is wel het beste.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef padlarf het volgende:
Vloer na afloop laten leggen. Als er iets misgaat beschadig je de keuken niet.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:34 schreef padlarf het volgende:
Vloer na afloop laten leggen. Als er iets misgaat beschadig je de keuken niet.
Als je het andersom doet, dan is de kans veel groter dat je de vloer beschadigt.
quote:edit: ik moet hier overigens bij vermelden dat mijn voorkeur komt door wat ze destijds op mn studentenvereniging hadden geflikt: eerst een parketvloer van 6000 euro laten leggen, en daarna pas de muren stucen en schilderen![]()
Schalen vallen er gewoon op kapot en een mes die er met zijn punt op valt prikt er een klein gaatje in, die je amper ziet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:16 schreef Nico987 het volgende:
het ligt er aan.. Wij hebben een keuken op poten, daar hebben we dus wel eerst gelegd. Heb je gewoon zoals 99% van NL van die plinten, dan maakt het geen zak uit! Leg er een stuk stuc loper op en je beschadigd je vloer echt niet zomaar.
Is PVC sterk genoeg voor als je bijvoorbeeld een glas laat vallen of zo? In onze houten vloeren zitten nu al best wat butsen (vinden wij alleen maar mooi) van een mes dat viel, een schaal die kapot viel etc.
heb je het topic wel gelezen?quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:46 schreef cempexo het volgende:
Bij het zichtbaar zijn van de draagbalken en de grond moet je eerst je isolering van die vloer veilig stellen.
Derhalve eerst de vloer leggen die de isolering afdekt. Is veel lastiger als je de keukenset daarvoor gebruikt.
Deze reden wordt inderdaad vaak aangeraden om als eerste de vloer te doen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Leandra het volgende:
Als ik een lege ruimte had dan zou ik de vloer eerst doen.
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, dan kan er ook een andere vorm keuken in als ik dat op een gegeven moment zou willen.
De laatste plaat voorzien van een kitrand voorkomt ook veel ellende, bovendien blijft het waterdan onder de kastjes en niet over de hele vloer.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:52 schreef lipje het volgende:
[..]
heb je het topic wel gelezen?
1. de TS heeft geen houten draagbalken
2. de TS heeft een betonnen vloer, waaronder isolatie zit
3. de vraag ging over de afwerkvloer, niet de constructieve laag waar je op staat.
@ontopic:
Voor beide oplossingen is wel iets te zeggen,
- eerst de vloer dan de keuken, blijf je wel flexibel wat betreft inrichten (keuken verplaatsen/weglaten plint). Ook bij een lekkage heb je minder kans op weggooien van laminaat
Gemiddeld staat een keuken wel 12 tot 15 jaar.quote:- bij eerst de keuken dan de vloer, heb je minder vloer te leggen, dus wel iets goedkoper (goed punt bij een hoge m2-prijs)
Misschien dat daar mijn "ik zou eerst de vloer doen" logica ook vandaan komt, want ik kan me eigenlijk geen andere keukenvloer indenken dan plavuizen/steen/massief hout.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Deze reden wordt inderdaad vaak aangeraden om als eerste de vloer te doen.
Bij plavuizen, andere steenachtige of massief houten vloeren is dit nog wel logisch.
Bij laminaat, kunststof vloeren of dergelijke is dit gewoon onzin.
De vloer van deze soorten gaan in het algemeen minder lang of net zo lang mee met de keuken.
Wil je je keuken indeling veranderen wat bij veel woningen maar beperkt mogelijk is zonder overdreven grote verbouwing, is het gewoon beter om de vloer later te plaatsen.
Van belang is gewoon dat je je leidingwerk in orde is en de vloer vlak.
Iedere goede keukenboer of handige harry kan bij jet plaatsen van de keuken dan echt wel rekening houden met de extra hoogte welke benodigd is vanwege de vloerdikte.
In de bouw werken ze vaak zelfs met ruwbouwvloeren en moeten ze nog rekening houden met de afwerkvloer welke erop komt.
Ik ook niet, maar je zal ernog versteld van staan hoeveel mensen tapijt in hun keuken hebben.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien dat daar mijn "ik zou eerst de vloer doen" logica ook vandaan komt, want ik kan me eigenlijk geen andere keukenvloer indenken dan plavuizen/steen/massief hout.
Bah, wat vies. Overigens hebben wij een Novilonachtig iets in de keuken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:42 schreef klipper het volgende:
Ik ook niet, maar je zal ernog versteld van staan hoeveel mensen tapijt in hun keuken hebben.
Ja, mee eens, als je flexibel wil zijn, zou ik inderdaad de vloer eerst leggen. Het is eigenlijk wel netter inderdaad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wij hebben de tegels eerst laten leggen en daarna de keuken. Voordeel is dat het ook ónder de keuken makkelijk schoon te houden is (plint weg en dweil eronder) Bovendien liggen áchter die plint de vele overgebleven tegels en als we over een aantal jaren een andere keuken willen in een andere opstelling is dat geen enkel probleem. Verkopen we onze sponde en de kopers willen een kookeiland () dan kán dat want hé, de vloer ligt er al, inclusief vloerverwarming die extra dicht tegen de keuke aangelegd is, ik kook heerlijk op warme voetjes
.
Dus wij zijn voorstander van een vloer over de gehéle benedenverdieping en niet ergens tegen pootjes van een keuken. We wilden eerst een houten vloer en als we die toch hadden genomen was het wellicht anders geweest want je vaatwasser zal eens grondig gaan lekken maar dan nog, éérst de vloer, dan de keuken rules
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:23 schreef Woep het volgende:
Kennelijk is de mensheid nogal verdeeld over dit onderwerp. Over een maand wordt er een nieuwe keuken in mn huis gebeukt maar voordat het zover is moet ik eerst nog ff wat opknapwerk doen zoals een nieuwe vloer leggen.
Komt je keuken niet op stelpootjes te staan? Daarmee wordt je keuken gesteld en kunnen ze ook nog eens de hoogte bepalen.quote:Volgens de keukenmonteur is het beter om dit vooraf te doen i.v.m. dat de gehele vloer dan gelijk zou zijn en je werkbladhoogte ook echt de hoogte is die je krijgt.
Zie mijn reactie hierboven, hoogte kunnen ze gewoon stellen.quote:Het andere verhaal van een erkende vloerenlegger is juist omgekeerd, dus eerst keuken en dan vloer. Dan heb je ook geen last van beschadiging op de vloer en PVC vloer is toch maar 2-3mm dik + egaliseren. Dat je keukenbladhoogte nou 95 of 94 is merk je toch niet.
Geen ervaring met PVC, wij hebben laminaat op een betonnen vloer. Eerst de keuken, dan de vloer gedaan.quote:Op dit moment is de vloer van beton en is denk ik wel vlak. Ik zat zelf te denken om eerst de vloer te egaliseren en nadien dat pvc laminaat erop te leggen. Mede ook omdat dit vrij prijzig spul is.
Is dit een goed idee en/of wie heeft hier meer ervaring mee?
Oh ja, is PVC vloer bestendig tegen water? Wat als een leiding lekt en je vloer wordt nat. Moet je keuken er eerst uit alvorens je je vloer kan vervangen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:22 schreef Woep het volgende:
Een andere opstelling ga ik toch nooit doen en kan ook helemaal niet in mijn keuken. Mocht het er ooit een keer van komen na 10 of 15jaar dan pak ik daarna waarschijnlijk ook weer gelijk de vloer aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |