En wat is er mis met het krijgen van les via een iPad in plaats van via een leerkracht waar je naar luistert of een boek waar je uit het leert?quote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien moet je dat zelf eens doen? Het hele lesgeven gaat via de iPad, en de school zelf is meer een inloop naar behoefte, met 4 leerkrachten als aanspreekpunt.

De keuze voor de iPad is gebaseerd op de volgende overwegingen. Aan de enequote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef YazooW het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen voor iPads in plaats van Android tablets?
Voor het gebruik van de iPad vraagt de Steve JobsSchool een kleine bijdrage.quote:Ik kan me voorstellen dat voor sommige ouders zo'n iPad behoorlijk duur kan zijn. Verder kan je je voorstellen dat als je een 4 jarig kind naar school stuurt met een iPad dat ding gegarandeerd een keer kapot op de vloer zal vallen.

Basisschool!quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
En wat is er mis met het krijgen van les via een iPad in plaats van via een leerkracht waar je naar luistert of een boek waar je uit het leert?
En op die 4 leerkrachten kun je ook 100 leerlingen hebben. Een klas bestaat gemiddeld toch ook uit 25 leerlingen.

In het ene geval staat er iemand voor de klas uit te leggen en in het andere geval leer je het spelenderwijs met een iPad.quote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef HarryP het volgende:
[..]
Basisschool!
Dus kinderen van 4, 5, 6 t/m 11 zijn al zelfstandig genoeg om het helemaal zelf te kunnen?
Zeker weten van niet.
Zou mijn kinderen niet willen uitlenen aan zo'n experiment.

Mijn dochter van 4 en zoontje van 2 kunnen prima overweg met de tablet (Android).quote:Op maandag 15 april 2013 21:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
In het ene geval staat er iemand voor de klas uit te leggen en in het andere geval leer je het spelenderwijs met een iPad.
Als ik naar mijn nichtje van 3 kijk, dan leert die heel veel via een iPad en die wil het zelfs doen. Lijkt me niet dat kinderen van 4 jaar en ouder dat niet kunnen.

Ja kijk, daar heb je het probleem al.quote:Op maandag 15 april 2013 21:21 schreef HarryP het volgende:
(Android). Maar na een half uurtje vervelen ze zich

Pure bullshit dat, want je gaat natuurlijk echt android apparaten gebruiken op de Steve Jobsschool.quote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
De keuze voor de iPad is gebaseerd op de volgende overwegingen. Aan de ene
kant is het binnen een schoolomgeving op dit moment handiger en goedkoper
om één merk apparaat te kiezen dan verschillende merken apparaten. Niet alleen
is het bij verschillende merken apparaten niet zeker of de gewenste programma’s
of apps voor alle apparaten beschikbaar zijn, maar ook zijn bij een keuze voor
verschillende platforms de kosten voor onderhoud en beheer hoger.
Dat we voor nu de iPad kiezen heeft zijn basis in twee belangrijke overwegingen:
• Apple kiest als vanouds voor een eenduidige interface voor de basale
bediening binnen alle applicaties. Daardoor is het gebruik voor jongere
kinderen eenduidiger dan bij andere apparaten.
• Op dit moment zijn er veel meer (goede) educatieve apps beschikbaar voor
de iPad dan voor andere tablets (Android of Windows).
Per jaar zullen we bekijken of deze keuze nog steeds de juiste is.
Onze keuze voor de iPad laat natuurlijk onverlet dat kinderen en jongeren die op
de Steve Jobsschool zitten of gezeten hebben, ook heel gemakkelijk met andere
apparaten zullen kunnen omgaan, en dat ook zeker niet zullen laten.
[..]
Voor het gebruik van de iPad vraagt de Steve JobsSchool een kleine bijdrage.
Deze komt bovenop de ouderbijdrage. Ouders die moeite hebben met dit bedrag,
kunnen een beroep doen op een fonds van de Steve JobsSchool.

Dat kunnen ze gewoon zeggen. Android tablets zijn nog lang niet zover als de iPad en dat gaat nog wel even duren voordat ze daarmee zover zijn. Microsoft heeft op dat punt al een stap voor op Android.quote:Op maandag 15 april 2013 21:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Pure bullshit dat, want je gaat natuurlijk echt android apparaten gebruiken op de Steve Jobsschool.

Bullshit.quote:Op maandag 15 april 2013 21:30 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat kunnen ze gewoon zeggen. Android tablets zijn nog lang niet zover als de iPad en dat gaat nog wel even duren voordat ze daarmee zover zijn. Microsoft heeft op dat punt al een stap voor op Android.

Android biedt op tablets nog lang niet de userexperience die een iPad biedt.quote:Op maandag 15 april 2013 21:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Bullshit.
Er zijn meer Android tablets dan iPad tablets. Al die consumenten kiezen bewust voor Android en laten iPad links liggen. En van de microsoft tablets hoeven we de aankomende periode helemaal niks te verwachten.

De gemiddelde tablet gebruiker:quote:Op maandag 15 april 2013 21:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Android biedt op tablets nog lang niet de userexperience die een iPad biedt.
Dat mensen sneller een Android tablet kopen, komt enkel door de prijs van die goedkope Kruidvat tablets waar je geen flikker mee kan. Maar uiteindelijk is het gebruik van tablets voornamelijk de iPad die gebruikt wordt.

Dan heb je het concept van de tablet niet begrepen.quote:Op maandag 15 april 2013 21:49 schreef HarryP het volgende:
[..]
De gemiddelde tablet gebruiker:
- Internetten (websites met Flash :-) )
- Youtube
- Spelletjes
Dat kan prima op de Android tablets van het kruidvat of de bartsmit ;-)
En de Samsung tablets zijn helemaal toppie.
Allemaal gratis apps van een hele matige kwaliteit.quote:Daarnaast vind ik het voornamelijk prettig dat op Android veel meer gratis apps, (of gekraakte apps), te krijgen zijn.
Risico van die school. Maar die zal er wel voor verzekerd zijn.quote:Daarbij is prijs inderdaad zeer belangrijk. En voor ouders met schoolgaande kinderen al helemaal.
B.v. voor de prijs van een Microsoft Surface Pro tablet kun je 3 samsung Galaxy Tab2's stuk laten vallen.
En ja kinderen en tablets is ook zo zijn risico.

Haha je zit toch niet de hele dag in iOS rond te bladeren en instellingen te veranderen? De gemiddelde gebruiker zit vrijwel alleen maar in een app of website zijn ding te doen.quote:Op maandag 15 april 2013 21:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Android biedt op tablets nog lang niet de userexperience die een iPad biedt.
Dat mensen sneller een Android tablet kopen, komt enkel door de prijs van die goedkope Kruidvat tablets waar je geen flikker mee kan. Maar uiteindelijk is het gebruik van tablets voornamelijk de iPad die gebruikt wordt.

quote:Op maandag 15 april 2013 22:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Haha je zit toch niet de hele dag in iOS rond te bladeren en instellingen te veranderen? De gemiddelde gebruiker zit vrijwel alleen maar in een app of website zijn ding te doen.
De laag daaromheen, het besturingssusteem is irrelevant voor de meeste gebruikers. Mensen willen emailen, whatsappen, een spelletje doen. Het maakt ze echt niet een hol uit op wat voor besturingssysteem ze dat doen.
Als je zegt dat je geen flikker kunt met een Kruidvat tablet, vraag ik me ernstig af of ik jou wel serieus moet nemen.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:58 schreef Dimens het volgende:
Mensen die zulke troep kopen, snappen het doel van een tablet niet. Dat zijn ook dezelfde mensen die naderhand zeggen dat een tablet een nutteloos apparaat is omdat ze hem allang in de kast hebben gelegd omdat het gebruiken ervan niet leuk is.
Een tablet is gemaakt om te consumeren. Als je gaat consumeren, moet je er plezier aan kunnen beleven want anders is het consumeren niet leuk.
Een van de grootste ergernissen wanneer men een apparaat heeft, is dat het traag en niet goed werkt. Wie heeft er nou niet een hekel aan een trage computer? Maar de meeste mensen moeten met een trage computer werken omdat ze ermee moeten creëren en niet consumeren.
Voor een goedkope tablet geldt dit ook. Een trage en niet goed werkende tablet, daar kun je niet mee consumeren. Er ontstaan ergernissen want 9 van de 10 keer wilt dat apparaat niet reageren, gaat het browsen ontzettend traag of kun je het spel niet installeren omdat de hardware niet goed genoeg is. De irritaties lopen op en uiteindelijk wordt dat ding in de kast gegooid waar het stof gaat happen, want je vindt het niet leuk meer om te gebruiken.
Weggegooid geld terwijl je voor meer geld iets had kunnen kopen waar je ook echt iets aan hebt. Iets wat leuk is om te consumeren en wat niet na een maand in de kast verdwijnt.

Hahaha grappig. Voor mijn werk moet ik (onder andere) problemen met trage en niet goed werkende iPad en Macs verhelpen.quote:

En dat is relevant omdat?quote:Op maandag 15 april 2013 22:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Hahaha grappig. Voor mijn werk moet ik (onder andere) problemen met trage en niet goed werkende iPad en Macs verhelpen.
Lol.

Je weet veel over tv's en andere 'beeldelektronica', en dat is erg mooi op dit forum, maar ik vrees dat je er in dezen toch heel erg naast zit.quote:

Hoezo? Omdat er zo nodig een groep mensen met Android is die het niet met mij eens is? Nou sorry hoor, maar het is gewoon zo. Mensen met een iPad zijn doorgaans hartstikke tevreden met hun aankoop terwijl het merendeel van de mensen met zo'n goedkope Androidtablet hun tablet na kort gebruik al snel in de kast leggen en er nooit meer naar kijken.quote:Op maandag 15 april 2013 22:19 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Je weet veel over tv's en andere elektronica, en dat is erg mooi op dit forum, maar ik vrees dat je er in dezen toch heel erg naast zit.

Meer dat kinderen iets kunnen leren van een iPad.quote:Op maandag 15 april 2013 22:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat er zo nodig een groep mensen met Android is die het niet met mij eens is? Nou sorry hoor, maar het is gewoon zo. Mensen met een iPad zijn doorgaans hartstikke tevreden met hun aankoop terwijl het merendeel van de mensen met zo'n goedkope Androidtablet hun tablet na kort gebruik al snel in de kast leggen en er nooit meer naar kijken.
Dan zou je denken dat de duurdere Android tablets wel een goed zijn en een goede userexperience geven, maar dat is niet zo. Neem nou een van de meest, danwel de meest, gebruikte app van dit moment; Facebook. De Facebook app voor Android is gewoon een geschaalde telefoonversie wat echt niets meer biedt dan je telefoon. Dat terwijl de iPad versie echt meer functionaliteit biedt tegenover de iPhone versie.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |