt niet begrijpen wat je hier niet aan snapt.
Je wilt iedereen toch deze fantastische wereld gunnen
precies... en OM LEREN GAAN MET de dingen die wat minder zijn aan het leven.
quote:Je klinkt wel heel erg idioot, heb je ook weleens zelfmoordneigingen of wat?
Op woensdag 11 september 2002 18:17 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Waarom ga jij dan niet de hele dag kindjes maken
![]()
Je wilt iedereen toch deze fantastische wereld gunnen
quote:Kijk, deze persoon heeft wel opgelet bij begrijpend lezen.
Op woensdag 11 september 2002 18:18 schreef Mirage het volgende:
quote:
Op woensdag 11 september 2002 17:33 schreef mrcool het volgende:
[..]Je kan het ook andersom stellen, waarom zou je een kind de dingen die er nog wel zijn en die dingen die mooi zijn niet gunnen?
--------------------------------------------------------------------------------precies... en OM LEREN GAAN MET de dingen die wat minder zijn aan het leven.
quote:Fantastisch hoor, maar das de stelling niet
Op woensdag 11 september 2002 18:19 schreef mrcool het volgende:[..]
Kijk, deze persoon heeft wel opgelet bij begrijpend lezen.
quote:Jongen, je begrijpt zoiets simpels nog niet eens, denk je dan echt dat ik nog de moeite ga nemen om het je uit te leggen? Dacht het niet nee!!!
Op woensdag 11 september 2002 18:20 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Fantastisch hoor, maar das de stelling niet
quote:OMG... dan snap je m'n antwoord niet
Op woensdag 11 september 2002 18:21 schreef mrcool het volgende:[..]
Jongen, je begrijpt zoiets simpels nog niet eens, denk je dan echt dat ik nog de moeite ga nemen om het je uit te leggen? Dacht het niet nee!!!
Ennuh, over die stelling, ik heb al gezegd wat ik er van denk...
quote:Je bent echt een van de meest domme fokkers die ik hier ooit ben tegen gekomen. Ik hoop voor je kinderen dat je ze nooit zult krijgen want je hebt ze toch niets te bieden op deze o zo verkankerde wereld, jongen, je kijk op de wereld slaat gewoon nergens meer op.
Op woensdag 11 september 2002 18:26 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
OMG... dan snap je m'n antwoord niet
quote:Help, ik ben het eens met een mod!
Op woensdag 11 september 2002 18:30 schreef Tijn het volgende:
Precies, ik denk ook dat het daaraan ligt. Omdat jij de wereld zo negatief ziet, vind je dat je dat kinderen niet aan moet doen. Terwijl feitelijk de meeste mensen geloven dat de wereld iets heel moois is en dat je mensen niet de kans moet ontnemen hiervan te genieten
quote:Dan hou je jezelf voor de gek
Op woensdag 11 september 2002 18:30 schreef Tijn het volgende:
Precies, ik denk ook dat het daaraan ligt. Omdat jij de wereld zo negatief ziet, vind je dat je dat kinderen niet aan moet doen. Terwijl feitelijk de meeste mensen geloven dat de wereld iets heel moois is en dat je mensen niet de kans moet ontnemen hiervan te genieten
quote:Woon ik in Afrika? Zullen mijn kinderen in Afrika geboren worden? Je praat echt
Op woensdag 11 september 2002 18:41 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Dan hou je jezelf voor de gek
Ik heb het niet alleen over de Westerse Wereld, ik weet niet of je eens in Afrika hebt gekeken. Waarom zou je dat je kinderen dan aandoen
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 11-09-2002 18:42]
quote:Wat ben jezelf dan niet, iemand met een afwijkende mening is volgens jou meteen dom. Bedankt hé slimme gozerd
Op woensdag 11 september 2002 18:28 schreef mrcool het volgende:[..]
Je bent echt een van de meest domme fokkers die ik hier ooit ben tegen gekomen. Ik hoop voor je kinderen dat je ze nooit zult krijgen want je hebt ze toch niets te bieden op deze o zo verkankerde wereld, jongen, je kijk op de wereld slaat gewoon nergens meer op.
quote:Als ik al jouw posts lees in dit topic noem ik je idd dom, en als de wereld volgens jou zo erg is wat doe je dan zelf nog hier?
Op woensdag 11 september 2002 18:42 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Wat ben jezelf dan niet, iemand met een afwijkende mening is volgens jou meteen dom. Bedankt hé slimme gozerd
quote:Als je in Afrika woont, zou dit nog een soort legitieme vraag zijn. Maar aangezien ik of mijn kinderen niets met Afrika te maken hebben, zie ik niet helemaal in wat ik "mn kinderen aandoe" dan
Ik heb het niet alleen over de Westerse Wereld, ik weet niet of je eens in Afrika hebt gekeken. Waarom zou je dat je kinderen dan aandoen
Ik bedoel, een kind heeft iedereen toch recht op? Nee... want als ik sommige mensen met hun koters om zien gaan dan zijn zij niet bevoegd om die koters op te voeden. Maar omdat het 'algemeen' aanvaard is dat het mag, gebeurt het gewoon. Wat krijg je dan: Juistem, allemaal koters zonder 'normen en waarden' die de hele maatschappij naar de kanker helpen! Yippie! Dan kan je wel zeggen dat ze gelukkig zijn, maar ze nemen het geluk van misschien wel duizenden anderen af, en in mijn ogens zijn ze dan nutteloos, en dus moeten ze afgeschaft worden.
Net zoiets als verstandelijk gehandicapten, ik ben het liefst tolerant maar waarom moet iedere mongool het recht hebben om een kind op te voeden? Ik bedoel, niet iedereen kan een vliegtuig besturen dus wrom een kind opvoeden wel? Je weet nu al dat dat kind een kut leven gaat hebben (wat bij verwaarloosde koters nog wel is recht kan lopen (mede dankzij wat inbraken etc. bla bla bla)
Met een lieve vriendin/vrouw, waar ik het idee van heb dat ik samen met haar een stabiel en vriendelijke omgeving kan creeeren om dat kindje in te laten opgroeien, dan weet ik wel zeker dat ik daar volledig bewust voor kies
...
Tuurlijk, er is een hoop mis in de wereld, en er kan ongetwijfeld een heleboel heel veel beter. Ik ben zo arrogant om te denken dat ik - gegeven een stabiel gezin - een goeie vader zou kunnen zijn. En ik wil graag mijn ideeen over kunnen dragen aan een nieuwe generatie. Wat is er egoistisch aan om iemand anders te laten delen in de mooie dingen die het leven te bieden heeft?
quote:
Op woensdag 11 september 2002 19:04 schreef Vuurvos het volgende:
Wat is er egoistisch aan om iemand anders te laten delen in de mooie dingen die het leven te bieden heeft?
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 23:30 schreef Mrln het volgende:[..]
ben je familie van BHFH ??
quote:Poepie..kom 1 week bij mij wonen en je zult WETEN dat het leven ook leuk kan zijn.. nee dat het leven leuk IS.. en niet omdat de maatschappij perfect is..
maar omdat je zal zien dat ji JEZELF gelukkig moet maken...en dat begint met je attitude..
Mijn zoontje schaterd elke dag..
Ikzelf prijs mij elke dag gelukkig....
omdat ik de takken van de bomen heb zien wiegen..
omdat ik de wind gevoeld heb
omdat ik heerlijk geknuffeld heb met mijn man
omdat ik "zomaar" een kusje van mijn zoontje heb gekregen
omdat ik weer eens iets bereikt hebt ONDANKS DÁT de maatschappij niet altijd even vriendelijk/ meegaand is.
omdat ik heb geschommeld
omdat ik een zandkasteeltje heb gebouwd
omdat mijn man water over me heen heeft gegooid in een openbare gelegenheid...just for fun...
omdat het buurjongetje een fantastisch bijdehandte opmerking had...
omdat ik het hele raam vol heb gekalkt met verf ( dat klopt niet..kalken met verf )
omdat ik midden in een plas heb gesprongen
omdat ik de lol overal we van inzie..
omdat
IK WAT VAN MIJN LEVEN MAAK
omdat
IK ONAFHANKELIJK BEN VAN DE WERELD OM MIJ HEEN
en als ik mijn zoontje dezelfde attitude meegeef, alle levenswijsheid die ik op heb gedaan..., een hele oop knuffels...en een hoop geduld ( die moet hij op kunnen brengen als hij domme mensen met domme ideeen ontmoet )
dan WEET ik dat hij best wel een sheel gelukkig zou kunnen worden..
quote:Er zit een stukje van het monster van NOFX in je icon.
Op woensdag 11 september 2002 19:07 schreef BDisOKE het volgende:[..]
hehehehe.
Zo erg is het allemaal niet.
En als het wel zo erg is wat moeten we volgens jou doen dan?
Geen kinderen meer "nemen" totdat de wereld weer perfect is?
Waneer zal en kind een gelukkigere jeugd hebben?
A: Als je er gewoon zonder conceptiemiddelen op los neukt en dus al vroeg in je leven een kind krijgt.
B: Als je eerst zorgt dat je je eigen leven op een rij hebt (bv finaciele zekerheid).
Ik ga dan toch echt voor optie b. Als ik zekerheid heb van een goede baan met de nodige vrije tijd ernaast, financiele zekerheid, en een vaste partner, dan zal ik aan kinderen gaan beginnen. Niet eerder, dit niet uit egoisme maar uit liefde voor mijn kind.
We leven niet meer in een tijdperk waar je als een neandertaler kinderen kunt nemen, zodat zij geld voor je opleveren.
In deze maatschappij moet je eerst zekerheid in je eigen leven hebben, dit voor jezelf en voor je kinderen!
quote:Vertederend...
Op woensdag 11 september 2002 19:10 schreef Mirage het volgende:[..]
en als ik mijn zoontje dezelfde attitude meegeef, alle levenswijsheid die ik op heb gedaan..., een hele oop knuffels...en een hoop geduld ( die moet hij op kunnen brengen als hij domme mensen met domme ideeen ontmoet )dan WEET ik dat hij best wel een sheel gelukkig zou kunnen worden..
Maar iedereen zegt iets in die trant
Waar komen al die domme mensen dan vandaan?
Zijn die dommme mensen met hun domme ideeen dan niet egoistisch? Zij proberen immers het geluk van jou kleine dropje (wat is ie lievvvv) af te nemen (wat hopelijk niet lukt).
Je hebt net toegegeven dat de stelling niet helemaal onjuist is
quote:ik zeg neit dat de wereld leuk/ lief aardig is...
Op woensdag 11 september 2002 19:23 schreef DivX het volgende:[..]
Vertederend...
Maar iedereen zegt iets in die trant
Waar komen al die domme mensen dan vandaan?
Zijn die dommme mensen met hun domme ideeen dan niet egoistisch? Zij proberen immers het geluk van jou kleine dropje (wat is ie lievvvv) af te nemen (wat hopelijk niet lukt).
Je hebt net toegegeven dat de stelling niet helemaal onjuist is
ik zeg alleen dat dat NIET betekend dat je droppie ONGELUKKIG zal zijn..
En ik onderbouw dat dit niet hoeft door vorige post van mij..
en ik vind het dus NIET egoistisch om kindertjes op de wereld te zetten..
quote:Totdat je je baan kwijt bent
Poepie..kom 1 week bij mij wonen en je zult WETEN dat het leven ook leuk kan zijn.. nee dat het leven leuk IS.. en niet omdat de maatschappij perfect is..
maar omdat je zal zien dat ji JEZELF gelukkig moet maken...en dat begint met je attitude..Mijn zoontje schaterd elke dag..
Ikzelf prijs mij elke dag gelukkig....
omdat ik de takken van de bomen heb zien wiegen..
omdat ik de wind gevoeld heb
omdat ik heerlijk geknuffeld heb met mijn man
omdat ik "zomaar" een kusje van mijn zoontje heb gekregen
omdat ik weer eens iets bereikt hebt ONDANKS DÁT de maatschappij niet altijd even vriendelijk/ meegaand is.
omdat ik heb geschommeld
omdat ik een zandkasteeltje heb gebouwd
omdat mijn man water over me heen heeft gegooid in een openbare gelegenheid...just for fun...
omdat het buurjongetje een fantastisch bijdehandte opmerking had...
omdat ik het hele raam vol heb gekalkt met verf ( dat klopt niet..kalken met verf )
omdat ik midden in een plas heb gesprongen
omdat ik de lol overal we van inzie..
omdatIK WAT VAN MIJN LEVEN MAAK
omdat
IK ONAFHANKELIJK BEN VAN DE WERELD OM MIJ HEEN
en als ik mijn zoontje dezelfde attitude meegeef, alle levenswijsheid die ik op heb gedaan..., een hele oop knuffels...en een hoop geduld ( die moet hij op kunnen brengen als hij domme mensen met domme ideeen ontmoet )dan WEET ik dat hij best wel een sheel gelukkig zou kunnen worden..
quote:Tuurlijk is er de kans dat je kind een mooi leven gaat leiden, maar er is ook een kleine kans dat dat niet zo is (nee, dat gebeurt mij niet hoor ik je al zeggen, think again).
Op woensdag 11 september 2002 19:04 schreef Vuurvos het volgende:
Tuurlijk, er is een hoop mis in de wereld, en er kan ongetwijfeld een heleboel heel veel beter. Ik ben zo arrogant om te denken dat ik - gegeven een stabiel gezin - een goeie vader zou kunnen zijn. En ik wil graag mijn ideeen over kunnen dragen aan een nieuwe generatie. Wat is er egoistisch aan om iemand anders te laten delen in de mooie dingen die het leven te bieden heeft?
Een kind dat niet geboren word (dus niet bestaat) kan ook niet gelukkig of ongelukkig worden.
Er zijn de volgende mogelijkheden:
Conclusie: geen kind nemen: 100% kans op "alles OK" , wel een kind nemen, kleine maar aanwezige kans op Bad Thingstm.
statistisch gezien is het dus beter geen kind te nemen.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 11-09-2002 20:55]
quote:
Op woensdag 11 september 2002 20:48 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Tuurlijk is er de kans dat je kind een mooi leven gaat leiden, maar er is ook een kleine kans dat dat niet zo is (nee, dat gebeurt mij niet hoor ik je al zeggen, think again).
Een kind dat niet geboren word (dus niet bestaat) kan ook niet gelukkig of ongelukkig worden.
Er zijn de volgende mogelijkheden:
Kind word geboren
- Hij/Zij wordt gelukkig (laten we zeggen 99% kans) -> alles OK.
- Hij/Zij word ongelukkig (1% kans) -> Bad ThingtmKind word niet geboren
- Hij/Zij mist zowel geen geluk als ongeluk , omdat dat nu eenmaal niet kan als je niet bestaat (100% kans) -> alles OK.Conclusie: geen kind nemen: 100% kans op "alles OK" , wel een kind nemen, kleine maar aanwezige kans op Bad Thingstm.
statischtisch gezien is het dus beter geen kind te nemen.
quote:totdat ik mijn baan kwijt ben ??
Op woensdag 11 september 2002 20:31 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Totdat je je baan kwijt bent
Net of je niet afhankelijk bent van de rest van de wereld. Geloof je hetzelf
Jouw levensstijl is op korte termijn natuurlijk fantastisch, maar er kan echt van alles gebeuren dat het niet meer zo is.
Je zoontje gaat zeker ook niet naar school omdat hij het niet leuk vind
Jongen..je moest eens weten wat ik meegemaakt heb aan oa financiele shit.... en ik ben nog steeds happy hoor.
Juist DOOR eerder genoemde dingen ... en die verdwijnen echt niet.
dan school..
DAT bedoel ik dus oa met je kindje de jusite attitude meegeven..
GENIETEn wil niet zeggen alles laten wat je minder leuk vindt... het betekent voor mij juist ALLES doen waar je gelukkig van wordt.. en daarbij hoort ook je verantwoordelijkheid nemen... en OOK af entoe dingen doen die niet echt je van het lijken op het moment.. want dan kan je nadioen TROTS !!!! zijn dat je het toch maar mooi gedaan hebt.. en wees een seerdlijk..trots zijn op jezelf.. geeft je dat geen goed gevoel ?
WEER een plus punt van het leven op deze levenswijze...
quote:Als je verliefd wordt op een hele leuke jongen/meid, dan heb je statistisch gezien een zeer grote kans > 80% dat het een gebroken hart oplevert. Omdat de ander jou al meteen niet ziet zitten, of omdat het naderhand fout gaat. Toch geven mensen nogaltijd er aan toe, omdat ze graag hun leven met iemand willen delen, en er op hopen dat "het deze keer toch echt de ware is
Op woensdag 11 september 2002 20:48 schreef Aaargh! het volgende:Conclusie: geen kind nemen: 100% kans op "alles OK" , wel een kind nemen, kleine maar aanwezige kans op Bad Thingstm.
je kan aan me sig wel zien dat het bij mij iig niet de eerste keer raak was
Statistisch gezien is de kans daar dus nog veel groter op verdriet, ellende en luddevede. Dat weerhoudt maar weinig mensen ervan om het toch nog een keer te proberen.
Statistiek zegt niets. En ik ben ook niet altijd even vrolijk, en zelfs een periode vrij ongelukkig geweest, tuurlijk! Maar om dat op deze manier op statistiekjes en niet onderbouwde cijfers te beredeneren... nah.
quote:Hier ben ik dan ook mee gestopt
Op woensdag 11 september 2002 21:33 schreef Vuurvos het volgende:
Als je verliefd wordt op een hele leuke jongen/meid, dan heb je statistisch gezien een zeer grote kans > 80% dat het een gebroken hart oplevert. Omdat de ander jou al meteen niet ziet zitten, of omdat het naderhand fout gaat. Toch geven mensen nogaltijd er aan toe, omdat ze graag hun leven met iemand willen delen, en er op hopen dat "het deze keer toch echt de ware is" ...
quote:Succes ratio is precies 0%
- Gelul? moet je even optellen hoevaak jij verliefd bent geworden, en het toch niet goed uitpakte. Wedje leggen dat het bij jou ook niet de eerste de beste keer de ware was?
quote:Mij dus wel
Statistisch gezien is de kans daar dus nog veel groter op verdriet, ellende en luddevede. Dat weerhoudt maar weinig mensen ervan om het toch nog een keer te proberen.
quote:Wat jij vergeet is dat als je verliefd bent en het gaat goed er sprake is van een verbeterde situatie t.o.v. de uitgangspositie. dat is hier niet het geval, simpelweg omdat dingen als 'gelukkig' en 'ongelukkig' geen betekenis hebben voor 'iemand' die niet bestaat.
Statistiek zegt niets. En ik ben ook niet altijd even vrolijk, en zelfs een periode vrij ongelukkig geweest, tuurlijk! Maar om dat op deze manier op statistiekjes en niet onderbouwde cijfers te beredeneren... nah.
En toch heeft iedereen daarvan inmiddels toch weer een vriendje/vriendinnetje. Sommige daarvan zelfs trouwplannen en een kinderwens.
quote:Applaus... zo zwartgallig heb ik hem nog niet gezien, maargoed. Veronderstellend dat je gelooft in reincarnatie en de circel des levens, dan is er dus ergens een ziel, een iets, hoe je het ook noemen wil, die/dat weldegelijk een kans verdient om terug te komen in het leven, en in dat geval ook zeker een waarde kan hechten aan gelukkig/ongelukkig.
Wat jij vergeet is dat als je verliefd bent en het gaat goed er sprake is van een verbeterde situatie t.o.v. de uitgangspositie. dat is hier niet het geval, simpelweg omdat dingen als 'gelukkig' en 'ongelukkig' geen betekenis hebben voor 'iemand' die niet bestaat.
Waarom zou je het risico nemen iemand deze wereld in te forceren waar hij een kans heeft ongelukkig te worden als je 100% een 'alles OK' situatuatie kan garanderen door niks te doen.
Komter dus op neer dat je gewoon enorm verbittert bent. Jammer voor je instelling, maar als je daar niet meer aan werken wil: best, mij heb je er verder niet mee. (ik denk dat, uitgezonderd misschien een iemand die toch wel wat zou willen met je, niemand daar heel erg mee kan zitten)
All in all ben ik iig een heel tevreden mens met de persoon die ik geworden ben, en hoe ik in het leven sta. Er ontbreken zeker nog wel dingen aan, maar dat zie ik ook nog best komen. En één van die dingen is tzt kinderen, waarvan ik durf te stellen dat het er voor mij inmiddels weinig toe doet of dat helemaal strak geplanned is, of door een ongelukje toch wat eerder gebeurt dan de bedoeling was.
En, frankly, of jij dat nou burgerlijk vindt, of gewoon ontzettend egoistisch, whatever, dat zal me een worst wezen. Ik weet mijn leven te waarderen, en dat gun ik een ander ook toe: een toekomstige vriendin, en de kinderen die eventueel uit die relatie volgen. Vinnik nix egoistisch aan, en ik geloof dat er meer zijn die er zo over denken.
(je zouder toch niet aan moeten denken dat het voortbestaan van de mens gebonden is aan de "ongelukjes" die er gebeuren...)
quote:Dat weet ik
Op woensdag 11 september 2002 22:43 schreef Vuurvos het volgende:
Dan ben jij dus een uitzonderings geval.
quote:Ik geloof niet in reincarnatie,. een mens is niets meer en niets minder dan een biologische computer. er is geen enkele aanwijzing laat staan bewijs om iets anders aan te nemen.
Applaus... zo zwartgallig heb ik hem nog niet gezien, maargoed. Veronderstellend dat je gelooft in reincarnatie en de circel des levens, dan is er dus ergens een ziel, een iets, hoe je het ook noemen wil, die/dat weldegelijk een kans verdient om terug te komen in het leven, en in dat geval ook zeker een waarde kan hechten aan gelukkig/ongelukkig.
quote:Ik ben niet verbitterd, alleen realistisch. Ik heb een hoop lol in m'n leven, doe genoeg leuke dingen, volg een leuke opleiding waar ik een hoop lol in heb. ik probeer alleen bepaalde dingen logisch te bekijken, en dan kom ik tot een heel andere conclusie dan iemand die op zijn/haar gevoel afgaat.
Komter dus op neer dat je gewoon enorm verbittert bent. Jammer voor je instelling, maar als je daar niet meer aan werken wil: best, mij heb je er verder niet mee. (ik denk dat, uitgezonderd misschien een iemand die toch wel wat zou willen met je, niemand daar heel erg mee kan zitten)
quote:Ik heb een genetische ziekte. Als ik kinderen krijg (en die wil ik graag hebben) kom ik in een russiche roulette terecht. Als ik een zoon krijg erft hij mijn ziekte niet. Als ik een dochter krijg dan is zij 100% zeker draagster van mijn ziekte (waar zij op latere leeftijd ook sympthomen van kan krijgen). Als zij dan later kinderen wil krijgen dan komt zijn in een nog vervelendere situatie terecht. Want dan is er 50% ongeacht het geslacht van het kind dat ze deze ziekte erven. Als zij dan een zoon krijgt die de ziekte heeft is er een kans dat zij mag toekijken hoe ze haar zoon langzaam ziet verandere in een kasplantje en sterven aan de gevolgen hiervan.
Daarom hoop ik dat er ooit een genetische geneesmidden voor mijn ziekte gevonden wordt, zodat ik mij hier niet meer druk om hoef te maken. En dan durf je zoiets egoistisch te noemen als ik nu aan zulke dingen denk.
Ik zelf ben heel erg optimistisch ingesteld, mij hoor je vaak als laatste over iets klagen (en geloof me ik heb daar vaak genoeg reden voor). My interesseert het niet wat er gaat komen, het gebeurt toch. Het enige wat je kunt doen is jouw kleine aandeel in het ervoor zorgen dat jouw omgeving een prettige omgeving is.
quote:Bewust ervoor kiezen het risico op een ongelukkig leven te vermijden?
Op woensdag 11 september 2002 21:35 schreef toska het volgende:
Bewust geen kinderen willen krijgen is net zo egoistisch als bewust wel kinderen willen krijgen, so?
Ik zie even niet wat er egoistisch is, leg even uit.
quote:Waarom niet gewoon kijken naar de verwachtingswaarde van het totale geluk van het eventuele kind? Deze zou in Nederland weleens positief kunnen zijn (helemaal als ik jouw, ietwat positieve, cijfers als voorbeeld neem.)
Op woensdag 11 september 2002 20:48 schreef Aaargh! het volgende:Er zijn de volgende mogelijkheden:
Kind word geboren
- Hij/Zij wordt gelukkig (laten we zeggen 99% kans) -> alles OK.
- Hij/Zij word ongelukkig (1% kans) -> Bad ThingtmKind word niet geboren
- Hij/Zij mist zowel geen geluk als ongeluk , omdat dat nu eenmaal niet kan als je niet bestaat (100% kans) -> alles OK.Conclusie: geen kind nemen: 100% kans op "alles OK" , wel een kind nemen, kleine maar aanwezige kans op Bad Thingstm.
quote:Ik wil best serieus op je reageren maar ik zit nu al minuten lang na te denken over je eerste vraag, je verliest me hier
Op donderdag 12 september 2002 23:07 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Bewust ervoor kiezen het risico op een ongelukkig leven te vermijden?
Bewust ervoor kiezen je buren niet irriteren?
Bewust ervoor kiezen de gelimiteerde grondstoffen die de wereld heeft niet nog meer uit te putten?
Bewust ervoor kiezen niet een pad in het leven te belopen waarbij je een (nieuw) mens misschien wel tegen de wil in het leven roept (kun jij pre-existente gedachten lezen?)Ik zie even niet wat er egoistisch is, leg even uit.
quote:Hallo, jongetje...
Op woensdag 11 september 2002 20:53 schreef Jorn_Z het volgende:
ik begrijp dat je het helemaal nog niet hebt begrepen...
Mensen nemen bewust kinderen...
Mirage heeft een kind genomen omdat ze er vanuit ging dat ze er heel veel plezier aan zou gaan beleven... (en volgens mij doet ze dat ook)
Je bent pas 16 man... waarom ben jij met dit bezig... je moet achter de meiden aanzitten (of jongens, ik weet niet waar JOUW intresses liggen) en helemaal niet over kinderen nadenken... en als jij geen kinderen wil moet je dat helemaal lekker zelf weten, maar om met domme argumenten aan te komen van 'we hebben het zo slecht' en dat soort dingen... jongetje wij hebben het zo slecht helemaal niet... dat jij je zorgen maakt over de mensen in de derde wereld die 20.000 kilometer verder op wonen moet jij weten, maar daar maak ik mijn geen zorgen over... Je mag blij zijn dat je in nederland woont, en nederland heeft behoefte aan kinderen, als er geen kinderen meer komen dan gaat een land kapot... Maar ja als er alleen maar mensen als jij op de wereld komen ook, dus maak alsjeblieft geen kinderen
quote:
Zou het niet gewoon veel beter zijn, als we gewoon zouden kappen? Dat we gewoon stoppen? En niet dat iedereen nou dood moet, maar gewoon vanaf nu, niks meer erbij. Alle mannen naar de dokter, piepklein ingreepje, en klaar is Kees. En we blijven gewoon een beetje aanmodderen tot het jaar 2080, 2090. En dat hoeft helemaal geen vervelende tijd te worden, integendeel alles mag op. Ja, en de laatste die doet het licht uit. En over een paar miljoen jaar moet een andere apensoort het nog maar eens proberen.Je hebt mensen die geloven dat god de wereld heeft geschapen en er zijn mensen die geloven in de evolutietheorie. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat god die evolutietheorie bedacht heeft? Dat zou alles verklaren. Die man die heeft gewoon miljoenen miljoenen jaren naar zo’n oceaan met plankton zitten staren. Ja en op een begeven moment heeft ie gedacht: ja, dat wordt niks. En hij is er gewoon tussenuit genaaid, naar een ander universum. Dat wij de schimmel in een pan macaroni zijn die god heeft weggezet. Zo gaat dat toch met dingen die je niet interesseren.
Ik herken dat van mezelf ook. Ik wilde per sé marmotten. Ja, maar zul je er dan wel goed voor zorgen? Ja ik zal er echt goed voor zorgen, echt. Nee maar niet alleen de eerste week? Nee echt, echt echt echt echt. Na een paar maanden zat ik op school en opeens denk ik shit: mijn marmotten. Had ik er al zeker twee weken niet meer aan gedacht. Ben ik keihard naar huis gerend. Waren ze al dood. Had de één de ander nog proberen op te eten…
Ja, zo zal het uiteindelijk met ons ook gaan. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk of wij die marmotten zijn of dat jongetje dat er voor had moeten zorgen…
Theo Maassen - Neuk het systeem
Ik denk juist dat het helemaal niet egoïstisch is om een kindje ter wereld te brengen. Mijn vriend en ik zijn nu 5 jaar bij elkaar en hebben het er heel vaak over, en ik kan je nu al zeggen dat (als alles wil lukken) wij over een paar jaar echt aan kindjes willen beginnen. Want stel je nu voor dat het nou net mijn kindje is die iets ontdekt wat een hele hoop ellende kan oplossen, of een medicijn vindt tegen ernstige ziektes ofzo? Heb je daar al eens over nagedacht. Als ik dus niet zou kiezen voor het nieuwe leven van een mensje, zou ik dus heel egoïstisch bezig zijn tegenover de mensen die er nu op de wereld rondlopen!
En sowieso, het lijkt mij helemaal geweldig om zo´n kindje op te voeden en er liefde van te krijgen. En ja, natuurlijk hoop je ook als ouder dat je later op je kinderen terug kunt vallen als je oud en krakkemikkig bent. Het lijkt mij maar saai om later helemaal alleen te zijn. Maar ja, dat is mijn gedachte...
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 23:21 schreef beertje_ het volgende:[..]
Als je in een slecht deel v/de wereld leeft en je hebt geen geld, bent alleenstaand, hebt een mentale/lichamelijke ziekte/aandoening of kan op welke manier dan ook niet goed voor je eigen kind zorgen zonder hulp van buitenaf (als die zichzelf niet vrijwillig aanbieden) DAN kan het als egoïstisch gezien worden..
MAAR ik zou mijn ouders het HEEL kwalijk hebben genomen als mijn pappie niet zijn zaad des levens in mijn moeders eitje des levens had gelanceerd.
dan had ik
1 mijn vrienden gemist
2 blijdschap gemist
4 avontuur gemist
5 verdriet gemist
6 pijn gemist
7 lust gemist
8 medelijden gemist
9 alle mooie landen waar ik geweest ben gemist
10 bungeejumpen gemist
11 de computer (ja ja die ook) gemist
12 weekenden gemist ( )
13 maandagen gemist
14 het totaal v/de wereld zijn gemist (al of niet met drugs)
15 verjaardagen gemist
16 nooit een lekker warm bad nemen met een peukkie, een goed boek, stereo met lekkere muziek en een paar kaarsen kunnen nemen
17 een goede zoen met iemand van wie je zielsveel houd gemist
18 one night stands gemist
19 het gevoel van lachen gemist
20 verstoppertje spelen gemist
21 buitensex gemist
22 etc etc etc etc.....
ik kan er nog wel 1000 geven maar daar heb ik helemaal geen zin in.
met andere woorden, er zitten mensen op deze aardkloot die wel egoistisch zijn als ze een kind nemen
(kan ik me man bij me houden of tenminste liefde van 1 persoon op deze aarde, etc)
MAAR onder andere mijn ouders zaten daar beslist niet bij, die hebben kinderen "geproduceerd" uit liefde voor elkaar en ook omdat ze WISTEN dat ze ons goed op zouden kunnen voeden, zelfs als je in Nederland werkeloos zou worden, is het nog niet onleefbaar hier , zelfs goed te leven mits je voorzichtig bent.
de topicstarter zegt zo "open minded" te zijn maar alles wat er gezegt word, en niet in zijn hokje van de waarheid past is dom volgens topicstarter... lekker open minded knul
maarja.. als JIJ nou gewoon volgens je eigen regels leeft en jezelf niet re-produceert. heb jij tenminste aan het einde van je leven iets "goeds" gedaan.. maar IMHO (opinions are like assholes, everybody has one) is kinderen krijgen in de meeste gevallen niet een zaak van Egoisme maar eerder uit liefde en de gedachte dat je dat kind ook goed kan opvoeden.
en ja , er zijn uitzonderingen zoals ik al genoemd heb. maarja het is de uitzondering die de regel bevestigd ey.
quote:wie ik??
Op maandag 16 september 2002 18:48 schreef Riffmaster het volgende:
Hahaha pessimist
1 de levenshouding van iem. die voortdurend het eigen belang en eigen welzijn op het oog heeft => zelfzucht, eigenbaat
geen kinderen willen is toch ook puur en alleen om jezelf gelukkiger te maken? Dus in het licht van de definitie van egoïsme bezien is geen kinderen willen juist egoïstisch.. Mensen die wel kinderen willen, willen hun geluk juist delen.. het tegenovergestelde van egoïstisch..
Of het in deze wereld goed terecht komt kan niemand je vertellen. Geen mens kan in de toekomst kijken. En het heeft ook geen moer met egoisme te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |