de post van Gedachtenstorm bewijst je stellingquote:Propaganda is een vorm van oogkleppen opzetten en kan worden gezien als mind control.
Alu-hoedjes alertquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:58 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Propaganda is een vorm van oogkleppen opzetten en kan worden gezien als mind control.
Religie is een vorm van mind control gebaseerd op onwetendheid en angst terwijl men het tegenovergestelde beweert. Er is inderdaad geen machine waarmee men mensen kan brainwashen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:43 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Alu-hoedjes alert![]()
Er bestaat serieus niets als 'mind control' in de vorm die jullie beschrijven. Jammer dat er mat wat linkjes wordt gegooid zonder daadwerkelijk in te gaan op de vorm van 'mind control'. Shit met gedachtengolven, hypnose-brillen en een draaiende zwart-witte Vortex waarna mensen roepen 'ja meester!' bestaan gewoonweg niet.
Als je brainwashen zou rekenen tot 'mind control', dan wel...
Jep.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef .SP. het volgende:
Religie is wat mij betreft de meest duidelijke vorm van mindcontrol, iets waar mensen zich drukker over zouden moeten maken dan reclamespotjes voor WC-eend.
Als je controle uitoefent op een grote menigte wel. Daar heb je echter wel een bepaalde eigenschap voor nodig: Charisma...quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Religie is een vorm van mind control gebaseerd op onwetendheid en angst terwijl men het tegenovergestelde beweert. Er is inderdaad geen machine waarmee men mensen kan brainwashen.
Geloven is al een vorm van mind control, als iemand zegt: ik geloof jou, dan heb jij op dat moment de controle. Je zou kunnen zeggen dat je een blauwe auto hebt of een gele, de persoon die jou blijft geloven is niet meer in controle. Dit is wel heel anders dan met machines en dergelijke.
Charisma en je moet de context mee hebben zoals Hitler profiteerde van de situatie in Duitsland.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:50 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Als je controle uitoefent op een grote menigte wel. Daar heb je echter wel een bepaalde eigenschap voor nodig: Charisma...
Het komt allemaal neer op macht en de favoriete tool: geld.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:01 schreef pikinhand het volgende:
Mensen met een gebrek aan sceptisch denkvermogen willen ergens in geloven, en dan kan alles zijn. Neppe maanlandingen, illuminati, chem trails. De overheden lachen zich ziek, want mensen die gefixeerd raken op al die onzin conspiracy theories hebben geen oog meer voor de politiek.
Ik zou zeggen, denk kritisch na, durf waar je in gelooft te betwijfelen, anders verspil je al je tijd aan een pure tijdsverspilling.
Ik geloof juist dat ze sceptisch zijn en dat ze een alternatief wereldbeeld scheppen om de werkelijkheid te verklaren. In principe zijn ze bezig met het achter na volgen van een waarheid die zijn niet bezitten, maar dat de machthebbers wel bezitten. En ze proberen die van hen te ontfutselen, via die alternatieve fora.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:01 schreef pikinhand het volgende:
m trails. De overheden lachen zich ziek, want mensen die gefixee
Als je de metaforische aspecten van geloof niet kan inzien, en je de institutionalisering van Relgie gelijk stelt aan geloof dan maakt geloof inderdaad niet zoveel nut.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef .SP. het volgende:
Religie is wat mij betreft de meest duidelijke vorm van mindcontrol, iets waar mensen zich drukker over zouden moeten maken dan reclamespotjes voor WC-eend.
ah, en wie heeft je dat verteld?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:37 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Een complottheorie mag je pas tot waarheid verklaren als je daar uitgebreid op geargumenteerd hebt en tegen argumenten hebt weerlegt.
Wat heeft dat met mindcontrol te makenquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:56 schreef sunjanus het volgende:
belsober, heb jij een koophuis?
ben gewoon nieuwsgierig
Ik denk dat dit een andere discussie gaat worden als we verder op het concept religie ingaan. Het een leidraad voor een gezonde samenleving noemen heeft de geschiedenis van de mensheid toch wel ontkracht.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:49 schreef belsober het volgende:
[..]
Als je de metaforische aspecten van geloof niet kan inzien, en je de institutionalisering van Relgie gelijk stelt aan geloof dan maakt geloof inderdaad niet zoveel nut.
Bekijk je het op basis van z'n inhoud dan is het een leidraad voor een gezonde maatschappij.
Alleen volgt niet iedereen die regels. En moet de macht (die voorkomt uit het aantal volgelingen) worden omgezet in politieke en beslissingsmacht en daar mee gepaard gaande rijkdom.
Zodat religie een hypocriete nasmaak krijgt. M.a.w. hou het je religie persoonlijk, klein en fijn.
je kijkt te veel tv. je ziet teveel wetenschappers praten over dat godienst niet kan en waarom het niet kan. onzin wetenschappers zijn jullie geloof. jullie nemen alles aan van wetenschappers. wetenschappers zijn ook maar mensen en hebben dus ook niet alles goed.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:48 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Religie is een vorm van mind control gebaseerd op onwetendheid en angst terwijl men het tegenovergestelde beweert. Er is inderdaad geen machine waarmee men mensen kan brainwashen.
Geloven is al een vorm van mind control, als iemand zegt: ik geloof jou, dan heb jij op dat moment de controle. Je zou kunnen zeggen dat je een blauwe auto hebt of een gele, de persoon die jou blijft geloven is niet meer in controle. Dit is wel heel anders dan met machines en dergelijke.
Wetenschap is geen religie, en geloven dat kun je ook in je zelf. Jij hebt de bijbel ook nooit gelezen en dan kom je bij de cirkel redenatie. Een beetje jammer en nu graag weer ontopic posten. Bvd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
je kijkt te veel tv. je ziet teveel wetenschappers praten over dat godienst niet kan en waarom het niet kan. onzin wetenschappers zijn jullie geloof. jullie nemen alles aan van wetenschappers. wetenschappers zijn ook maar mensen en hebben dus ook niet alles goed.
ga zelf op onderzoek en ja geen wetenschappers napraten.
lees de bijbel. in verhaalvorm en versen. en trek dan je conclusie's
Welke? Groot Nieuws voor U- het nieuwe testament in de omgangstaal?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:40 schreef tribalwars het volgende:
ben de bijbel nu in verhaal vorm aan het lezen. dus ik zou maar niks zeggen.
de bijbel in verhaal vorm aan het lezen nu het oude testament.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welke? Groot Nieuws voor U- het nieuwe testament in de omgangstaal?
Oh die. Het Verhaal Gaat .quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de bijbel in verhaal vorm aan het lezen nu het oude testament.
de schrijver is nico ter linden.
Je hele leven is mind control, je vindt het toch raar als pedofielen een serieuze relatie hebben met kinderen? raar als iemand je geen hand geeft als je hem ontmoet? dat komt omdat het je cultuur is, die heb je geleerd toen je hier ooit op de aarde was gekomen, maar die cultuur is ooit tot stand gekomen, en kan zo veranderd worden in alles wat de illuminati wilt. De moralen van tieners en pubers worden op dit moment het meest getroffen met shit zoals Jersey shore op tv. Ook worden vele soorten muziek voor gekkenmuziek uitgemaakt terwijl het gewoon heel normaal is. misschien denk jij er zelf al raar over als je dit liedje hoort .quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:35 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Er bestaat niet zoiets als 'mind control'.....
Of je hebt vreselijk veel games als Black Ops, of films als Manchurian Candidate gekeken
god ik zie nu pas je andere posts, sorry voor m'n lange paragraafquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:35 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Of je hebt vreselijk veel games als Black Ops, of films als Manchurian Candidate gekeken
Je hebt helaas over mijn andere stuk heen gelezen. Het is maar welke 'definitie' je wil verbinden aan mind control. Mensen hypnotiseren met een vortex, subluminale boodschappen en een pendeltje waarna iedereen gehoorzaam ' ja meester!' knikt, bestaan gewoon niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:51 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
Je hele leven is mind control, je vindt het toch raar als pedofielen een serieuze relatie hebben met kinderen? raar als iemand je geen hand geeft als je hem ontmoet? dat komt omdat het je cultuur is, die heb je geleerd toen je hier ooit op de aarde was gekomen, maar die cultuur is ooit tot stand gekomen, en kan zo veranderd worden in alles wat de illuminati wilt. De moralen van tieners en pubers worden op dit moment het meest getroffen met shit zoals Jersey shore op tv. Ook worden vele soorten muziek voor gekkenmuziek uitgemaakt terwijl het gewoon heel normaal is. misschien denk jij er zelf al raar over als je dit liedje hoort .
Ik bedoel maar, om echt mind control free te zijn moet je je los maken van alle idioten moralen die de mainstream je aansmeert. Sta open voor alles wat voor de grote massa ''stom'' is. Kijk een onbekende film door een independent filmmaker, of luister is naar een nieuwe band, maar let op zelfs dingen die onbekent lijken kunnen nog gemaakt zijn voor de grote massa, pm me maar als je echt dingen gaat op zoeken
Veel succes met je zelfindoctrinatie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:40 schreef tribalwars het volgende:
Een bijbel in verhaalvorm? Een soort samenvatting dus, daarmee ga je niet in op de details en tegenstrijdigheden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:40 schreef tribalwars het volgende:
geen samenvatting. je hebt een bijbel in verhaal vorm. en in verzen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:43 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Een bijbel in verhaalvorm? Een soort samenvatting dus, daarmee ga je niet in op de details en tegenstrijdigheden.
zeg maar niks. je hebt nog nooit een stap in een kerk gezet of de bijbel gelezen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Veel succes met je zelfindoctrinatie.
Op de manier waar op het verwoord werd dacht ik dat het om en verhaal versie ging waar alle onderdelen van bijbel in voor kwamen. Maar minder in detail en dergelijke. Aangezien ik vroeger wel te maken heb gehad met een 'kinderbijbel' en die was ook in verhaal versie. Dat leek meer op een kinderlijke samenvatting of sprookjesboek.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
geen samenvatting. je hebt een bijbel in verhaal vorm. en in verzen.
ik zou zeggen lees het zelf dan kom je er zelf achter.
Ik ga serieus kotsen in een kerk als ik omhoog kijk naar het hoogstaande plafond. Dan ga ik automatisch rondjes draaien, al was de laatste keer dat ik in een kerk was al minstens 2 jaar terug. (soort hoogte vrees maar dan anders om, of)Het idee dat mensen daar leugens aanhoren en dergelijke maakt me ziek yo.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
zeg maar niks. je hebt nog nooit een stap in een kerk gezet of de bijbel gelezen.
Oh vaak zat. Maar verklaar bv. Deuteronomium 22:28 eens.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
zeg maar niks. je hebt nog nooit een stap in een kerk gezet of de bijbel gelezen.
ik zeg niet dat wel alles letterlijk moeten nemen uit de bijbel. je hoeft je niet aan alles te houden.quote:
Je weet dat de bijbel door de mens is geschreven ?quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik zeg niet dat wel alles letterlijk moeten nemen uit de bijbel. je hoeft je niet aan alles te houden.
god geeft in dat boek zijn kennis en wijsheid. en jij bepaalt zelf wat je ermee doet.
neem maar de normale definitie, gewoon wat het woord zegt ''Mind control'' niet domme sci-fi shit zoals je hersenen in een machine gooien en klaar..quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:32 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Je hebt helaas over mijn andere stuk heen gelezen. Het is maar welke 'definitie' je wil verbinden aan mind control. Mensen hypnotiseren met een vortex, subluminale boodschappen en een pendeltje waarna iedereen gehoorzaam ' ja meester!' knikt, bestaan gewoon niet.
Als je 100 man van een klif laat duiken in de overtuiging dat de wereld over een maand door aliens wordt gedomineerd is het een heel ander verhaal....
ja dat klopt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:05 schreef joellsoares het volgende:
[..]
Je weet dat de bijbel door de mens is geschreven ?
Moeilijk om het kaf van het koren te scheiden idd.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:18 schreef ems. het volgende:
Inderdaad. Al die websites met hun leugens
bedoel de oude media op internet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:18 schreef ems. het volgende:
Inderdaad. Al die websites met hun leugens
je bedoeld de kerk, Niburu, RTL Boulevard, de story, de privé e.a.? Daar kun je inderdaad weleens gelijk in hebbenquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:11 schreef tribalwars het volgende:
mind control= geest controle
de media doen dit door tv,kranten,onderwijs,reclame,tijdschriften,internet.
ze doen dit door continue leugens tegen mensen te vertellen. en deze blijven te herhalen.
de mensen beschouwen dit toch als waarheid dus ze gaan niet verder onderzoeken.
zo werkt mind controle
Ik doe dat als hobby. De term die ik daarvoor prefereer is: Weekend warrior.quote:
oei wat verkijk jij je. Chantage is al mindcontrol.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:35 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Rasti rostelli werkt ook. Misschien niet voor ieder. Maar het werkt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:43 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Alu-hoedjes alert![]()
Er bestaat serieus niets als 'mind control' in de vorm die jullie beschrijven. Jammer dat er mat wat linkjes wordt gegooid zonder daadwerkelijk in te gaan op de vorm van 'mind control'. Shit met gedachtengolven, hypnose-brillen en een draaiende zwart-witte Vortex waarna mensen roepen 'ja meester!' bestaan gewoonweg niet.
Als je brainwashen zou rekenen tot 'mind control', dan wel...
gebrek aan sceptisch denken is vertrouwen hebben in politiek.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:01 schreef pikinhand het volgende:
Mensen met een gebrek aan sceptisch denkvermogen willen ergens in geloven, en dan kan alles zijn. Neppe maanlandingen, illuminati, chem trails. De overheden lachen zich ziek, want mensen die gefixeerd raken op al die onzin conspiracy theories hebben geen oog meer voor de politiek.
doe jij het dan ook met je disney-wereldbeeld.quote:Ik zou zeggen, denk kritisch na, durf waar je in gelooft te betwijfelen, anders verspil je al je tijd aan een pure tijdsverspilling.
De bril van god zou je moeten lezen... van Maarten 't Hartquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
de bijbel in verhaal vorm aan het lezen nu het oude testament.
de schrijver is nico ter linden.
waarschijnlijk bedoel je een kerkdienst (waar onzin end indoctrinatie verkondigd wordt). Een kerk heeft iedereen wel van binnen gezien.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
geen samenvatting. je hebt een bijbel in verhaal vorm. en in verzen.
ik zou zeggen lees het zelf dan kom je er zelf achter.
dat is jouw meningquote:Op zondag 14 april 2013 08:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarschijnlijk bedoel je een kerkdienst (waar onzin end indoctrinatie verkondigd wordt). Een kerk heeft iedereen wel van binnen gezien.
je bericht op je telefoon dat vraagt om een reactie ook, de houdbaarheidsdatum op een pak melk ookquote:Op zondag 14 april 2013 08:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oei wat verkijk jij je. Chantage is al mindcontrol.
Oh dus tegenwoordig kan er selectief geshopt worden in de bijbel?quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik zeg niet dat wel alles letterlijk moeten nemen uit de bijbel. je hoeft je niet aan alles te houden.
god geeft in dat boek zijn kennis en wijsheid. en jij bepaalt zelf wat je ermee doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |