abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125258442
Zoals jullie weten ga ik maandag al heel vroeg naar het kantoor om de huuropzegging ongedaan te maken, maar wat als ik te horen krijg dat ze zeggen...We hebben al een nieuwe huurder toegewezen. Theoretisch kan dat omdat de woingstigting verwacht dat ik zal proberen de opzegging ongedaan te maken (is al eerder gebeurt) Want in dit geval is de opzegging niet meer ongedaan te maken en is het definitief . Maar ik kan dit niet toetsen of dat argument van Heem wonen waar is.

Hier het tijdsverloop van de opzegging

Vrijdag 13 april 15 uur opzegging per formulier
Zaterdag 14 zondag 15 april geen kantoor.
Maandag 16 april 08:30 – 09:00 uur ongedaan maken.

Als ze zeggen dat ze al een nieuwe huurder hebben toegewezen, dan zouden ze vrijdag tussen 15 en 17 uur met spoed naar en huurder gezocht moeten hebben. Als dat zo is dan ik hieruit afleiden dat ze kosten wat kost willen voorkomen dat ik de opzegging ongedaan kan maken.

Een scenario waar ik zeker rekening mee moet houden

Wat is dan het advies bij dit antwoord?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_125258653
Dat je data en tijden niet kloppen met het vorig topic...
pi_125258679
Oh, en trouwens: niemand hier heeft een magische glazen bol waarmee ze kunnen waarzeggen. Je moet nog 24 uur wachten. Ik snap dat dit lang lijkt. Maak een paar extra wandelingen en dan gaat de tijd wat sneller. Vooral omdat je de nachtwandeling misschien niet gaat doen deze nacht, omdat je morgen vroeg op het kantoor wilt zijn.

Afwachten en je vraag niet steeds herhalen is mijn tip.
  zondag 14 april 2013 @ 10:19:38 #4
3542 Gia
User under construction
pi_125258729
Heb het vorige topic zo'n beetje gevolgd, maar gaat TS de adviezen hier ook als argument gebruiken bij de woningstichting?

'Ja maar, op Fok zeggen ze......'
  zondag 14 april 2013 @ 10:22:38 #5
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125258772
Blijf het een mooi verhaal vinden (eerste topic) hoor, niettemin wens ik je sterkte met deze ontstane situatie.
  zondag 14 april 2013 @ 10:23:04 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125258782
Of ze wel of niet een nieuwe huurder hebben gevonden is niet relevant; de woningstichting heeft slechts gedaan waar je zelf om gevraagd hebt, namelijk de huur beeindigd. Ze kunnen besluiten om te annuleren, als ze dat willen, maar daar kunnen wij Fok!kers niets over zeggen.

Als ik zo een beetje volg wat je schrijft zou ik toch serieus gaan informeren wat er mogelijk is op het gebied van begeleid wonen, Hakuna. De woningstichting zelf kan daarin waarschijnlijk ook niets voor je doen maar weten wellicht waar je dan moet zijn. En als het klopt wat je zegt en ze graag van je afwillen, dan willen ze vast met je meedenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 14 april 2013 @ 10:37:18 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125259028
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals jullie weten ga ik maandag al heel vroeg naar het kantoor om de huuropzegging ongedaan te maken, maar wat als ik te horen krijg dat ze zeggen...We hebben al een nieuwe huurder toegewezen. Theoretisch kan dat omdat de woingstigting verwacht dat ik zal proberen de opzegging ongedaan te maken (is al eerder gebeurt) Want in dit geval is de opzegging niet meer ongedaan te maken en is het definitief . Maar ik kan dit niet toetsen of dat argument van Heem wonen waar is.
Je verzint nu een argument dat (nog) helemaal niet van toepassing is. En zelfs als het van toepassing zou zijn, is het niet aan jou om "te toetsen of dat waar is". Jij hebt opgezegd, daar ga je de consequenties van ondervinden. Een volgende huurder heeft daar niets mee te maken, die krijgt gewoon een ontruimde woning.
censuur :O
pi_125260685
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je verzint nu een argument dat (nog) helemaal niet van toepassing is. En zelfs als het van toepassing zou zijn, is het niet aan jou om "te toetsen of dat waar is". Jij hebt opgezegd, daar ga je de consequenties van ondervinden. Een volgende huurder heeft daar niets mee te maken, die krijgt gewoon een ontruimde woning.
Ben doodsbang voor omtruiming, zeker voor dalloze en crises opvang. Ik ben echt geen type voor tussen ex junkies en alcoholisten ed te zitten, bovendien ben ik lichamelijk en psyschisch op en mij spullen kan ik nergens kwijt. ook kan ik geen anderw oing krigen omdat ik geen gedl heb.

Dit zou ik dan eventueel op kunnen gooien, maar mijn huisarts heeft mij tot nu toe nog nooit ergens mee geholpen omdat hij niet over wonen ed gaat.

Artikel 34 Boek 3 BW

1. Heeft iemand wiens geestvermogens blijvend of tijdelijk zijn gestoord, iets verklaard, dan wordt een met de verklaring overeenstemmende wil geacht te ontbreken, indien de stoornis een redelijke waardering der bij de handeling betrokken belangen belette, of indien de verklaring onder invloed van die stoornis is gedaan. Een verklaring wordt vermoed onder invloed van de stoornis te zijn gedaan, indien de rechtshandeling voor de geestelijk gestoorde nadelig was, tenzij het nadeel op het tijdstip van de rechtshandeling redelijkerwijze niet was te voorzien.
2. Een zodanig ontbreken van wil maakt een rechtshandeling vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, wordt door het ontbreken van wil echter nietig.
  zondag 14 april 2013 @ 11:50:13 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125260745
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals jullie weten ga ik maandag al heel vroeg naar het kantoor om de huuropzegging ongedaan te maken, maar wat als ik te horen krijg dat ze zeggen...We hebben al een nieuwe huurder toegewezen.
Hoe gaat dat bij die woningstichting? Wijzen ze alleen toe of moeten mensen zelf reageren op vrijgekomen woningen die in een krantje en/of op de website komen te staan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125260853
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:48 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ben doodsbang voor omtruiming, zeker voor dalloze en crises opvang. Ik ben echt geen type voor tussen ex junkies en alcoholisten ed te zitten, bovendien ben ik lichamelijk en psyschisch op en mij spullen kan ik nergens kwijt. ook kan ik geen anderw oing krigen omdat ik geen gedl heb.

Dit zou ik dan eventueel op kunnen gooien, maar mijn huisarts heeft mij tot nu toe nog nooit ergens mee geholpen omdat hij niet over wonen ed gaat.

Artikel 34 Boek 3 BW

1. Heeft iemand wiens geestvermogens blijvend of tijdelijk zijn gestoord, iets verklaard, dan wordt een met de verklaring overeenstemmende wil geacht te ontbreken, indien de stoornis een redelijke waardering der bij de handeling betrokken belangen belette, of indien de verklaring onder invloed van die stoornis is gedaan. Een verklaring wordt vermoed onder invloed van de stoornis te zijn gedaan, indien de rechtshandeling voor de geestelijk gestoorde nadelig was, tenzij het nadeel op het tijdstip van de rechtshandeling redelijkerwijze niet was te voorzien.
2. Een zodanig ontbreken van wil maakt een rechtshandeling vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, wordt door het ontbreken van wil echter nietig.
Dat had je je moeten bedenken voor je de huur opzegt. Verder zoals in het vorige topic al gezegd; zoek professionele hulp.
pi_125261101
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe gaat dat bij die woningstichting? Wijzen ze alleen toe of moeten mensen zelf reageren op vrijgekomen woningen die in een krantje en/of op de website komen te staan?
Ze plaatsen de meeste woningen op de website van thuis in limburg, soms worden er ook woingen zonder plaatsen op de site toegewenzen, maar alleen voor irgentie. Mijn woing is een seniorencomplex daar zitten geen urgente huurders, ik weet alleen dat in mijn complex alles alleen via de site te huur wordt aangeboden
  zondag 14 april 2013 @ 12:06:12 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125261141
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:04 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ze plaatsen de meeste woningen op de website van thuis in limburg, soms worden er ook woingen zonder plaatsen op de site toegewenzen, maar alleen voor irgentie. Mijn woing is een seniorencomplex daar zitten geen urgente huurders, ik weet alleen dat in mijn complex alles alleen via de site te huur wordt aangeboden
Heeft het al op de site gestaan? Nee, dan is de woning nog niet toegewezen.
Tenzij er toch sprake is van urgentie, maar dat lijkt me vrij lastig voor een woning die pas over 1½ maand vrijkomt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125261155
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 11:54 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Dat had je je moeten bedenken voor je de huur opzegt. Verder zoals in het vorige topic al gezegd; zoek professionele hulp.
Ik heb net de crises opvang gebeld en daar is alles vol en er zijn zelfs wachtlijsten. Maar ze gaven mij wel het advies om het maatschappeijk werk in te schakelen.
  zondag 14 april 2013 @ 12:10:49 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125261233
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:07 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ik heb net de crises opvang gebeld en daar is alles vol en er zijn zelfs wachtlijsten. Maar ze gaven mij wel het advies om het maatschappeijk werk in te schakelen.
Ja, dat wordt hier ook al tig keer geroepen, maar het wordt tijd dat je eens doet ipv alleen maar roept wat anderen adviseren.

Hoe is dat destijds gegaan met de hulp met je schulden?
Wie heeft dat geregeld en waarom is daar geen contact meer mee?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125261302
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat wordt hier ook al tig keer geroepen, maar het wordt tijd dat je eens doet ipv alleen maar roept wat anderen adviseren.

Hoe is dat destijds gegaan met de hulp met je schulden?
Wie heeft dat geregeld en waarom is daar geen contact meer mee?
Die schulden heb ik voor het grootste gedeelte opgelost door heel veel sullen en een groot deel van mijn muziekcollectoe te verkopen, maar dit is iets van een heel andere orde.
Een schuldeiser kan je niet uit de woing zetten, nu sta ik als het niet ongedaan gemaakt kan worden met 1 been buiten,
  zondag 14 april 2013 @ 12:14:45 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125261306
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:48 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Artikel 34 Boek 3 BW

Dus eigenlijk geef je toe dat je niet handelsbekwaam bent?
Resistance is futile.
  zondag 14 april 2013 @ 12:15:32 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125261323
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:14 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Die schulden heb ik voor het grootste gedeelte opgelost door heel veel sullen en een groot deel van mijn muziekcollectoe te verkopen, maar dit is iets van een heel andere orde.
Dat vraagt ze niet, ze wil weten WIE jou geholpen heeft en of diegene nog steeds hulp kan bieden.
Resistance is futile.
  zondag 14 april 2013 @ 12:15:37 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125261327
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:14 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ja, maar wie of welke instantie hielp je toen?
Was daar geen maatschappelijk werk of schuldhulpverlening bij betrokken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_125261352
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 12:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus eigenlijk geef je toe dat je niet handelsbekwaam bent?
Voor een groot deel wel, maar dit kan ik niet aantonen, dit moet door een arts worden bevesigd
  zondag 14 april 2013 @ 12:17:14 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125261364
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:16 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Voor een groot deel wel, maar dit kan ik niet aantonen, dit moet door een arts worden bevesigd
En wanneer ben je voor het laatst bij een arts geweest aangaande je psychische problemen?
Resistance is futile.
pi_125261384
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar wie of welke instantie hielp je toen?
Was daar geen maatschappelijk werk of schuldhulpverlening bij betrokken?
Nee, dit heb ik eerst wel besproken met maatschappelijk werk, maar uiteindelijk heb ik nu finacieel de zaak vrij goed op orde. Maar 1 schuldeiser over. maargoed liever niet off topic over geld, ik zit nu met een veel groter prbleem
  zondag 14 april 2013 @ 12:20:29 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125261431
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:18 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Nee, dit heb ik eerst wel besproken met maatschappelijk werk, maar uiteindelijk heb ik nu finacieel de zaak vrij goed op orde. Maar 1 schuldeiser over. maargoed liever niet off topic over geld, ik zit nu met een veel groter prbleem
Hakuna, snap je wel dat je geldproblemen destijds en je impulsieve huuropzeggen allemaal voortkomen uit een ander groter probleem? Of heb je zelf je indruk dat het allemaal losstaande situaties zijn?
Resistance is futile.
pi_125261451
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 12:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

En wanneer ben je voor het laatst bij een arts geweest aangaande je psychische problemen?
Afgelopen jaar, maar dat had een reden omdat er te veel op mij afkomt vanwege de herstrukturering, maar bij de mondriaan zijn er lange wachrlijsen en kunnen ze niets beteken, dit is puur een juridsich geval

Als de woingstichting puur zakelijk en juridisch handeld kunnen ze mij voor eind mei eriuit zetten, als ze rekeing houden met mijn omdtandigheden han willen de opzegging alsnog ongedaan maken, maar dn moet ik wel geen problemen met de buurvrouw gaan maken, dit wil ik voorstellen.
  zondag 14 april 2013 @ 12:22:59 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_125261490
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:21 schreef -Hakuna- het volgende:

Als de woingstichting puur zakelijk en juridisch handeld kunnen ze mij voor eind mei eriuit zetten, als ze rekeing houden met mijn omdtandigheden han willen de opzegging alsnog ongedaan maken, maar dn moet ik wel geen problemen met de buurvrouw gaan maken, dit wil ik voorstellen.
Dat is al een heel goed begin. Maar hoe lang denk je dat het goed gaat als je mag blijven?
Resistance is futile.
pi_125261564
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 12:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is al een heel goed begin. Maar hoe lang denk je dat het goed gaat als je mag blijven?
Ik hoop heel lang, want dit is voor mij een leerproces dat mij tot nadenken heeft gezet dat ik op veel punten fout en te snel gehandeld heb, dat wil ik ook toegeven en mij excuus aanbieden, desnoods wil ik op papier laten vastleggen dat ik zelf geen overlast meer wilr maken zoals op vloeren timmeren en bonken, als ik maf blijven wil ik akls ik geluiden hiir mijn m3 speler opzetten of ga ik wandelen, ik weet nu precies waneer ik mijn onderbuurvrouw kan horen, dan zorg ik dat ik de koptelefoon opheb of ga wandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')