Moet ook niet, stabiel zijligging met hoofd achterover richting de grond gekanteld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:
Sinds wanneer moet je iemand rechtop zetten bij braakneigingen?
Dat dacht ik ook, en daarom lijkt me de 'bevoegdheid' van oom ook vrij twijfelachtig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:04 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Moet ook niet, stabiel zijligging met hoofd achterover richting de grond gekanteld.
Verpleegkundig handelen in andere landen kan op hele andere standaarden gebaseerd zijn dan wij in het westen doen, houd dat in gedacht hé.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, en daarom lijkt me de 'bevoegdheid' van oom ook vrij twijfelachtig.
Nee hoor, de handelingen en protocollen zijn best wel universeel.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:07 schreef Feyenoordsupporter het volgende:
[..]
Verpleegkundig handelen in andere landen kan op hele andere standaarden gebaseerd zijn dan wij in het westen doen, houd dat in gedacht hé.
Het zal je verbazen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:09 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, de handelingen en protocollen zijn best wel universeel.
Dat is muggenziften. Mierenneuker is iets wat bekend is in de wereld van EHBO en SEHquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:11 schreef Feyenoordsupporter het volgende:
[..]
Het zal je verbazen.. In de VS heb je bijvoorbeeld tot vorig jaar nog de precordiale vuistslag gehad, terwijl hiervan al een decennium bekend is dat hij niet effectief is.
Reanimatieprotocollen in Nederland zijn alweer 6 jaar niet veranderd uit het blote hoofd.
Hoezo is dat muggenziften? Het is een groot kenmerk dat er internationale grote verschillen zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat is muggenziften. Mierenneuker is iets wat bekend is in de wereld van EHBO en SEH
half jaar geleden nog veranderd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:11 schreef Feyenoordsupporter het volgende:
[..]
Het zal je verbazen.. In de VS heb je bijvoorbeeld tot vorig jaar nog de precordiale vuistslag gehad, terwijl hiervan al een decennium bekend is dat hij niet effectief is.
Reanimatieprotocollen in Nederland zijn alweer 6 jaar niet veranderd uit het blote hoofd.
Wat is er dan veranderd als ik vragen mag? De hoofdlijnen (30 compressies, twee keer luchtvoorziening, 10 seconden luchtstroomcontrole, opduwen van de kin etc. etc.) zijn ongewijzigd, als ook het AED gebruik.quote:
Aantal compressies per seconde/minuut en het aantal in totaal... Ik heb het wel over LPLRHB (landelijk protocol levens reddend handelen brandweer)quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:22 schreef Feyenoordsupporter het volgende:
[..]
Wat is er dan veranderd als ik vragen mag? De hoofdlijnen (30 compressies, twee keer luchtvoorziening, 10 seconden luchtstroomcontrole, opduwen van de kin etc. etc.) zijn ongewijzigd, als ook het AED gebruik.
Aantal compressies per minuut ligt al 6 jaar op 80-100 waarbij de voorkeur uitgaat naar 100 (maar lijfelijk redt niet iedereen dat, en al helemaal niet tientallen minutenquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Aantal compressies per seconde/minuut en het aantal in totaal... Ik heb het wel over LPLRHB (landelijk protocol levens reddend handelen brandweer)
maar nu weer ot
Nee, dat is omhoog naar 100-120, dat is dus veranderd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:36 schreef Feyenoordsupporter het volgende:
[..]
Aantal compressies per minuut ligt al 6 jaar op 80-100 waarbij de voorkeur uitgaat naar 100 (maar lijfelijk redt niet iedereen dat, en al helemaal niet tientallen minuten) en het aantal is nog steeds gedefinieerd als 'tot een hulpverlener aanwezig is die het recht heeft te stoppen'. Cq. Ambulanceverpleegkundige / verpleegkundige / arts / etc.
En weet OT ja
Bron:http://www.ikehbo.nl/reanimatie/borstcompressies.phpquote:6.Er moeten 30 compressies achter elkaar gedaan worden in een tempo van minimaal 100 en maximaal 120 per minuut. Het indrukken en “loslaten” van de borstkas moet in hetzelfde tempo gaan.
Doe eens OT johquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:42 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, dat is omhoog naar 100-120, dat is dus veranderd.
[..]
Bron:http://www.ikehbo.nl/reanimatie/borstcompressies.php
quote:
En dan de snelheid van de karretjes op max zettenquote:
idd zeg, echt nooit dat ik in zo'n achtbaan ga.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef Luigi het volgende:
Hier wat meer specs en pics: http://rcdb.com/1494.htm
Wat een kutding.
Vind je dat serieus? Mij lijkt ie echt übervet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:02 schreef Luigi het volgende:
Hier wat meer specs en pics: http://rcdb.com/1494.htm
Wat een kutding.
darwinquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Echt serieus, dood gaan, omdat je een achtbaan eng vind?
Wat doe je dan als familielid? Ga je dan toekijken hoe je nichtje sterft door "slechte" of geen behandeling?quote:De verantwoordelijken in het pretpark verboden de oom hartmassage uit te voeren op Wu Ya-wen
Kan toeval zijn, maar hoeft niet. Een val van 52mquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Er gaan wel vaker jonge mensen dood aan een spontane hartstilstand, bij haar gebeurde dat toevallig in een achtbaan. Kut voor de nabestaanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |