abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125247959
Wat is dat met die salarissen tegenwoordig? HBO- en WO-master en dan 1.700 bruto aangeboden krijgen. Gaat nergens over.
pi_125248666
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:44 schreef niels0 het volgende:
Wat is dat met die salarissen tegenwoordig? HBO- en WO-master en dan 1.700 bruto aangeboden krijgen. Gaat nergens over.
Mja maar de meeste kennis vanuit deze opleidingen heeft in deze functie niet zoveel meerwaarde...

Bedankt voor alle meningen alemaal
pi_125248756
Werkgeversmarkt he... Doe je gewoon weinig aan. Ik geloof er wel in dat ook dit weer gaat omslaan en dan sta je met je (in de crisisjaren tegen weinig salaris opgebouwde) ervaringsjaren een stuk sterker in de arbeidsmarkt dan iedereen die die jaren maar een beetje heeft uitgezongen in irrelevante functies/ baantjes.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125248922
quote:
Is wel echt laag. Als je geschikt bent voor de functie, moeten ze ook gewoon normaal betalen. Ik zou toch prberen te onderhandelen om minstens 2000 bruto te gaan verdienen. Zitten er nog andere extras bij?
Whatever...
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:16:24 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125249053
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hallo O+ Elies O+
Hi O+ mopje *;
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:27 schreef hugecooll het volgende:

Dit zeg ik ook als ik vrouwen aanspreek tijdens het uitgaan :@
Zeg me dat het niet zo is ;(
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:17:38 #31
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125249102
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hi O+ mopje *;

[..]

Zeg me dat het niet zo is ;(
Is niet zo :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:19:17 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125249157
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is niet zo :)
Pfwiew :{w

Nog ff OT: kan je een opleiding of training volgen bij het bedrijf?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:19:54 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125249183
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Pfwiew :{w

Nog ff OT: kan je een opleiding of training volgen bij het bedrijf?
Pft, alsof je niet mee zou gaan :{w
pi_125249544
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is wel echt laag. Als je geschikt bent voor de functie, moeten ze ook gewoon normaal betalen. Ik zou toch prberen te onderhandelen om minstens 2000 bruto te gaan verdienen. Zitten er nog andere extras bij?
Echt schandalig laag. Een LTS-niveau electriciën op een scheepswerf verdient op die leeftijd al meer en dan zit er nog een auto bij ook.
pi_125249682
quote:
Welkom in de echte wereld. Op Fok lopen er natuurlijk genoeg mensen rond die zeggen dat ze voor minder dan 2.5k hun bed niet uit komen, maar de realiteit is dat bij veel aanbod en weinig vraag, de prijzen omlaag gaan. Daar is de werknemer nu de dupe van, los van het opleidingsniveau. Je moet van goeden huize komen om iets voor elkaar te krijgen en heel tevreden zijn als je 2k bruto krijgt als starter.
Schip ahoy!
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:54:35 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125250566
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:53 schreef Trusten het volgende:
Hallo allemaal :)

Ben even benieuwd naar jullie mening..

Korte situatieschets:
Ik heb een HBO en WO-master opleiding binnen de zorg. Ik heb dit nooit heel geweldig gevonden en mijn motivatie voor de WO opleiding was eigenlijk dat ik niet zeker wist wat ik nou precies wilde doen na mijn HBO opleiding. Ik zocht nog wat meer verdieping en door de bezuinigingen e.d. kon ik echter niet opnieuw een andere voltijdstudie gaan doen. Daardoor ben ik een pre-master en master gaan doen die aansloot op mijn HBO. Ik ben vorig jaar augustus afgestudeerd en sindsdien werkzoekend en daarnaast op invalbasis werkzaam in de kinderopvang. Naast dat er momenteel erg weinig vacatures zijn binnen het vakgebied waar ik voor ben opgeleid wil ik eigenlijk graag een andere richting op.

Nu heb ik een leuke baan aangeboden gekregen (wel na sollicitatie van mijn kant ;) ) in een totaal andere branche. De baan lijkt me erg leuk maar het salaris viel me eigenlijk toch wel wat tegen. Het gaat om een 40-uurs functie met een bruto salaris van 1700 euro per maand. Het salaris is verder niet meer onderhandelbaar en er staan er genoeg in de rij voor de functie. Het gaat om een contract voor 6 maanden met wellicht doorgroeimogelijkheden in de toekomst.

Samenvatting ;):
HBO + WO opleiding binnen de zorg maar wil er eigenlijk niet in verder. Baan aangeboden gekregen binnen andere branch die me erg leuk lijkt. Het salaris is erg laag: 1700 bruto per maand voor 40 uur per week. Wellicht wel doorgroeimogelijkheden.

Wat zouden jullie doen?
Als je iedere dag met plezier naar je werk kunt is dat heel erg veel waard. Een heel groot deel van je tijd ben je op je werk. Als je dat leuk vind is dat véél meer waard dan maar 3 weken vakantie. Dus ik zou leuk werk altijd boven meer geld verkiezen.

Bovendien kun je naderhand ook in dat vakgebied vast nog wel carriére maken.
The End Times are wild
pi_125260913
Niemand vraagt het maar wat is die andere functie en in welke branche?
Eerst denken, dan typen
pi_125262529
Waar je nu zit heb je duidelijk niet veel toekomstperspectief. De kans op meer uren is nihil, de kans dat je contract niet verlengd wordt is redelijk aanwezig.

Je hebt nu een kans op 3 keer zo veel netto inkomen voor de komende 6 maanden én het opdoen van werkervaring in een branche die jou leuker lijkt.
Natuurlijk kan het zijn dat je over 6 maanden geen nieuw contract krijgt en op straat staat, maar die kans is bij je huidige baan ook aanwezig. Wat dat betreft geen verschil.

Ik zou hier niet te lang over nadenken. En bij die nieuwe werkgever de komende maanden gewoon laten zien dat jij geschikt bent voor dat werk en meer waard bent dan 1700 bruto per maand. Als dat bedrijf goed groeit dan kunnen ze je over 6 maanden ook nog gebruiken en kun jij bij je volgende contract mooi wél onderhandelen over meer salaris omdat je dan wél meerwaarde hebt ten opzicht van nieuwe sollicitanten.
pi_125262716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') ik begon al met 2300 bruto en had geen vooropleidingsniveau nodig

1700 bruto is een fooi :')
Volgens mij blijf je de komende 15 jaar ook op dit salaris zitten. Klopt dit? Wel heel lekker starterssalaris zonder vooropleiding!
pi_125263813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Al was het netto zou ik het nog niet doen, is bijna vrijwilligerswerk dit.
1700 netto is ongeveer modaal hoor.

Dan kun je wel heel stoer roepen vrijwilligerswerk, jodenfooi dit dat, maar het gros van Nederland werkt gewoon 40 uur voor een dergelijk salaris.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_125264194
quote:
5s.gif Op zondag 14 april 2013 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Waar je nu zit heb je duidelijk niet veel toekomstperspectief. De kans op meer uren is nihil, de kans dat je contract niet verlengd wordt is redelijk aanwezig.

Je hebt nu een kans op 3 keer zo veel netto inkomen voor de komende 6 maanden én het opdoen van werkervaring in een branche die jou leuker lijkt.
Natuurlijk kan het zijn dat je over 6 maanden geen nieuw contract krijgt en op straat staat, maar die kans is bij je huidige baan ook aanwezig. Wat dat betreft geen verschil.

Ik zou hier niet te lang over nadenken. En bij die nieuwe werkgever de komende maanden gewoon laten zien dat jij geschikt bent voor dat werk en meer waard bent dan 1700 bruto per maand. Als dat bedrijf goed groeit dan kunnen ze je over 6 maanden ook nog gebruiken en kun jij bij je volgende contract mooi wél onderhandelen over meer salaris omdat je dan wél meerwaarde hebt ten opzicht van nieuwe sollicitanten.
Dit dus. Niets aan toe te voegen.
pi_125264282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

TS zegt dat er voldoende anderen in de rij staan voor die functie, 3x raden wat er gebeurd wanneer TS van 1700 naar 2000 wil...
Verder heeft TS een irrelevante vooropleiding, wat niet erg handig is voor zijn onderhandelingspositie.

TS moet het meer als investering zien. Nu misschien een laag salaris, maar (misschien) wel een baan wat hij leuk vindt. Kan hij daarna eventueel verder groeien met het bedrijf. De kans dat dit kan in zijn huidige sector is nihil.
pi_125264325
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:53 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

TS zegt dat er voldoende anderen in de rij staan voor die functie, 3x raden wat er gebeurd wanneer TS van 1700 naar 2000 wil...
Verder heeft TS een irrelevante vooropleiding, wat niet erg handig is voor zijn onderhandelingspositie.

TS moet het meer als investering zien. Nu misschien een laag salaris, maar (misschien) wel een baan wat hij leuk vindt. Kan hij daarna eventueel verder groeien met het bedrijf. De kans dat dit kan in zijn huidige sector is nihil.
Dat. Je kan beter een half jaartje voor een laag loontje werken. Als ze dan echt tevreden met je zijn, kan je daarna wat meer eisen gaan stellen. Anders moeten ze alsnog op zoek naar een ander, die zich weer moet inwerken.
Eerst denken, dan typen
pi_125264460
Je verdient nu ook bijna niks, dus ik zou het wel weten
pi_125267095
quote:
_O-

Gaat om vraag en aanbod, niet om welk niveau opleiding je hebt gedaan.

OT: Het is allemaal al een beetje gezegd. Je gaat er financieel een heel stuk op vooruit en je hebt wellicht doorgroeimogelijkheden. Verder spreekt die branche je meer aan dan het werk wat je oorspronkelijk doet en waarvoor je gestudeerd hebt.

Dat je nog twijfelt.
pi_125267462
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:18 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

_O-

Gaat om vraag en aanbod, niet om welk niveau opleiding je hebt gedaan.
Ik vind dat het salaris niet alleen om vraag en aanbod hoort af te hangen. Factoren zoals opleidingsniveau en verantwoordelijkheden dienen mijns inziens net zo goed mee te spelen.

Het is toch niet eerlijk dat iemand met WO-master een lager startsalaris krijgt dan iemand die laag is opgeleid maar toevallig goed in de markt ligt meer krijgt? Dat vind ik niet eerlijk.

Oh, by the way, ik ben niet degene waar het om gaat in dit topic. ;) TS is iemand anders.
Ik heb een heel riant inkomen met 'slechts' MBO, maar ik krijg het niet voor niks. Het is vrij zwaar en veeleisend wat ik doe dus dat is inderdaad een reden ook om me meer te betalen dan normaal.
pi_125268134
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik vind dat het salaris niet alleen om vraag en aanbod hoort af te hangen. Factoren zoals opleidingsniveau en verantwoordelijkheden dienen mijns inziens net zo goed mee te spelen.

Het is toch niet eerlijk dat iemand met WO-master een lager startsalaris krijgt dan iemand die laag is opgeleid maar toevallig goed in de markt ligt meer krijgt? Dat vind ik niet eerlijk.

Oh, by the way, ik ben niet degene waar het om gaat in dit topic. ;) TS is iemand anders.
Ik heb een heel riant inkomen met 'slechts' MBO, maar ik krijg het niet voor niks. Het is vrij zwaar en veeleisend wat ik doe dus dat is inderdaad een reden ook om me meer te betalen dan normaal.
Je kan dat vinden, maar zo werkt vraag en aanbod niet. Je kan nog zo veel moeite doen voor iets, maar als je daarmee niet uniek bent zal geen meerwaarde opleveren. In geval van TS is hij één van de vele geschikte sollicitanten en de opleidingen zijn niet relevant voor het werk, dus hebben nauwelijks meerwaarde. Het enige wat TS daarmee kan aantonen is in staat te zijn om kennis op te nemen en te gebruiken. Maar afhankelijk van het soort werk kan iedereen met een afgeronde HBO of zelfs MBO al aantonen in staat te zijn voldoende kennis op te nemen en te gebruiken.
pi_125268478
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je kan dat vinden, maar zo werkt vraag en aanbod niet. Je kan nog zo veel moeite doen voor iets, maar als je daarmee niet uniek bent zal geen meerwaarde opleveren. In geval van TS is hij één van de vele geschikte sollicitanten en de opleidingen zijn niet relevant voor het werk, dus hebben nauwelijks meerwaarde. Het enige wat TS daarmee kan aantonen is in staat te zijn om kennis op te nemen en te gebruiken. Maar afhankelijk van het soort werk kan iedereen met een afgeronde HBO of zelfs MBO al aantonen in staat te zijn voldoende kennis op te nemen en te gebruiken.
Ok, misschien een boude uitspraak maar in dat geval zijn de meeste managers dus volgens jou ook overbetaald?
pi_125269384
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:52 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ok, misschien een boude uitspraak maar in dat geval zijn de meeste managers dus volgens jou ook overbetaald?
Niet als zij met behulp van hun managing-capaciteiten voor een meerwaarde op de afdeling zorgen door hogere efficiëntie bij het personeel en/of het binnenhalen van extra orders dankzij een goed beleid in klantenwerving en -binding.
  zondag 14 april 2013 @ 16:33:08 #50
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_125270251
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Als je die redenering doortrekt zou het salaris van de kassamedewerker in een supermarkt afhankelijk moeten zijn van de hoogste genoten opleiding? Dus iemand met een WO-master krijgt 2x zoveel als iemand die ternauwernood het vmbo heeft afgemaakt? Dat vind ik dan weer niet eerlijk, het betreft immers het zelfde werk met dezelfde verantwoordelijkheden (of afwezigheid daarvan). Afgezet tegen een gelijk aantal jaren ervaring (in dit geval 0) moet de vergoeding dus nagenoeg gelijk zijn lijkt me.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')