abonnement Unibet Coolblue
pi_125264938
Gegroet

Het is geen geheim dat onze hoofdstad en de hoofdstad van Noord Holland al eeuwenlang warme banden met elkaar onderhouden. Immers: Amsterdam en Haarlem liggen op steenworp afstand van elkaar en bezitten allebei een fraai en eeuwenoud centrum. w/ Bovendien was de eerste spoorlijn in Nederland die tussen Haarlem en Amsterdam. :s)



Welnu, gezien de ligging en groei van beide steden is het aan te nemen dat over enkele tientallen jaren Amsterdam en Haarlem in elkaar over zullen 'vloeien'.. Het lijkt mij daarom een verstandig idee om beide steden alvast te laten fuseren. :Y

Wat te doen bij dit scenario?

Ik stel voor dat Haarlem wat water bij de wijn doet en een stadsdeel van Amsterdam wordt. De aanleg van een metro en tramverbinding met het stadsdeel Haarlem zal het geheel afmaken. ^) Dat dit plan niet zo gek lijkt als het klinkt bewijst Schiphol: dit valt immers gedeeltelijk onder Haarlem en Amsterdam. Een mooi voorbeeld van de goede samenwerking die al eeuwen duurt.

Amsterdammers zijn méér dan welkom in de fraaie stad (en toekomstig) stadsdeel Haarlem. De Haarlemmers zullen de Amsterdammers met open armen ontvangen en hun deelgenoot maken van al het fraais wat deze stad te bieden heeft en zoveel meer. w/

pi_125265044
Ach,over 100 jaar is hele west van Nederland een 1 grote stad... Met vliegveld midden erin.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_125265226
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ach,over 100 jaar is hele west van Nederland een 1 grote stad... Met vliegveld midden erin.
Zo kan je het ook bekijken. 8-)
pi_125265306
Moet Amsterdam dan niet eerst Haarlemmerliede opslokken?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_125265368
Eerst is Halfweg aan de beurt en daarna volgt Haarlem.
  zondag 14 april 2013 @ 14:38:15 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_125265737
Ik ben van mening dat Amsterdam gewoon een stadsdeel moet worden van Haarlem.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 april 2013 @ 14:39:29 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125265765
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:38 schreef Diemux het volgende:
Ik ben van mening dat Amsterdam gewoon een stadsdeel moet worden van Haarlem.
Eens.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 14 april 2013 @ 14:40:52 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_125265806
+ ik hoef dat aso-volk uit Amsterdam niet in Haarlem. Amsterdammers hebben overal schijt aan.
  zondag 14 april 2013 @ 16:18:18 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125269522
Er was al een tram TS.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125270254
Lang geleden, ja. Er leeft echter onder de Haarlemmers een verlangen naar de terugkeer van deze tram. Nog beter zou een metroverbinding zijn die van de Grote Markt in Haarlem via Amsterdam West naar De Dam en het CS in Amsterdam gaat.
  zondag 14 april 2013 @ 16:34:23 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125270304
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:33 schreef Misty_eyes het volgende:
Lang geleden, ja. Er leeft echter onder de Haarlemmers een verlangen naar de terugkeer van deze tram. Nog beter zou een metroverbinding zijn die van de Grote Markt in Haarlem via Amsterdam West naar De Dam en het CS in Amsterdam gaat.
Ja, dat klinkt heel goed. Een metrotunnel van 25 kilometer in een land waar een tunnel van 1,5 km al 17 jaar duurt. Komop zeg, wat is het voordeel boven de trein.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125270357
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt heel goed. Een metrotunnel van 25 kilometer in een land waar een tunnel van 1,5 km al 17 jaar duurt. Komop zeg, wat is het voordeel boven de trein.
Het gaat vooral om het stadsgevoel.
  zondag 14 april 2013 @ 16:36:36 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125270396
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:35 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Het gaat vooral om het stadsgevoel.
Doe jij je zonnebril op in de trein en alsof je door een tunnel rijdt. Onzinnig project.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125270490
Nou ja, een tram is misschien een betere optie maar het hebben van een metro in Haarlem klinkt gewoon stoer.
  zondag 14 april 2013 @ 16:58:06 #15
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_125271371
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:38 schreef Misty_eyes het volgende:
Nou ja, een tram is misschien een betere optie maar het hebben van een metro in Haarlem klinkt gewoon stoer.
Dus je bent een boer? Die graag bij de grote stad hoort
Wie dit leest is gek
pi_125271618
Met het oog op de aankomende 'superprovincie' ben ik alvast wat betere opties aan het bedenken. 8-) Aanvullingen zijn natuurlijk van harte welkom. :Y
pi_125315281
Haarlem heeft een heel ander doel dan A'dam en heeft zeker bestaansrecht als eigen gemeente.

In Haarlem is het rustiger wonen voor een redelijkere prijs, minder import, minder problemen en dichter bij zee. Neuh, *als* ik naar de westelijke uithoek van het land moest verhuizen, zou ik eerder in Haarlem gaan wonen dan in A'dam. Daarbij ben je in een kwartiertje in A'dam als je dan toch perse straatvuil wilt zien :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 15-04-2013 17:09:34 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_125347680
Zolang Diemen, Duivendrecht, Haarlemmerliede, Haarlemmermeer, Amstelveen, Zaandam, Almere, etc. allemaal eigen gemeentes zijn zie ik niet zo snel Haarlem en Amsterdam fuseren.
pi_125412929
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ach,over 100 jaar is hele west van Nederland een 1 grote stad... Met vliegveld midden erin.
Over 100 jaar staat heel Holland onder water,je denkt toch niet wij Eindhovenaren blijven betalen voor dijkverhogingen voor een zooitje bijstandstrekkers,leer om te beginnen maar es de G en de R uitspreken.
http://www.eenvandaag.nl/economie/45473/eindhoven_vs_amsterdam
pi_125413646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef fokjoekresie het volgende:

[..]

Over 100 jaar staat heel Holland onder water,je denkt toch niet wij Eindhovenaren blijven betalen voor dijkverhogingen voor een zooitje bijstandstrekkers,leer om te beginnen maar es de G en de R uitspreken.
http://www.eenvandaag.nl/economie/45473/eindhoven_vs_amsterdam
Wie weet het..
Ik heb tenslotte geen glazen bol staan..

Maar het is zeker dat stad zoals Amsterdam in de huidige tempo blijven groeien tot kusten en allerlei dorpen en stadje opeten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 17 april 2013 @ 21:11:05 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_125414312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:58 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Wie weet het..
Ik heb tenslotte geen glazen bol staan..

Maar het is zeker dat stad zoals Amsterdam in de huidige tempo blijven groeien tot kusten en allerlei dorpen en stadje opeten.
Amsterdam zal de eerste 50 jaar zeker alleen richting IJsselmeer en Almere groeien
Wie dit leest is gek
pi_125416782

Kaart van de toekomstige "dubbelstad" Amsterdam-Almere. In het midden het IJmeer met de nieuwbouw van Almere Pampus. Tussen Almere en Amsterdam-IJburg de IJmeerverbinding, een spoorlijn gecombineerd met een autoweg. Klik op de kaart voor een groter detail. ( © 2006 Atelier IJmeer )
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')