abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 april 2013 @ 11:50:53 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_125190588
Jerre W. uit West-Graftdijk zat 1,5 jaar in de cel voor het misbruiken van kinderen. Eind vorig jaar keerde hij terug in het dorp. Voor Monique Katuin, moeder van een door W. misbruikt kind, een nachtmerrie. 'Hij fietst veertien keer per dag langs. Zwaait. Ik wil hem een kans geven, maar hij moet mij wel met rust laten.'

Nederland worstelt met het lot van zedendelinquenten die na hun celstraf weer opduiken in de samenleving. En nergens is die worsteling zo pijnlijk zichtbaar als in het tot op het bot verdeelde dorp West-Graftdijk in Noord-Holland. Het ligt klem tussen uitgestrekte landbouwvelden. Minder dan zevenhonderd inwoners en bijna allemaal kennen ze Jerre W., de dorpsbewoner die altijd in de buurt van kinderen was.

Op 27 mei 2011 mondde dat uit in een verbale storm door West-Graftdijk. Politie bij het huis van W., die aan de kinderen van het dorp zou hebben gezeten. De namen van een dozijn slachtoffers duiken op in zijn strafdossier. In slechts een handvol zaken is er voldoende bewijs.

Na een celstraf van 1,5 jaar keert W. eind 2012 terug in zijn dorp. Bij zijn moeder, die ongelukkigerwijs naast de dorpsschool woont. Het dorp is verdeeld. Er zijn er die hem een kans willen geven. Een aantal denkt zelfs dat hij nooit iets heeft gedaan. De slachtoffers kijken toe hoe W. zijn leven in alle vrijheid weer opbouwt. Met steun van dorpsgenoten.

De bittere verdeeldheid komt opvallend genoeg allemaal samen in het leven van Monique Katuin, moeder van een van de misbruikte kinderen. Als ze praat over het misbruik, dwalen haar ogen even af. 'Terwijl wij hier zitten, kan hij weer een kind misbruiken.'

Monique is niet bang om te praten. 'Ik neem het anderen meer kwalijk dan hem. Vermoedens over misbruik gingen altijd al rond. Niemand deed iets. Jerre was immers een kind van het dorp. Ik heb tegen mijn jongste gezegd dat ik Jerre verdacht van misbruik. Het was te laat. Hij was al misbruikt.'

De terugkeer van Jerre in het dorp verdeelt de gemeenschap. Toen hij in de cel zat, werden zijn ramen ingegooid en werd er brandgesticht. Toch nam de gemeente voor zijn vrijlating geen veiligheidsmaatregelen. Er waren geen aanwijzingen dat het weer uit de hand zou lopen.

Slachtoffer Monique kent als geen ander die tegenstelling. Ze gebruikt Twitter nu om mensen te waarschuwen voor Jerre: 'Je wilt hem het liefst een klap geven. Wat zou dat een opluchting zijn. Maar dat lost niets op en ik ga niet de cel in voor hem. Ik heb ook geen oplossing. Maar mensen moeten het wel weten. Hem gedwongen laten verhuizen heeft geen zin. Nu is het dit dorp, straks het volgende. Een straatverbod kan niet. Daar is het hier te klein voor.'

Voor Monique veranderde er veel sinds Jerre op vrije voeten is. 'Eerst bleef het rustig. Nu fietst hij veertien keer per dag langs. Zwaait. Maakt nare opmerkingen. Natuurlijk mag hij weer in ons dorp wonen. Ik wil hem die kans geven, maar hij moet mij wel met rust laten.'

Jerre W. kreeg van de rechter naast zijn celstraf een proeftijd opgelegd van 5 jaar. Reclassering Nederland moet hem begeleiden. Voorzitter Sjef van Gennip onderkent de problemen. ,,Dit is regelmatig een issue. Iets waar mensen mee worstelen. Wie komt waar terug? Wie is waarvoor verantwoordelijk? Het is voor ons heel lastig als daders ontkennen. We begrijpen heel goed dat je als slachtoffer niet op je gemak zit als de dader weer opduikt in je dorp.''

Jerre W. is niet behandeld omdat hij zelf zegt geen pedofiele gevoelens te kennen. De verontruste moeder Monique blijft daarom alert. Ze doet wat ze kan. Binnen de wettelijke beperkingen. En daar heeft ze een goede reden voor: 'Ik heb mijn kinderen niet op deze wereld gezet om ze te laten misbruiken.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-slachtoffer.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:48 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125190679
En zij zwaait niet even terug? Dat is onbeleefd. Dat is niet goed voor de sfeer in het dorp.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:54:15 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125190695
Iedereen kan toch straatverbod aanvragen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_125190715
quote:
'Ik heb mijn kinderen niet op deze wereld gezet om ze te laten misbruiken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_125190855
Terugzwaaien, met een strijdvlegel :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125191337
Zonder gelul, ik zou zijn huis in de fik zetten terwijl hij op bed van kinderen ligt te dromen. Hoe kun je nou iedere dag iemand die aan je kind heeft gezeten überhaupt langs laten fietsen zonder hem iets aan te doen?
pi_125192612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:14 schreef my2cents het volgende:
Zonder gelul, ik zou zijn huis in de fik zetten terwijl hij op bed van kinderen ligt te dromen. Hoe kun je nou iedere dag iemand die aan je kind heeft gezeten überhaupt langs laten fietsen zonder hem iets aan te doen?
toppertje dit ^O^
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_125192675
Wat een kankermongool.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:47:01 #9
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_125192748
Waarom mag ie daar überhaupt wonen? Het lijkt mij het beste dat deze man ergens anders gaat wonen, aangezien de slachtoffers nu vaak met hem gaan worden geconfronteerd. Dit lijkt me niet goed voor het verwerkingsproces. Ik weet dat veel gemeentes niet happig zijn op een pedofiel in hun gemeente, maar er is altijd wel een oplossing mogelijk.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:49:52 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_125192846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Waarom mag ie daar überhaupt wonen? Het lijkt mij het beste dat deze man ergens anders gaat wonen, aangezien de slachtoffers nu vaak met hem gaan worden geconfronteerd. Dit lijkt me niet goed voor het verwerkingsproces. Ik weet dat veel gemeentes niet happig zijn op een pedofiel in hun gemeente, maar er is altijd wel een oplossing mogelijk.
Andersom, waarom zou hij daar niet mogen wonen? Bij zijn eigen moeder?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:50:56 #11
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_125192894
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:49 schreef MPC60 het volgende:

Omdat hij vlakbij de slachtoffers woont. Als het een grote gemeente is, dan kan ie best aan de andere kant wonen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 april 2013 @ 12:52:43 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_125192957
Zie net mijn TT weer. Daar zit een nieuwe Suske en Wiske in.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_125192984
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Omdat hij vlakbij de slachtoffers woont. Als het een grote gemeente is, dan kan ie best aan de andere kant wonen.
En ook nog eens even flink loopt te provoceren lees ik wel. Ik vind het knap van die vrouw, dat ze zoveel zelfbeheersing heeft, ik had hem allang van zijn fiets geschopt.
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:58:30 #14
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_125193173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:52 schreef tong80 het volgende:

:D
pi_125195168
Ik vind dat pedofielen en kindermoordenaars gewoon vogelvrij verklaard dienen te worden :{w
Kijken of die dan nog zo stoer durft langs te fietsen :r
-XOXO-
pi_125195177
quote:

_O-
-XOXO-
pi_125195256
Soms is eigenrichting de enige rechtvaardige optie.

Gadverdamme. Rechtsstaat van Nederland :r :r
pi_125195282
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

En ook nog eens even flink loopt te provoceren lees ik wel. Ik vind het knap van die vrouw, dat ze zoveel zelfbeheersing heeft, ik had hem allang van zijn fiets geschopt.
Kan ook zijn dat daar angst in meespeelt.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:28:28 #20
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125198202
quote:

allitereert niet
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_125201005
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:49 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Hij heeft z'n straf uitgezeten en er zal wel weinig kans zijn op recidive, anders had ie er nog wel een gebiedsverbod bij gekregen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:18:55 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_125201974
Dat moet een walgelijk gevoel geven als zo'n idioot elke dag vrolijk zwaaiend voorbij komt rijden. Ik had 'm van z'n fiets afgetrapt ben ik bang.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_125202086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:18 schreef popolon het volgende:
Dat moet een walgelijk gevoel geven als zo'n idioot elke dag vrolijk zwaaiend voorbij komt rijden. Ik had 'm van z'n fiets afgetrapt ben ik bang.
Jaha, maar hij heeft zijn straf uitgezeten hoor
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:23:52 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_125202169
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:21 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Jaha, maar hij heeft zijn straf uitgezeten hoor
Och.

Als iemand je kinderen misbruikt komen er gevoelens naar boven waarvan je niet wist dat je ze had. Ik vind 't knap van die mevrouw dat ze zich zo kan beheersen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_125202466
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:14 schreef my2cents het volgende:
Dit zou ik ook doen, eerlijk gezegd.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')