Bwehehehehe.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef Incantrix het volgende:
Dat dacht ik ook toen ik erheen ging. "HOE erg kan het zijn?"
Rip aan de nabestaanden en zulks
Ik wil daar gewoon niet over nadenkenquote:Op maandag 15 april 2013 18:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik zit nu te denken "ermagerd, ik heb nog nooit beestjes in de broccoli gevonden.."
Waarschijnlijk heb ik ze allemaal al opgegeten![]()
Ik denk dat je onbewust echt heul veul narigheid binnenkrijgtquote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik wil daar gewoon niet over nadenken![]()
FAALVEGAquote:Op maandag 15 april 2013 18:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik zit nu te denken "ermagerd, ik heb nog nooit beestjes in de broccoli gevonden.."
Waarschijnlijk heb ik ze allemaal al opgegeten![]()
Le fuquote:
Bug-o-tariërquote:Op maandag 15 april 2013 18:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Le fu![]()
Is dat ook een vorm van vegetariër zijn? Dat je geen vlees, vis of kip eet maar wel insecten?
Jezus, das ook erg eigenlijk..quote:Op maandag 15 april 2013 18:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat je onbewust echt heul veul narigheid binnenkrijgt.
Doet me denken aan deze:
Ik hoorde gisteren van een collega dat een familie-lid van haar last had van lichte reuma en op aanraden van de dokter was gestopt met vlees eten. Daardoor waren de klachten bijna verdwenen. Schijnt te komen door alle troep die die beesten krijgen om zo snel en goedkoop mogelijk heul groot te worden. Die kan klachten aan de gewrichten blijkbaar verergeren.
Daar heb ik wel vaker van gehoord, ook iemand in de zeer nabije omgeving.quote:Op maandag 15 april 2013 18:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat je onbewust echt heul veul narigheid binnenkrijgt.
Doet me denken aan deze:
Ik hoorde gisteren van een collega dat een familie-lid van haar last had van lichte reuma en op aanraden van de dokter was gestopt met vlees eten. Daardoor waren de klachten bijna verdwenen. Schijnt te komen door alle troep die die beesten krijgen om zo snel en goedkoop mogelijk heul groot te worden. Die kan klachten aan de gewrichten blijkbaar verergeren.
Misschien wel. Maar dat is ook wat waardquote:Op maandag 15 april 2013 18:45 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is dat ook niet beetje een placebo effect?
Van vrijwel elk recept is een vegetarische variant te maken door het gehakt te vervangen door vegetarisch gehakt/tofu en de kip te vervangen voor wokstukjes of iets dergelijks.quote:Op maandag 15 april 2013 18:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Daar heb ik wel vaker van gehoord, ook iemand in de zeer nabije omgeving.
Ik ben sterk geneigd het toch eens een half jaar te gaan proberen om te zien of het wat doet met me.
Maar eerst genoeg recepten verzamelen om minimaal 2 maanden mee te overbruggen anders durf ik niet
Ik heb geen idee, hoorde het van een derde. Het zal wel niet bewezen zijn, maar als het werkt, so be itquote:Op maandag 15 april 2013 18:45 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is dat ook niet beetje een placebo effect?
Ja als het helpt is het mooi, ik vraag me alleen af of het werkelijk aan vegetarisch eten ligt.quote:Op maandag 15 april 2013 18:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar dat is ook wat waard
Taart je kunt ook beginnen met minder vlees eten, vlees blijft lang in je lichaam achter en als je lichaam al zo actief bezig is met vechten tegen pijn scheelt dat natuurlijk als je lichtere gerechten eet.quote:Op maandag 15 april 2013 18:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Daar heb ik wel vaker van gehoord, ook iemand in de zeer nabije omgeving.
Ik ben sterk geneigd het toch eens een half jaar te gaan proberen om te zien of het wat doet met me.
Maar eerst genoeg recepten verzamelen om minimaal 2 maanden mee te overbruggen anders durf ik niet
Als ik vegetarisch zou eten zou ik niet van die dingen gaan eten denk ik.quote:Op maandag 15 april 2013 18:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Van vrijwel elk recept is een vegetarische variant te maken door het gehakt te vervangen door vegetarisch gehakt/tofu en de kip te vervangen voor wokstukjes of iets dergelijks.
Je hebt zelfs vegetarische rookworst, vegetarische spekjes () en vegetarische shoarma
.
Je kunt dus gewoon reguliere recepten blijven gebruiken, doe ik ook altijd
Het is dus niet bewezen..quote:Van (lacto-)vegetarisch of veganistisch eten is onvoldoende aangetoond dat het een duidelijk langdurig positief effect heeft op reumatische aandoeningen. Als mensen met een reumatische aandoening, die deelnamen aan een wetenschappelijk onderzoek, gunstig reageerden op (lacto-)vegetarisch eten of veganistisch eten, dan ging het vaak om mensen die een allergie of overgevoeligheid hadden voor bepaalde dierlijke voedingsmiddelen.
Nou, het wordt anders wel erg moeizaam met wat je moet maken, zeker als je een hardcore-vleeseter naast je hebt zittenquote:Op maandag 15 april 2013 18:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Als ik vegetarisch zou eten zou ik niet van die dingen gaan eten denk ik.Je eet toch geen vlees omdat geen vlees, nu eet je gewoon nepvlees. Ik zou daar geen behoefte aan hebben.
Ik geloof dat ik juist liever geen vleesvervangers zou gebruiken, omdat ik dan teveel in het standaard aardappels/groente/vlees-verhaal zou blijven hangen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Van vrijwel elk recept is een vegetarische variant te maken door het gehakt te vervangen door vegetarisch gehakt/tofu en de kip te vervangen voor wokstukjes of iets dergelijks.
Je hebt zelfs vegetarische rookworst, vegetarische spekjes () en vegetarische shoarma
.
Je kunt dus gewoon reguliere recepten blijven gebruiken, doe ik ook altijd
Ja ik weet niet, voor mij zou het niet hoeven, maar dat ben ik. En wat taart zegt,quote:Op maandag 15 april 2013 18:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Nou, het wordt anders wel erg moeizaam met wat je moet maken, zeker als je een hardcore-vleeseter naast je hebt zitten.
Ik heb altijd gewoon vleesvervangers gegeten, zie het probleem daarmee niet zo.
Laatst had Fred vleesvervangers voor me gehaald, maar die vond ik dus niet lekker omdat ze teveel op echte kip leken, dat voelde niet goed.
Daar zit ook wel wat in. Minder en lichter vlees eten.quote:Op maandag 15 april 2013 18:47 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Taart je kunt ook beginnen met minder vlees eten, vlees blijft lang in je lichaam achter en als je lichaam al zo actief bezig is met vechten tegen pijn scheelt dat natuurlijk als je lichtere gerechten eet.
Ik moet idd ook minder vlees etenEet nu vlees, dan 2 dagen geen vlees en dan weer 1 dag wel etc
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar ik weet niet, ik zou niet 7 dagen vlees door 7 dagen vleesvervangers vervangen, laat ik het zo zeggen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef Stormqueen het volgende:
Niks mis met vleesvervangers, die vullen ook voedingsstoffen aan die je nodig hebt
Oh my, ik ben het met spees eensquote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar ik weet niet, ik zou niet 7 dagen vlees door 7 dagen vleesvervangers vervangen, laat ik het zo zeggen.
ligt er aan. Ik ken jouw neiging tot overdrijven, dus ik vrees dat je dan ipv dat een pond rauwkost gaat harken. En dat drijft vocht af, dus dan voel je je idd lichterquote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik voel me minder 'vies' en opgeblazen als ik geen vlees eet. Does that make sense?
same herequote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik voel me minder 'vies' en opgeblazen als ik geen vlees eet. Does that make sense?
oh zo, nee dat niet perse.quote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar ik weet niet, ik zou niet 7 dagen vlees door 7 dagen vleesvervangers vervangen, laat ik het zo zeggen.
Nee, niet echtquote:Op maandag 15 april 2013 18:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan. Ik ken jouw neiging tot overdrijven, dus ik vrees dat je dan ipv dat een pond rauwkost gaat harken. En dat drijft vocht af, dus dan voel je je idd lichter
Ja, dat is ook het andere uiterstequote:Op maandag 15 april 2013 18:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
*wijst naar meneer-2-karbonades-als-extra-gang hier*quote:Op maandag 15 april 2013 18:56 schreef Stormqueen het volgende:
Maar veel mensen eten ook te veel vlees
vier karbonades als lunchquote:Op maandag 15 april 2013 18:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
*wijst naar meneer-2-karbonades-als-extra-gang hier*
Dat moet met een Volvo... Degelijkquote:Op maandag 15 april 2013 17:39 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, dus distributieriem met 160.000 vervangen conform het boekje klopt wel aardig. Degelijk
Ja elke dag iets met ei of <insert random iets> is ook niet leuk nee. Maar velen vleesvervangers vind ik ook gewoon echt smerig.quote:Op maandag 15 april 2013 18:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het andere uiterste.
Maar als je vegetarisch gaat eten beperk je jezelf in je keuzes voor wat je kan eten. En die beperking hef je weer op door vleesvervangers.
Ik zou echt niet 7 dagen per week zonder vleesvervangers kunnen eten, de creativiteit houdt een keer op.
quote:
Wut? Die van jou ja?quote:Op
maandag 15 april 2013 18:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
*wijst naar meneer-2-karbonades-als-extra-gang hier*
Veel melk is toch ook ongezond?quote:Op maandag 15 april 2013 18:59 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]![]()
![]()
Hij drinkt ook maar drie soorten vloeistof he? Melk, alcohol (meestal bier) en thee. Maar thee alleen als die andere twee niet beschikbaar zijn.
Die vent eet zo bizar ongezond
Ik vind ei niet lekker, dat zal ook wel niet helpenquote:Op maandag 15 april 2013 18:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja elke dag iets met ei of <insert random iets> is ook niet leuk nee. Maar velen vleesvervangers vind ik ook gewoon echt smerig.
Ik had vandaag die vegetarische kipstukjes van de vegetarische slager, die waren gratis, normaal dus 4.25 per 160gram en het was niet eens lekker. Niet vies maar ik zou het niet nog eens kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |